Veslefrikk Skrevet 13. august 2019 #6401 Skrevet 13. august 2019 10 minutter siden, Emmy_H skrev: Jeg har lest denne artikkel og tenkt på dette, men jeg visste ikke at det var i nærheten av det huset. Det er jo helt j... Ja og de andre naboene er veldig bekymret, men CBE fortsetter å eksponere og nå også i bikini... Det er uansvarlighet på høyt nivå! 26
123Frustrert Skrevet 13. august 2019 #6402 Skrevet 13. august 2019 27 minutter siden, Krepsen7791 skrev: Synes hun der dritbra ut jeg, må få lov til å være stolt over kroppen sin. Dritbra er dine ord. Hun eller hvem som helst andre skal få lov til å vise seg i bikini så mye de vil for min del, men da kan man ikke si at man ikke spiller på kropp. Bloggerne spiller på kropp og barn i en salig blanding. Veldig spesielt. Bloggen mener også at hun har en sunn og frisk livsstil. Det er også riv ruskende galt og helt vanvittig og hun vil påvirke andre til å leve like sykt som bloggeren selv. Ref. Bloggerne episode hvor hun ikke kan spise mat fordi kjolen skal passe, filming av mikro porsjoner av mat osv. 22
Lizbeth Skrevet 13. august 2019 #6403 Skrevet 13. august 2019 7 timer siden, Annypanny skrev: Tenk hvis jeg plutselig, som voksen, oppdaget at hele min barndom var brettet ut på Internett. Titusenvis av bilder av meg, som jeg aldri kunne få til å forsvinne! Bilder hvor jeg klemmer på mamma og pappa, bilder hvor jeg ligger i senga i pyjamas, bilder av meg i bikini, bilder av barnerommet mitt. Fyttihelsike, jeg hadde blitt så fortvilet!!! 😰 Jeg husker at jeg fant et bilde av meg som nyfødt, der jeg ligger naken på mammas bryst. Jeg var seriøst så redd for at hun skulle vise dette til vennene mine at jeg gjemte bildet. Nå hadde hun jo aldri vist det frem til noen og ikke var det publisert på Facebook heller, men jeg kjenner faktisk fortsatt på følelsen av å være så utrolig flau og redd for at noen skulle se det. Nå, som voksen, syns jeg selvfølgelig ikke at bildet er noe annet enn nusselig (og ja, hun har fått det tilbake i albumet for lengst, haha!), men bare tanken på at det den gangen hadde blitt delt over alt.. Det finnes ikke "til det beste" for barnet på noen som helst slags måte, enn hvor søtt og uskyldig vi syns det er nå. Vi er foreldre. Omsorgspersoner. De som skal ta ansvar for våre små. Selvfølgelig skal vi ikke legge ut slike bilder av dem, jeg begriper ikke at noen syns det er okei. 36
Sandin Skrevet 13. august 2019 #6404 Skrevet 13. august 2019 10 timer siden, Lille_Krokodille skrev: Hvorfor synes du det er så fint å se på fremmede barn på internett..? 😳 Tenker at litt av problemet er at fansene hennes ikke ser på det som fremmede barn, men rett og slett mennesker de har et forhold til på lik linje som moren. Utrolig triste greier. 30
MaleficentAurora Skrevet 13. august 2019 #6405 Skrevet 13. august 2019 1 minutt siden, Sandin skrev: Tenker at litt av problemet er at fansene hennes ikke ser på det som fremmede barn, men rett og slett mennesker de har et forhold til på lik linje som moren. Utrolig triste greier. Kan du forklare den delen jeg har framhevet litt bedre? For jeg skjønte den ikke helt🤔
Liver Skrevet 13. august 2019 #6406 Skrevet 13. august 2019 Nå har CBE tatt en lengre pause fra NetFit, men jeg håper allikevel at dette er noe de lykkes med. Da er det kanskje håp i at de som ikke skal nevnes slipper å vises på blogg og andre kanaler. Men, håper virkelig ikke CBE skal være den som kommer med kostråd. For stemmer det at hun ikke spiser etter en treningsøkt for å ha flates mulig mage i en kjole, så er ikke dette et sunt forhold til mat eller kropp. Trener man, må man ha mat for at kroppen skal få framgang og trives. Ikke rart hun har stagnert. 11
Gjest Emmy_H Skrevet 13. august 2019 #6408 Skrevet 13. august 2019 22 minutter siden, Liver skrev: Nå har CBE tatt en lengre pause fra NetFit, men jeg håper allikevel at dette er noe de lykkes med. Da er det kanskje håp i at de som ikke skal nevnes slipper å vises på blogg og andre kanaler. Men, håper virkelig ikke CBE skal være den som kommer med kostråd. For stemmer det at hun ikke spiser etter en treningsøkt for å ha flates mulig mage i en kjole, så er ikke dette et sunt forhold til mat eller kropp. Trener man, må man ha mat for at kroppen skal få framgang og trives. Ikke rart hun har stagnert. Hvordan vet du at hun har en pause fra Netfit?
Liver Skrevet 13. august 2019 #6409 Skrevet 13. august 2019 4 minutter siden, Emmy_H skrev: Hvordan vet du at hun har en pause fra Netfit? Pause var vel feil ord, men hun har ikke publisert noe på NetFit på en god del uker. Da tenker jeg automatisk pause som i sommerferie. 3
Gjest Emmy_H Skrevet 13. august 2019 #6410 Skrevet 13. august 2019 (endret) 4 minutter siden, Liver skrev: Pause var vel feil ord, men hun har ikke publisert noe på NetFit på en god del uker. Da tenker jeg automatisk pause som i sommerferie. Det er ikke mye liv på den IG kontoen? Ikke så rart med tanke på alle IG kontoene og appene som kan tilby det samme , og som faktisk har eiere som har utdannelse innenfor ernæring og PT. Endret 13. august 2019 av Emmy_H
Liver Skrevet 13. august 2019 #6411 Skrevet 13. august 2019 3 minutter siden, Emmy_H skrev: Det er ikke mye liv på den IG kontoen? Ikke så rart med tanke på alle IG kontoene og appene som kan tilby det samme og som faktisk har utdannelse innenfor ernæring og PT. Veldig laber aktivitet da en slik konto bør komme med nye innlegg og variasjon i videoene ofte for å konkurrere med det som allerede er (her kan mye lages på forhånd). Her er det ca samme film, men med forskjellig antrekk på hovedpersonen. 10
Gjest Emmy_H Skrevet 13. august 2019 #6412 Skrevet 13. august 2019 (endret) 31 minutter siden, Liver skrev: Veldig laber aktivitet da en slik konto bør komme med nye innlegg og variasjon i videoene ofte for å konkurrere med det som allerede er (her kan mye lages på forhånd). Her er det ca samme film, men med forskjellig antrekk på hovedpersonen. Wow, det er helt i tråd med resten av profilen til bedriften. Antrekket er viktig. Endret 13. august 2019 av Emmy_H
Sol Rampelyset Skrevet 14. august 2019 #6413 Skrevet 14. august 2019 Tråden er ryddet for krenkende innlegg og avsporinger. Sol, admin. 5
Gjest 2ney Skrevet 14. august 2019 #6414 Skrevet 14. august 2019 (endret) En link til dem som ønsker å sette seg litt inn i diskusjonen(e) som foregår rundt CBE, uten å måtte lese mange sider av tråden: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ Endret 14. august 2019 av 2ney
Cissacissa Skrevet 14. august 2019 #6415 Skrevet 14. august 2019 Altså... det surfebildet på insta. Hun er ikke blyg for å si det sånn. Tenk hvis mine barn fant bilder hvor msn omtrent ser opp i underlivet mitt. De hadde blitt sååååå flaue. Og tenk på naboen, foreldrene til venner, tanter og onkler. 8
skruf Skrevet 14. august 2019 #6416 Skrevet 14. august 2019 Akkurat de bildene på surfebrettet hadde jeg sansen for, de er tatt i øyeblikket og er ikke oppstilte med mageinnsug og mysende blikk, men ekteparet gliser med hele ansiktet og ser skikkelig glade ut. Litt cred skal jeg gi de 23
Skogspike Skrevet 14. august 2019 #6417 Skrevet 14. august 2019 Jeg stusser mer over bildeserien med teksten "Watching the most beautiful sunset and drinking caipirinhas at (...)". Og mange bilder av bedriftseier og barmeny. Solnedgangen ville vært et naturlig tilskudd og, tenker jeg da. 15
kvinneguide Skrevet 14. august 2019 #6418 Skrevet 14. august 2019 10 minutter siden, Skogspike skrev: Jeg stusser mer over bildeserien med teksten "Watching the most beautiful sunset and drinking caipirinhas at (...)". Og mange bilder av bedriftseier og barmeny. Solnedgangen ville vært et naturlig tilskudd og, tenker jeg da. Det er jo ikke like unikt 4
Aricia Skrevet 14. august 2019 #6419 Skrevet 14. august 2019 (endret) 40 minutter siden, Skogspike skrev: Jeg stusser mer over bildeserien med teksten "Watching the most beautiful sunset and drinking caipirinhas at (...)". Og mange bilder av bedriftseier og barmeny. Solnedgangen ville vært et naturlig tilskudd og, tenker jeg da. Det er samme grep som ble brukt både i Genève og på Dovre-turen: Billedtekst som lovpriser utsikten på stedet de befinner seg, og bilde(r) som kun fokuserer på bloggeren selv, gjerne med en utvalgt kroppsdel som blikkfang. Jeg opplever det som kalkulert for å få reaksjoner - de merket vel at det fungerte første gangen, og så forsøker de å gjenta suksessen. Hvis det åpenbart var gjort med selvironi var det nå én ting, men det virker liksom gjort i fullt alvor, og da framstår det bare underlig eller litt ubehjelpelig. Selvsagt kan man ikke dokumentere at de spiller på å få reaksjoner ved å la teksten love spektuakulær utsikt mens bildene gir hhv pupp, rumpe og kløft (nå også supplert med den sikre vinneren alkohol, som effektivt hisser opp KG-kjerringer), men man har da øyne å se med. Endret 14. august 2019 av Aricia 37
Populært innlegg Eveliina Skrevet 14. august 2019 Populært innlegg #6420 Skrevet 14. august 2019 40 minutter siden, skruf skrev: Akkurat de bildene på surfebrettet hadde jeg sansen for, de er tatt i øyeblikket og er ikke oppstilte med mageinnsug og mysende blikk, men ekteparet gliser med hele ansiktet og ser skikkelig glade ut. Litt cred skal jeg gi de Er det egentlig det - tatt i øyeblikket? Her har de planlagt og stilt opp bildet like mye som andre positurer, ser det ut som for meg. Tenk på hvordan bildet er tatt? Antakelig må de ha sørget for å montere kamera på surfebrettet? For meg ser bildet tilgjort og kunstig ut. I hvilken situasjon, sittende på et surfebrett, havner en naturlig med hendene i været - og tilfeldigvis lener seg på skrå, utenfor brettet? Ingen jeg kan tenke meg, for da skaper du ubalanse på brettet og forskyver tyngdepunktet opp. Men det er noe en typisk måtte gjøre for at to som sitter bak hverandre på et surfebrett skal synes på et bilde de vet blir tatt rett forfra. Spesielt tydelig når en 'tilfeldigvis' må lene seg til hver sin side for at begge skal bli med på bildet. Men de ser gladere ut enn vanlig, selv med tilgjorte gapesmil. Så alt i alt funker bildet likevel, fordi det her kan fremstå som bevisst tulling i oppstilt 80-talls surferstil. Selv om det kanskje ikke var hensikten? Ikke at det er en viktig kritikk i seg selv. Poenget er bare at ingenting som publiseres fra CBE AS er tilfeldige øyeblikk, eller innsyn i personlige forhold. Det er nøye regissert og iscenesatt. 65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå