Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Porstarmax skrev (8 minutter siden):

Veit hva jeg snakker om ,har sett en massekvinnekropper med og uten klær, hun er jo tynn men ikke overdrevet tinn.

Prøv å Finn noe positivt da, 😊

Hva var negativt med den kommentaren siden du ber meg finne noe positivt? 

Endret av Beneviento
  • Liker 2
Gjest Porstarmax
Skrevet
Beneviento skrev (12 minutter siden):

Ikke annet en syns du kroppen hennes ser sunn ut skriver du. Og svaret er JAaa

Gjest Porstarmax
Skrevet
Hallepalle2 skrev (14 minutter siden):

Skal vi overse de tydelige forsøkene på å provosere? Så slipper vi at tråden blir stengt. 

Ja la oss slutte med det, men det er jo sky negativt sorry mitt forsva

Gjest Porstarmax
Skrevet
Beneviento skrev (23 minutter siden):

Nei ikke annet en du mener hun ikke har en sundkropp , som jeg ser hun har, vel glem det da .

Skrevet
Louiah skrev (6 timer siden):

Ser oppriktig glad ut og det er fint å se!!

4321F2A6-106E-41B8-A2F9-4A7324CEFD35.jpeg

E193128C-B16B-4FED-84A8-7D72F7A5F92E.jpeg

LKE kan ikke være så fornøyd med at lårene møtes.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Porstarmax skrev (37 minutter siden):

Alle kan jo være litt skral i blandt.Tror hun ikke er så ynkelig som klarer å løpe halvm på 1 48. Klarer du det?

Jeg har trent hele livet UTE i naturen, så ja 😉 

• Liker 5
Gjest Porstarmax
Skrevet
Rosasko skrev (2 minutter siden):

Jeg har trent hele livet UTE i naturen, så ja 😉 

Oki bra da er du sikker i fin form👍

Gjest Porstarmax
Skrevet
Porstarmax skrev (30 minutter siden):

Ja la oss slutte med det, men det er jo sky negativt sorry mitt forsva

Mye negativt som ikke er sant, jeg er bygd slik at det liker jeg ikke, dermed må jeg få låv å forsvare henne der.

Skrevet

Ble glad av å se bilder og videosnutter fra løpet i dag. Hun så glad og livlig ut :) Super tid! Bra jobba

• Liker 22
Gjest Porstarmax
Skrevet
Irja skrev (47 minutter siden):

Ble glad av å se bilder og videosnutter fra løpet i dag. Hun så glad og livlig ut :) Super tid! Bra jobba

Jess  bra jobba  Glad jente💖

Skrevet
Villroses hage skrev (11 timer siden):

Nå tror jeg ikke jeg skjønner helt hva du mener?
Mitt poeng er at det er ufint, og lite hensiktsmessig for debatten å kommentere hvordan kroppen til personen bak bloggen ser ut.  Det blir litt mye av dette, til tider, også i dag, hvor bilder tatt i et mosjonsløp blir kommentert.

Å være kritisk til en fremstilling av et magert kvinneideal blant annet ved hjelp av pro-ana-poseringer, redigering og filterbruk, alt ment til inspirasjon og påvirkning av følgere må gå an. Det er som alltid når det gjelder rosabloggere en vanskelig grenseoppgang å skille mellom personaen som fremstilles på bloggen, og brukes til reklame og skapt innhold, og den virkelige personen, som er bloggeieren.

Du leser noe annet enn det som blir formidlet. 
Det er fint å være engasjert, men det blir for dumt når det går på bekostning av andre.
Innlegget omhandler bilderedigeringer. Jeg foreslår at du leser innlegget på nytt. 

• Liker 2
Skrevet
Kleenex skrev (15 timer siden):

Ser ikke sykelig tynn ut heller på disse bildene som er tatt av arrangøren! 

Enig! Dette er sånn hun ser i virkeligheten. Enda mer tragisk å se hvor mye hun faktisk redigerer bildene sine. Ser mye finere og sunnere ut her.

Det er å lure følgerne grundig å endre så mye på de bildene hun legger ut. 

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hereforthecomments skrev (På 4/3/2022 den 23.49):

LKE kan ikke være så fornøyd med at lårene møtes.

Nei LKE har jo uttalt at lår som møtes er maskulint. Det er jo rett og slett merkelig hvordan CBE konsekvent er en drøy klesstørrelse større i virkeligheten enn i sine egne kanaler. Jeg blir dypt provosert når poserings-, vidvinkel- og filterjukset i hennes egne kanaler avsløres hver gang vi ser henne i virkeligheten. CBE er ei slank og flott dame uansett, og det er dypt forstyrrende og svært usunt med pro-ana-innholdet hun fronter på Instagram. Vi snakker tross alt om en profesjonell påvirker og voksen dame som selv oppfostrer to jenter!

Porstarmax skrev (På 4/4/2022 den 0.03):

Mye negativt som ikke er sant, jeg er bygd slik at det liker jeg ikke, dermed må jeg få låv å forsvare henne der.

Det er mange usaklige og unødvendige kommentarer her inne. Det er heller ikke nødvendig for enkeltbrukere å spamme ned tråden med 20 kommentarer på ett døgn. Det er det svært sjeldent bruk for. Kjernen for "kropps"kritikken av CBE ligger som regel i at det tobarnsmoren fremviser i egen kanal er kroppsfiksert løgn og pro-ana. Et samlet fagmiljø er klinkende klare på at pro-ana, forskjønnende filterbruk og forvridde poseringer for å fremstå tynnere enn hva man er, fremmer en svært skadelig og negativ påvirkning av jenters og kvinners selvbilde og selvtillit. Noen her inne er imidlertid langt bedre på å holde seg saklige enn andre. Men når man har lest at moderator anser hyppig rapportering som mulig spam og mulig grunn til utestengelse, så blir det også sjeldent at man rapporterer mye av det usaklige (pga fare for utestenging av en selv).

Endret av Ultiva
  • Liker 35
  • Nyttig 11
Skrevet

Ja, løpinga i går har visst resultert i bensvakhet med påfølgende «plata-knekk» samt store utskeielser med dadler i dag, ref. stories. Eller; lo and behold; står hun rett og slett bare slik for å se tynnest mulig ut?!? 😱😱

• Liker 16
Skrevet
Ellie77 skrev (2 minutter siden):

Ja, løpinga i går har visst resultert i bensvakhet med påfølgende «plata-knekk» samt store utskeielser med dadler i dag, ref. stories. Eller; lo and behold; står hun rett og slett bare slik for å se tynnest mulig ut?!? 😱😱

Uff uff 

Skrevet
Ultiva skrev (38 minutter siden):

Nei LKE har jo uttalt at lår som møtes er maskulint. Det er jo rett og slett merkelig hvordan CBE konsekvent er en drøy klesstørrelse større i virkeligheten enn i sine egne kanaler. Jeg blir dypt provosert når poserings-, vidvinkel- og filterjukset i hennes egne kanaler avsløres hver gang vi ser henne i virkeligheten. CBE er ei slank og flott dame uansett, og det er dypt forstyrrende og svært usunt med pro-ana-innholdet hun fronter på Instagram. Vi snakker tross alt om en profesjonell påvirker og voksen dame som selv oppfostrer to jenter!

Det er mange usaklige og unødvendige kommentarer her inne. Det er heller ikke nødvendig for enkeltbrukere å spamme ned tråden med 20 kommentarer på ett døgn. Det er det svært sjeldent bruk for. Kjernen for "kropps"kritikken av CBE ligger som regel i at det tobarnsmoren fremviser i egen kanal er kroppsfiksert løgn og pro-ana. Et samlet fagmiljø er klinkende klare på at pro-ana, forskjønnende filterbruk og forvridde poseringer for å fremstå tynnere enn hva man er, fremmer en svært skadelig og negativ påvirkning av jenters og kvinners selvbilde og selvtillit. Noen her inne er imidlertid langt bedre på å holde seg saklige enn andre. Men når man har lest at moderator anser rapportering som spam og mulig grunn til utestengelse, så er det også sjeldent at man rapporterer det usaklige (pga fare for utestenging av en selv).

Rapportering som spam?

Skrevet
stjerna80 skrev (5 minutter siden):

Rapportering som spam?

Jeg har ikke fått med meg dette. 

Selv rapporterer jeg svært sjelden (kun når noe er veldig drøyt)  Jeg velger heller å benytte meg av ignorer-funksjonen mot "troll og tøys" 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, gjestvest said:

Du leser noe annet enn det som blir formidlet. 
Det er fint å være engasjert, men det blir for dumt når det går på bekostning av andre.
Innlegget omhandler bilderedigeringer. Jeg foreslår at du leser innlegget på nytt. 

Nå tror jeg kanskje muligens jeg skjønner hva du sikter til, og at vi misforstår hverandre. I mitt innlegg siterer jeg jo ikke noe bestemt innlegg. Så da skjønner jeg ikke hvilket innlegg du mener jeg må lese på nytt.

Jeg sikter til de noe sleivete, og etter mitt syn unødvendige kommentarene som går på høyde, bredde, og størrelse og utseende på diverse kroppsdeler, særlig når bloggeieren ikke poserer eller reklamerer. Når modellen poserer, er det greit å diskutere hva bloggeieren vil oppnå med dette, men kanskje unngå gå i detalj med kroppsdelkommentarer da også.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...