Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
21 timer siden, Uglesjel skrev:

Kan du forklare den delen jeg har framhevet litt bedre? For jeg skjønte den ikke helt🤔

Jeg tror mange av hennes største fans føler at de "kjenner" hele familien på et vis. Store som små. Jeg tror rett og slett en del av hennes fans føler en form for relasjon til barna også.

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Sandin skrev:

Jeg tror mange av hennes største fans føler at de "kjenner" hele familien på et vis. Store som små. Jeg tror rett og slett en del av hennes fans føler en form for relasjon til barna også.

Aha, sånn ja.. Det er noe jeg faktisk ikke har tenkt på. Selv er jeg fan av mange, men aldri tenkt at jeg "kjenner" hele familien eller personen på den måten. Men interessant tankegang må jeg si.

Skrevet
3 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det handler ikke om hvor galt det er å oppføre seg som 20, men om hvor dumt det er å komme med påstander om at kroppen er den samme som da bloggeier var 15-16 år. Noe som er åpenbart vrøvl når10 års bildehistorikk på bloggen sier noe annet.

Har hear👆👏

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Aha, sånn ja.. Det er noe jeg faktisk ikke har tenkt på. Selv er jeg fan av mange, men aldri tenkt at jeg "kjenner" hele familien eller personen på den måten. Men interessant tankegang må jeg si.

CBE skriver jo bevisst til leserne sine når hun skriver innlegg. Hun henvender seg ofte direkte til leseren ved å skrive dere eller du. Hele greia er jo å selge det inn som en slags venninne som kommer med sine beste anbefalinger. Hvis man leser det blodfansen skriver så mener jeg at man ser en måte å skrive tilbake på som om man har en relasjon. De blir glade på hennes vegne, de ønsker henne lykke til osv. Når barna har bursdag gratulerer de med dagen. Caroline svarer gjerne med "Takk kjære du" og lignende, alt for å bygge opp under cybervenninnerelasjonen. 

• Liker 27
Skrevet
1 time siden, loveli skrev:

Har vi sett samme bilde?

Jeg ser ingenting annet enn en stiv og anspent kropp med lys og skygge-filter for å vise frem magemuskler. Hadde bildet vært naturlig og tatt i nuet hadde frua hatt en hudfold eller to. Jeg regner med at på de 2000 bildene de forkastet til fordel for disse 2, så har frua en hudfold enten foran på magen eller på siden i midjen. Fordi det er slik kroppen fungerer, det er slik den er. Man kan ikke lene seg frem uten å få en hudfold, man må ta aktive grep for å unngå det. Selv dødelig syke anoreksiapasienter får en "brett" ved navlen når de lener seg slik.

Hudfolden er sikkert redigert bort. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sandin skrev:

CBE skriver jo bevisst til leserne sine når hun skriver innlegg. Hun henvender seg ofte direkte til leseren ved å skrive dere eller du. Hele greia er jo å selge det inn som en slags venninne som kommer med sine beste anbefalinger. Hvis man leser det blodfansen skriver så mener jeg at man ser en måte å skrive tilbake på som om man har en relasjon. De blir glade på hennes vegne, de ønsker henne lykke til osv. Når barna har bursdag gratulerer de med dagen. Caroline svarer gjerne med "Takk kjære du" og lignende, alt for å bygge opp under cybervenninnerelasjonen. 

Okay. Da leser jeg bloggen til CBE på en helt annen måte enn disse blodfansene gjør. Tror nok jeg leser det som at det skulle være et magasin artikkel og ikke noe "personlig" dirkte til meg som at det skulle ha vært en tlf samtale eller noe.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Surikatt skrev:

Hudfolden er sikkert redigert bort. 

Dette blir spekulasjon og er vel ikke tillatt på KG? Og det har ikke blitt bevist at de redigerer bildene sine på en god stund, så kanskje de faktisk har sluttet med det i like utstrakt grad som før? At de leker seg med lys og skygge og glatter ut huden er veldig tydelig (selv på en eldre mobil ser man det lett), spesielt på fruas mage og ansikt, men noe annet får vi vel ikke lov å sette spørsmålstegn ved? Fordi det ikke kan bevises? Selv om jeg husker bildet som ble tatt i kraftig snøvær der alt annet enn fruas ansikt var fullt av hvite snøflak... 

Skrevet
På 13.8.2019 den 11.58, virkelig skrev:

Hvor har jeg skrevet at jeg syntes det er fint å se fremmede barn på internett ? Skrev at jeg ikke skjønner at bilde er noe å reagere på, og det mener jeg. Enten det er CBE eller en annen person. som hadde lagt ut dette. Trenger ikke skrive og skrike høyt om alt, og se alt i verste mening

Hadde du syntes det var greit om mannen din og foreldrene dine tok en helg haug bilder av deg og la ut på nettet? Jeg snakker om nåtid. Jeg tviler på at Caroline går igjennom alle bildene hun tar av jentene og spør dem om det er greit før de legges ut.. Om svaret ditt er nei på spørsmålet mitt, hvorfor er det greit å behandle barn slik? Har ikke barn rett til privatliv? 

• Liker 14
Skrevet

Nå har firmakontoen lagt ut et bilde på IG-story som Kripos anbefaler å ikke å publisere på SOME. Det jeg lurer på, er vist noen tar et skjermbilde av dette bilde, får CBE informasjon om dette? (Har aldri gjort dette sjøl 😅)

• Liker 10
Skrevet
28 minutter siden, Liver skrev:

Nå har firmakontoen lagt ut et bilde på IG-story som Kripos anbefaler å ikke å publisere på SOME. Det jeg lurer på, er vist noen tar et skjermbilde av dette bilde, får CBE informasjon om dette? (Har aldri gjort dette sjøl 😅)

Da har jeg fått testet det ut med ei venninne. Og IG story har ikke samme funksjon som snapchat har. Så det er bare og ta screen så mye til krampen tar deg😅

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, Liver skrev:

Det der gjør de kun for å få flere lesere/kunder, enten ved å kynisk bruke barn for klikk og likes, eller fordi de vet at dette blir mange sjokkert over og dette vil skape engasjement. Jeg blir kvalm. Enn å bruke sine egne barn på denne måten. 

• Liker 13
Skrevet
31 minutter siden, Uglesjel skrev:

Da har jeg fått testet det ut med ei venninne. Og IG story har ikke samme funksjon som snapchat har. Så det er bare og ta screen så mye til krampen tar deg😅

At de tørr tenker nå jeg. Hadde kontoen kun vært til venner og familie, ok, men her kan jo gud og hvermann gå inn å kikke.

• Liker 8
Skrevet

Hun har blitt ekstremt brun de siste fem dagene i alle fall. 😊

Jeg skal ærlig innrømme jeg misunner henne besteforeldrene som alltid stiller opp som barnevakt både hjemme og er med på alle ferier. De har egentid hver eneste dag. 

• Liker 18
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Skrevet
1 time siden, loveli skrev:

Dette blir spekulasjon og er vel ikke tillatt på KG? Og det har ikke blitt bevist at de redigerer bildene sine på en god stund, så kanskje de faktisk har sluttet med det i like utstrakt grad som før? At de leker seg med lys og skygge og glatter ut huden er veldig tydelig (selv på en eldre mobil ser man det lett), spesielt på fruas mage og ansikt, men noe annet får vi vel ikke lov å sette spørsmålstegn ved? Fordi det ikke kan bevises? Selv om jeg husker bildet som ble tatt i kraftig snøvær der alt annet enn fruas ansikt var fullt av hvite snøflak... 

Det var sarkasme, ikke spekulasjon. 

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet
3 timer siden, loveli skrev:

Man må være blind om man ikke ser at bildene er redigert. Er helt åpenbart at de glatter ut huden hennes og fjerner linjer og mørke ringer under øynene hennes. 

Skrevet
1 minutt siden, WhisperingWind skrev:

Man må være blind om man ikke ser at bildene er redigert. Er helt åpenbart at de glatter ut huden hennes og fjerner linjer og mørke ringer under øynene hennes. 

Så en krølltang video de hadde laget. Hun var helt hvit i ansiktet uten noen mimikk. Tydelig at de også bruker filter i videoer for ingen ser slik ut. 

• Liker 4
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Hva slags bilde har de lagt ut som Kripos advarer mot? Får ikke sett.

Skrevet
Akkurat nå, Lille_Krokodille skrev:

Det er på IG storry. Der de to som ikke kan bli nevnt blir eksponert med et type bilde som Kripos anbefaler foreldre mot å legge ut. 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

det er et nusselig bilde av ungene som nusser hverandre på munnen. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...