AnnePåLande Skrevet 22. juli 2022 #66001 Del Skrevet 22. juli 2022 Isola2 skrev (Akkurat nå): Nei…men hva mener dere de skal gjøre? Bikkja har det nok bedre enn de fleste.Ja,det er drøyt å dra med seg pelsklumpen på tur i varmen,men herrefred. Snakk om å kaste bort ressurser! De kan få veiledning. På samme tid kan en annen instans gi dem informasjon om barns rett til privatliv og hvorfor eksponering av mindreårige er uansvarlig. Tenk at 2 voksne mennesker kan dokumentere hvor uansvarlige de er på virkets IG konto hver jæ.. dag. Det er helt utrolig. 21 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 22. juli 2022 #66002 Del Skrevet 22. juli 2022 Isola2 skrev (2 minutter siden): Heh.Du tror Mattilsynet,kraftig underbemannet i ferietid,sender noen for å veilede her og fru fotballfrue i dyrehold…? Tror ikke verden fungerer slikt. Den bloggerboblen er det på tide å komme seg ut av og få seg litt nettvett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 22. juli 2022 #66003 Del Skrevet 22. juli 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): De kan få veiledning. På samme tid kan en annen instans gi dem informasjon om barns rett til privatliv og hvorfor eksponering av mindreårige er uansvarlig. Tenk at 2 voksne mennesker kan dokumentere hvor uansvarlige de er på virkets IG konto hver jæ.. dag. Det er helt utrolig. Absolutt.Men jeg tror og håper både barnevernet og Mattilsynet sine ressurser brukes til de som trenger det mer. Og før du kaller meg hissig i denne tråden også..jeg er enig i at både husdyrhold, men særlig eksponering av barn er helt forkastelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 22. juli 2022 #66004 Del Skrevet 22. juli 2022 AnnePåLande skrev (1 minutt siden): Den bloggerboblen er det på tide å komme seg ut av og få seg litt nettvett. Det er jeg helt enig i. Dette gjelder ikke bare herr og fru i Sarpsborg (dog de er må en gang disse denne tråden handler om). Men jeg tror ikke barnevernet eller Mattilsynet er veien å gå. Dette gjelder dessverre ganske mange,influensere eller ei:( 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 22. juli 2022 #66005 Del Skrevet 22. juli 2022 Isola2 skrev (Akkurat nå): Absolutt.Men jeg tror og håper både barnevernet og Mattilsynet sine ressurser brukes til de som trenger det mer. Og før du kaller meg hissig i denne tråden også..jeg er enig i at både husdyrhold, men særlig eksponering av barn er helt forkastelig. Det er vel her veiledning kommer inn i bildet? Det er skadelig for hunden. Mindreårige uten samtykkekompetanse blir eksponert til de grader. Det er galskap at virkets ansatte ikke blir stoppet. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donatello Skrevet 22. juli 2022 #66006 Del Skrevet 22. juli 2022 Isola2 skrev (42 minutter siden): Heh.Du tror Mattilsynet,kraftig underbemannet i ferietid,sender noen for å veilede her og fru fotballfrue i dyrehold…? Tror ikke verden fungerer slikt. Dyrevelferd gjelder hele året.. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 22. juli 2022 #66007 Del Skrevet 22. juli 2022 Isola2 skrev (38 minutter siden): Det er jeg helt enig i. Dette gjelder ikke bare herr og fru i Sarpsborg (dog de er må en gang disse denne tråden handler om). Men jeg tror ikke barnevernet eller Mattilsynet er veien å gå. Dette gjelder dessverre ganske mange,influensere eller ei:( Hvilken vei er riktig å gå, mener du da? Når det kommer til barnevernet så er det den eneste instansen, de eventuelt hadde lyttet til og gjort som de hadde sagt. Barnevernet kan veilede, og pålegge at foreldre skal ta både Cos-kurs også videre. Så jeg mener barnevernet hadde vært helt riktig instans. Dessverre så sitter ikke jeg her å melder de til barnevernet heller. Når det gjelder dyrehold og Mattilsynet, så har det seg slik at jeg er veldig opptatt av dyr og dyrevelferd. Så jeg bruker min stemme, der jeg kan. Om det gjør en forskjell fra eller til, det vet jeg ikke - men jeg gjør mitt og gjør det jeg kan. Så sover jeg godt om natten, vel vitende om at jeg gjør det jeg kan 😊. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 22. juli 2022 #66008 Del Skrevet 22. juli 2022 kraftwerk skrev (14 minutter siden): Hvilken vei er riktig å gå, mener du da? Når det kommer til barnevernet så er det den eneste instansen, de eventuelt hadde lyttet til og gjort som de hadde sagt. Barnevernet kan veilede, og pålegge at foreldre skal ta både Cos-kurs også videre. Så jeg mener barnevernet hadde vært helt riktig instans. Dessverre så sitter ikke jeg her å melder de til barnevernet heller. Når det gjelder dyrehold og Mattilsynet, så har det seg slik at jeg er veldig opptatt av dyr og dyrevelferd. Så jeg bruker min stemme, der jeg kan. Om det gjør en forskjell fra eller til, det vet jeg ikke - men jeg gjør mitt og gjør det jeg kan. Så sover jeg godt om natten, vel vitende om at jeg gjør det jeg kan 😊. Jeg tror det i begge instanser handler om ressurser,og i begge instanser er det alt for lite ressurser.Desverre. Jeg jobber med barn og vet godt at barnevernet har MYE å gjøre og er kronisk underbemanna. Jeg bagatelliserer ikke hva Eriksens driver med,men det finnes barn som har det verre og som trenger barnevernets ressurser i større grad. Et COS-kurs er vel for småbarnsforeldre,så vet ikke helt om det hadde vært veien å gå. Når det gjelder hunden,så strever Mattilsynet med å ha nok ressurser til å undersøke og hjelpe (avlive desverre) dyr som vasser i møkk og dyr som har det så ille at de spiser hverandre for å overleve. Så nei, en hund som tas med på løpetur i heten er nok ikke deres prioritering. Jeg vet ikke hva som er veien å gå,dette handler om samfunnet generellt, ikke bare influenserne i Sarpsborg. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. juli 2022 #66009 Del Skrevet 22. juli 2022 Det skremmer meg litt at noen i det hele tatt nevner barnevern og mattilsynet.. Det er å dra det altfor langt. Barnevernet er helt sprengt med å hjelpe barn som lever i hjem med vold, rus og grove overgrep, og mattilsynet har nok med alvorlige saker med dyr som står til knærne i møkk i fjøs, og saker som vi leste om i dag. 50 kjæledyr innestengt i en leilighet - uten tilgang til vann. Mattilsynet er dessuten sterkt underbemannet, svært sjelden det prioriteres å rykke ut til private kjæledyr. Da skal det være så grovt at øynene våre ikke orker å se det en gang. https://www.nrk.no/nyheter/politiet-fant-50-innesperrede-kjaeledyr-i-bolig-i-ullensaker-1.16045555 Helt ok å være kritisk til både eksponeringen av barn og å løpe i varmen med en polarhund, men ærlig talt! 25 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 22. juli 2022 #66010 Del Skrevet 22. juli 2022 Isola2 skrev (1 time siden): Nei…men hva mener dere de skal gjøre? Bikkja har det nok bedre enn de fleste.Ja,det er drøyt å dra med seg pelsklumpen på tur i varmen,men herrefred. Snakk om å kaste bort ressurser! Det er dødelig for hunder å bli overopphetet. En tommelfingelregel er å droppe trening av hund når gradestokken har bikket over femten grader og sola er høy, ellers kan man risikere at hunden får heteslag, noe som er svært alvorlig og farlig for hunden. Når man gjentatte ganger ser dokumentasjon på dette så er det ikke rart man reagerer. Synes det er rart du synes det er bortkastet å melde ifra til mattilsynet når man ser noe som ser ganske ugreit ut. Isola2 skrev (1 time siden): Heh.Du tror Mattilsynet,kraftig underbemannet i ferietid,sender noen for å veilede her og fru fotballfrue i dyrehold…? Tror ikke verden fungerer slikt. Jeg har ei vennine som har fått telefon fra mattilsynet i sommer, så så underbemannet er de ikke. Det gjaldt forøvrig kun at en nabo mente hunden bjeffer en del, noe som er vanlig for spisshunder å gjøre, men bare det var nok til at mattilsynet tok kontakt. Synes det er veldig vedmodig at dere undervurderer mattilsynets rolle når det gjelder hundehold. Når det er sagt så tror jeg ikke mattilsynet mener at instastories på 30 sek er en sterk nok dokumentasjon. Det er nok bare i spesielle tilfeller som hvis noen publiserer en video med vold mot dyr eller lignende at de eller politiet vurderer saken ytteligere, men det skader ikke å prøve hvis man virkelig er bekymret. Nå har CBE dokumentert at hunden får bade og svømme i vannet og skrevet at dette er en vane når de er på tur, så det er verdt å huske på det når de er på tur, men løpingen burde de nok uansett begrense og heller holde det til gåturer i stedet. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 22. juli 2022 #66011 Del Skrevet 22. juli 2022 Isild skrev (1 minutt siden): Det skremmer meg litt at noen i det hele tatt nevner barnevern og mattilsynet.. Det er å dra det altfor langt. Barnevernet er helt sprengt med å hjelpe barn som lever i hjem med vold, rus og grove overgrep, og mattilsynet har nok med alvorlige saker med dyr som står til knærne i møkk i fjøs, og saker som vi leste om i dag. 50 kjæledyr innestengt i en leilighet - uten tilgang til vann. Mattilsynet er dessuten sterkt underbemannet, svært sjelden det prioriteres å rykke ut til private kjæledyr. Da skal det være så grovt at øynene våre ikke orker å se det en gang. https://www.nrk.no/nyheter/politiet-fant-50-innesperrede-kjaeledyr-i-bolig-i-ullensaker-1.16045555 Helt ok å være kritisk til både eksponeringen av barn og å løpe i varmen med en polarhund, men ærlig talt! Ei vennine av meg fikk en telefon av mattilsynet grunnet at hunden hennes bjeffer en del og naboen klagde det inn. Det var ikke alvorlig, hun har en spisshund og det er instinktivt at de bjeffer en del, men det var nok til at de tok kontakt. Ikke undervurder mattilsynets rolle når det kommer til hundehold. Ser man noe man mener er farlig så burde man føle seg pliktig til å melde ifra, og ikke før det har gått altfor sent. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 22. juli 2022 #66012 Del Skrevet 22. juli 2022 Isild skrev (8 minutter siden): Det skremmer meg litt at noen i det hele tatt nevner barnevern og mattilsynet.. Det er å dra det altfor langt. Barnevernet er helt sprengt med å hjelpe barn som lever i hjem med vold, rus og grove overgrep, og mattilsynet har nok med alvorlige saker med dyr som står til knærne i møkk i fjøs, og saker som vi leste om i dag. 50 kjæledyr innestengt i en leilighet - uten tilgang til vann. Mattilsynet er dessuten sterkt underbemannet, svært sjelden det prioriteres å rykke ut til private kjæledyr. Da skal det være så grovt at øynene våre ikke orker å se det en gang. https://www.nrk.no/nyheter/politiet-fant-50-innesperrede-kjaeledyr-i-bolig-i-ullensaker-1.16045555 Helt ok å være kritisk til både eksponeringen av barn og å løpe i varmen med en polarhund, men ærlig talt! Om du bryr deg om dyrs ve og vel og observerer dårlig hundehold, sitter du hjemme å klager eller vil du gjøre noe for å hjelpe hunden? Når barns rettigheter blir brutt og mindreårige kan bli utsatt for farlige situasjoner grunnet uansvarlige foreldre… Hvem sin jobb mener du det er å veilede og gi opplæring i nettvett? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 22. juli 2022 #66013 Del Skrevet 22. juli 2022 Sursøtsaus skrev (8 minutter siden): Ei vennine av meg fikk en telefon av mattilsynet grunnet at hunden hennes bjeffer en del og naboen klagde det inn. Det var ikke alvorlig, hun har en spisshund og det er instinktivt at de bjeffer en del, men det var nok til at de tok kontakt. Ikke undervurder mattilsynets rolle når det kommer til hundehold. Ser man noe man mener er farlig så burde man føle seg pliktig til å melde ifra, og ikke før det har gått altfor sent. Nettopp! Å sitte på Kg å klage endrer ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. juli 2022 #66014 Del Skrevet 22. juli 2022 AnnePåLande skrev (1 minutt siden): Om du bryr deg om dyrs ve og vel og observerer dårlig hundehold, sitter du hjemme å klager eller vil du gjøre noe for å hjelpe hunden? Når barns rettigheter blir brutt og mindreårige kan bli utsatt for farlige situasjoner grunnet uansvarlige foreldre… Hvem sin jobb mener du det er å veilede og gi opplæring i nettvett? Helt ærlig, så syns jeg at dere burde ringe mattilsynet, NKK, polarhundklubben, raseklubben eller hva som evt finnes av steder å melde fra til hvis dere er så oppriktig bekymret for hunden - heller enn å skrive der her. Det er ikke barnevernssak at influencerbarn blir eksponert slik det gjøres i CBE.no sine kanaler. Det vet man hvis man evt har fulgt med på blandt annet Anna Rasmussen sin tråd. Hun ble meldt til barnevernet jevnlig, og like ofte ble sakene bare henlagt. BV tok til slutt ikke kontakt når det kom bekymringsmeldinger en gang. Jeg har vært og er en av CBE.no sine kritikere her i tråden i mange år, men i det siste så syns jeg de som kritiserer kritikken desverre har noen poenger når de mener det går for langt her til tider. Dette har jo gått helt til hodet på noen, og det kan virke som overopptatthet. Hva man selv syns MT og BV skal og burde være opptatt av av saker er helt irrelevant å disktuere her. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 22. juli 2022 #66015 Del Skrevet 22. juli 2022 (endret) Isild skrev (9 minutter siden): Helt ærlig, så syns jeg at dere burde ringe mattilsynet, NKK, polarhundklubben, raseklubben eller hva som evt finnes av steder å melde fra til hvis dere er så oppriktig bekymret for hunden - heller enn å skrive der her. Det er ikke barnevernssak at influencerbarn blir eksponert slik det gjøres i CBE.no sine kanaler. Det vet man hvis man evt har fulgt med på blandt annet Anna Rasmussen sin tråd. Hun ble meldt til barnevernet jevnlig, og like ofte ble sakene bare henlagt. BV tok til slutt ikke kontakt når det kom bekymringsmeldinger en gang. Jeg har vært og er en av CBE.no sine kritikere her i tråden i mange år, men i det siste så syns jeg de som kritiserer kritikken desverre har noen poenger når de mener det går for langt her til tider. Dette har jo gått helt til hodet på noen, og det kan virke som overopptatthet. Hva man selv syns MT og BV skal og burde være opptatt av av saker er helt irrelevant å disktuere her. Mattilsynet er instansen en melder til dersom en observerer uansvarlig dyrehold. Jeg stilte deg spørsmål om hvem som bør gi foreldre veiledning og opplæring i nettvet da mindreårige eksponeres og deres rettigheter blir brutt hver dag! Hvem ser du for deg kan ta den jobbe for det er åpenbart at virkets ansatte ikke har barnets beste i fokus her! Når det gjelder AR, er hun er godt eksempel på hvorfor mindreårige IKKE bør eksponeres på det store Internett! Om en bedrift velger å dokumentere hvor uansvarlige de er hver dag, må en regne med etterspill i form av negative konsekvenser. Endret 22. juli 2022 av AnnePåLande 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 22. juli 2022 #66016 Del Skrevet 22. juli 2022 Sursøtsaus skrev (30 minutter siden): Det er dødelig for hunder å bli overopphetet. En tommelfingelregel er å droppe trening av hund når gradestokken har bikket over femten grader og sola er høy, ellers kan man risikere at hunden får heteslag, noe som er svært alvorlig og farlig for hunden. Når man gjentatte ganger ser dokumentasjon på dette så er det ikke rart man reagerer. Synes det er rart du synes det er bortkastet å melde ifra til mattilsynet når man ser noe som ser ganske ugreit ut. Jeg har ei vennine som har fått telefon fra mattilsynet i sommer, så så underbemannet er de ikke. Det gjaldt forøvrig kun at en nabo mente hunden bjeffer en del, noe som er vanlig for spisshunder å gjøre, men bare det var nok til at mattilsynet tok kontakt. Synes det er veldig vedmodig at dere undervurderer mattilsynets rolle når det gjelder hundehold. Når det er sagt så tror jeg ikke mattilsynet mener at instastories på 30 sek er en sterk nok dokumentasjon. Det er nok bare i spesielle tilfeller som hvis noen publiserer en video med vold mot dyr eller lignende at de eller politiet vurderer saken ytteligere, men det skader ikke å prøve hvis man virkelig er bekymret. Nå har CBE dokumentert at hunden får bade og svømme i vannet og skrevet at dette er en vane når de er på tur, så det er verdt å huske på det når de er på tur, men løpingen burde de nok uansett begrense og heller holde det til gåturer i stedet. Akkurat det der (uthevet) har jeg lite tro på. At hunden får bade hver gang de er på tur i varmen smaker av typisk CBE-forsøk på å imøtekomme kritikk hun vet hun ikke kan prate seg unna. Tipper at går man gjennom YRs temperaturlogg og Strava vil det være flust med varme turer hvor det ikke har vært hundebadevann tilgjengelig. Altså en influencer som forsøker å redde seg inn. Ikke en influencer som har hundens beste som førstepri. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 22. juli 2022 #66017 Del Skrevet 22. juli 2022 Sursøtsaus skrev (4 timer siden): Ref den eldre diskusjonen om bedriftens fokus på trening i ferie: Sånn isolert sett så ser jeg ikke noe problem med å lage innhold som går på å trene i ferien. Det kan være en ekstra boost av motivasjon å kunne legge opp trening i ferien ettersom man ofte har mye mer fritid til å kunne legge inn økten når man vil, og lengden selv. Personlig liker jeg å trene i helger og ferier best, for da har jeg ofte fått mer søvn og har få andre forpliktelser de dagene (barnfri, innser at har du barn har du alltid forpliktelser så kan bare snakke for meg selv). Når man har bedre tid og hvis været er bra kan man også legge inn mer spennende økter, som å svømme ute, løpe i skogen eller gå på fjelltur. Ferie kan også være et godt utgangspunkt for folk å starte å trene på, nettopp fordi man ofte har mer fleksibilitet og generelt synes jeg ikke det er noe galt i å vise at man også kan trene i feriene hvis man liker trening og har det som hobby. Jeg følger i tillegg idrettsutøvere hvor ferier er en gyllen mulighet til å fokusere mer på trening og synes det er kjempeinspirerende. Der jeg føler det går skeis for bedriften er at det er veldig lite variasjon på innholdet de legger ut. Nå snakker jeg ikke om treningsformen deres, for det er innlysende at CBE liker løping ettersom hun har drevet med løping siden bloggens start. Men å følge henne eller mannen på 30 sek løpeturer filmet bakfra blir litt lite engasjerende. Samme med stillbilder eller boomerangs i speilet før/etter trening. Det kunne vært mer interessant med noen treningsmontager filmet fra forskjellige vinkler, og noen "pauser" hvor de snakker om form, utfordringer, mål, etc. Her synes jeg spesielt LK som flørter litt med ultraløp kunne passet bra. Han har egne mål på lengde og tid han ønsker å gjennomføre, og det kunne vært kult å følge med på en slik "reise" fra trening til løp og finalen med selve løpet. Han har en tendens til å dokumentere dette via masse tekst på komplisert engelsk, noe som alienater en nybegynner som kanskje har lyst til å starte med løping. Dessuten er tekst veldig uengasjerende for de fleste, spesielt på en så visuell platform som instagram. Lengre innhold burde vurderes å postes på youtube. Netfit kunne vurdert å børste støv av YouTube-kontoen til CBE og virkelig satse på mer innhold der som engasjerer, men instagram er raskere og krever mindre tid (jada, filming og etterredigering tar tid, men det er ikke sammenliknbart med en youtube-video som kan ta mange timer å lage), så de velger raskeste utvei. Det er mismatch mellom bilde og tekstmengde når de går for instagram hvor publikum trenger å hvite hva, hvem, hvor på miliseksunder før oppmerksomheten dabber ut. Det visuelle dokumenterer ikke bra nok hva de trener for og er for uengasjerende i lendgen, og så mange avsnitt med tung tekst som NetFit og coack-Eriksen driver med til hvert innlegg er for mye til at de fleste gidder å lese alt. Min rene spekulasjon er at dette er gjort strategisk fordi de egentlig ikke har et stort ønske om å nødvendigvis motivere andre til trening eller drive god formidling, men bunner heller i et stort ønske om å bli assosiert som et fit powercouple og treningsorakler som folk oppsøker for å beundre, og at deres kunnskap (fordi hvis du ikke forstår hva de skriver i de lange, kompliserte tekstene sine så er det du som er dum, ikke sant?) og utseende skal være nok til å inspirere folk til trening. De blir motiverte av å vise andre at de trener, så er det ikke så nøye hva som inspirerer hvermansen de later som de ønsker å nå ut til. Intelligente og kunnskapsrike mennesker som er trygge på seg selv og sin kunnskap har sjelden behov for å komplisere tekst for å virke smarte. Jo mer du kan, jo flinkere er man ofte å formidle kunnskapen på en enkel og lettfatterlig måte til andre. Om målet var å inspirere, skyter han langt over mål. Om målet er å virke smart, skyter han minst like langt over mål men sannsynligvis uten å forstå det selv. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 22. juli 2022 #66018 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg lurer på hva oppdretter tenker hvis de følger med på IG og ser polarhunden løpe flere mil i uka midt på dagen i stekende sol, gjerne på asfalt. Vi har selv hatt hunder siden 2006, og før vi anskaffet oss vår første hund (en Berner sennen) så leste vi oss opp og satte oss inn i hva som er bra dyrevelferd og ikke, og spesielle hensyn å ta til akkurat den rasen vi skulle ha. I tillegg til en stor dose sunn fornuft. På varme dager når sola steker så legger man turene til tidlig om morgenen før sola har tatt skikkelig tak og før asfalten blir glovarm (jeg har sett bilder av hunder som har forbrent potene skikkelig stygt på varm asfalt) og seint på kvelden når sola går ned og varmen avtar. Og helst tur der det er vann tilgjengelig. CBE gjør alt man ikke skal gjøre. I tillegg filmer hun en kokvarm polarhund som stuper uti vannet og ler av «alltid ut samme vann»……akkurat som om det er morsomt. Jeg finner det overhodet ikke underholdende å se en polarhund desperat etter å stupe uti vannet for å kjøle seg ned bare pga matmor er så egoistisk at hun må ha med seg hunden og løpe ei mil i solsteken og 30g. Vi har nettopp vært i Hellas, og kunne ikke se noen jogge med hunder der. Tvert i mot så kunne vi se hunder liggende å sove og slappe av der de fant skygge. En gresk venn av oss har en Berner sennen, og han bruker å ta med hunden på stranden tidlig om morgenen og la hunden bade sånn at den blir gjennomvåt. En Berner sennen har mye pels (sånn som Ozo), og ved at den fikk våt pels om morgenen så hjalp det til med å holde hunden kjølig gjennom dagen. 34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 22. juli 2022 #66019 Del Skrevet 22. juli 2022 Isild skrev (1 time siden): Det skremmer meg litt at noen i det hele tatt nevner barnevern og mattilsynet.. Det er å dra det altfor langt. Barnevernet er helt sprengt med å hjelpe barn som lever i hjem med vold, rus og grove overgrep, og mattilsynet har nok med alvorlige saker med dyr som står til knærne i møkk i fjøs, og saker som vi leste om i dag. 50 kjæledyr innestengt i en leilighet - uten tilgang til vann. Mattilsynet er dessuten sterkt underbemannet, svært sjelden det prioriteres å rykke ut til private kjæledyr. Da skal det være så grovt at øynene våre ikke orker å se det en gang. https://www.nrk.no/nyheter/politiet-fant-50-innesperrede-kjaeledyr-i-bolig-i-ullensaker-1.16045555 Helt ok å være kritisk til både eksponeringen av barn og å løpe i varmen med en polarhund, men ærlig talt! Man skal aldri la være å melde bekymring fordi man tror at instansen ikke har ressurser til å undersøke. Man melder inn og så er det opp til instansen å avgjøre hva som skal gjøres. Det er ikke opp til menigmann å sortere dette. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 22. juli 2022 #66020 Del Skrevet 22. juli 2022 Noen håper på at H&M skal ta kontakt og tilby samarbeid… 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå