Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Positivt at hun deler at hun har tatt GU og oppfordrer andre til å sjekke seg 👍🏼

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (13 timer siden):

Godt spørsmål! Telt-livet tok fort slutt, iallfall. Dumt, for der kunne de muligens fått noe reklame-oppdrag. Kanskje lettere å tjene pengene på å filme seg selv i stua foran et imaginært speil? 

Telt-livet og norgesferier tok slutt samtidig som pandemien roet seg og verden åpnet opp igjen uten restriksjoner….nå er de tilbake til flere utenlandsturer på ett år

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Telt-livet og norgesferier tok slutt samtidig som pandemien roet seg og verden åpnet opp igjen uten restriksjoner….nå er de tilbake til flere utenlandsturer på ett år

Den teltferien jeg sikter til var sommeren 2019, altså før pandemien. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har sommerferien bestått i å legge seg inn hos andre. Slik ferierer man på rimeligste måte. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PerPusling
Hallepalle2 skrev (41 minutter siden):

Så langt har sommerferien bestått i å legge seg inn hos andre. Slik ferierer man på rimeligste måte. 

Det er vel ikke uvanlig å feriere hos familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PerPusling skrev (38 minutter siden):

Det er vel ikke uvanlig å feriere hos familie. 

Nei, det er jo ofte hyggelig og økonomisk. De var vel to uker i foreldrene til CBE sin leilighet i februar, en uke på svigers hytte i påsken, to uker i svigers leilighet nå i sommer, nå er de på hytta til svigers igjen. Innimellom bor de på hytta til foreldrene hennes. Klart de sparer store summer på å bo gratis. Ikke noe galt i det. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PerPusling
Ultiva skrev (11 minutter siden):

Det er naturligvis ikke uvanlig, men her forsøker man vel å drodle litt rundt hvorfor det kan være fordelaktig å selge barnas privatliv på internett. Som f eks flotte ferier. Hittil i år så har de vært på svigerforeldrenes hytte i påsken, samt besøkt foreldre og svigerforeldre i deres respektive ferieleiligheter i sommerferien. Og nå skal de vel til gode gamle Hellas, der det også kryr av norske barnefamilier på sommeren. Det er altså ingenting som skiller denne familien fra andre norske barnefamilier. Derfor faller argumentet om at de kan bytte barnas privatliv mot ekstravagante ferier på steingrunn.

Det er også forkastelig hvor mye de forurenser, for eksempel med tanke på hvor hyppig de flyr. Det er helt merkelig å tenke på at de faktisk har barn som skal overta en verden full av ekstreme klimaendringer. Man forespeiles tross alt 200 millioner årlige klimaflyktninger i fremtiden, samtidig som denne profesjonelle påvirkeren og tobarnsmoren fronter et ekstremt CO2-avtrykk.

Det du nevner her er uvesentlig i forholdt til min kommentar at det ikke er uvanlig å feriere hos familie. Vi reiser også «hjem» til mamma, pappa og svigerforeldre.  Ikke for å spare, men for å være sammen. 

Jeg er ellers enig med deg i at de er storforbrukere i alt, og at det er på tide at de våkner - på de fleste områder. . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (20 minutter siden):

Slik som hun beundrer seg selv i speilet🙄

Du som har en i livet som ser på deg slik CBE ser på seg selv, er heldig! 

Endret av Kollontaj
  • Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (13 timer siden):

Og selv denne tråden har dalende interesse faktisk. Færre innlegg og ikke lenger plassert øverst blant trådene; dvs ikke den tråden folk oftest kommenterer eller liker 

Jeg er mest kritisk til influencere som eksponerer barna sine.. å det de da reklamerer for. Men for meg er det andre som er mye mye verre enn CBE til og eksponere de små. Men så er det jo det kroppshysteri CBE bedriver som de andre influencere ikke gjør..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (3 timer siden):

Skjønner jo at de er mye ilag med foreldre/svigers/besteforeldre fra.Ålesund. Desert jo ikke barnebarna så mye.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (13 timer siden):

