Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Heartland skrev (52 minutter siden):

At LKE kan lire utav seg en sånn uintelligent kommentar!! Hvem skriver sånt offentlig?? 😯

Dette!!!

Forresten så lurer jeg på hva LKE bruker dagene på.. han tar bilder til bloggen hennes, men nå går det jo ofte mange dager mellom hvert blogginnlegg, og bildene frua legger ut ellers er jo stort sett bare selfies, så hva bruker egentlig HAN dagene på??

løpe 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kleenex skrev (7 minutter siden):

Familien Eriksen/Treasures eier ikke stil eller sjarm etter min mening. Burde kjøpt seg et nyere hus uten sjel😂

hadde blitt lettere for dem å ha gjennomført og ensartet stil da 😝

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fulgt denne tråden i flere år, men aldri kommentert selv. Vedlegger svar jeg fikk fra Bli Vakker da jeg spurte om deres samarbeid med Treasures AS. En slags trepartsavtale. EA betaler Treasures, og Bli Vakker betaler EA? 

21F440F5-A8AD-4EE5-A87C-E1CEC9CE959E.jpeg

• Liker 18
Skrevet
Skrottefar skrev (10 timer siden):

Som om de vil bli fortalt av andre hvordan de skal lære opp valpen ja, de har jo hatt hunder før 🤣

Du understreker bare poenget mitt ;)

• Liker 1
Skrevet
tranedatter skrev (26 minutter siden):

Alkohol og reklame: Vil ha bedre tiltak mot alkoholreklame – NRK Kultur og underholdning

"Lunde og Eriksen, er to av flere influensere som har brutt alkoholloven. NRK har funnet at samtlige norske Instagram-kjendiser har brutt alkoholloven i år."

Kanskje begynne gjøre noe med det da? En liten bot eller to, som en start?

«De har ikke svart på nrk sine henvendelser.»

What else is new? 

• Liker 37
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

«De har ikke svart på nrk sine henvendelser.»

What else is new? 

LKE som er så glad i å gå til angrep når de er fornærmet, burde jo hamret løs med svar. 

Betyr nok at han er fullstendig klar over at de ikke har noe motsvar å komme med. Alkohol i reklame er nok et helt bevisst valg fordi det ikke får konsekvenser. 

Supert med påvirkere altså. Verden blir et bedre sted.

• Liker 39
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

Treasures AS bryter alkoholloven jevnlig. Men de er såpass shady at de vet at det ikke får konsekvenser og fortsetter i samme spor. Reklamen for x-Camp hadde også innslag av alkohol. Helt idiotisk at to voksne mennesker som nærmer seg 40, ikke klarer å holde seg innenfor reglene. 

Endret av Lill :)
Skrevet
Isild skrev (51 minutter siden):

LKE som er så glad i å gå til angrep når de er fornærmet, burde jo hamret løs med svar. 

Betyr nok at han er fullstendig klar over at de ikke har noe motsvar å komme med. Alkohol i reklame er nok et helt bevisst valg fordi det ikke får konsekvenser. 

Supert med påvirkere altså. Verden blir et bedre sted.

Neeeei! De gjør jo ikke noe galt. De forholder seg jo bare til norsk lov, sin egen tolkning av den riktig nok. De har vel litt utdannelse innen jus.. og har nok stålkontroll 😅 NRK kan helt sikkert ikke sakene sine og har sikkert ikke lest denne «tullete» loven.. 

• Liker 36
Skrevet (endret)
Blondinbolla skrev (11 timer siden):

Kan vi snakke om Chiquelle-reklamen?

Tidligere denne uken har bedriften reklamert for Blivakker.no under dekke å være reklame for Elizabeth Arden. Reklamen gir inntrykk av å forsøke å virke eksklusiv og sofistikert.

Når de et par dager senere reklamerer for Nordens Ali Express, Chiquelle, faller jo det de forsøker å få frem i EA-reklamen helt i fisk. I ført syrevaskede jeans og en chunky strikket cardigan med 0% ull forsøker CBE å overbevise sine følgere om å handle fra nevnte nettbutikk. 

Innhold cardigan: 86% Akryl, 10% Polyamid, 4% Polyester (kilde: Chiquelle.se)

Jeg blir mest provosert av at noen kan reklamere for klær masseprodusert i drittmaterialer, men jeg blir også sjokkert over hvor dårlig dømmekraft man har når man ikke ser at omdømmet forringes hver gang man tar disse valgene.

De må jo være konsekvente i valg av eksklusive partnere om noen skal tro på narrativet! Har de gitt opp? Skaff CBE en spinndoktor!

Amen til dette!

Det er ganske utrendy (sånn influencer perspektiv) å like plastikk. De mer erfarne, og store influencerene tar bevisste valg, både i forhold til miljø og helse. Skal sies mange har jo sin hjertesak og har ikke nødvendigvis fokus på alt. CBE.no er relativt "stor" med antall følgere, men heldigvis er det kun på statistikken og dette er nettopp på grunn av disse valgene. Dem har ingen hjertesaker, dem har ingen konkret retning å ta bloggen i, annet enn "livstil", dem reklamerer fremdeles for "alt som kan krype å gå", og det virker som det er få faste samarbeidspartnere (rett meg gjerne om jeg tar feil her). Med siste reklameringen fra Chiquelle så kunne det likesågodt vært en selfie av å kaste masse plastikktannpirkere sammen med gummikuler fra kunstgressbanen i havet mens hun holdt armen opp med capure "Elsker den friske sjølufta". 

Forbrukere virker mer og mer bevisst på valg dem tar, helse, etikk og miljø er ofte i fokus, det skal være bærekraftig. Influensere må jo følge med i tiden for å overleve, med mindre man vil kjøre seg selv i grøfta skulle jeg tro.... 

Endret av MacBeth
skrivefeil
  • Liker 39
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (3 minutter siden):

Neeeei! De gjør jo ikke noe galt. De forholder seg jo bare til norsk lov, sin egen tolkning av den riktig nok. De har vel litt utdannelse innen jus.. og har nok stålkontroll 😅 NRK kan helt sikkert ikke sakene sine og har sikkert ikke lest denne «tullete» loven.. 

Nemlig. Helsedirektoratet og NRK er misunnelige :jolie:

Endret av Inocybe
  • Liker 38
Skrevet
123Frustrert skrev (6 minutter siden):

De forholder seg ikke til lover og regler de syns er tullete. Stemmer det. 

• Liker 18
Skrevet

Ser noen har spurt i kommentarfeltet på insta. Spørs om kommentaren ikke blir slettet.. 

B5B98511-6E95-49CF-AD03-87B67E35D4F7.png

• Liker 39
Skrevet
123Frustrert skrev (4 minutter siden):

Ser noen har spurt i kommentarfeltet på insta. Spørs om kommentaren ikke blir slettet.. 

B5B98511-6E95-49CF-AD03-87B67E35D4F7.png

Tror den er borte allerede? 🤔

• Liker 13
Skrevet
odipodis skrev (4 minutter siden):

Tror den er borte allerede? 🤔

Stemmer det, den er borte allerede 

• Liker 22
Gjest Kattedama
Skrevet

Det har altså vært 2 ganske så ufordelaktige oppslag om Treasures AS, de siste månedene. Først kritikk for å bruke egne barn i kommersielle sammenhenger, og nå for brudd på alkoholloven. Det oser ikke av kvalitet dette her. 

Skrevet (endret)
4 hours ago, rinne said:

Jeg har fulgt denne tråden i flere år, men aldri kommentert selv. Vedlegger svar jeg fikk fra Bli Vakker da jeg spurte om deres samarbeid med Treasures AS. En slags trepartsavtale. EA betaler Treasures, og Bli Vakker betaler EA? 

21F440F5-A8AD-4EE5-A87C-E1CEC9CE959E.jpeg

Så hyggelig av Elizabeth Arden å velge å "linke inn til" Bli Vakker, som selvfølgelig er en ikke-direkte-involvert tredjepart i denne smørja 🤗 mente hun egentlig at CBE.no har valgt å linke inn til Bli Vakker, eller skal de få oss til å tro at BliVakker.no er Elizabeth Ardens personlige favorittbutikk her i Norge? 🤔

Endret av lenebu
  • Liker 43
Skrevet

Svar fra Bli Vakker nettopp da jeg sendte de mld om at jeg slutter å handle der pga CBE:

«Hei ! Kjedelig å høre at du ikke ønsker å handle mer på grunn av dette. Vi kan dessverre ikke stå til ansvar for hva influencere velger å fremme på sine egne sider, men du står selvsagt helt fritt i valget om å stoppe handelen hos oss. Ønsker deg en fin dag! /Helene»

• Liker 26
Skrevet

Tviler på at EA bruker sånne som CBE til å reklamere for produktene sine.  At Bli Vakker bruker influencere kan jeg tro, de er vel en ganske så shady bedrift selv som har blitt tatt i fjusk og fanteri. Men når man ser hva de svarer, så virker det som dem ikke vedkjenner seg noe samarbeid med CBE? Blir forvirret av dette jeg, hvem er det egentlig hun reklamerer for?

• Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...