Populært innlegg FruJohansen Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63441 Del Skrevet 13. juni 2022 Lily91 skrev (3 minutter siden): Hun er ikke den eneste influenser som eksponerer ungene,eller? Hun tar fine,delikate bilder av barn. Dem er ikke nakne,skittne eller i et eller annet seksualisert stilling. Debatten handler om hvor mye informasjon om navngitte barn som skal ligge åpent tilgjengelig for allmennheten. De mister for øvrig kontrollen over egne bilder i det øyeblikket havner på nettet. Hva slags settinger de da blir brukt i, er det ingen som vet. 54 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63442 Del Skrevet 13. juni 2022 Lily91 skrev (2 minutter siden): Hun er ikke den eneste influenser som eksponerer ungene,eller? Hun tar fine,delikate bilder av barn. Dem er ikke nakne,skittne eller i et eller annet seksualisert stilling. Hva så om andre, for eksempel Nyhus, også er ille? Skal det gi frikort for CBE? Hvis noen kjører for fort så kan det ikke påtales fordi naboen kjørte like fort? Argumentet holder ikke og hvis du mener andre fortjener mer kritikk for barneeksponering enn det de får er du velkommen i trådene deres. Mengden av eksponering er avgjørende her. CBE har lagt ut så helt enorme mengder av delinger man kan bli svimmel av mindre. Barn har rett på privatliv og på å kunne skape sin egen Internettidentitet helt uavhengig av (manglende) flekker på klærne. CBE har delt mange bilder av de typene som Kripos advarer sterkt mot som lett manipulerbare. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 13. juni 2022 #63443 Del Skrevet 13. juni 2022 Vanedis skrev (33 minutter siden): Hun har gjort det, men det er en stund siden: https://www.kristingjelsvik.no/kjaere-fotballfrue/ https://www.kristingjelsvik.no/morning-thoughts-2/ Og 7-8 år senere er det akkurat samme situasjon! Det er offerrolle og spydige kommentarer. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63444 Del Skrevet 13. juni 2022 5 hours ago, Lily91 said: Hvorfor skulle de det? Dere burde bli anmeldt hele gjengen. Skam dere. Det er akkurat det dere er -en gjeng med MOBBERE. Jeg utfordrer deg til å finne et enkelt innlegg forfattet av meg i den nåværende diskusjonen hvor jeg mobber CBE. Og så utfordrer jeg deg til å vise til hvilken paragraf du mener jeg forbryter meg mot. Og til slutt så utfordrer jeg deg til å ta den påfølgende diskursen med meg hvorvidt det faktisk er mobbing eller ei. 44 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelis Skrevet 13. juni 2022 #63445 Del Skrevet 13. juni 2022 9 hours ago, Aricia said: Hvorfor kan ikke Caroline Berg Eriksen (hun selv ja, ikke styreleder) møte feks @FruJohansen til debatt, feks i Dagsnytt18 eller Debatten? Så kan begge rolig og saklig legge fram sine syn på saken, under ledelse av en erfaren og uhildet debattleder. Hvis hun har en god sak burde det være en smal sak, og noe hun brant etter å få gjøre etter å ha vært så frustrert i mange år. Hun er (var i hvert fall) en stor medieaktør i Norge, hun er voksen og ikke redd for å si fra iflg henne selv, hun har åpenbart synspunkter på dette, og mener at valgene hennes som influencer, feks mht bruk av barn i reklame, er helt uproblematiske. Så hvorfor i alle dager ikke begrunne og forsvare valgene offentlig?? Når folk tar til kommentarfeltene både i hennes egne og i annonsørenes kanaler er det jo blant annet fordi hun aldri selv tar debatten offentlig. Å mene seg mobbet, og si at man gråter og er lei seg, det er ikke å ta debatten. Og merk: Det er ikke noe hun har begynt med først etter lang tid fordi hun "er så lei" - hun har kjørt denne strategien helt fra starten, også lenge før barna var med i bildet, jf https://www.aftenbladet.no/meninger/i/qVbkE/naar-jeg-hoerer-ordet-blogg Hva har skjedd med å argumentere for synspunktene sine, i stedet for å mene seg hetset, mobbet og krenket, og kreve all debatt stanset? Ta DEBATTEN, Berg Eriksen - jeg er sikker på at du kan argumentere for deg. For da blir frujohansen mer popular enn henne. Tipper fler vil følge henne etter det 26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily91 Skrevet 13. juni 2022 #63446 Del Skrevet 13. juni 2022 Hunter7 skrev (6 minutter siden): Jeg utfordrer deg til å finne et enkelt innlegg forfattet av meg i den nåværende diskusjonen hvor jeg mobber CBE. Og så utfordrer jeg deg til å vise til hvilken paragraf du mener jeg forbryter meg mot. Og til slutt så utfordrer jeg deg til å ta den påfølgende diskursen med meg hvorvidt det faktisk er mobbing eller ei. Kommer tilbake til deg. Har et liv utenom KG😁 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 13. juni 2022 #63447 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Lily91 skrev (26 minutter siden): 😟😟feil Endret 13. juni 2022 av elskersommer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 13. juni 2022 #63448 Del Skrevet 13. juni 2022 Barneombud Inga Bejer Engh tar opp i et debattinnlegg hvorfor barns privatliv er viktig - https://www.dagsavisen.no/debatt/2019/05/07/privatliv-og-likes/ : ".. Det er viktig fordi det handler om retten til selv å bestemme hva andre skal vite om deg. Det handler om at det er barnet selv som skal sette grensene for hvem det vil være i det offentlige rom. Det kan få umiddelbare konsekvenser, som at det ligger informasjon på nett som barnet ikke vil ha der nå. Det kan også få konsekvenser på sikt ved at informasjonen blir liggende der til evig tid og er med på å definere hvordan den enkelte fremstilles videre i livet...." Hun viser også til at foreldre ikke har ubegrenset adgang til å publisere bilder og annen informasjon om sine barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 13. juni 2022 #63449 Del Skrevet 13. juni 2022 20 hours ago, Hunter7 said: Av de personene som deltar i ordkiven på Bechmanns Instagram-konto, så er det vel bare to personer som faktisk har blitt tatt i å operere under ymse falske navn - nærmere sagt Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen. 18 hours ago, Hunter7 said: https://www.instagram.com/p/CelCZaPB9xS/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D Her er lenken til innlegget fra Bechmanns IG-konto 8 hours ago, Hunter7 said: Jeg er på ingen måte overrasket over CBEs "motmæle". Det samme, gamle lirekasse-tralten om "alle andre er så slemme, oh buuhuu og stakkars meg" dras nok en gang. Det er alltid de andre som er skyld. Det er alltid de andre som ikke vet, som ikke forstår, som ikke skjønner. Det er alltid de andre som er dumme og psychobitcher - eller det andre som er dustete (ref. lov om bruk av alkohol i markedsføring, lov om merking av reklame, etc.) Å blokkere meningsmotstandere over en særdeles lav sko er faktisk ikke voksent, ei heller komme med sutrete innlegg når man blir stilt til veggs for egne gjerninger. Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen - altså Treasures AS' eiere og ledere - kan gjerne påberope seg å være voksne og ansvarsbevisste. Men all historie til dette firmaet viser klart og tydelig at begge ikke er i nærheten av den modenheten og refleksjonsevnen man forventer av folk i midten av 30-årene, og enda mindre tatt i betraktning at det er snakk om påvirkere. Caroline Berg Eriksen er seg overhodet ikke sitt ansvar i det henseendet bevisst. @Lily91 Siden du angivelig har et liv utenom KG, så gjør jeg det enkelt for deg. Her er de tre (!) innleggene jeg har skrevet som angår nåværende kasus Lykke til med utfordringene! 37 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 13. juni 2022 #63450 Del Skrevet 13. juni 2022 Hunter7 skrev (40 minutter siden): @Lily91 Siden du angivelig har et liv utenom KG, så gjør jeg det enkelt for deg. Her er de tre (!) innleggene jeg har skrevet som angår nåværende kasus Lykke til med utfordringene! Nå skjønner jeg ikke hva du mener, hva med disse tre i innleggene er mobbing? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Katten89 Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63451 Del Skrevet 13. juni 2022 trultelise skrev (3 timer siden): Dette blir vel litt i overkant. En ting er å kritisere dem for å eksponere barn, noe annet er å påvirke dette på en slik måte at de mister levebrødet sitt. Dem tisser jo i egen matskål! De er selv skyld i å fucke opp samarbeidene sine. Klage på servering på sponset opphold, drepe hest med campingvogn de reklamerer for, klage over gnagsår fra treningstøy de skal fronte, liksom-plukke søppel de selv har tatt med ut, late som de selv har designet polyesterræl fra kina osv osv. Eksemplene er mange. De gjør seg selv så lite troverdig på andre fronter at det ikke er noe troverdighet igjen til produktene de fronter! 62 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sammy! Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63452 Del Skrevet 13. juni 2022 Det virker som at flere av influencerene (som eksponerer barn) og deres tilhengere alltid skal argumentere med at barna kan bli såret på vegne av foreldrene, som Ine kommenterte til hun som ville sende sekkene sine tilbake, at barna til CBE blir såret for det?! Jeg er enig i at enkelte ting sier man ikke, selv om de voksne frivillig eksponerer seg selv, men at all form for kritikk og reflekterte spørsmål skal være mobbing, det blir for dumt. Jeg tror heller at barna stiller spørsmål ved hvorfor fremmede brydde seg mer om deres rett til privatliv enn deres egne foreldre. 47 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 13. juni 2022 #63453 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Hallepalle2 skrev (1 time siden): Jeg skriver to høflige setninger. Om du er redd for avsporing blir det jo idiotisk å legge opp til videre diskusjon. Jeg er ikke redd for det, det var det du som var. - Ellers håper jeg Beckmann tar til seg at dette kanskje ikke gikk som planlagt. Men hvordan klarer CBE å skaffe seg disse avtalene til å begynne med? Hun og mannen må være ekstremt flinke til å snakke for seg? Med så få likes og kommentarer så kan jeg ikke fatte at selskaper fortsatt bruker dem til å vise frem produktene sine? Endret 13. juni 2022 av Blåttvann 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. juni 2022 #63454 Del Skrevet 13. juni 2022 Lily91 skrev (1 time siden): Kommer tilbake til deg. Har et liv utenom KG😁 Gleder meg. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 13. juni 2022 #63455 Del Skrevet 13. juni 2022 Noen som har tilgang og kan sjekke hvordan dette har påvirket følgertallene hennes? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 13. juni 2022 #63456 Del Skrevet 13. juni 2022 Heartland skrev (1 minutt siden): Noen som har tilgang og kan sjekke hvordan dette har påvirket følgertallene hennes? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 13. juni 2022 #63457 Del Skrevet 13. juni 2022 29 minutter siden, 123Frustrert said: Nå skjønner jeg ikke hva du mener, hva med disse tre i innleggene er mobbing? Det er det jeg også stiller meg sterkt undrende til. Så av den grunn ga jeg vedkommende bruker følgende utfordringer etter at hun hadde titulert meg som en mobber som bør anmeldes: 1) Hva i disse tre innleggene er mobbing? 2) Hvilken paragraf i lovverket er det jeg forbryter meg mot? 3) At brukeren tar en diskusjon om hvorvidt de førte argumentene fra første punkt faktisk utgjør mobbing. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 13. juni 2022 #63458 Del Skrevet 13. juni 2022 Scutum skrev (4 minutter siden): For Beckmann har dog følgertallet gått opp siden CBE’s reklamepost - så for de er det vel vinn uansett. 🤷🏼♀️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 13. juni 2022 #63459 Del Skrevet 13. juni 2022 Da var hun klar for å vise seg fram igjen etter noen tøffe timer. Stakkars………. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 13. juni 2022 #63460 Del Skrevet 13. juni 2022 tullerikke skrev (1 minutt siden): Da var hun klar for å vise seg fram igjen etter noen tøffe timer. Stakkars………. Skjønner godt hvor frustrasjonen kommer fra - men samtidig føler jeg poster som disse ikke er så konstruktive i formen, og gjerne kan bidra inn i bensinen de som støtter CBE bruker mot denne tråden. 🤷🏼♀️ 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå