Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Min favoritt innen musikk (90 % av dere her inne har neppe hørt om henne 😅). Her viser hun bilde av ungene for første gang, og jeg applauderer. 

Screenshot_20210720_085653.jpg

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaputt skrev (5 minutter siden):

Min favoritt innen musikk (90 % av dere her inne har neppe hørt om henne 😅). Her viser hun bilde av ungene for første gang, og jeg applauderer. 

Screenshot_20210720_085653.jpg

Så enkelt kan det gjøres 👏 

Edit: henne kjenner jeg godt til, if it makes you happy ;)

Endret av MacBeth
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset på storyen I går med ene datter og hund hvor CBE liksom setter i gang videoen, begynner å gå med henne og hunden idyllisk bortover og så stopper like etterpå og liksom er ferdig med det opptaket. Dårlig klippet hvis det skal fremstå som tilfeldig spasertur. Så avslørende og patetisk. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (17 timer siden):

Men hvorfor i all verden skal man gi hunden is? Synes bare det er kvalmt å se på. Hunder spiser jo hva som helst. Hadde aldri giddi å kaste bort god is på en hund! Men er vel bare meg. Tanken var uansett at matrester man gir til hunder er som regel mat man ikke vil ha/orker/kan spise selv. Man gir ikke hunden spiselig menneskemat man selv har lyst på. Praktisk at fruen har noen å gi de overflødige kaloriene til.

Jeg går utifra at du ikke har hund? Det er ikke ukjent å gi hunder is, spesielt på varme dager. Familien vår har ofte kjøpt en ekstra saftis til hunden vår på lange bilturer for å gi henne en godbit men også for å kjøle henne ned. Hunder har lett for å overopphetes når det er veldg varmt, og da er en is i pausen superts sammen med masse vann og skygge hunden kan ligge i eller et vann den kan plaske i. Forstår virkelig ikke hva som er kvalmt eller problemet her. Fullstendig uenig i at bildet kan tolkes som å kaste vekk kalorier, og det er MYE bedre å se en hund som spiser litt is på en sommerdag enn ungene i monitor hele døgnet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaputt skrev (1 time siden):

Min favoritt innen musikk (90 % av dere her inne har neppe hørt om henne 😅). Her viser hun bilde av ungene for første gang, og jeg applauderer. 

Screenshot_20210720_085653.jpg

 

MacBeth skrev (1 time siden):

Så enkelt kan det gjøres 👏 

Edit: henne kjenner jeg godt til, if it makes you happy ;)

Jeg også! Hørte mye på henne på 90-tallet. 
 

Digger at hun retusjerer barna! 👏🏼👏🏼

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fro skrev (2 timer siden):

Hurra, det var godt å høre! 
 

Jeg har lenge stusset på hvor utrolig tiltaksløse Forbrukertilsynet har vært. De har jo til og med opprettet en Bloggpatrulje. Men når jeg googlet Bloggpatruljen nå ser jeg jo at det er for «å enklere komme i kontakt med påvirkerne, og for å senke terskelen for å stille spørsmål». Jaja... Kan du si noe mer om dette om at de ikke har hatt bred hjemmel i lov til å ilegge bøter? 

Ja, Norge deler regelverk med EU i tillegg til de særlovene vi har selv. På et eller annet tidspunkt ble regelverket tolket på en sånn måte at det vanskeliggjorde bøter og tvangsmulkter (ikke med vilje). Dette gjør at veilederne og rundskrivene ser annerledes ut enn de kunne gjort (men er på linje med feks Sverige). Anna Rasmussen fikk jo feks bot for å ikke ha delt ut premier i en konkurranse, ikke for å la være å merke reklame. 
 

Alle influensere redigerer bildene sine, det er helt utrolig at det nå kom en lovendring som ingen (!!) har sendt inn høringssvar på. Dersom jeg i min jobb hadde fått presentert forslag til ny lov,  hadde det ikke gått oss hus forbi for å si det mildt, da det har alt å si for utførelsen av jobben. 
Vet ikke hvordan de skal finne ut om bildene er tuklet med, da. Er jo «bare» jurister som jobber i forbrukertilsynet, ikke photoshop-eksperter. Kanskje noen i KG burde søke jobb😂

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marthos skrev (17 minutter siden):

Ja, Norge deler regelverk med EU i tillegg til de særlovene vi har selv. På et eller annet tidspunkt ble regelverket tolket på en sånn måte at det vanskeliggjorde bøter og tvangsmulkter (ikke med vilje). Dette gjør at veilederne og rundskrivene ser annerledes ut enn de kunne gjort (men er på linje med feks Sverige). Anna Rasmussen fikk jo feks bot for å ikke ha delt ut premier i en konkurranse, ikke for å la være å merke reklame. 
 

Alle influensere redigerer bildene sine, det er helt utrolig at det nå kom en lovendring som ingen (!!) har sendt inn høringssvar på. Dersom jeg i min jobb hadde fått presentert forslag til ny lov,  hadde det ikke gått oss hus forbi for å si det mildt, da det har alt å si for utførelsen av jobben. 
Vet ikke hvordan de skal finne ut om bildene er tuklet med, da. Er jo «bare» jurister som jobber i forbrukertilsynet, ikke photoshop-eksperter. Kanskje noen i KG burde søke jobb😂

Ser virkelig ikke helt hvordan dette skal håndheves jeg heller. 

Men, tenker at redigering og retusjering stort sett er lett å avsløre for et trent øye (utrent også hvis det er veldig påfallende) - og mange der ute vil nok påpeke juks ennå mer fremover pga nytt regelverk. Selv om det kanskje blir vanskelig å "felle" noen på dette, så vil det mer enn før fremstå som juks og idiotisk å holde på med. 

Jeg håper på en viss oppdragende effekt. 

Endret av Isild
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villa Gjennomtrekk
Isild skrev (48 minutter siden):I dag ble jeg i godt humør av å se/lese en reklame - og det var ikke CBE.no sine. 

Kristin Gjelsvik sin siste IG-post der hun reklamerer for treningstøy. Tydelig merking av reklame. Hun lar også tøyet og annonsøren være i fokus - både i bilder og tekst. Hun "tør" å vise helt uredigerte bilder, naturlig posering, med en helt naturlig og vanlig kvinnekropp. Videre "tør" hun å vise seg usminket (noe de aller, aller fleste uansett er på trening) 

Aner ikke om Kristin trener til vanlig, men reklamen fikk hun til. Man sitter igjen med positive assosiasjoner til den hun annonserer for. 

Tenk at det har blitt sånn. At vi får "sjokk" når noen faktisk IKKE skjuler merking, og ikke seksualiserer, retusjerer og redigerer reklame. 

At hun viser uredigerte bilder er flott. Virkelig. Men jeg stoler ikke litt en gang på det influensere reklamerer for. Når begynte KG å trene, hva kan hun gå god for med dette treningstøyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa Gjennomtrekk skrev (30 minutter siden):

At hun viser uredigerte bilder er flott. Virkelig. Men jeg stoler ikke litt en gang på det influensere reklamerer for. Når begynte KG å trene, hva kan hun gå god for med dette treningstøyet. 

Hun skriver ingenting om at hun trener, hun skryter av navnet på tøyet og at det føles bra. 

Alle influencere reklamerer nok for produkter som ikke er relevante for de personlig - sånn sett leies de jo inn som aktører på lik linje som øvrige modeller i bransjen. Det jeg selv syns er problematisk med influencerreklame er at det ofte gjøres forsøk på skjule at det er reklame, lyves om "personlig favoritt" (venninnenarrativet), redigering og retusjering, og aller mest - seksualisering. 

Poenget mitt var at det er befriende med en helt normal reklame for VAREN - fra en influencer. CBE.no er veldig dårlige på det samme. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villa Gjennomtrekk
Isild skrev (6 minutter siden):

Hun skriver ingenting om at hun trener, hun skryter av navnet på tøyet og at det føles bra. 

Alle influencere reklamerer nok for produkter som ikke er relevante for de personlig - sånn sett leies de jo inn som aktører på lik linje som øvrige modeller i bransjen. Det jeg selv syns er problematisk med influencerreklame er at det ofte gjøres forsøk på skjule at det er reklame, lyves om "personlig favoritt" (venninnenarrativet), redigering og retusjering, og aller mest - seksualisering. 

Poenget mitt var at det er befriende med en helt normal reklame for VAREN - fra en influencer. CBE.no er veldig dårlige på det samme. 

Jeg sa også at det v ar fint med uretusjerte bilder, men det så du kanskje ikke?

Men altså, så lenge man kan skryte av navnet på et plagg, og at det kjennes bra ut ( i sofaen), så er det troverdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa Gjennomtrekk skrev (2 minutter siden):

Jeg sa også at det v ar fint med uretusjerte bilder, men det så du kanskje ikke?

Men altså, så lenge man kan skryte av navnet på et plagg, og at det kjennes bra ut ( i sofaen), så er det troverdig?

Jo, jeg så det. 

Glem det, jeg tror ikke du forsto poenget mitt. Jeg har ikke behov for at en som viser frem reklame for produkter må benytte seg av produktet selv (med mindre de bruker som salgstriks AT de gjør det - da er det ren løgn) . Mitt "behov" ift. influencerreklame er at det ikke lyves, at det merkes, og at det ikke retusjeres og seksualiseres. 

Hvorvidt Kristins valg av tekst er troverdig osv - det får de som ønsker diskutere videre i hennes tråd. Jeg berømmet henne for å ikke lyve, ikke pynte på bilder,  og ikke skjule at det var reklame. Hun viste frem treningstøy på en måte JEG likte bedre enn måten blandt annet CBE.no gjør det. 

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Dagens insta storry fortsetter sin ferd i dag - «same old shit». Stakkars barn - synes de hadde fortjent en uke på hytta uten å se mobil/kamera gjennom dagene. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...