Ice-91 Skrevet 31. juli 2021 #47361 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) FruRosa skrev (57 minutter siden): De er på campingtur i vakker norsk natur. Hun viser bilde av "Makeup station". Hvem i all verden lager seg eget sted for å sminke seg når de er på campingtur??? Jeg klarer ikke å bestemme meg for om dette er trist eller latterlig. Det som er sikkert er at det ikke er bra at 2 småjenter vokser opp med at mamma MÅ sminke seg uansett sted og anledning. DET er trist! Tenk om hun kunne vist fram at bustete hår og null sminke er helt ok på tur ... Det morsomste med CBE er at hun skriver (*host* reklamerer) for en ting men bruker et annet som eks bilde med toalettmappen 😂 les første setning Endret 31. juli 2021 av Ice-91 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 31. juli 2021 #47362 Del Skrevet 31. juli 2021 Ice-91 skrev (2 minutter siden): Det morsomste med CBE er at hun skriver (*host* reklamerer) for en ting men bruker et annet som eks bilde med toalettmappen 😂 les første setning Den observasjonen oppsummerer influencer-reklame på en prikk. #hviteløgner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 31. juli 2021 #47363 Del Skrevet 31. juli 2021 Skulle ikke tro det var nødvendig med sminke på camping da hun bruker så mye filtre på bildene at det burde holde. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Blondinbolla Skrevet 31. juli 2021 Populært innlegg #47364 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Jeg forstår ikke debatten som har foregått over de siste sidene. Dette er en tråd om bedriften Treasures som frontes av CBE og tidvis av hennes mann LKE. Det er derfor de er i fokus. Hvis man leser tråden som at den skal handle om noe annet vil man muligens anse det som «ensporet», men slik er det nå en gang å holde seg til tema. I tråden om Sophie Elise vil man se at det stort sett handler om henne. Det er ingen av de som er kritiske til Treasures og CBE her som hater hverken bedriften eller personene ansatt i den. Man går ikke etter «den stakkars jenta», man diskuterer bedriften deres som tilfeldigvis publiserer innhold i sosiale medier, tilgjengelig for alle. Hvis dette hadde vært en tråd om private Caroline Berg Eriksen som arbeidet som regnskapsfører og levde et anonymt liv i Østfold hadde jeg skjønt indignasjonen. Det er mulig de siste debattantene kjenner CBE privat og derfor omtaler henne som en «skjønn» og «fantastisk» jente. Dette vet jeg ingenting om, og det er revnende likegyldig å diskutere her. Formen på innleggene er også ufin og mangler forståelse for kontekst. At «hun gir alt for sine» er mye mulig. At dere leser det inn i hennes bidrag i SoMe-verden gjennom løping på mølle, utlevering av barn, pushing av forbruksvarer og null samfunnsengasjement får være opp til dere. Hvis dette er «alt» er det for øvrig mange andre som kan regnes som overmennesker… Endret 31. juli 2021 av Blondinbolla Skrivefeil 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 31. juli 2021 #47365 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Minnie Mus skrev (1 time siden): Hvorfor ikke bare ta seg helt fri når dem er på ferie? Kan ikke være mye avslappende og koselig ferie når mobilen sitter som limt fast i hånda og alt må dokumenteres i some. Som influencer så er hun kjent for å ikke ta mye fri, og så liker hun å dele, spesielt fra ferier, I følge henne selv. Alt dokumenteres nok ikke. Klarer du å bære over? Endret 31. juli 2021 av Lin10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. juli 2021 Populært innlegg #47366 Del Skrevet 31. juli 2021 Lin10 skrev (5 minutter siden): Som influencer så er hun kjent for å ikke ta mye fri, og så liker hun å dele, spesielt fra ferier, I følge henne selv. Alt dokumenteres nok ikke. Klarer du å bære over? @Lin10 - greit at hun er er skikkelig arbeidsjern som ikke tar fri, men leverer og leverer og leverer. Men jeg tenker at ungene i det minste kunne få litt fra da. Hva tenker ud om det? 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 31. juli 2021 #47367 Del Skrevet 31. juli 2021 pøbelsara skrev (15 minutter siden): @Lin10 - greit at hun er er skikkelig arbeidsjern som ikke tar fri, men leverer og leverer og leverer. Men jeg tenker at ungene i det minste kunne få litt fra da. Hva tenker ud om det? Arbeidsjern 😂alt flopper jo 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. juli 2021 #47368 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Pippio skrev (3 minutter siden): Arbeidsjern 😂alt flopper jo Mitt eksempel tar utgangspunkt i @Lin10s oppfatning av cbe.no. Endret 31. juli 2021 av pøbelsara 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. juli 2021 #47369 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) Lin10 skrev (27 minutter siden): Som influencer så er hun kjent for å ikke ta mye fri, og så liker hun å dele, spesielt fra ferier, I følge henne selv. Alt dokumenteres nok ikke. Klarer du å bære over? Kan man kalle det ferie hvis det deles innhold og reklame hele tiden? Feriene brukes jo til inntekt. Hun liker å tjene, ikke dele. Endret 31. juli 2021 av Kollontaj 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 31. juli 2021 #47370 Del Skrevet 31. juli 2021 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Mitt eksempel tar utgangspunkt i @Lin10s oppfatning av cbe.no. Jeg skjønte det. Synes bare det var litt morsomt. Det er vel ikke så mange her som synes de jobber hardt for penga. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. juli 2021 #47371 Del Skrevet 31. juli 2021 Kan hende CBE.no sin hyppige visning av vin, får noen uheldige konsekvenser for enkelte lesere. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 31. juli 2021 #47372 Del Skrevet 31. juli 2021 Kollontaj skrev (5 minutter siden): Kan hende CBE.no sin hyppige visning av vin, får noen uheldige konsekvenser for enkelte lesere. At vi andre ville drikke mere alkohol når vi ser hun gjør dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. juli 2021 #47373 Del Skrevet 31. juli 2021 Aidensfield skrev (5 minutter siden): At vi andre ville drikke mere alkohol når vi ser hun gjør dette? Det er gjerne en følge av alkoholeksponering, ja. Egentlig en kommentar til endel av de siste innleggene i tråden som ikke fremstår spesielt sammenhengende. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 31. juli 2021 Populært innlegg #47374 Del Skrevet 31. juli 2021 Det var da påfallende mange CBE-tilhengere som plutselig dukket opp i tråden på en gang nå. Jeg skriver her inne når jeg føler jeg har noe å bidra med, og er ikke den mest "hardbarka" sånn sett. Mitt engasjement handler først og fremst om eksponering av barn, og den uetiske siden ved bloggervirksomhet som sådan, for eksempel overdreven bruk av filter og redigering, negativ påvirkning når det gjelder utseende, kropp, vekt og kosthold, og hvilket ansvar influencere faktisk har overfor følgerne sine. At metakritikererenes argument er at man skal "la jenta være i fred" fordi hun virker snill og grei, blir fullstendig skivebom. Jeg kjenner ikke CBE som privatperson, og har ingen formening om hennes mellommenneskelige egenskaper, men som bedriftseier viser hun mange kritikkverdige sider. Det er det som er interessant for debatten. 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. juli 2021 #47375 Del Skrevet 31. juli 2021 Aidensfield skrev (11 minutter siden): At vi andre ville drikke mere alkohol når vi ser hun gjør dette? Ja, det er det som er grunnlaget for den alkohollovgivningen vi har. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 31. juli 2021 #47376 Del Skrevet 31. juli 2021 Lill skrev (15 timer siden): Ser veldig ukomfortabel ut. Camping er ikke noe jeg ville assosiert med Berg Eriksen. forbausende … og med egen sminkestajon… komisk… 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 31. juli 2021 #47377 Del Skrevet 31. juli 2021 MFO skrev (6 timer siden): Full krise i Berg Eriksen-huset; Caroline: Lasse, har du fått med deg at alle influencerne reiser rundt i Norge og bor i bilen? De legger ut så fine bilder av KAFFEKOPPEN i norsk natur. Hvorfor har ikke vi gjort det? LK: Gjør de? Ikke fått med meg? Caroline: Er visst noe med korona eller noe. Så på feeden til Lene Orvik at hun gjorde det allerede i fjor!? LK: Shit ass! Sjekker ut hvilke firma som vil sponse oss med en sånn camping-greie asap! Caroline: Bra! Jeg setter på kaffe! hiiii.hi… 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 31. juli 2021 #47378 Del Skrevet 31. juli 2021 Kollontaj skrev (1 time siden): Kan hende CBE.no sin hyppige visning av vin, får noen uheldige konsekvenser for enkelte lesere. Jeg tror det kan være noen som har spretter treliteren litt tidlig i dag. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 31. juli 2021 #47379 Del Skrevet 31. juli 2021 Jeg tror ikke det er vin, men vann. Men likevel forbudt mht alkoholloven. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 31. juli 2021 #47380 Del Skrevet 31. juli 2021 Donpedro skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke det er vin, men vann. Men likevel forbudt mht alkoholloven. Men hun skjenket fra en vinflaske, så dermed er det absolutt grunn til å tro at det er vin. Og uansett ble det gitt inntrykk av at det er vin. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå