Loboto Skrevet 3. november 2022 #70541 Del Skrevet 3. november 2022 Sugar&Spice skrev (14 timer siden): Men hun HAR jo ikke gått ut med noe. Hun diskuterer sak, ikke person! Hun har ikke nevnt navn! At noen andre klarer å knytte de riktige folka til saken kan jo ikke Fru Johansen klandres for… Nja, her er presse etiske prinsipper uenig med deg. I svært spesifikke saker skal man ta høyde for at personer kan gjenkjennes. Og derfor la være å dele all info som gjør dette mulig. Dette kan jo i verste fall få konsekvenser for offeret i saken, på mange måter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 3. november 2022 #70542 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) Ikke relevant… Endret 3. november 2022 av Mrs Bella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 3. november 2022 #70543 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) LKE har lagt ut story på coachkontoen av at han har vært ute og løpt. The show must go on! 🤪 Endret 3. november 2022 av Sugar&Spice Og/å-feil 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leda Skrevet 3. november 2022 #70544 Del Skrevet 3. november 2022 AntiBullshit skrev (1 time siden): Har du link til Discord? Ligger lenger bak her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 3. november 2022 Populært innlegg #70545 Del Skrevet 3. november 2022 Gapatrosten skrev (57 minutter siden): Jeg tviler på at redaktørstyrte medier lar det bli avgjørende, men: Barna til CBE og LKE ville blitt ekstra hardt rammet av en eksponering her, ettersom de er blitt så flittig vist fram i årevis. (Av dem som har som sin viktigste oppgave å ivareta barnas interesser og beskytte dem. Akkurat det er helt ufattelig.) 💔 Media tok jo ikke hensyn til at Anne Brith sine barn da bobla sprakk der, de barna figurerte også hyppig på hennes blogg og IG, også i reklamesammenheng. Og dette er mye grovere enn det rundt Anne Brith. LKE har jo styrt rundt i mange, mange år, og nå har han eksplodert helt. Media tar jo tak i langt mindre graverende ting enn dette, så veldig merkelig at CBE og mannen blir tatt i med silkehansker. Hun er jo ikke en utdatert Influencer heller, seinest forrige så var hun avbildet i avisa ifm Alexandra Joner sin kjendisfest. Den helt offentlige utroskapen til Sophie Elise ble heller ikke dysset ned, selv om det også rammet eksen hennes, en ikke-kjendis som var nøytral tredjepart. Og journalister følger med, både i kommentarfelt på fb, VG, forum, sakslister til statsforvalteren, sakslister til domstoler osv osv. Jeg er ikke kjendis i det hele tatt, likevel ble jeg kontaktet av to av de store avisene to ganger. Den ene pga jeg klagde inn en sykehustabbe til statsforvalteren og den andre gangen var i sommer da vi ble strandet på ferie og SAS lot seg ikke komme i kontakt med. Så i desperasjon over å ikke komme meg hjem til livsnødvendig behandling så skrev jeg i kommentarfeltet til SAS sin fb-side (streiken startet etter at vi hadde reist på tur, hadde aldri dratt hadde vi visst at det var fare for streik). Den første saken sa jeg ja til, og den ble slått opp, men ang SAS så takket jeg nei Men husker at i den første saken så sa journalisten at siden det var offentlig informasjon så kunne hun kjøre sak på det med eller uten mitt samtykke. Så med mitt samtykke så fikk jeg fortalt min historie og ikke bare ut i fra hva det var opplyst om, men jeg fikk velge å være anonym. Derfor tror jeg ikke LKE kan nekte media å kjøre sak om det. Men mulig han kan kreve å være anonym. At de har barn er i allefall ikke et frikort fra å bli skrevet om i media. Hva med all dritt som ble dratt opp om Mette-Marit da hun begynte å date kronprinsen? Hun hadde også barn fra før. Husker det var vill vest i alle avisene i landet. Eller om Märtha Louise og Durek? Hun har også barn… husker særlig det gjorde inntrykk på meg da media publiserte bilder fra da Durek var med kongefamilien+barna i kirken 1 juledag og media dro paralleller til Ari Behn sitt selvmord. LKE har lenge vist en bekymringsverdig oppførsel, særlig mot kvinner, og den episoden da han kjørte på og drepte en hest og i etterkant la ut en «humoristisk» post der han fant en klump hestekjøtt på bilen sin, samtidig som det gremmet han at han fikk en Scoda til lånebil viser hvor ufattelig lite empatiske evner han har. Ett normalt empatisk utrustet menneske ville ha lagt seg langflat og vist oppriktig anger og fortvilelse over å ha drept noen sitt kjæledyr, en hest som garanterer var høyt elsket (og i tillegg også kostbar i pris). Ikke harselert med det. Og i allefall ikke dratt den enda lenger og brukt utrykket scodafamilier… Han har en vanvittig ovenfra og ned holdning til andre, helst kvinner, og med alle uttalelsene han har kommet med gjennom årene så viser han et utrolig bedritent kvinnesyn. Og han skal være forbilde, oppdra og forme to døtre…. Og ved å legge ut video på IG der 8-åringen iført tights og magetopp kjører fult treningsregime med både tredemølle og styrketrening i hjemme-treningsrommet så er det lett å se hvor lista er lagt. 55 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 3. november 2022 #70546 Del Skrevet 3. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (44 minutter siden): Det andre jeg lurer på er hvorfor akkurat "A" ble valgt ut og forfulgt. Var hen den eneste ikke-anonyme kritikeren i Beckmann-saken? Det tror jeg ikke? Tviler egentlig på at dette er første gang det har kokt over. Lignende tilfeller finnes sikkert, uten at folk har bevis eller uten at de tør si fra (det kan man jo lett forstå). 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 3. november 2022 #70547 Del Skrevet 3. november 2022 elskersommer skrev (1 time siden): Jeg ble som mange andre her inn sjokkert over hva LKE har gjort. Kanskje jeg ikke burde bli det? Men det forundrer meg ikke om photoshoot går som normalt og paret ikke viser som at de bryr seg Jeg grøsser, og får reelt AB vibber, av folk som går til slike skritt/hevnaksjoner. Jeg antar også at de ikke kommer til å bry seg. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 3. november 2022 #70548 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) 1 hour ago, Felis said: Anne Brith oppførte seg som ... Anne Brith i mange år før bobla sprakk. Pressen tok først tak i det da Mette Ask tok det opp på sin kanal, og saken fikk fart der. Og det var faktisk lokalavisa i Sørum som var først ute, de gjorde en formidabel gravejobb. Hvor mye graving har dere sett på kjendissidene til tabloidavisene? De leverer jo stort sett gladhistorier og rene bestillingsverk. Bakke-saken var et unntak, men da var Mads Hansen involvert, og han er en stor aktør. Og han har bindinger til VG. Og VG fikk kritikk i etterkant, så det frister kanskje ikke til gjentakelse? Lars Kristian er jo først og fremst mannen til Fotballfrue. Han er egentlig ikke kjendis. Dessuten har CBE mistet sin glans og er ikke så aktuell lenger. De gidder kanskje ikke bråket som følger, pga mannen til en D-kjendis? Jeg håper saken skyter fart nå som @FruJohansen har tatt hull på byllen. Om ikke en de lager en ren sladrehistorie (i mangel av et bedre ord) så kan de vinkle det til en mer generell sak om influencere og kritikk. Det er skjerpende at de lot CBE få spalteplass med sitt narrativ (mobbing og hat). Her bør pressen faktisk ta litt ansvar! Det kan hende at pressen endrer mening om hvor viktig saken er, hvis de får mange tips. Bare nevner det Det er masse graving der! Det fordummer debatten å bruke komspirasjonsteorier om at de er beskyttet eller kun skriver om ting pga egne ansatte. Avisene er ikke redde for å skrive om ting, og ingen ble redde av Bakke-bråket. CBE og LKE er ikke store nok kjendiser. Avisene skriver om det som gir klikk. Saker om CBE er ingen klikkvinnere. Endret 3. november 2022 av Carrie_S 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 3. november 2022 #70549 Del Skrevet 3. november 2022 1 hour ago, Bulletproofhoware said: Hun fortsetter som før og spyr ut reklame for sminke på story. Denne gangen kan det ikke ties ihjel, denne gangen går det faktisk ikke an å bare late som ingenting. Jeg blir så flau, samtidig som jeg lurer på hva som skjer med mangelen på medfølelse, evnen til å innrømme feil og stå i det. Dette er hårreisende. Tror hun ikke at folk får med seg det som skjer? Gir hun fullstendig faen og tenker det er greit, og alle andre sin feil? Kan jo være hun har en betalt avtale, og da inngår ofte dato for posting. Poster man ikke er det brudd på avtalen. I tillegg er det ikke hun som har gjort noe galt her. Er grenser for hva man skal ta henne på! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 3. november 2022 #70550 Del Skrevet 3. november 2022 molly83 skrev (1 time siden): Kan det være en vurdering med tanke på hensyn til de små barna deres? 🤔 Tror egentlig ikke det. Som @hufsaaaaa skriver, så "blåser" media vanligvis i hensyn til barn/familie. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 3. november 2022 #70551 Del Skrevet 3. november 2022 Mads Hansen har fått pes for å ikke ta tak i det kritikkverdige ved CBE og LKE sin virksomhet. Jeg begynner å forstå hvorfor. Han kjenner jo LKE... 37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 3. november 2022 #70552 Del Skrevet 3. november 2022 ¤flicka¤ skrev (10 minutter siden): Tviler egentlig på at dette er første gang det har kokt over. Lignende tilfeller finnes sikkert, uten at folk har bevis eller uten at de tør si fra (det kan man jo lett forstå). Nei, det er gjerne et mønster her. Det jeg stilte spørsmål ved er hvorfor akkurat "A" utmerket seg blant mange andre i den grad at hen ble utvalgt for en hevnaksjon som må ha tatt litt tid å gjennomføre. Det kan ikke ha vært tilfeldig at skadeutøveren dukket opp i egen person i nærheten og der og da fikk et akutt anfall av Sinnatus Rabiatus. 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 3. november 2022 #70553 Del Skrevet 3. november 2022 2 minutter siden, Isild said: Tror egentlig ikke det. Som @hufsaaaaa skriver, så "blåser" media vanligvis i hensyn til barn/familie. Det er et par ting som generelt hindrer publisering: ikke god nok dokumentasjon og hensynet til mental helse eller å beskytte noen mot seg selv. Barn kan være en faktor om de er en del av saken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 3. november 2022 #70554 Del Skrevet 3. november 2022 Carrie_S skrev (Akkurat nå): Det er et par ting som generelt hindrer publisering: ikke god nok dokumentasjon og hensynet til mental helse eller å beskytte noen mot seg selv. Barn kan være en faktor om de er en del av saken. Her handler det nok om dokumentasjon ja. De trenger nok en historie (med dokumentasjon) fra "A" direkte for å lage noe på dette. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 3. november 2022 #70555 Del Skrevet 3. november 2022 (endret) Malum skrev (6 minutter siden): Mads Hansen har fått pes for å ikke ta tak i det kritikkverdige ved CBE og LKE sin virksomhet. Jeg begynner å forstå hvorfor. Han kjenner jo LKE... Tenk om denne historien hadde kommet ut med en annen influenser i hovedrollen, han hadde aldri latt det ligge. Har sagt det hele tiden; mye bra fra han, men han er dessverre ganske så feig… PS Tar forbehold om at denne saken er fersk, så det kan jo komme noe ennå.., Endret 3. november 2022 av Jobbermedbarn 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 3. november 2022 #70556 Del Skrevet 3. november 2022 Carrie_S skrev (2 minutter siden): Det er masse graving der! Det fordummer debatten å bruke komspirasjonsteorier om at de er beskyttet eller kun skriver om ting pga egne ansatte. Avisene er ikke redde for å skrive om ting, og ingen ble redde av Bakke-bråket. Faktum er at CBE og LKE ikke er store nok kjendiser. Avisene skriver om det som gir klikk. Saker om CBE er ingen klikkvinnere. Fordummer debatten? Kom gjerne med eksempler på saker av samme kaliber som Bakke-saken og Anne Brith-avsløringene. Vi ser ikke det så ofte, synes du? Og VG fikk kritikk av PFU for Bakke-saken, særlig for punkt 4.1 i Vær Varsom Plakaten. Publiseringene rammet ikke bare klagers virke som manager, men også hans person og privatliv. Tror du ikke dette vil påvirke Eriksens person og privatliv? Jeg er ikke enig i avgjørelsen til PFU, men det kan hende at pressen tenker seg om to ganger før de publiserer en slik sak igjen. Det er ikke en konspirasjonsteori, det er en mulig forklaring. Jeg skrev jo i innlegget du siterer at LKE ikke er kjendis og CBE er en falmende stjerne, og at det muligens har noe med saken å gjøre. Og jeg ser at du kommer med akkurat samme forklaringen, så da er vel du konspirasjonsteoretiker også? 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frøken Scott Skrevet 3. november 2022 Populært innlegg #70557 Del Skrevet 3. november 2022 Er i dialog med en god venn i av Norges største aviser nå. Håper på et fornuftig svar på hvorfor de evt ikke vil kjøre saken. 50 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 3. november 2022 #70558 Del Skrevet 3. november 2022 7 minutter siden, Felis said: Fordummer debatten? Kom gjerne med eksempler på saker av samme kaliber som Bakke-saken og Anne Brith-avsløringene. Vi ser ikke det så ofte, synes du? Og VG fikk kritikk av PFU for Bakke-saken, særlig for punkt 4.1 i Vær Varsom Plakaten. Publiseringene rammet ikke bare klagers virke som manager, men også hans person og privatliv. Tror du ikke dette vil påvirke Eriksens person og privatliv? Jeg er ikke enig i avgjørelsen til PFU, men det kan hende at pressen tenker seg om to ganger før de publiserer en slik sak igjen. Det er ikke en konspirasjonsteori, det er en mulig forklaring. Jeg skrev jo i innlegget du siterer at LKE ikke er kjendis og CBE er en falmende stjerne, og at det muligens har noe med saken å gjøre. Og jeg ser at du kommer med akkurat samme forklaringen, så da er vel du konspirasjonsteoretiker også? Jeg leste kanskje innlegget ditt litt raskt, beklager det. Jeg fikk med meg at du antydet at media ikke skriver om denne saken fordi de er redde for bråk i etterkant. Mulig jeg leste innlegget ditt helt feil. Kan være jeg er litt farget av andre innlegg som hevder at media er for redde for paret og/eller beskytter dem. Det vet jeg at ikke er sant. Det har vært noen fåtalls saker hvor man ikke har skrevet en sak av hensyn til journalistenes ve og vel, men da dreier det seg om saker ala Muhammed-tegningene. Verken Dagbladet, VG og Nettavisen er redde for bloggere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 3. november 2022 #70559 Del Skrevet 3. november 2022 13 minutter siden, Jobbermedbarn said: Tenk om denne historien hadde kommet ut med en annen influenser i hovedrollen, han hadde aldri latt det ligge. Har sagt det hele tiden; mye bra fra han, men han er dessverre ganske så feig… PS Tar forbehold om at denne saken er fersk, så det kan jo komme noe ennå.., Kanskje han ikke sitter på dokumentasjon selv? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 3. november 2022 #70560 Del Skrevet 3. november 2022 Carrie_S skrev (18 minutter siden): Det er et par ting som generelt hindrer publisering: ikke god nok dokumentasjon og hensynet til mental helse eller å beskytte noen mot seg selv. Barn kan være en faktor om de er en del av saken. I følge discord har avisen(e) fått dokumentasjon, men hvorfor hensynet til psykisk helse eller barn skal veie tyngre i denne saken enn i saken om Anne Brith (som var en mindre blogger), mangler forklaring. AB drev også med stalking, men så vidt jeg vet gjorde hun aldri hærverk på andres eiendom, bare verbal «hærverk». 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå