Sol79 Skrevet 14. juni 2022 #63641 Skrevet 14. juni 2022 Sursøtsaus skrev (3 timer siden): Jeg jobbet på Mini-øya i helgen. Der var det mange foreldre som skulle fotografere barna sine for å legge ut på SoMe for å dokumentere familieutflukten. De fleste barna viste motstand og misnøye når de ble avbrutt i lek fordi mamma bare måtte stoppe for å ta bilde. Likevel ble de tvunget til å stille seg opp og smile til kameraet. Jeg merket jeg ble ukomfortabel over hele seansen, for det var så tydelig at det var foreldrene ene og alene som syntes avbildingen var gøy. Barna så ut til å være enten svært utålmodige og irriterte eller ukomfortable. Jeg tror ikke barn har problemer med å si nei til foreldre når det kommer til slike ting. Tvert imot reagerer de fleste barn instinktivt med å skrike og uttrykke motstand når de blir utsatt for noe de ikke vil. Problemet er foreldre som driter i det. Det må være lov å ta bilde av barna sine uten at man skal kritiseres for at bildene skal legges ut på SoMe. Jeg tar masse bilder av barna mine når vi er på ting, skoletilstelninger, idrettsarangement, bytur, ferie etc, men jeg tar bilder fordi jeg vil ha de selv. Ikke fordi de skal ut på nettet. 21
cerruti Skrevet 14. juni 2022 #63642 Skrevet 14. juni 2022 Det er vel nå en mye mer «nedtonet» tone å spore? Litt som SE på debatten etter kritikken fra KG. Håper det varer. 4 2
Inocybe Skrevet 14. juni 2022 #63643 Skrevet 14. juni 2022 cerruti skrev (13 minutter siden): Det er vel nå en mye mer «nedtonet» tone å spore? Litt som SE på debatten etter kritikken fra KG. Håper det varer. Nedtoning når annonsører er oppmerksomme viser hvor godt hun vet hvor ugreit det hun normalt publiserer er. 32 1
MinniMusa Skrevet 14. juni 2022 #63644 Skrevet 14. juni 2022 Helt utrolig at det eneste som får stå av kommentarer er 🔥♥️ og beundring. Bidrar til saklighet liksom. Snakk om å generalisere. De kan umulig ha sett alle striesene hun har delt. Siden det ble medisssk sist de ble tatt, er det ikke mulig å gå til media nå også? Skremmende at det hun skriver bidrar til at flere potensielt unge velger å følge og prøve å leve opp til (siden det er langt frA ekte fremstilling), i tillegg til alle syke galninger som kan finne på å misbruke alt hun har lagt ut på nett...At hun tørr... 17
Snødronninga Skrevet 14. juni 2022 #63645 Skrevet 14. juni 2022 cerruti skrev (45 minutter siden): Det er vel nå en mye mer «nedtonet» tone å spore? Litt som SE på debatten etter kritikken fra KG. Håper det varer. Det kommer ikke til å vare. Jeg tror hun liker det sporet hun har kjørt seg fast i, og kommer til å satse videre på det. Spesielt etter så mye støtte etter det hun mener er mobbing. Vi får nok straks se merkelige poseringer, rumpe, mage og selvskryt. Hun mener jo oppriktig at hun inspirerer mange ved å "bare være seg selv". 21
Klink Skrevet 14. juni 2022 #63646 Skrevet 14. juni 2022 https://vm.tiktok.com/ZMNNxAScv/?k=1 Denne var litt morsom da. Tatt fra luberg2 sin TikTok om influensere.
AnnePåLande Skrevet 14. juni 2022 #63647 Skrevet 14. juni 2022 Snødronninga skrev (2 minutter siden): Det kommer ikke til å vare. Jeg tror hun liker det sporet hun har kjørt seg fast i, og kommer til å satse videre på det. Spesielt etter så mye støtte etter det hun mener er mobbing. Vi får nok straks se merkelige poseringer, rumpe, mage og selvskryt. Hun mener jo oppriktig at hun inspirerer mange ved å "bare være seg selv". Merkelig måte å drive et kommersielt virke da det er forbrukerene virksomheten må please.. 12
Blondinbolla Skrevet 14. juni 2022 #63648 Skrevet 14. juni 2022 (endret) Klink skrev (8 minutter siden): https://vm.tiktok.com/ZMNNxAScv/?k=1 Denne var litt morsom da. Tatt fra luberg2 sin TikTok om influensere. 🫥 god illustrasjon på at hva som anses som humor er sterkt subjektivt preget Endret 14. juni 2022 av Blondinbolla 6 4
Klink Skrevet 14. juni 2022 #63649 Skrevet 14. juni 2022 Blondinbolla skrev (2 minutter siden): 🫥 god illustrasjon på at hva som anses som humor er sterkt subjektivt preget Gud forby å ha litt selvironi. 1
Blondinbolla Skrevet 14. juni 2022 #63650 Skrevet 14. juni 2022 Ettersom jeg ikke er influenser blir det umulig å ha «selvironi» på disse tingene han tar opp. Synes det var et mindre vellykket forsøk på å lage humor rundt en reell problemstilling; at influensere bør tydeliggjøre når de f.eks. bruker filter eller retusjering på sosiale medier. 21
Justlooking Skrevet 14. juni 2022 #63651 Skrevet 14. juni 2022 Sol79 skrev (1 time siden): Det må være lov å ta bilde av barna sine uten at man skal kritiseres for at bildene skal legges ut på SoMe. Jeg tar masse bilder av barna mine når vi er på ting, skoletilstelninger, idrettsarangement, bytur, ferie etc, men jeg tar bilder fordi jeg vil ha de selv. Ikke fordi de skal ut på nettet. Det er vel det som er hele forskjellen. Å ta bilder til eget bruk og fotoalbum men ikke legge de ut for flere hundretusen fremmede personer 😊 20
AntiBullshit Skrevet 14. juni 2022 #63652 Skrevet 14. juni 2022 Ser at Beckmanns "marketing manager", som ble ansatt i 2021, har tidligere erfaring fra TV2 - en kanal som blant annet står bak tv-serien "bloggerne" hvor Caroline har vært med. Ikke at jeg tror det er noen kobling der, for det er mye mulig vedkomne ikke hadde noe med hverken bloggerne eller markedsføring hos TV2. Men måten TV2 og andre medier virker å uhemmet promotere influencere ser man nå tydelig ikke fungerer i andre bransjer hvor forbrukerne er kritiske til hvordan og hva som inngår i markedsføringsstrategier. Tipper "marketing manager" har lært en ting eller to om organisasjonsteori, forbrukermakt og hvor problematisk det kan være å linke opp et produkt opp mot influencere som hverken jobber etter etiske retningslinjer eller føler noe samfunnsansvar. https://www.nikr.no/ny-marketing-manager-i-beckmann 45
Måne Rampelyset Skrevet 14. juni 2022 #63653 Skrevet 14. juni 2022 Tråden er ryddet for krenkelser, bruker- og persondebatt. Måne, admin. 1
MinniMusa Skrevet 14. juni 2022 #63654 Skrevet 14. juni 2022 Kan vi prøve å la vere å gi denne "klink" oppmerksomhet? Helt åpenbart at hen leter etter setninger en kan nyansere, istedenfor å ta "kampen" ved å svare på konstruktive spm. Minner meg om noen. Få vekk fokuset fra det som ikke kan forsvares -helt vanlig teknikk for de som har lite argument å stille med moderator: hvorfor ble denne kommentaren slettet? 28 1 6
Pusern3 Skrevet 14. juni 2022 #63655 Skrevet 14. juni 2022 AnnePåLande skrev (12 timer siden): Tenker at du er inne på noe der da de sitter i samme båt. Om korthuset raser i den ene bedriften, kan dominoeffekten bli reel for mange andre påvirkere også. Om forbrukere blir bevisst hvor aggressiv denne formen for reklame er som spiller på venninnefølesen mens de eksponerer barna sine, vil det innebære kroken på døra for mange. Denne virksomheten er basert på en fantasiverden som ikke eksisterer. Alt er perfekt, livet er perfekt. Familien er blitt som dukker i et butikkvindu som forbrukere kan observere når de skroller forbi.. ja sånn er det nok… dessverre 3
Kollontaj Skrevet 14. juni 2022 #63656 Skrevet 14. juni 2022 https://instagram.com/stories/frujohansen.no/2860676902793396460?utm_source=ig_story_item_share&igshid=YmMyMTA2M2Y= Amen! 28
cerruti Skrevet 14. juni 2022 #63657 Skrevet 14. juni 2022 MinniMusa skrev (1 time siden): Helt utrolig at det eneste som får stå av kommentarer er 🔥♥️ og beundring. Jeg kan ikke tenke meg noe kleinere enn influensere som gir hverandre flamme-emoji. Og det svares «duuu» og «holde for øynene -liksomflau» osv. 40 2
Pusern3 Skrevet 14. juni 2022 #63658 Skrevet 14. juni 2022 gyngende_grunn skrev (2 timer siden): Når CBE trenger støtte, bruker hun SoMe plattformen sin til å poste et emosjonelt, tåredryppende innlegg om mobbing, urett og følelser. Det er vel en av de få gangene hun faktisk viser noe annet enn det rent overfladiske, hvilket er det hun egentlig ønsker å fronte... Så da handler det om å sanke inn "sympatistemmer," gjerne fra andre kjendisvenner slik at det fremstår som mer legitimt. Sophie Elise sitt "likerhjerte" vil automatisk tillegges en større betydning (høyere status), enn de mest velformulerte argumentene fra Hvermansen, og jeg vet at flere av Hvermansene her inne på KG har en større faglig tynge (gjennom sin utdanningsbakgrunn og sine yrkestitler) enn det SE noen gang vil kunne oppnå! Sånn sett er det jo sabla mye enklere å være en kjendis; man innhenter automatisk masse støtte fra kjendisomverdenen, uansett hva man enn måtte få behov for å "klage" over. CBE og LKE fremstår mer og mer som to personer med en alvorlig fornektelsesforstyrrelse! Jeg vet ikke om det er en reell diagnose engang, men like fullt oppleves det som reelt for de som måtte være så uheldig å havne i en diskusjon/debatt/argumentasjon med disse menneskene! Den nærmeste parallelen til dette, og som jeg kan trekke frem i dette henseende, er alkoholikeren som skjuler, fornekter og ignorerer sannheten. Det er en slags kognitiv dissonansforstyrrelse oppi det hele: for å slippe å forholde seg til ubehageligheter/svakheter i egen tenkning/handling, så ignorerer man eller overser all ny informasjon, som innebefatter nyansert tenkning, motargumenter og logiske drøftinger. Det er sånn man kommer seg videre i livet ved å diskreditere og devaluere alt av informasjonen som ikke støtter opp under egen virkelighetsoppfatning. I bedriften CBE/LKE foreligger det en graverende mangel på selvinnsikt. Jeg skulle ønske at de hadde hatt en talsperson, som i de minste kunne ha faket et lite snev av anger, medfølelse, og empati innimellom.... Men her er det full ansvarsfraskrivelse! Det er alltid noen annens skyld: presset, omstendighetene, jantelov og misunnelse. Sannheter og påstander dementeres over en lav sko, og ansvaret tilskrives publikummet som dømmer og kritiserer Caroline 24/7. jeg lurer faktisk på hva en psykolog hadde sagt om bedriftens to «ansatte»… skulle vært interessant å få en profesjonell vurdering 12
Gjest Vanedis Skrevet 15. juni 2022 #63659 Skrevet 15. juni 2022 Det var tydelig at kritikken inne hos Beckmann gikk innpå eierne av Treasures AS. Jeg tror ikke det nødvendigvis var pga de følte seg mobbet, da det som stod der var saklig (med unntak av at en person nevnte anoreksia, og endel forsvarere av CBE hadde et ufint språk/drev med personangrep). Jeg tenker det heller kan være forbrukermakten som "skremmer de" ut fra hva CBE skriver her på instastory - https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y : Det jeg ikke forstår er at ved å legge ut problem rundt reklamesamarbeid pga kritikere, kan de skremme vekk annonsører, for hvem vil velge reklamesamarbeid med Treasures AS etter å ha lest dette? Det vitner for min del om manglende forståelse av hva de driver med, når en av eierne (CBE) går ut på bedriftens instagramkonto og forteller annonsører indirekte at de kan risikere å skade merkevaren sin ved å inngå et samarbeid med dem. Har de ingen som gir de gode råd før de skriver inne på annonsørene sine kommentarfelt, eller legger ut slikt? Etter dette tenker jeg at eierne bak Treasures AS bør gjøre noen synlige grep, hvis de ønsker å få nye reklamesamarbeid, slik at de slipper at kritikerne benytter seg av forbrukermakten. 😊
Velinda Skrevet 15. juni 2022 #63660 Skrevet 15. juni 2022 Synes det er veldig merkelig at ikke noen i media tar tak???sånn helt oppriktig??og vet dere jeg velger heller å være et fittetryne en totalt blottet for selvinnsikt,får helt hikke av sånne folk... 29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå