Populært innlegg Felis Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #69801 Del Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Sirisiri10 skrev (25 minutter siden): Hmm, hva med barne filmskuespillere? Barn som er med på reklame for hm, Sara, Cubas osv som blir eksponert for lang flere enn CBE barn? Hva med reality program med barn? Dokumentarer hvor barn er med? Alle andre "bloggere" som har bilde av barna sine? Kongefamilien? Du virker litt vel besatt av CBE 😬 Tenker også at denne tråden på snart 3500 sider er med å opprettholde klikk på ig hennes. Jeg går ihvertfall aldri inn ellers, kun når jeg leser her. Må jo være den beste reklamen en blogger kan ha......3500 sider på kvinneguiden som popper opp ofte på forsiden, med masse negativ snakk som gjør folk nysgjerrig. 🤭 Vet du hva barna på reklameplakaten til Zara heter? Vet du hvordan barnerommet til barneskuespillere ser ut? Vet du hva disse barna får til bursdag og jul? Vet du hvordan lekestua deres er innredet, hvordan rommet ser ut, eller hvor ofte de rydder på rommet? Vet du hvordan pysjen ser ut, eller sett nærbilde av senga? Hva favorittleken heter, eller hvilken skole de går på? Vet du hvilken vei de bruker til skolen, eller om de foretrekker å sykle eller gå? Vet du hvor de var på ferie? Ser du stadig bilder av disse barna kysse foreldrene sine på munnen? Eller får du innblikk i hvordan forholdet til deres søsken er? Hvis ikke, ser du forskjellen? Siden du trekker frem kongefamilien, så kan jeg opplyse om at da prinsessen fylte 18, så inviterte hun pressen opp på rommet sitt i forbindelse med en reportasje. Da satt prinsessens far, Kronprinsen, foten ned og sa at "noen ting bør være privat" Endret 18. oktober 2022 av Felis 64 2 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #69802 Del Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Herregud for en tragisk artikkel i KK. Kommer aldri til å lese det bladet igjen. Det er det verste sprøytet jeg har sett. De har til og med linket til instagram og bilde av henne med den fake Chloé-vesken. Haha, i en artikkel om den liksom-travle, suksessfulle business-dama også har hun fake veske, (det er jo så travelt med skole og fritidsaktiviteter) . Ser de ikke hvor teit det blir? Endret 18. oktober 2022 av loffen 62 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 18. oktober 2022 #69803 Del Skrevet 18. oktober 2022 Sirisiri10 skrev (31 minutter siden): Hmm, hva med barne filmskuespillere? Barn som er med på reklame for hm, Sara, Cubas osv som blir eksponert for lang flere enn CBE barn? Hva med reality program med barn? Dokumentarer hvor barn er med? Alle andre "bloggere" som har bilde av barna sine? Kongefamilien? Disse vet vi sjelden navnet på (i det minste ikke på barn i reklamer), og barna i kongefamilien er MYE mer skjermet enn barna til CBE.... vi vet ikke om når noen av de tilfellene du nevner er forkjølet, har kranglet, rotet på rommet sitt.... hva de liker å spise på fredagskvelden osv. Vi vet ALT FOR MYE om barna til CBE 38 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 18. oktober 2022 #69804 Del Skrevet 18. oktober 2022 Emma Marie skrev (2 timer siden): Jeg sendte en mail til journalist Malini Bjørnstad, der jeg spør hvorfor hun bidrar til barneeksponering og hva som var hensikten med artikkelen. Samt noen tanker om hva jeg syntes om hennes forsøk på å skrive en «interessant» artikkel. Her er hennes svar. I tillegg hennes siste svar, jeg siterer: «Dette er ikke et ulovlig angrep på ære og omdømme. Og ei heller eksplisitte bilder av barn. Dette er en mor, som er glad og stolt av barna sine, og som selv har valgt å dele av livet med dem. Og det er også hensikten med artikkelen; å formidle en historie om Caroline Berg Eriksen og spørsmål rundt flere barn. Det er en grunn til at hun er en av Norges største influensere – fordi folk er interessert i henne og familien. Mener du virkelig at man skal kutte helt ut å publisere bilder og videoer av barn? Det høres ut som en meningsløs og umulig oppgave.» Hva i alle dager!? For et uprofesjonelt svar av journalisten! 😳Kommer aldri til å kjøpe Kk igjen. 😤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #69805 Del Skrevet 18. oktober 2022 (endret) loffen skrev (48 minutter siden): Herregud for en tragisk artikkel i KK. Kommer aldri til å lese det bladet igjen. Det er det verste sprøytet jeg har sett. De har til og med linket til instagram og bilde av henne med den fake Chloé-vesken. Haha, i en artikkel om den liksom-travle, suksessfulle business-dama også har hun fake veske, (det er jo så travelt med skole og fritidsaktiviteter) . Ser de ikke hvor teit det blir? Forstår ikke at en journalist i et magasin tenker at den artikkelen er relevant for noen å lese. Caroline Berg Eriksen er "yesterdays news". Selv om hun fortsatt jobber som influencer, så sier engasjementsrate og antall kommentarer noe om hvordan (og hvem) innholdet treffer. De sitter igjen med et nedslagsfelt bestående av venninner, familien, noen trofaste fans, influencerkollegaer, og kåte menn. Gratulerer til KK for å servere det minst opplyste, og mest giddalause på journalistfronten denne uken! Endret 18. oktober 2022 av Isild 48 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #69806 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg fatter ikke at noen kan forsvare eksponering av barn. At journalister gjør det, er helt utrolig. Tenk å være journalist og ikke ha fått med seg debatten om barneeksponering? denne debatten er ikke begrenset til KG. Jeg er skikkelig opprørt over at voksne folk forsvarer andre voksnes eksponering av iikke-samtykkekompetente barn. 75 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 18. oktober 2022 #69807 Del Skrevet 18. oktober 2022 Emma Marie skrev (3 timer siden): Jeg sendte en mail til journalist Malini Bjørnstad, der jeg spør hvorfor hun bidrar til barneeksponering og hva som var hensikten med artikkelen. Samt noen tanker om hva jeg syntes om hennes forsøk på å skrive en «interessant» artikkel. Her er hennes svar. I tillegg hennes siste svar, jeg siterer: «Dette er ikke et ulovlig angrep på ære og omdømme. Og ei heller eksplisitte bilder av barn. Dette er en mor, som er glad og stolt av barna sine, og som selv har valgt å dele av livet med dem. Og det er også hensikten med artikkelen; å formidle en historie om Caroline Berg Eriksen og spørsmål rundt flere barn. Det er en grunn til at hun er en av Norges største influensere – fordi folk er interessert i henne og familien. Mener du virkelig at man skal kutte helt ut å publisere bilder og videoer av barn? Det høres ut som en meningsløs og umulig oppgave.» For et nedlatende og tåpelig svar. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 18. oktober 2022 #69808 Del Skrevet 18. oktober 2022 Emma Marie skrev (3 timer siden): Jeg sendte en mail til journalist Malini Bjørnstad, der jeg spør hvorfor hun bidrar til barneeksponering og hva som var hensikten med artikkelen. Samt noen tanker om hva jeg syntes om hennes forsøk på å skrive en «interessant» artikkel. Her er hennes svar. I tillegg hennes siste svar, jeg siterer: «Dette er ikke et ulovlig angrep på ære og omdømme. Og ei heller eksplisitte bilder av barn. Dette er en mor, som er glad og stolt av barna sine, og som selv har valgt å dele av livet med dem. Og det er også hensikten med artikkelen; å formidle en historie om Caroline Berg Eriksen og spørsmål rundt flere barn. Det er en grunn til at hun er en av Norges største influensere – fordi folk er interessert i henne og familien. Mener du virkelig at man skal kutte helt ut å publisere bilder og videoer av barn? Det høres ut som en meningsløs og umulig oppgave.» Wow! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 18. oktober 2022 #69809 Del Skrevet 18. oktober 2022 Emma Marie skrev (3 timer siden): Legger også ved en grov beskyldning fra hennes side. Uprofesjonelt og lite konstruktiv tilbakemelding. Ser ut som hun føler seg truffet og tar det personlig. Jeg leste artikkelen som er blitt henvist til. Kan ikke akkurat si at jeg er imponert da skriveriet en forlengelse av CBEs Instagramkonto med tanke på bilder og tekst. 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnnePåLande Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #69810 Del Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Angående responsen fra journalisten, reagerer jeg særlig på dette med holdninger som er med på seksualisering av barn. Som journalist er vedkommende helt på viddene når hun velger å ordlegge seg på denne måten. At det går an å være så blottet for kunnskap om barns rett til personvern og politiet, Kripos ol sine anbefalinger om å IKKE eksponere mindreårige er helt på trynet. Kunnskap om sosiale medier, Internett og pedofile som saumfarer nettet på jakt etter bilder er tydeligvis ikke noe journalisten har fått med seg. Flaut, bare innmari flaut. Endret 18. oktober 2022 av AnnePåLande 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 18. oktober 2022 #69811 Del Skrevet 18. oktober 2022 Angående deling av mindreårige på nett: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/ Kanalbruk: Vær bevisst på hvordan du deler bildene. Alt må ikke ligge åpent. Bruk personverninnstillinger og lag lukkede grupper. Slett jevnlig: Ta en vårrengjøring og slett tidligere bilder du har publisert med jevne mellomrom. – Det er ikke noe problem å redigere bort en badebukse, sier politiet https://www.ba.no/kriminalitet-og-rettsvesen/politi/pedofili-avsloringene/politiet-advarer-foreldre-mot-bilder-i-sosiale-medier/s/5-8-467599 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #69812 Del Skrevet 18. oktober 2022 Journalist Malini Gaare Bjørnstad har skrevet flere artikler om Caroline Berg Eriksen. Et utvalg titler er - Har slitt med dårlig samvittighet etter jeg fant ut at jeg var gravid igjen - Hadde min siste treningsøkt bare timer før fødselen Her viser hun fram sin voksende babymage - Jeg innser at alt ikke kan være perfekt hele tiden Noe sier meg at journalisten ikke er så opplyst på debatten omkring barneeksponering, thinspo eller andre negative aspekter ved influencermarketing. Det hele bærer preg av en venninnetjeneste, for at Caroline skal få litt sårt tiltrengt medieeksponering, Det kan forklare den agressive tonen på mail. Mest av alt minner hun om Lars Kristian Eriksen, som også glatt tyr til ufine grep når kona kritiseres. Interessant at hun har koblet Ingeborg Heldal på disse mailene, for sistnevnte har kalt Lars Kristian for Norges største nettroll, for nettopp slik oppførsel. Nå ligger dette ganske langt tilbake i tid, og vi kan vel si at både karrieren til CBE og Gaare Bjørnstad har tatt et svalestup siden den gang. Men hvis denne artikkelen er en vennetjeneste, er det interessant at akkurat dette ble tema. At en 35 år gammel mor får spørsmål på story om hun har tenkt å sette flere barn til verden. Er dette virkelig alt Caroline har å by på, i journalistens øyne? Hun har jo forsøkt å jobbe med content i det siste, de har vært på flere ferieturer, hun trener besatt og har til og med fullført et halvmaraton. Men det mest interessante ved Caroline, i følge journalisten, er altså om hun kommer til å sette flere barn til verden. 75 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg kri.star Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #69813 Del Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Da er e-post til redaktør, og journalist, i KK sendt. Skrev en halvlang saklig tekst og la med kilder hvor de evt. kan lese selv hva Kripos, Unisef etc. skriver om tema. Knyttet teksten også opp mot Vær Varsom-plakaten. Spent på om de kommer ett saklig svar tilbake. Endret 18. oktober 2022 av mrs.tld 45 2 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 18. oktober 2022 #69814 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnnePåLande skrev (2 timer siden): Angående responsen fra journalisten, reagerer jeg særlig på dette med holdninger som er med på seksualisering av barn. Som journalist er vedkommende helt på viddene når hun velger å ordlegge seg på denne måten. At det går an å være så blottet for kunnskap om barns rett til personvern og politiet, Kripos ol sine anbefalinger om å IKKE eksponere mindreårige er helt på trynet. Kunnskap om sosiale medier, Internett og pedofile som saumfarer nettet på jakt etter bilder er tydeligvis ikke noe journalisten har fått med seg. Flaut, bare innmari flaut. Ja, der var det skremmende fravær av det meste. Pinlig. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 18. oktober 2022 #69815 Del Skrevet 18. oktober 2022 ~ Ada ~ skrev (11 minutter siden): Ja, der var det skremmende fravær av det meste. Pinlig. Som journalist er det snodig at vedkommende ikke har kunnskap om farene med å eksponere mindreårige på nett. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mrs Robinson Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #69816 Del Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Underlig nok er denne artikkelen nylig skrevet av samme journalist. https://www.seher.no/kjendis/i-hardt-vaer-for-harpers-11-kjoler/77438479 Alle barn har rett på et privatliv Psykolog Legland er av den oppfattelse at de fleste barn dessverre tidlig nok vil få erfare at kropp er viktig i samfunnet, og hun mener det er leit hvis Harper såpass tidlig skal vurdere egen verdi etter kropp. - Der vil selvfølgelig andre oppvekstbetingelser være med på å vippe den ene eller andre veien. Til slutt vil jeg presisere at alle barn har rett på et privatliv, og det er foreldrenes ansvar å gi dem det. Stein, glasshus, noen..? Endret 18. oktober 2022 av Mrs Robinson 46 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 18. oktober 2022 #69817 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnnePåLande skrev (20 minutter siden): Som journalist er det snodig at vedkommende ikke har kunnskap om farene med å eksponere mindreårige på nett. Det har hun. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 18. oktober 2022 #69818 Del Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Mrs Robinson skrev (4 minutter siden): Det har hun. Spesielt.. Endret 18. oktober 2022 av AnnePåLande 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 18. oktober 2022 #69819 Del Skrevet 18. oktober 2022 Mrs Robinson skrev (8 minutter siden): Underlig nok er denne artikkelen nylig skrevet av samme journalist. https://www.seher.no/kjendis/i-hardt-vaer-for-harpers-11-kjoler/77438479 Alle barn har rett på et privatliv Psykolog Legland er av den oppfattelse at de fleste barn dessverre tidlig nok vil få erfare at kropp er viktig i samfunnet, og hun mener det er leit hvis Harper såpass tidlig skal vurdere egen verdi etter kropp. - Der vil selvfølgelig andre oppvekstbetingelser være med på å vippe den ene eller andre veien. Til slutt vil jeg presisere at alle barn har rett på et privatliv, og det er foreldrenes ansvar å gi dem det. Stein, glasshus, noen..? Dette beskriver CBEs IG og hennes virke. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 18. oktober 2022 #69820 Del Skrevet 18. oktober 2022 Tråden er ryddet for avsporing, persondebatt og svar til dette. Måne, admin. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå