Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, 2ney skrev:

Og? Ser ganske mye her som ikke gjør. Det er så lavt nivå på enkelte av innleggene at det er helt pinlig hvor lite selvinnsikt noen har. 

Men for å ikke bli beskyldt for avsporing, så fatter jeg ikke hvorfor mange henger seg opp i putesprayen. Blir jo rett og slett megakomisk når en begynner å snakke om allergier 😆 altså. Folk er jo fader i meg allergisk mot alt mulig for tiden! Og seriøst, skal ikke folk undersøke sånt selv? Ellers så kan jo all reklame eller anbefalinger av produkter inneholde advarsler om allergi. Blir for dumt. Pent sagt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Og? Ser ganske mye her som ikke gjør. Det er så lavt nivå på enkelte av innleggene at det er helt pinlig hvor lite selvinnsikt noen har. 

Men for å ikke bli beskyldt for avsporing, så fatter jeg ikke hvorfor mange henger seg opp i putesprayen. Blir jo rett og slett megakomisk når en begynner å snakke om allergier 😆 altså. Folk er jo fader i meg allergisk mot alt mulig for tiden! Og seriøst, skal ikke folk undersøke sånt selv? Ellers så kan jo all reklame eller anbefalinger av produkter inneholde advarsler om allergi. Blir for dumt. Pent sagt. 

Jeg bare synes dåse og putespray er iditotiske produkter. Spesielt for en som liksom er så bevisst på miljøet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BearMama skrev:

Jeg bare synes dåse og putespray er iditotiske produkter. Spesielt for en som liksom er så bevisst på miljøet....

Som nevnt før. Alt Caroline gjør er feil. Ihvertfall for de fleste som deltar i tråden. Er du en som forsvarer henne, jeg mener bedriften hennes( 🙂 ) her, så går flertallet amok.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Som nevnt før. Alt Caroline gjør er feil. Ihvertfall for de fleste som deltar i tråden. Er du en som forsvarer henne, jeg mener bedriften hennes( 🙂 ) her, så går flertallet amok.  

Hva er det egentlig å forsvare?

Bloggen handler kun om å viser frem en fotomanipulert verden bestående av løgner, oppfordring til et ortorektisk forhold til trening og mat og overforbruk. 

Nevn én positiv ting denne bloggeren fremmer?

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BearMama skrev:

Hva er det egentlig å forsvare?

Bloggen handler kun om å viser frem en fotomanipulert verden bestående av løgner, oppfordring til et ororektisk forhold til trening og mat og overforbruk. 

Nevn én positiv ting denne bloggeren fremmer?

Nettopp 😄 uff. Det er litt "skummelt" når en ikke ser noe positivt med noe. Ingenting liksom. Der kommer ofte "hat" inn. Ikke bra.

Jeg har skrevet positive ting tidligere i tråden 🙂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Nettopp 😄 uff. Det er litt "skummelt" når en ikke ser noe positivt med noe. Ingenting liksom. Der kommer ofte "hat" inn. Ikke bra.

Ikke noe hat. Jeg hater ingen. Men jeg ser virkelig ikke hva som er positivt med bloggen(?)

Nå er denne tråden allerede ørti sider langt så gjerne skriv en liste med hva du mener er positivt så skal jeg se om jeg er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Kilder på dette takk! Gjerne en definisjon på hat og hvorfor man skal se positivt på noen som driver «pushing» av totalt unødvendig forbruk for å fylle opp egen konto. Mens man samtidig bygger opp et falskt venninneforhold for å pushe produktene på deg, for du er jo så søte deg ❤️ Er ikke noe tilhenger av andre som driver på samme måte heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver heller ikke hat. Aldri. Sarkasme har vel forkommet - men ikke hat.

Bildene på bloggen fra helgen -  filmkveld med mannen - viser VELDIG tydelig at noe har skjedd med leppene hennes. Når man publiserer så mange bilder av seg selv hele tiden, vil folk raskt se når noe er endret. 

