Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Mye fokus på isspising, men NÅ kan ingen si at hun ikke spiste den. Hun spiser den. Ref story. 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i alle dager feiler det disse folka???? En ting at de legger ut på insta der de liksom sitter bak en busk og snikfilmer frua, men å gjøre det med ene barnet???? Eier dem null grenser for hva som skal postes for mange tusen fremmede mennesker? Dette tok virkelig kaka. 

Screenshot_20220721_195449_com.instagram.android_edit_47774599814583.jpg

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (32 minutter siden):

Veldig rart, kanskje, men jeg får aldri opp forslag til lignende kontoer. 

Jeg får alltid opp forslag dersom jeg er inne på kontoer jeg ikke følger, for eksempel var jeg inne på en konto om en hund og neste gang jeg åpnet insta dukket det opp flere forslag til hundekontoer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette.

Måne, admin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (16 timer siden):

Hva i alle dager feiler det disse folka???? En ting at de legger ut på insta der de liksom sitter bak en busk og snikfilmer frua, men å gjøre det med ene barnet???? Eier dem null grenser for hva som skal postes for mange tusen fremmede mennesker? Dette tok virkelig kaka. 

Har ikke sett storyen, men forstår jo hva som er avbildet. Dette anser ikke jeg som normalt. Ingen oppegående og profesjonelle aktører deler slike bilder på sin offentlige IG konto.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne influenseren har betydelige problemer med kroppsbildet som jeg er redd hun kan overføre til sitt publikum. Bare det siste døgnet er det merkelig forvridde stillinger (hvem svinser foran kamera på dette viset når de spiser is?!?) og å stå på en krakk foran blenderen så magen skal synes, samt det sedvanlige bildet av iskrem (hun spiser MASSE, altså, men legger ikke på seg likevel! 🤥) med innsugd mage som bakgrunnslerret. Det er så tydelig at hun sliter med dette og at hun bedriver farlig thinspo. Det er faktisk beyond me at hun får holde på med sitt skadelige narrativ uten at noen griper inn! 

• Liker 43
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (18 timer siden):

Hadde jeg sett en voksen mann ligge bak busker og snikfilme badende barn hadde jeg ringt politiet! 😱 Hadde tenkt helt andre tanker enn at det var content til foreldrenes bedrift. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 38
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppi all barneeksponeringen, filterbruken og poseringen, et vanvittig konsum av plastikk(les billige klær), isspising og kaffekopper, som alt er nøye gjennomtenkt, planlagt og aldri overlatt til tilfeldighetene, undrer jeg litt over hvordan hun undervurderer følgerene sine.

Hun har tidligere skrevet blogginnlegg med takk til alle kjøre lesere, og uttrykt med stor takknemlighet hvor glad hun er for alle leserene. Etter IG tok over for bloggen, virker hun bare mer og mer selvopptatt og undervurderer leserene sine noe vanvittig, med poseringer og stå på krakk(eller hva nå enn hun står på) ved kjøkkenbenken. Hun må jo skjønne at følgerne "gjennomskuer" dette, eller bryr hun seg bare ikke om at det fremstår lite profesjonelt og dumt?

Uansett hva det er, syns jeg det virker så fordummende på henne og ikke minst nedlatende mot følgerne, som faktisk er årsaken til bedriftens eksistens.

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref den eldre diskusjonen om bedriftens fokus på trening i ferie: Sånn isolert sett så ser jeg ikke noe problem med å lage innhold som går på å trene i ferien. Det kan være en ekstra boost av motivasjon å kunne legge opp trening i ferien ettersom man ofte har mye mer fritid til å kunne legge inn økten når man vil, og lengden selv. Personlig liker jeg å trene i helger og ferier best, for da har jeg ofte fått mer søvn og har få andre forpliktelser de dagene (barnfri, innser at har du barn har du alltid forpliktelser så kan bare snakke for meg selv). Når man har bedre tid og hvis været er bra kan man også legge inn mer spennende økter, som å svømme ute, løpe i skogen eller gå på fjelltur. Ferie kan også være et godt utgangspunkt for folk å starte å trene på, nettopp fordi man ofte har mer fleksibilitet og generelt synes jeg ikke det er noe galt i å vise at man også kan trene i feriene hvis man liker trening og har det som hobby. Jeg følger i tillegg idrettsutøvere hvor ferier er en gyllen mulighet til å fokusere mer på trening og synes det er kjempeinspirerende. 

Der jeg føler det går skeis for bedriften er at det er veldig lite variasjon på innholdet de legger ut. Nå snakker jeg ikke om treningsformen deres, for det er innlysende at CBE liker løping ettersom hun har drevet med løping siden bloggens start. Men å følge henne eller mannen på 30 sek løpeturer filmet bakfra blir litt lite engasjerende. Samme med stillbilder eller boomerangs i speilet før/etter trening. Det kunne vært mer interessant med noen treningsmontager filmet fra forskjellige vinkler, og noen "pauser" hvor de snakker om form, utfordringer, mål, etc. Her synes jeg spesielt LK som flørter litt med ultraløp kunne passet bra. Han har egne mål på lengde og tid han ønsker å gjennomføre, og det kunne vært kult å følge med på en slik "reise" fra trening til løp og finalen med selve løpet. Han har en tendens til å dokumentere dette via masse tekst på komplisert engelsk, noe som alienater en nybegynner som kanskje har lyst til å starte med løping. Dessuten er tekst veldig uengasjerende for de fleste, spesielt på en så visuell platform som instagram. Lengre innhold burde vurderes å postes på youtube. Netfit kunne vurdert å børste støv av YouTube-kontoen til CBE og virkelig satse på mer innhold der som engasjerer, men instagram er raskere og krever mindre tid (jada, filming og etterredigering tar tid, men det er ikke sammenliknbart med en youtube-video som kan ta mange timer å lage), så de velger raskeste utvei. Det er mismatch mellom bilde og tekstmengde når de går for instagram hvor publikum trenger å hvite hva, hvem, hvor på miliseksunder før oppmerksomheten dabber ut. Det visuelle dokumenterer ikke bra nok hva de trener for og er for uengasjerende i lendgen, og så mange avsnitt med tung tekst som NetFit og coack-Eriksen driver med til hvert innlegg er for mye til at de fleste gidder å lese alt. Min rene spekulasjon er at dette er gjort strategisk fordi de egentlig ikke har et stort ønske om å nødvendigvis motivere andre til trening eller drive god formidling, men bunner heller i et stort ønske om å bli assosiert som et fit powercouple og treningsorakler som folk oppsøker for å beundre, og at deres kunnskap (fordi hvis du ikke forstår hva de skriver i de lange, kompliserte tekstene sine så er det du som er dum, ikke sant?) og utseende skal være nok til å inspirere folk til trening. De blir motiverte av å vise andre at de trener, så er det ikke så nøye hva som inspirerer hvermansen de later som de ønsker å nå ut til. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (21 timer siden):

Ja - og høy luftfuktighet. Stor risiko for overopphetning. Så vel heller ikke ut til at den hadde fått et bad underveis for å hjelpe på. Men det er tydeligvis deres måte å ha hund på, løpe i varmen, løpe (som valp) før den bør løpe turer i det hele tatt….

Hvor kan man melde fra om slike ting? Noen mennesker skulle ikke hatt dyr, kjenner jeg blir virkelig provosert på huden sin vegne. 😡

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (52 minutter siden):

Hvor kan man melde fra om slike ting? Noen mennesker skulle ikke hatt dyr, kjenner jeg blir virkelig provosert på huden sin vegne. 😡

Du kan varsle Mattilsynet anonymt om du observerer dårlig dyrehold: https://www.mattilsynet.no/dyr/dyr-som-lider/nar-skal-du-varsle-mattilsynet-eller-politiet-om-dyr-som-lider

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (Akkurat nå):

Dette blir litt for dumt.Hva skal Mattilsynet gjøre? Avlive bikkja? 

Tror du det er eneste sanksjonsmulighet de har?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isola2 skrev (Akkurat nå):

Jeg svarte på spørsmålet om hvor en kan henvende seg om en observerer dårlig dyrehold. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (1 minutt siden):

Er vel vanlig med en advarsel og veiledning angående forsvarlig dyrehold. Å jogge med en polarhund som det blir beskrevet i tråden er uansvarlig. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Tror du det er eneste sanksjonsmulighet de har?

Nei…men hva mener dere de skal gjøre? Bikkja har det nok bedre enn de fleste.Ja,det er drøyt å dra med seg pelsklumpen på tur i varmen,men herrefred. Snakk om å kaste bort ressurser!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Er vel vanlig med en advarsel og veiledning angående forsvarlig dyrehold. Å jogge med en polarhund som det blir beskrevet i tråden er uansvarlig. 

Heh.Du tror Mattilsynet,kraftig underbemannet i ferietid,sender noen for å veilede her og fru fotballfrue i dyrehold…? Tror ikke verden fungerer slikt.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...