Og selv denne tråden har dalende interesse faktisk. Færre innlegg og ikke lenger plassert øverst blant trådene; dvs ikke den tråden folk oftest kommenterer eller liker 

Det er nok på grunn av flere faktorer:

- Mange som benyttet seg av konseptet "stille-oktober" hvor brukere boikottet tråden i en mnd for å se om det hadde effekt på innhold eller gølgertall har forblitt fraværende eller er her ytterst få ganger. Flere kommentarer om at pausen hadde positiv effekt for hverdagen deres og de mistet interesse av influenceren eller ønsket å avfølge av andre grunner.

- Det har kommet inn kommentarer fra sårbare deltakere som sier de får dårligere kroppsbilde av å følge CBE og melder seg ut av debatten for å skåne seg selv.

- Folk brenner for forskjellige ting og kommenterer mest der de føler de har mer å meddele. Mange er veldig engasjert i barneeksponeringen og den debatten, jeg er mer interessert i å debattere treningsinnholdet og kroppsbildet bedriften fronter. Man kommenterer mer der man føler man har mer å si.

- Det jeg tror har størst effekt på trådens dalende interesse er at det oppstår hyppige og langvarige brukerdebatter her, som tar fokuset bort fra debatten om bedriftens innhold og påvirkningskraft. Det fører både til at tråden blir låst og man ikke får kommentert, men også at flere som har fulgt tråden mister interesse fordi det stadig vekk er avsporinger og metadebatter som stopper alt av interessant debatt.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
elskersommer skrev (23 minutter siden):

Bra artikkel.. denne bør også familien Nyhus lese ilag med CBE og ektemann

Virkelig....hvilken rettigheter tror de at de har????man eier ikke barna sine....beskytt de,tenk over hva foreldrerollen innebærer,kjenner den der egosentriske,pengegriske oppførselen til de folka byr meg imot...ser jeg frua i Hellas ska jeg ta så mye snikbilder av henne(gjerne gjemt bak en busk)som jeg kan...oppfordrer andre til å gjøre det samme,legg de rett på nett,så kan de kjenne litt på det..

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velinda skrev (2 timer siden):

Virkelig....hvilken rettigheter tror de at de har????man eier ikke barna sine....beskytt de,tenk over hva foreldrerollen innebærer,kjenner den der egosentriske,pengegriske oppførselen til de folka byr meg imot...ser jeg frua i Hellas ska jeg ta så mye snikbilder av henne(gjerne gjemt bak en busk)som jeg kan...oppfordrer andre til å gjøre det samme,legg de rett på nett,så kan de kjenne litt på det..

I og med at CBE og LKE mener at det er til barnas beste å bli eksponert på internett daglig uten at de har gitt sitt informerte samtykke, så ønsker de helt sikkert at det publiseres rikelig med snikbilder tatt av dem selv også 😊

...

Kristin Oudmayer, direktør for Barns rettigheter i UNICEF Norge, forteller at det finnes flere forhold ved å eksponere barna på nettet som setter dem i sårbare situasjoner.

- Det ene er at barn, før de er gamle nok til å logge seg på selv, allerede har fått en digital identitet på nettet som foreldrene har valgt for dem. Vi ser ofte at foreldre ikke spør om samtykke, og involverer ikke barna i deling av bildene. Det mener vi er en krenkelse av barnas rett til privatliv, forteller Oudmayer til Se og Hør.

https://www.seher.no/kjendis/det-foles-feil/76753018

Endret av Ultiva
  • Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (11 minutter siden):

I og med at CBE og LKE mener at det er til barnas beste å bli eksponert på internett daglig uten at de har gitt sitt informerte samtykke, så ønsker de helt sikkert at det publiseres rikelig med snikbilder tatt av dem selv også 😊

så kunne folk kommentert"åeee....se så søte(not)de er"det måtte de jo blitt så fornøyd med,kunne jo være de ble plukka opp av et modellbyrå🙊var ikke det en av grunnene LKE oppga....dustefyren

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...