Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Levina skrev (2 timer siden):

Flotte ferier CBE kan gi til barna sine. Ferie i varmere strøk, så ferie på en seter og kommende høstferie til Hellas. Masse tid med barna og flotte opplevelser sammen. 

Du sier det på en måte, som at feriene er noe utenom det vanlige? De er helt ordinære, vanlige turer som de fleste kan ha råd til. Det som er annerledes, er at barna har jobbet for disse reisene.  

• Liker 37
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tistelblad skrev (5 timer siden):

Det står klart og tydelig på skiltet med "fjøsreglene" (som hun også har filmet og dokumentert) at man ikke skal løfte kattene! Og nå filmer hun en unge som snurrer og vimser rundt med en bitteliten skremt  kattunge i armene. Er det en sport for dem å bryte regler??

Hvor er den filmen, har de fjernet den? Ser den ikke på story i alle fall. Altså den med reglene, ser at en kattunge blir holdt. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (1 time siden):

Så du mener at din sannhet, er den eneste sannheten? Det er jo universelt helt feil. Og jo, du debatterer andre brukere her inne - som er regelbrudd. Det første du gjorde, var å skrive en veldig stygg kommentar til en du ikke kjenner, fordi den personen fremmer sin sannhet om virksomheten CBE. Noe du også gjør, så det du egentlig fremmer her er dobbeltmoralisme

Hva mener du LKE jobber som? Selv om man står oppført som ansatt i en virksomhet, så betyr ikke det at man tilføyer virksomheten noe positivt eller konstruktivt. LKE var tidligere fotograf for CBE.no, men den "hobbyen" ble fort lagt på hylla - akkurat som de mange andre prosjektene deres. 

CBE jobber mer enn det LKE har gjort på ett tiår, det er hun som er den registrerte virksomhetsleder - det er hun som poster på SoMe. Hva han gjør på sine private kontoer har ingenting med virksomheten å gjøre (ikke at det setter virksomheten i et godt lys uansett). LKE har en fulltids-hobby (løping) - hvor flaut er det ikke å være pensjonist i en alder av 39 år? Trist at en godt voksen mann, har så lite interesse av å bidra positivt til samfunnet. 

De flotte opplevelsene, er vel at mor&far løper opp og ned strandpromenaden døgnet rundt. Flott ferie, hvorfor ikke dra et mer eksotisk og innholdsrikt sted? Hvis barna skal være i fokus - da drar man et barnevennlig sted, og setter barna sine behov først. Hellas, Tyrkia, Spania - tre land alle nordmenn har vært altfor mange ganger. Hvorfor ikke skape mer innhold til SoMe? Det eneste hun gjør, er å legge ut en masse innhold om barna sine, forvrengte positurer og drøvtyggende treningsregime. Jeg vet om ganske mange barnefamilier, og folk ellers - som nok har fått vært på x-antall "flotte ferier" - det er jo ingenting spesielt med dette. Har du aldri vært på en ferie før? Er det derfor? 

CBE har blitt old-news og tviholder i en syltynn sytråd av "oppmerksomhet" - virksomheten har faktisk blitt så bortgjemt på internett, at det eneste hun gjør for å holde seg nokolunde aktuell - er å selge privatlivet til mindreårige døtre. 

Kilde på at det kun er hun som poster i sosiale medier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Hvor er den filmen, har de fjernet den? Ser den ikke på story i alle fall. 

Du ser ikke filmen fordi det aldri har eksistert en slik film som vedkommende beskriver. Det du ser er en av døtrene som holder en kattunge, som det er lov til å holde der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (2 timer siden):

Flotte ferier CBE kan gi til barna sine. Ferie i varmere strøk, så ferie på en seter og kommende høstferie til Hellas. Masse tid med barna og flotte opplevelser sammen. 

Absolutt en fin ferie, helt enig i det. Veldig lik de aller fleste norske småbarns familier har uten å utlevere barna sine både mellom og i ferier. Trist. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin10 skrev (5 minutter siden):

Du ser ikke filmen fordi det aldri har eksistert en slik film som vedkommende beskriver. Det du ser er en av døtrene som holder en kattunge, som det er lov til å holde der. 

Ok, bare lurte, regner med at @Tistelblad da kan bekrefte at det aldri ble filmet slike «regler»? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare lurte, regner med at @Tistelblad da kan bekrefte at det aldri ble filmet slike «regler»? 

Reglene om å ikke holde katt ble filmet. 

Det kan jo hende at akkurat den kattungen var lov til å holde, men håpløst å først filme slike regler og så gjøre det som står en ikke skal gjøre etterpå. I så fall burde det vært presisert at det var lov. 

Derimot at det liksom er å plage dyret å holde det sånn generelt, er å dra det for langt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Reglene om å ikke holde katt ble filmet. 

Det kan jo hende at akkurat den kattungen var lov til å holde, men håpløst å først filme slike regler og så gjøre det som står en ikke skal gjøre etterpå. I så fall burde det vært presisert at det var lov. 

Derimot at det liksom er å plage dyret å holde det sånn generelt, er å dra det for langt. 

Ok, så da har de slettet det fra story? Helt enig i det du sier at når man først filmer det burde man jo ikke gjøre det som står at en ikke skal gjøre etterpå. Vil jo tro at kattunger er mer vare for å bli holdt og blir mer stresset enn større katter i hvertfall hvis det er mange som skal løfte dem. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da har de slettet det fra story? Helt enig i det du sier at når man først filmer det burde man jo ikke gjøre det som står at en ikke skal gjøre etterpå. Vil jo tro at kattunger er mer vare for å bli holdt og blir mer stresset enn større katter i hvertfall hvis det er mange som skal løfte dem. 

Jeg ser ikke det skiltet på story mer, men det er med barn med katt i armene på story! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ikke det skiltet på story mer, men det er med barn med katt i armene på story! 

Ja, det så jeg, men skiltet er slettet som @Lin10påstår aldri var der? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gi dere. Beklager virkelig at jeg ikke tar screenshot av alle filmsnuttene som blir lagt ut...😆 Cbe viste jentene foran en tavle med regler for hvordan dyrene skal behandles, blant annet "ikke løft kattene". Hvis jeg ikke tar feil la lke ut det samme bildet. Hvorfor i all verden skulle jeg lyve om det? Ganske kreativ løgn i såfall. Vel har jeg god fantasi, men det får da være grenser. 😎😂

• Liker 34
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Ja, det så jeg, men skiltet er slettet som @Lin10påstår aldri var der? 

Les hva jeg skriver? Jeg ser det ikke på story mer. 
Ja, det var der i sta. 
Nå er ikke skiltet der mer. Tror brukere her mener at det er lov å holde kattungene, bare ikke de voksne kattene. Det vet jeg ingenting om, men det var en bruker her som påsto det. Kanskje det var dette lin10 mente? 
Kan det ha forsvunnet fra story da de har lagt ut mer nå? Og ikke slettet? 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tistelblad skrev (Akkurat nå):

Nei, gi dere. Beklager virkelig at jeg ikke tar screenshot av alle filmsnuttene som blir lagt ut...😆 Cbe viste jentene foran en tavle med regler for hvordan dyrene skal behandles, blant annet "ikke løft kattene". Hvis jeg ikke tar feil la lke ut det samme bildet. Hvorfor i all verden skulle jeg lyve om det? Ganske kreativ løgn i såfall. Vel har jeg god fantasi, men det får da være grenser. 😎😂

Regnet med de hadde slettet det fra story, takk for bekreftelse👍

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så det også. Det var en sånn skoletavle med treramme rundt, med krittskrift på- og en av reglene var at man ikke skulle bære på kattene eller noe i den duren. Men borte nå.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (1 minutt siden):

Les hva jeg skriver? Jeg ser det ikke på story mer. 
Ja, det var der i sta. 
Nå er ikke skiltet der mer. Tror det menes at det er lov å holde kattungene, bare ikke de voksne kattene. Det vet jeg ingenting om, men det var en bruker her som påsto det. Kanskje det var dette lin10 mente? 
Kan det ha forsvunnet fra story da de har lagt ut mer nå? Og ikke slettet? 

Jeg leste hva du skrev, bare lurte på om reglene var der i stad iom at det ble påstått at det aldri var der. Reflekterte også over kattunger/større katter, var ikke verre ment enn det…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kattunger katter?🤔

Uansett er det faktisk ikke det som er poenget (selv om kattungen helt tydelig ikke likte spesielt godt å bli holdt). Poenget er at ekteparet gang på gang viser at reglene som gjelder for andre ikke gjelder for dem. 

• Liker 37
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (3 timer siden):

Hvermannsen gjør det samme uten å eksponere mindreårige…

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (2 timer siden):

Er visst lov til å holde kattungene og kose med de, men ikke løfte kattene. Er vel greit å ha fakta på plass først🤭

Hvor ser du dette?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...