Jeg synes trenden med restylaenlepper er trist. Jeg synes CBE er er veldig søt jente - som virkelig ikke burde føle at hun må korrigere utseendet sitt.  OG bildene fra helgen etterlater veldig lite tvil om at hun har gjort noe - enten med vilje, eller så har hun skadet seg. 

HUn er en påvirker. Det er nitrist for henne - og for samfunnet - at friske, vakre kvinner endrer utseendet sitt nesten til det perverterte. Det er noe av det aller tristeste med hele rosabloggmedievirksoomheten. Hva skjedde med bra-nok-som-du-er?

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Kilder på dette takk! Gjerne en definisjon på hat og hvorfor man skal se positivt på noen som driver «pushing» av totalt unødvendig forbruk for å fylle opp egen konto. Mens man samtidig bygger opp et falskt venninneforhold for å pushe produktene på deg, for du er jo så søte deg ❤️ Er ikke noe tilhenger av andre som driver på samme måte heller. 

Hat i anførselstegn. Jeg skjønner ikke dette veninnesnakket 😄 tror de siste som kunne blitt og ønsket å være veninner er henne og meg, for tror vel knapt du finner to mer ulike mennesker! 

Jeg kan likevel synes at hun er dyktig på å drive bloggen. Hun har fått priser, blir omtalt og ikke minst debbatert (!!) , så hun er flink til å drive bedriften, ingen tvil om det. Pluss annet positivt jeg har tidligere skrevet om henne. Hun må få uttrykke seg som hun vil. I fks USA er det helt vanlig å svare som hun gjør. Kanskje ikke like vanlig i trauste Norge? Men det gjør jo ingenting om hun svarer sånn 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

HUn er en påvirker. Det er nitrist for henne - og for samfunnet - at friske, vakre kvinner endrer utseendet sitt nesten til det perverterte. Det er noe av det aller tristeste med hele rosabloggmedievirksoomheten. Hva skjedde med bra-nok-som-du-er?

Dette er kjernen her.

CBEs bilder av tydelig nypåfylte restylanlepper i sine åpne, kommersielle SoMe-kanaler er det som diskuteres her, ikke "utseendet hennes". For med påvirkning av forbrukeratferd som mål velger hun ikke bare å gjøre slike inngrep -  hun pusher det også som et ideal gjennom å publisere bilder på blogg og IG der resultatet er åpenbart.

Å påpeke dette ER å diskutere bedriften i aller høyeste grad, og det er samtidig et ganske illustrerende eksempel på hvordan slik diskusjon ofte blir umulig å skille fra en tilsynelatende sladrete diskusjon om utseende. Den grøten er en direkte konsekvens av selve forretningsidéen til rosabloggere som CBE, dessverre - jeg fatter ikke at noen vil gjøre levebrød av fortløpende, endeløse bilder av egen kropp og hverdagsliv fra dag til dag. Men det gjør altså CBE, helt frivillig - med et uttalt ønske om å "inspirere" andre, dvs tjene penger på å selge lesergruppens forbrukeratferd til sine annonsører. Hun vil påvirke, hun tar noen valg, ikke bare for seg selv, men med hensikt å påvirke flest mulig til å herme. Derfor kan og bør valgene diskuteres.

Når det er sagt er selvsagt språkbruk noe man alltid kan tenke over når man skriver innlegg om denne tematikken. Og ser man formuleringer man mener er over streken bør man rapportere dem.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg si at siden jeg ser mye som er helt motsatt av hvordan bloggen fremstilles, så er det litt lettende å bare lese om positive ting. Det er så in å bare snakke om alt folk sliter med! Heeele tiden. Godt å få et pusterom. Og lese om trening og kosthold og se en familie som har det godt. Er ikke feil det. Hun inspirerer jo mange til å være aktive og å ta vare på familien kanskje?

Syns hun påvirker yngre folk mer positivt enn de som stadig snakker om angst, selvskading og depresjoner. Når en snakker påvirkning...

Nei, hun er ikke feilfri. Hun gjør tabber. Og jeg kunne ikke tenkt meg å leve som hun gjør 🙂 men det er ihvertfall mer befriende å kikke innom bloggen hennes enn å bli tutet full av all elendighet 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Og så må jeg si at siden jeg ser mye som er helt motsatt av hvordan bloggen fremstilles, så er det litt lettende å bare lese om positive ting. Det er så in å bare snakke om alt folk sliter med! Heeele tiden. Godt å få et pusterom. Og lese om trening og kosthold og se en familie som har det godt. Er ikke feil det. Hun inspirerer jo mange til å være aktive og å ta vare på familien kanskje?

Syns hun påvirker yngre folk mer positivt enn de som stadig snakker om angst, selvskading og depresjoner. Når en snakker påvirkning...

Nei, hun er ikke feilfri. Hun gjør tabber. Og jeg kunne ikke tenkt meg å leve som hun gjør 🙂 men det er ihvertfall mer befriende å kikke innom bloggen hennes enn å bli tutet full av all elendighet 🙂

Det finnes en mellomting av syteblogger og picture perfect rosa, photoshoppet instamoment blogger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, BearMama skrev:

Det finnes en mellomting av syteblogger og picture perfect rosa, photoshoppet instamoment blogger...

Ja, det er helt riktig. Men jeg trakk bare fram det positive. Som du jo ba meg om...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med utseendefiksingen er så utrolig viktig at ikke får stå uimotsagt.  Jeg håper inderlig at denne trenden om noen år fremstår som like latterlig som diverse andre trender gjør sett i ettertid. Å kommentere dette konstruktivt er ikke hets,  det er en viktig motvekt. 

Og så klarer jeg ikke å dy meg: https://wundergroundmusic.com/ducks-all-over-the-world-now-pulling-girl-face-in-photographs/

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, det er helt riktig. Men jeg trakk bare fram det positive. Som du jo ba meg om...

Men jeg synes ikke det er positivt med en blogg som fremmer et bilde av det perfekte. For livet er ikke perfekt. Og man våkner ikke opp photoshoppet og picture perfect. Man kan fin ha en positiv blogg der en våkner med sovehår, ringer under øynene og fremdeles er lykkelig.

Man kan fremme treningsglede med et smil der en er svett og usminket som de fleste er når de trener. Og et godt, sunt og variert kosthold med rom for utskeielser som kan mette noe større enn en undulat.

Poenget er ikke at hun er glad, lykkelig og er interessert i trening og mat. Det er HVORDAN hun fremstiller det med kun falske øyeblikk med nøye planlagte bilder som er overredigert. Det finnes ingen spontanitet eller virkelige øyeblikk. Bloggen blir livløs og kjedelig og hun fremstår som en robotaktig og kunstig Stepford Wife der alt må være så himla perfekt.

Og som influencer av unge usikre jenter så gir hun et farlig bilde om hva skjønnhet og helse er da hun vil fremstå om en tegnefilm prinsesse med ingen midje ved å fotomanipulere seg tynnere med perfekt sminket og redigert ansikt. Det mens hun poserer i det mest fancy treningstøyet hvor hun skryter av steinharde løpeøkter, for å så vise en museporsjon med mat som liksom skal fylle opp energilagerene etterpå....hva bilde gir det til unge jenter? Løp til du stuper og ikke spis mer en to munnfuller 4 ganger om dagen. Hvordan er dette på noen måte et sunt forbilde?

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, BearMama skrev:

Men jeg synes ikke det er positivt med en blogg som fremmer et bilde av det perfekte. For livet er ikke perfekt. Og man våkner ikke opp photoshoppet og picture perfect. Man kan fin ha en positiv blogg der en våkner med sovehår, ringer under øynene og fremdeles er lykkelig.

Man kan fremme treningsglede med et smil der en er svett og usminket som de fleste er når de trener. Og er godt, sunt og variert kosthold med rom for utskeielser som kan mette noe større enn en undulat.

Poenget er ikke at hun er glad, lykkelig og er interessert i trening og mat. Det er HVORDAN hun fremstiller det med kun falske øyeblikk med nøye planlagte bilder som er overredigert. Det finnes ingen spontanitet eller virkelige øyeblikk. Bloggen blir livløs og kjedelig og hun fremstår som en robotaktig og kunstig Stepford Wife der alt må være så himla perfekt.

Og som influencer av unge usikre jenter så gir hun et farlig bilde om hva skjønnhet og helse er da hun vil fremstå om en tegnefilm prinsesse med ingen midje ved å fotomanipulere seg tynnere med perfekt sminket og redigert ansikt. Det mens hun poserer i det mest fancy treningstøyet hvor hun skryter av steinharde løpeøkter, for å så vise en museporsjon med mat som liksom skal fylle opp energilagerene etterpå....hva bilde gir det til unge jenter? Løp til du stuper og ikke spis mer en to munnfullen 4 ganger om dagen. Hvordan er dette på noen måte et sunt forbilde?

Nei, ingenting er perfekt. Ikke livet heller. Men vår natur er å ville ha litt illusjoner, og derfor liker vi filmer med "happy ending" også. Derfor dras vi mot det som kan heale oss litt fra det "upetfekte" livet. Sånn er vi. I motsatt fall blir en destruktiv og ofte kynisk. Så bloggen dekker et behov. 

Jeg har sagt at jeg ikke syns noe om manipulering av bilder. Jeg er matelsker selv og har ikke sett at hun spiser musempltider. Syns det er ganske bra porsjoner jeg da, men med sunn mat. Perfekt sminke skader vel ingen 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en helt grunnleggende uenighet om det hun viser, er en lykkelig familie med alt på stell som man kan drømme seg bort i. Jeg blir ikke glad av å se i bloggen hennes. Jeg blir bekymret for to barn som lever på utstilling, og veksler mellom å synes synd på mor som er så fiksert på utseendet at det må fikses på hele føkkings tiden - og å bli ganske rasende på henne - som er i posisjon til å påvirke en god slump unge kvinner i en ny generasjon. Det er jo ikke til å bli glad av. Ikke for meg. Jeg synes ikke hun er det aller minste sunn som forbilde. Hun er sikkert et offer for det ekstreme fokuset på utseende hun som alle andre, men hun er jo en posisjon hvor hun kan gjøre mye, mye mer med det enn mange av oss andre kan. Så da er det bare trist og skummelt at hun velger å gå for pålimte vipper og negler og å pumpe opp leppene til det groteske i forhold til hvordan hun egentlig ser ut. 

DET er grunnen til at jeg er kritisk. Jeg hater henne ikke. Men jeg synes VIRKELIG ikke hun er noe sunt forbilde, og blir deppa og trist når noen mener hun er det. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett, persondebatt og svar til dette.

Perelandra, mod.

Ryddet for latterliggjøring og svar til dette

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei, ingenting er perfekt. Ikke livet heller. Men vår natur er å ville ha litt illusjoner, og derfor liker vi filmer med "happy ending" også. Derfor dras vi mot det som kan heale oss litt fra det "upetfekte" livet. Sånn er vi. I motsatt fall blir en destruktiv og ofte kynisk. Så bloggen dekker et behov. 

Jeg har sagt at jeg ikke syns noe om manipulering av bilder. Jeg er matelsker selv og har ikke sett at hun spiser musempltider. Syns det er ganske bra porsjoner jeg da, men med sunn mat. Perfekt sminke skader vel ingen 🙂

Nei. Perfekt sminke skader ingen. Å legge inn fillers og proteser under huden, er juryen fortsatt ute på. Å bruke ungene for å skape en illusjon av det perfekte livet, er helt utafor. For meg er det både destruktivt og kynisk. Og veldig trist. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...