Hanne357 Skrevet 18. juli 2021 #46681 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Vi kan vel ikke vite hvem av dem, om det er noen av dem, som påvirker den andre i retning av fokus på kropp og trening? For min del er det spekulering i dynamikken mellom dem som personer, og derfor heller ikke interessant. Det bedriften samlet kommuniserer handler uansett om et ekstremt kroppsfokus, svært mye trening, svært lav fettprosent og svært detaljert informasjon om treningsøkter. I kvinnens kanal er det kroppen i seg selv som vises frem fra alle vinkler, i nesten parodiske positurer. Hun er et objekt med fokus på hvor fin hun er (hvor flink hun er til å være slank.) I mannens kanal er det så avansert ordforråd i treningstipsene, at de som kan forstå dem neppe henter tips derfra. Han er altså et et handlende subjekt som også skal gi råd til andre. Og denne måten å fremstille kjønn på er… utdatert, skadelig og triggende. Mener jeg. Endret 18. juli 2021 av Hanne357 Skrivefeil 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 18. juli 2021 #46682 Del Skrevet 18. juli 2021 FotbaIlflua skrev (46 minutter siden): https://www.seher.no/kjendis/trengte-smertestillende-etter-dette-stuntet/64621240 Flere som husker denne? Hun klarte knapt å spise den. Vondt i magen av karbohydrater, ja... Tipper det var den dårlige samvittigheten som forårsaket magevondten, ikke karbohydratene, siden hun tåler karbs helt fint nå 😉 Akkurat en Big Mac hadde jeg heller ikke klart men jeg er ikke sykelig opptatt av kroppen min slik som hun er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. juli 2021 #46683 Del Skrevet 18. juli 2021 Frk.Fjas skrev (2 minutter siden): Jeg aner ikke, kanskje det er noe annet enn masterstudiet i rettsvitenskap hun har tatt? Noe som hvis hun hadde fullført ikke ville gjort henne til jurist? Dette husker jeg ikke, og infomasjonen om utdannelsessted er heller ikke oppgitt. Lenger. Jeg husker bare at det ble dratt frem i en kommentarfeltkrig med en kritisk person cbe/lke søkte opp på FB som viste seg å være utdannet jurist. Det måtte selvfølgelig devalueres. Jeg tror det var i samme kommentarfelt der det ble skrytt av å pensjonere seg om noen år og at gemalen skulle ta over pappas hvitevarebedrift fordi han hadde BI-utdannelse. Det spiller forsåvidt ingen rolle,bortsett fra at mønsteret tydelig tilsier at utdannelse er en rød klut. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 18. juli 2021 #46684 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Etter et kjapt søk i gamle tråder ser jeg at det var Treider. Edit: Her blant annet. Endret 18. juli 2021 av hufsaaaaa 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 18. juli 2021 #46685 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) hufsaaaaa skrev (7 minutter siden): Etter et kjapt søk i gamle tråder ser jeg at det var Treider. Oi, Treider faktisk. Jeg har lite kunnskap om Treider, men noen eliteskole er det knappast. Edit; måtte google, og Treider er nå en del av NKI, som altså er en brevskole (eller nettstudier som det heter nå). Mulig de hadde klasseromsundervisning den gang CBE gikk der, men høyere utdanning er det definitivt ikke. Endret 18. juli 2021 av tarantulla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. juli 2021 #46686 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) hufsaaaaa skrev (11 minutter siden): Etter et kjapt søk i gamle tråder ser jeg at det var Treider. Takk. Og på side 23 er innlegget med kommentarfeltakrobatikk rundt fremtid, pensjonering og utdannelse/devaluering av andres utdannelse. Hele tråden på 36 sider er forøvrig ganske fornøyelig lesing tatt i betraktning hva som diskuteres idag, 10 år senere. Endret 18. juli 2021 av Revenge o'Cavatina 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 18. juli 2021 #46687 Del Skrevet 18. juli 2021 Nå kommer jeg litt sent til bords, meeeen har kjent litt på hva det utsiktsbildet forteller meg. Det eneste jeg klarer å assosiere det bildet er rett og slett et profilbilde for par som søker én ekstra. Slik ser jeg for meg at slike bilder er. Kvinnens kropp legges ut, men samtidig så anonym at vedkommende ikke er gjenkjennbar på gata. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 18. juli 2021 #46688 Del Skrevet 18. juli 2021 LilleSnupp skrev (5 minutter siden): Nå kommer jeg litt sent til bords, meeeen har kjent litt på hva det utsiktsbildet forteller meg. Det eneste jeg klarer å assosiere det bildet er rett og slett et profilbilde for par som søker én ekstra. Slik ser jeg for meg at slike bilder er. Kvinnens kropp legges ut, men samtidig så anonym at vedkommende ikke er gjenkjennbar på gata. Å himmel, du har helt rett. Jeg har sett noen slike kontaktannonser, og bildene ser akkurat slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 18. juli 2021 #46689 Del Skrevet 18. juli 2021 FotbaIlflua skrev (1 time siden): Det er ikke magen som er thinspoen her det er poseringen av det senete håndleddet. Ja, I kid you not, det må vinkles for å se så senete ut. Den ser ut som min altfor slanke farmor på 90+. Jeg får ikke fram senene på den måten selv om jeg prøver. Jeg er helt enig med at fokuset er feil, er det kropp eller salaten som skal vises frem? Hvorfor må maten vises frem om det er kroppen som er i fokus og motsatt, men dette var en lavmål kommentar, som fortjener mer enn bare en rapportering. Da ser jeg ut som din altfor slanke farmor på 90+. Herlig å vite at det er sånn du tenker om mennesker du ser som har senete armer, kun fordi du ikke har sånn arm. NEI den må ikke vinkles for å se ut sånn! Jeg ser ut sånn, og jeg har en BMI på 22 som er helt jævla normalt. Skulle gjerne lagt ut bilde, men da blir jeg vel beskyldt for thinspo. Slik det har blitt diskutert de siste sidene om hvordan forhold dem har, og dem fokus på tynne kropper, må helt seriøst slutte. Er jo bare drittslenging og fryktelig lite saklig... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 18. juli 2021 #46690 Del Skrevet 18. juli 2021 Tråden er ryddet for avsporing og personangrep. Måne, admin. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanR Skrevet 18. juli 2021 #46691 Del Skrevet 18. juli 2021 Måne Rampelyset skrev (48 minutter siden): Tråden er ryddet for avsporing og personangrep. Måne, admin. Hva er avsporing og hva er personangrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 18. juli 2021 #46692 Del Skrevet 18. juli 2021 MacBeth skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig med at fokuset er feil, er det kropp eller salaten som skal vises frem? Hvorfor må maten vises frem om det er kroppen som er i fokus og motsatt, men dette var en lavmål kommentar, som fortjener mer enn bare en rapportering. Da ser jeg ut som din altfor slanke farmor på 90+. Herlig å vite at det er sånn du tenker om mennesker du ser som har senete armer, kun fordi du ikke har sånn arm. NEI den må ikke vinkles for å se ut sånn! Jeg ser ut sånn, og jeg har en BMI på 22 som er helt jævla normalt. Skulle gjerne lagt ut bilde, men da blir jeg vel beskyldt for thinspo. Slik det har blitt diskutert de siste sidene om hvordan forhold dem har, og dem fokus på tynne kropper, må helt seriøst slutte. Er jo bare drittslenging og fryktelig lite saklig... Hva har din BMI med dette å gjøre? CBE har ikke senete armer uten å vinkle dem. Når hun vinkler dem, ser hun ut som en gammel dame, ikke en ung dame i 30-årene. Det hun driver med for tiden er THINSPO!!! Det er poenget. Å vinkle kroppen så den ser unaturlig tynn og senete ut. Alle vet at hun har en helt normal kropp, men bildene hun legger ut har vinkler som gjør at hun ser undervektig ut. Narrativet er tynn kropp. Jeg har også senete armer, men ikke på det nivået der, selv når jeg prøver. Ikke at det betyr noe, men siden du selv bruker det som argument: min BMI er lavere enn din. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. juli 2021 #46693 Del Skrevet 18. juli 2021 MacBeth skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig med at fokuset er feil, er det kropp eller salaten som skal vises frem? Hvorfor må maten vises frem om det er kroppen som er i fokus og motsatt, men dette var en lavmål kommentar, som fortjener mer enn bare en rapportering. Da ser jeg ut som din altfor slanke farmor på 90+. Herlig å vite at det er sånn du tenker om mennesker du ser som har senete armer, kun fordi du ikke har sånn arm. NEI den må ikke vinkles for å se ut sånn! Jeg ser ut sånn, og jeg har en BMI på 22 som er helt jævla normalt. Skulle gjerne lagt ut bilde, men da blir jeg vel beskyldt for thinspo. Slik det har blitt diskutert de siste sidene om hvordan forhold dem har, og dem fokus på tynne kropper, må helt seriøst slutte. Er jo bare drittslenging og fryktelig lite saklig... FotbaIlflua skrev (8 minutter siden): Hva har din BMI med dette å gjøre? CBE har ikke senete armer uten å vinkle dem. Når hun vinkler dem, ser hun ut som en gammel dame, ikke en ung dame i 30-årene. Det hun driver med for tiden er THINSPO!!! Det er poenget. Å vinkle kroppen så den ser unaturlig tynn og senete ut. Alle vet at hun har en helt normal kropp, men bildene hun legger ut har vinkler som gjør at hun ser undervektig ut. Narrativet er tynn kropp. Jeg har også senete armer, men ikke på det nivået der, selv når jeg prøver. Ikke at det betyr noe, men siden du selv bruker det som argument: min BMI er lavere enn din. Kutt ut, da. Jeg har nettopp observert mine egne ankler og håndledd og syns de ser skrapa ut (empiri) uten å slå opp i verdens dummeste folkemassekalkulator: BMI-kalkulatoren. Den som kun måler forholdet mellom høyde og vekt, og ikke sier en dritt om muskelmasse. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 18. juli 2021 #46694 Del Skrevet 18. juli 2021 Revenge o'Cavatina skrev (Akkurat nå): Kutt ut, da. Jeg har nettopp observert mine egne ankler og håndledd og syns de ser skrapa ut (empiri) uten å slå opp i verdens dummeste folkemassekalkulator: BMI-kalkulatoren. Den som kun måler forholdet mellom høyde og vekt, og ikke sier en dritt om muskelmasse. Nettopp. BMI er verdens dårligste argument. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 18. juli 2021 #46695 Del Skrevet 18. juli 2021 Klink skrev (6 timer siden): Er enig i dette! Syns bare de kan holde på til det dør ut av seg selv. Det er jo allerede på vei nedover med lesertall og lignende. Og meg har de ikke klart å provosere stort enda, (siden antagelsene er at de forsøker å provosere) må mer drama til enn lettkledde bilder. jeg tror det vil dø ut ganske snart… både det som skjer på insta og på blogg er jo nesten bare gjentagelser… en kaffekopp ved starten av dagen, svett løpetur med oppsummering av fakta fra trenings klokken, en eller annen sunn smoothie, en tur med hunden og lek med barna.., er jo ikke noe å klikke seg innpå lengre - vi har sett alt «100» ganger før 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 19. juli 2021 #46696 Del Skrevet 19. juli 2021 (endret) FotbaIlflua skrev (6 timer siden): Hva har din BMI med dette å gjøre? CBE har ikke senete armer uten å vinkle dem. Når hun vinkler dem, ser hun ut som en gammel dame, ikke en ung dame i 30-årene. Det hun driver med for tiden er THINSPO!!! Det er poenget. Å vinkle kroppen så den ser unaturlig tynn og senete ut. Alle vet at hun har en helt normal kropp, men bildene hun legger ut har vinkler som gjør at hun ser undervektig ut. Narrativet er tynn kropp. Jeg har også senete armer, men ikke på det nivået der, selv når jeg prøver. Ikke at det betyr noe, men siden du selv bruker det som argument: min BMI er lavere enn din. Revenge o'Cavatina skrev (5 timer siden): Kutt ut, da. Jeg har nettopp observert mine egne ankler og håndledd og syns de ser skrapa ut (empiri) uten å slå opp i verdens dummeste folkemassekalkulator: BMI-kalkulatoren. Den som kun måler forholdet mellom høyde og vekt, og ikke sier en dritt om muskelmasse. FotbaIlflua skrev (5 timer siden): Nettopp. BMI er verdens dårligste argument. Bruk av BMI er tull men gir en indikator på at jeg er sånn ca normal vektig et sted. Hadde jeg oppgitt vekt/høyde eller gud forby fettprosenten som jeg faktisk vet uten å være hysterisk så blir det nok argumentert for thinspo så da er jeg vel ikke bedre enn objektet som diskuteres. Poenget mitt er, hun må ikke vinkle hånda sånn for å få den til å se ut sånn, det holder med at skåla faktisk er litt tung og du kunne fått frem ditt poeng så mye bedre uten å dra inn hverken farmora di eller deg selv. Case closed? Endret 19. juli 2021 av MacBeth 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 19. juli 2021 #46697 Del Skrevet 19. juli 2021 MacBeth skrev (1 time siden): Bruk av BMI er tull men gir en indikator på at jeg er sånn ca normal vektig et sted. Hadde jeg oppgitt vekt/høyde eller gud forby fettprosenten som jeg faktisk vet uten å være hysterisk så blir det nok argumentert for thinspo så da er jeg vel ikke bedre enn objektet som diskuteres. Poenget mitt er, hun må ikke vinkle hånda sånn for å få den til å se ut sånn, det holder med at skåla faktisk er litt tung og du kunne fått frem ditt poeng så mye bedre uten å dra inn hverken farmora di eller deg selv. Case closed? Fettprosent er en mye mer presis indikator på om man har senete håndledd enn BMI. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 19. juli 2021 #46698 Del Skrevet 19. juli 2021 Klink skrev (14 timer siden): Det kan vel hende cbe selv ønsker denne redigeringen. At han har giftet seg med henne og fått to barn med henne sier vel noe om at hun når opp til idealet hans. Ja, all den tid CBE i redigeringsgate innrømmet å ha vært med på det, så antar jeg det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 19. juli 2021 #46699 Del Skrevet 19. juli 2021 FotbaIlflua skrev (11 timer siden): https://www.seher.no/kjendis/trengte-smertestillende-etter-dette-stuntet/64621240 Flere som husker denne? Hun klarte knapt å spise den. Vondt i magen av karbohydrater, ja... Tipper det var den dårlige samvittigheten som forårsaket magevondten, ikke karbohydratene, siden hun tåler karbs helt fint nå 😉 Dette føyer seg bare pent inn i rekken over løgner det blir vanskelig å holde styr på. Hun skriver også at hun liker å skrive litt «løst og ledig». Betyr det uttrykket da lemfeldig omgang med sannheten? (Kilden finnes i originalinnlegget til @Fotballflua over her.) 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. juli 2021 #46700 Del Skrevet 19. juli 2021 Man kan jo diskutere om cancel culture alltid er positivt, men det kan gjerne sammenlignes med forbrukermakt som ofte handler om å holde folk eller bedrifter ansvarlige for sine handlinger og/eller uttalelser. Muligens noe pretensiøst å trekke inn begrepet cancel culture, men fokus på en samfunnsutvikling vi misliker og mener er skadelig feks objektivisering av kvinner, thinspo, bløff og løgn over tid, overforbruk og eksponering av barn for å nevne noe, kan faktisk føre til at de som blir utsatt for kritikken og søkelyset må endre praksis og holdninger. Gjerne fordi det etterhvert svir kraftig i lommeboka. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå