Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merkelig som brunfargen hennes endres stadig vekk. 

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Pollen skrev:

Hva mener du?

Skrevet
6 minutter siden, Pollen skrev:

Er nok bare motlyset som gjør det mørkere.

Skrevet
2 timer siden, skruf skrev:

Akkurat de bildene på surfebrettet hadde jeg sansen for, de er tatt i øyeblikket og er ikke oppstilte med mageinnsug og mysende blikk, men ekteparet gliser med hele ansiktet og ser skikkelig glade ut. 

Litt cred skal jeg gi de 

Det tror jeg er like oppstilt som alle andre bilder. Hun sitter bakoverlent eller drar skuldrene bakover, da klarer man ikke å holde balansen på et surfebrett lenge. Så i mitt hodet er det ikke å ha det gøy på et surfebrett så lenge som mulig det er tatt bilde av, men en person som er veldig opptatt av at magen skal være flat. Sitter du i nøytalstilling eller litt fremoverlent får du automatisk hudfolder på magen óg det kan man jo ikke ha!

• Liker 36
Skrevet

De sitter jo bare på brettet...ikke i noen bølger eller noe slikt, brettet ser IT til å ligge helt stille i stille sjø. Kan det være så sinnsykt morsomt å sitte på et brett sammen i helt rolig vann at man må gapskratte? 

• Liker 23
Skrevet
2 timer siden, Aricia skrev:

Det er samme grep som ble brukt både i Genève og på Dovre-turen: Billedtekst som lovpriser utsikten på stedet de befinner seg, og bilde(r) som kun fokuserer på bloggeren selv, gjerne med en utvalgt kroppsdel som blikkfang. 

Jeg opplever det som kalkulert for å få reaksjoner - de merket vel at det fungerte første gangen, og så forsøker de å gjenta suksessen. Hvis det åpenbart var gjort med selvironi var det nå én ting, men det virker liksom gjort i fullt alvor, og da framstår det bare underlig eller litt ubehjelpelig.

Selvsagt kan man ikke dokumentere at de spiller på å få reaksjoner ved å la teksten love spektuakulær utsikt mens bildene gir hhv pupp, rumpe og kløft (nå også supplert med den sikre vinneren alkohol, som effektivt hisser opp KG-kjerringer), men man har da øyne å se med.

Det spilles på kropp når man ikke har noe mere å komme med. Det er fakta! Mye kroppsfokus når bloggen daler i lesere. Det er nesten som om siste krampetrekning er nær? 

• Liker 25
Skrevet
58 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Det tror jeg er like oppstilt som alle andre bilder. Hun sitter bakoverlent eller drar skuldrene bakover, da klarer man ikke å holde balansen på et surfebrett lenge. Så i mitt hodet er det ikke å ha det gøy på et surfebrett så lenge som mulig det er tatt bilde av, men en person som er veldig opptatt av at magen skal være flat. Sitter du i nøytalstilling eller litt fremoverlent får du automatisk hudfolder på magen óg det kan man jo ikke ha!

Enig 

• Liker 2
Skrevet

Den optimale utsikten i en hver sammenheng må jo være bedriftseierens kropp i utstuderte posisjoner, fiffig ektemanndandert med «lys og skygge». Den utkonkurrerer så klart både Dovrefjell og greske solnedganger. 

• Liker 23
Gjest CecilieX
Skrevet
2 timer siden, 123Frustrert skrev:

Det fikk meg til å tenke på en samtale jeg hadde med en psykolog som jobbet med unge som hadde anoreksi. Hun fortalte om flere av dem som bøyde seg fremover slik at magehuden brettet seg for å vise frem hvor tjukke de var. Hvorpå psykologen deretter måtte vise på sin egen mage ved å knipe sammen sin magehud at det ikke var mulig å reise overkroppen opp. 

Anorektikere som blir foret med den typen bilder av flate mager på Insta vil naturlig nok tro at det er de som er tjukke som får bukler på magen når de bøyer seg. 

Det er min sann et skadelig fokus hun har. 

Skrevet

Ikke rart Funkygine er så hinsides mye mer likandes! Helt rå kropp, trenger ikke posere for å se bra ut, sunt kosthold og avslappet forhold til mat, samtidig som hun viser frem en kropp som bærer preg av 3 svangerskap!

• Liker 33
Skrevet
28 minutter siden, CecilieX skrev:

Det fikk meg til å tenke på en samtale jeg hadde med en psykolog som jobbet med unge som hadde anoreksi. Hun fortalte om flere av dem som bøyde seg fremover slik at magehuden brettet seg for å vise frem hvor tjukke de var. Hvorpå psykologen deretter måtte vise på sin egen mage ved å knipe sammen sin magehud at det ikke var mulig å reise overkroppen opp. 

Anorektikere som blir foret med den typen bilder av flate mager på Insta vil naturlig nok tro at det er de som er tjukke som får bukler på magen når de bøyer seg. 

Det er min sann et skadelig fokus hun har. 

Ja, det fokuset damen er forferdelig usunt. Bilde som ble lagt ut på snap for noen dager siden var også helt spesielt. Der ligger fruen på siden og ikke noe mageskinn følger tyngdekraften. For at det skal være tilfelle må du stramme og holde pusten så vanvittig. Alle bildene hun viser på insta også er bare innovermage og pupper som trykkes opp og ut av klærne. Helt spesielt av en småbarns mamma og ha dette enorme kroppsfokuset. 

• Liker 23
Skrevet
5 timer siden, skruf skrev:

Akkurat de bildene på surfebrettet hadde jeg sansen for, de er tatt i øyeblikket og er ikke oppstilte med mageinnsug og mysende blikk, men ekteparet gliser med hele ansiktet og ser skikkelig glade ut. 

Litt cred skal jeg gi de 

Har vi sett samme bilde?

Jeg ser ingenting annet enn en stiv og anspent kropp med lys og skygge-filter for å vise frem magemuskler. Hadde bildet vært naturlig og tatt i nuet hadde frua hatt en hudfold eller to. Jeg regner med at på de 2000 bildene de forkastet til fordel for disse 2, så har frua en hudfold enten foran på magen eller på siden i midjen. Fordi det er slik kroppen fungerer, det er slik den er. Man kan ikke lene seg frem uten å få en hudfold, man må ta aktive grep for å unngå det. Selv dødelig syke anoreksiapasienter får en "brett" ved navlen når de lener seg slik.

Skrevet

Når jeg leser enkelte kommentarer her så begynner jeg i det smått å lurer på om man leser samme blogg og ser de samme bildene.. For jeg ser tilstandighet det samme som blir nevnt igjen  og igjen gjennom hele tråden her. Og det er nemlig at CBE framstiller en meget så usunn kroposideal for både unge og eldre. Fruen er 30+ og da tenker jeg at det er virkelig på tide og legge denne "20år gamle meg", godt og lengst innerst på loftet i eske slik at støvet kan legge seg over det. Samtlige er det også på tide at CBE&co slutter og ta all kritikken som misunnelser, spydighet og hat mot dem. Dem må virkelig ta til seg det som blir sagt. For det er tross alt 2 små opp i hele dette. Når det kommer til fotografering og all den redigeringen så ryker ordet forbildet rimelig kjapt, i henhold til de 2 små som har en verden de skal møte jo eldre dem blir.

• Liker 14
Skrevet
27 minutter siden, Uglesjel skrev:

Når jeg leser enkelte kommentarer her så begynner jeg i det smått å lurer på om man leser samme blogg og ser de samme bildene.. For jeg ser tilstandighet det samme som blir nevnt igjen  og igjen gjennom hele tråden her. Og det er nemlig at CBE framstiller en meget så usunn kroposideal for både unge og eldre. Fruen er 30+ og da tenker jeg at det er virkelig på tide og legge denne "20år gamle meg", godt og lengst innerst på loftet i eske slik at støvet kan legge seg over det. Samtlige er det også på tide at CBE&co slutter og ta all kritikken som misunnelser, spydighet og hat mot dem. Dem må virkelig ta til seg det som blir sagt. For det er tross alt 2 små opp i hele dette. Når det kommer til fotografering og all den redigeringen så ryker ordet forbildet rimelig kjapt, i henhold til de 2 små som har en verden de skal møte jo eldre dem blir.

Velger å gå litt bort fra tema og spørre HVORFOR man skal legge 20årgamleseg på hylla når man er over 30 og småbarnsmor? Jeg syns livet er best når det er gøy, og det er jaggu lite som egentlig er gøy med å være en middelaldrende kvinne med "normal jobb" sånn egentlig. Det er liksom jobb, regninger, fotballtrening, klesvask og ett evig rituale av ting jeg finner utrolig kjedelig. Unger som gnåler, gubbe som gnåler, taket trenger renovering og dassen går tett. Derfor tar jeg godt vare på den "20åringen" som er i meg og lar henne få lov til å være der, i stua - ikke på loftet eller i kjelleren. Jeg kunne så absolutt tenke meg å være på det mye omtalte surfebrettet bare fordi det er gøy.

