Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnnePåLande skrev (27 minutter siden):

Daglig leder i dette virket er ikke i jobb.. Hun lever som vi andre gjør nå vi har ferie. Det er ikke noe særlig imponerende. 

Det krever en del av en å ha et eget firma og ikke faste tidspunkter, eller et sted man må dra. Jeg sammenligner det litt med da jeg hadde perm fra jobb og skrev master. Kom jeg meg i gang med skrivingen hjemme? Nei. 
Til slutt måtte jeg reise på biblioteket/lesesal og gjerne lage en avtale med noen. Igjen det er kanskje bare meg. Og sikkert unødvendig info. Igjen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Det krever en del av en å ha et eget firma og ikke faste tidspunkter, eller et sted man må dra. Jeg sammenligner det litt med da jeg hadde perm fra jobb og skrev master. Kom jeg meg i gang med skrivingen hjemme? Nei. 
Til slutt måtte jeg reise på biblioteket/lesesal og gjerne lage en avtale med noen. Igjen det er kanskje bare meg. Og sikkert unødvendig info. Igjen. 

Å skrive en master kan være utfordrende og det er ikke alltid lett å jobbe hjemme. Noen trenger rammer rundt seg for eks å jobbe på biblioteket. 

Nå går det jo ikke akkurat som det suser med virket. Så noe fungerer åpenbart ikke hos CBE og ansatte.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Du kan gjerne være imponert over hennes treningsrutiner, (ikke sjokkert over det) men hun har all verdens av tid til å det?Hun er også godt over gjennomsnittet opptatt av kropp og utseende. Dagene går til å ta selfies, posere, pierce ørene, ta hudpleiebehandling, gå til frisør, sminke seg, føne og style håret, osv. 

Jeg må si jeg er mer imponert over de av oss som klarer å kombinere en ordentlig/vanlig fulltidsjobb med familieliv, trening, hobbyer, møter, og alt annet. Når man må trene to ganger om dagen, kan det tyde på for mye tid til overs og/eller et tvangsforhold til trening. 

Jeg skrev bare at jeg er imponert over disiplinen. At hun faktisk klarer å gjennomføre økter hver dag. Ikke at det er sunt, bra eller godt for kroppen, men at hun gjennomfører. Hver dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (2 timer siden):

Og så lurer jeg på, hvordan klarer influensere som blant annet Sophie Elise  å holde fasongen med all drikkinga , spisinga på restaurant og lignende. Jeg vet at nevnte influencer operer seg, men magen er jo fremdeles flat. Og til og med cbe drikker vin og drinker. Alkohol er jo ikke det beste man har i seg når en skal trene og for fasongen. 

Ser du at de spiser noe av det de har på tallerkenen da? Det skjer ikke sørlig ofte i min feed i alle fall. Men bugnende tallerkener og frokostbord er det en del av.

Jeg tror mange av disse kvinnene sliter med ulike grader av spiseforstyrrelser. Og det er gjerne ikke så rart når de mellom annet mottar kristiske blikk og kommentarer på hvordan de ser ut hele tiden.

For enkelte, som fotballfrue, så virker det som at mat-og-treningsregimet er ganske usunt og tvangsmessig. Men hey, hvis jeg gikk og tråkket rundt på «hjemmejobben» dag inn og dag ut, så hadde jeg gjerne begynt å trene et par ganger om dagen jeg også for ikke å kjede meg i hjel. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (24 minutter siden):

Ser du at de spiser noe av det de har på tallerkenen da? Det skjer ikke sørlig ofte i min feed i alle fall. Men bugnende tallerkener og frokostbord er det en del av.

Jeg tror mange av disse kvinnene sliter med ulike grader av spiseforstyrrelser. Og det er gjerne ikke så rart når de mellom annet mottar kristiske blikk og kommentarer på hvordan de ser ut hele tiden.

For enkelte, som fotballfrue, så virker det som at mat-og-treningsregimet er ganske usunt og tvangsmessig. Men hey, hvis jeg gikk og tråkket rundt på «hjemmejobben» dag inn og dag ut, så hadde jeg gjerne begynt å trene et par ganger om dagen jeg også for ikke å kjede meg i hjel. 

Ser stadig de drikker det som er i glasset i alle fall. Mulig de drikker og ikke spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (24 minutter siden):

Jeg snakker bare for egen del, altså, men det er meg knekkende likegyldig hvordan du jobber! 

Hva tenker du om eksponering av barn? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye man ska se,reklame for coverbrands,en detox maske som hun garanter IKKE bruker,eller jeg håper hun  ikke bruker,den er direkte skadelig for huden,tipper den nye venninna hennes holder henne med produkter så å sammarbeide med coverbrands er lureri....

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke skrevet her før, men veldig skyldig i å ha lest. Jeg skjønner ikke hva det er  applaudere ang disiplin. For det er for meg ganske klart at dette må være sykelig og ikke bra for en kropp med mengder trening, lite mat og ekstremt fokus på eget utseende. Jeg synes det er veldig trist når noen åpenbart sliter men fremstår som en  vellykket i alt. Skjønner at det skjer, kanskje mer på yngre damer/jenter, men det er problematisk når man nærmer seg 40. Det vil jo få konsekvenser kanskje i form av beinskjørhet og andre plager/sykdommer med feks hjertet osv.

det er også problematisk at mange unge jenter tror dette er normalt og det man bør se opp til.

det er jo mange måter å holde seg i god form på, men samtidig ha ett sunt forhold til både trening og mat, hvile og lytte til egen kropp.

Endret av iNord
ordfeil
  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den middagen hun har lagt ut ser digg ut! 

Og reklamen for ansiktsmasken har hun merket som reklame. Det er bra! Oppi alt det negative. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

den middagen hun har lagt ut ser digg ut! 

Og reklamen for ansiktsmasken har hun merket som reklame. Det er bra! Oppi alt det negative. 

Jeg tittet litt på oppskriftene over pasta med feta og Tikka Masala kyllingen. Mye bra der med naturlige råvarer og næring, MEN, hvorfor ødelegger de da retten med ferdig glass med pastasaus og ferdig glass med Tikka Masala saus.

De er jo opptatt av å være så sunne, så da kunne de tatt seg bryet med å droppe ultraprossesert og ferdig saus på glass. Det er ganske lett å finne alternativer, og det er iallefall mer i tiden akkurat nå, om en skal inspirere til å være sunnest mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulsara skrev (14 minutter siden):

Jeg tittet litt på oppskriftene over pasta med feta og Tikka Masala kyllingen. Mye bra der med naturlige råvarer og næring, MEN, hvorfor ødelegger de da retten med ferdig glass med pastasaus og ferdig glass med Tikka Masala saus.

De er jo opptatt av å være så sunne, så da kunne de tatt seg bryet med å droppe ultraprossesert og ferdig saus på glass. Det er ganske lett å finne alternativer, og det er iallefall mer i tiden akkurat nå, om en skal inspirere til å være sunnest mulig. 

Det er jeg enig i.

Samtidig kan det appelere til de med dårlig tid som gjerne trenger noe raskt, men likevel inneholder naturlige råvarer og næring samtidig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (2 timer siden):

Er de egentlig så opptatt av å være sunne? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (13 timer siden):

At hun trener så mye hver dag. Klarer å holde rutinen selv etter fest, på ferie og lignende. Men jeg må jo nesten snakke for meg selv og jeg hadde ikke klart det. Hadde ikke kunnet ha en slik type jobb heller. Må ha noe fast å gå til. 

Jeg har et par venninner som er som CBE, men de er ærlige på at trening er en tvangshandling for dem. At de må for at dagen ikke skal være ødelagt, og at de blir vanskelige å ha med å gjøre for familien og andre rundt seg om de ikke får trent en dag. De misunner dem som klarer å ha et avslappet forhold til trening .

Men jeg er nysgjerrig på, hva er det som gjør at du misunner den tvangspregede treningsrytmen? Altså hvorfor CBE mer enn fitfocus eller Funkygine eller andre som heller aldri faller ut av trening over tid, men som har et mer lystbetont forhold til treningen og som tar pauser når det er det beste for kroppen. Hvorfor ser du mer opp til det sykelige fokuset? Hva spesifikt mener du at CBE gjør som andre ikke gjør, som hadde gjort ditt liv bedre/lykkeligere?

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Embla82 skrev (17 minutter siden):

Jeg har et par venninner som er som CBE, men de er ærlige på at trening er en tvangshandling for dem. At de må for at dagen ikke skal være ødelagt, og at de blir vanskelige å ha med å gjøre for familien og andre rundt seg om de ikke får trent en dag. De misunner dem som klarer å ha et avslappet forhold til trening .

Men jeg er nysgjerrig på, hva er det som gjør at du misunner den tvangspregede treningsrytmen? Altså hvorfor CBE mer enn fitfocus eller Funkygine eller andre som heller aldri faller ut av trening over tid, men som har et mer lystbetont forhold til treningen og som tar pauser når det er det beste for kroppen. Hvorfor ser du mer opp til det sykelige fokuset? Hva spesifikt mener du at CBE gjør som andre ikke gjør, som hadde gjort ditt liv bedre/lykkeligere?

Jeg er ikke misunnelig. Jeg er imponert over at hun (og andre for den saks skyld) får det til dag etter dag etter dag. Etter fest er det det siste jeg orker å dra ut å løpe. Som et eksempel. Hvordan får de seg til å gjøre det.  Jeg syns ikke nødvendigvis det er noe positivt altså. Jeg bare lar meg imponere av den disiplinen man må ha for å gjennomføre. 
Funkygine er  litt for heavy for meg, men utrolig inspirert av fotfocus med sine holdninger og opplegg for både mat og trening.

Jeg tror kroppen min hadde hatt godt av litt mer trening og litt mindre sjokolade  enn den får. Så det kunne nok gjort meg lykkeligere.  Har forsøkt opplegg med trening 2-3 dager i uka og gå tur/være aktiv en halvtime/time hver dag. Det sklir ut. Så sikkert derfor jeg lar meg imponere. Så er jeg lykkelig og passelig fornøyd likevel da. 

Endret av Klink
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (48 minutter siden):

Jeg er ikke misunnelig. Jeg er imponert over at hun (og andre for den saks skyld) får det til dag etter dag etter dag. Etter fest er det det siste jeg orker å dra ut å løpe. Som et eksempel. Hvordan får de seg til å gjøre det.  Jeg syns ikke nødvendigvis det er noe positivt altså. Jeg bare lar meg imponere av den disiplinen man må ha for å gjennomføre. 
Funkygine er  litt for heavy for meg, men utrolig inspirert av fotfocus med sine holdninger og opplegg for både mat og trening.

Jeg tror kroppen min hadde hatt godt av litt mer trening og litt mindre sjokolade  enn den får. Så det kunne nok gjort meg lykkeligere.  Har forsøkt opplegg med trening 2-3 dager i uka og gå tur/være aktiv en halvtime/time hver dag. Det sklir ut. Så sikkert derfor jeg lar meg imponere. Så er jeg lykkelig og passelig fornøyd likevel da. 

Fordi det er en psykisk lidelse, tvangshandling. En handling som en person føler seg tvunget til å utføre. Kan bidra til å redusere følelse av ubehag/angst.

I forbindelse med en spiseforstyrrelse er treningen gjerne noe som styres av rigide regler og kan gi følelsen av kontiunerlig opplevelse av ikke å være god nok. Trening er jo tenkt som noe positivt i hverdagen, men kan fort overgå til å bli en negativ stressfaktor. Samtidig så kan det være vekslende mellom å ha en positiv eller negativ effekt i hverdagen. For å forstå det bedre, må motivasjonen og drivkraften for treningen utforskes. Og også se på balansen i hverdagen, mellom trening, kosthold, hvile, stress, søvn osv.

Om treningen blir eneste måte å kontrollere stress, følelser, selvfølelse osv, så vil det positive med trening forsvinne. 

Jeg vet ikke hva som gjelder for CBE og LKE. MEN, slik det fremmes i de sosiale mediekanalene deres, så oppfatter jeg at det er ubalanse i livet deres, med unormalt fokus på trening. Og nei, jeg kan ikke vite alt som skjer "bak fasaden". MEN, det er dette livet og fokuset de fremmer for de som følger eller ser på kanalene. Og vi mennesker tolker alltid inntrykk. Vi lager sammenhenger, det er naturlig. Når fokuset blir så ensporet som det er hos disse, kombinert med uttalelse til LKE rundt kvinner og kropp f.eks, er det naturlig å undre seg over at treningen i deres liv har fått en sykelig stor plass og det går over stokk og stein. 

Så nei, at hun får seg til å gjøre det, som du undrer deg over, og ikke du, så er det vel fordi du har et mer naturlig og sunt forhold til hvor stor del trening skal ha i livet ditt. Verken mer eller mindre.

Endret av Bulsara
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (14 timer siden):

Hva tenker du om eksponering av barn? 

En av de morsomste innleggene jeg har sett her på en stund, men tror den gikk over hodet på mange.

Jeg er også imponert og inspirert av hennes disiplin til å trene hver dag. 

For de som ikke klarer å ha mer enn èn tanke i hodet om gangen: Nei, det betyr ikke automatisk at jeg synes hun trener sunt eller spiser sunt. Det betyr heller ikke at jeg støtter hennes eksponering av barn.

Det betyr hverken mer eller mindre enn akkurat det jeg skriver - jeg er imponert og inspirert av hennes disiplin til å trene hver dag.

Endret av Nudeldama
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nudeldama said:

Jeg er også imponert og inspirert av hennes disiplin til å trene hver dag. 

Dette viser hvor farlig influensere kan være. Det er ikke bra å være Imponert og inspirert av noen som i sosiale medier viser alle tegn på treningsavhengighet. 

Treningsavhengighet er overdreven og ukontrollert treningsadferd, og det gir en form for abstinens hvis man ikke får trent. Dette betyr at treningen fyller hele livet og fører til risiko for tap av sosiale relasjoner, overbelastningsskader og ensidig fokusering på kropp og prestasjoner.

Treningsavhengighet

• Liker 28
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...