At bildene er oppstaset lyser lang vei - men det er lang vei fra oppstaset bilde til at man som voksent menneske sier at ett annet menneske må oppføre seg slik og slik når det når en viss alder/får barn osv.

• Liker 11
Skrevet (endret)
10 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Velger å gå litt bort fra tema og spørre HVORFOR man skal legge 20årgamleseg på hylla når man er over 30 og småbarnsmor? Jeg syns livet er best når det er gøy, og det er jaggu lite som egentlig er gøy med å være en middelaldrende kvinne med "normal jobb" sånn egentlig. Det er liksom jobb, regninger, fotballtrening, klesvask og ett evig rituale av ting jeg finner utrolig kjedelig. Unger som gnåler, gubbe som gnåler, taket trenger renovering og dassen går tett. Derfor tar jeg godt vare på den "20åringen" som er i meg og lar henne få lov til å være der, i stua - ikke på loftet eller i kjelleren. Jeg kunne så absolutt tenke meg å være på det mye omtalte surfebrettet bare fordi det er gøy.

At bildene er oppstaset lyser lang vei - men det er lang vei fra oppstaset bilde til at man som voksent menneske sier at ett annet menneske må oppføre seg slik og slik når det når en viss alder/får barn osv.

Nå skrev jeg det ift CBE sin framstilling av seg og kroppsholdning. Og at du velger å gå bort fra tema så kan jeg dermed ikke svare deg på det. For mitt svar innholder alt det CBE higer etter og tydeligvis tror at hun enda er 20. Det er ikke så lenge siden hun kom med et utsagn at hun både hadde samme rompe og kropp  siden hun var 15-16 når bildene gjennom årene tilsier noe annet.

Endret av Uglesjel
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, Medici skrev:

Ikke rart Funkygine er så hinsides mye mer likandes! Helt rå kropp, trenger ikke posere for å se bra ut, sunt kosthold og avslappet forhold til mat, samtidig som hun viser frem en kropp som bærer preg av 3 svangerskap!

Hun har til og med gitt ut bok med pastaretter, Funky 😍👌🏼

• Liker 6
Skrevet

Litt av er bilde i fullt skrev, begge har kritthvite tenner og samme brunfarge. Nesten litt tragikomisk. De sitter vel hjemme nå og retusjerer de tusenvis av bildene de har tatt av seg selv uten klær. 

• Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, Uglesjel skrev:

Nå skrev jeg det ift CBE sin framstilling av seg og kroppsholdning. Og at du velger å gå bort fra tema så kan jeg dermed ikke svare deg på det. For mitt svar innholder alt det CBE higer etter og tydeligvis tror at hun enda er 20. Det er ikke så lenge siden hun kom med et utsagn at hun både hadde samme rompe og kropp  siden hun var 15-16 når bildene gjennom årene tilsier noe annet.

Nå har du i post etter post de siste dagene konsekvent nektet å forklare og/eller stå for påstandene dine, så jeg føler at det blir vanskelig å ta deg seriøst på måten du svarer på.

Det er ingenting galt med å oppføre seg "som om man er 20".

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, CabinCruiser skrev:

Nå har du i post etter post de siste dagene konsekvent nektet å forklare og/eller stå for påstandene dine, så jeg føler at det blir vanskelig å ta deg seriøst på måten du svarer på.

Det er ingenting galt med å oppføre seg "som om man er 20".

Helt greit at du føler det. Men jeg skrev i henhold til CBE. Og når noen andre velger og gå bort fra tema så ser jeg ingen poeng med gi noe nærmere forklaring når det ikke gjelder det jeg skrev om CBE. Jeg har ikke konsekvent nektet å forklare eller stå for mine såkalte "påstander". Jeg sier mine meninger, tanket og diskutere  på lik linje som alle andre her i tråden. Når ting går ute for tema så svarer jeg ikke på det. Så enkelt er det faktisk. Gi meg et motargument som innholdet hva denne tråden går ut på og hva CBE&co gir til sine lesere og følgere på IG. Da har begge partene i diskusjonen noe og gå på.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det handler ikke om hvorvidt det er galt å oppføre seg som en 20-åring når man er 33-årig tobarnsmamma men om hvor dumt det er å komme med påstander om at kroppen er den samme som da bloggeier var 15-16 år. Noe som åpenbart er vrøvl når10 års bildehistorikk på bloggen sier noe annet. Og særlig nå, med de nyeste bildene på insta samtidig som Bloggerne går på TV. 

Endret av Revenge o'Cavatina
Språk, tilføyelse
  • Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...