Sursøtsaus Skrevet 18. juli 2021 #46661 Del Skrevet 18. juli 2021 123Frustrert skrev (3 timer siden): Synes heller ikke man trenger å spekulere i at det er forhold begge trives i.. det vet vi ingenting om. Synes også det blir helt feil om man skal flagge forholdet mellom cbe og lke som et bra forhold. Hva som er bra er ulikt fra person til person. jeg for min del hadde overhodet ikke trivdes i et forhold som utad til de grader er basert på kropp,kropp, kropp og atter kropp. Jeg kan ikke skjønne hva annet de to prater om en hvordan ta bilder og posere slik at kroppen ser tynnest mulig ut, hvordan spise minst mulig kalorier og muligens ispedd litt enhjørningsdryss av ymse slag.. jeg håper de har samtaler som går på mer samfunnsengasjementet, og har de det hadde det jo vært fint å se det på bloggen. Sånn det er nå er det så egoistisk og ensporet at jeg hadde vært flau om det var noen i min familie som hadde eid bloggen. Jeg føler at hensikten med kommentaren min druknet litt i dette svaret og debatten mellom deg og @Klink. Jeg mener absolutt ikke at LKE sine kommentarer på kvinnekroppen eller bedriftens kroppsfokus er sunt. Det har jeg poengtert veldig mange ganger før her inne. Det jeg mente med kommentaren min var at jeg er ikke enig i at bildet isolert sett er problematisk når vi tilsynelatende ser at de trives med hverandre (dette baserer jeg på CBE egne kommentarer om at de trives med hverandre). Men selvfølgelig er det problematisk at dette er på en bedriftskonto som skal reklamere og tjene penger på kropp og helse. Dét blir en helt annen sak. Når det gjelder flagging om at deres forhold er bra og at det er dette forholdet som skal passe alle eller være idealet så har jeg aldri sagt det, og tror vi egentlig er veldig enige om at et forhold som utad baserer seg på mye på utseende og kaloriinntak ikke er spesielt sunt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 18. juli 2021 #46662 Del Skrevet 18. juli 2021 Når hovedpersonen i bloggen har brukt hele sin karriere som objekt, er det kanskje ikke så rart at det blir vanskelig å utvikle seg. Hennes viktigste asset er kropp og utseende. Forsøket på PT-utdannelse gikk i vasken, og utover det har hun vel ikke annen utdannelse enn de få årene med journalisthøyskole? Hun ER et objekt, hva gjør det med selvbildet når alderen kommer krypende med sine helt naturlige fysiske endringer, som rynker, slappere hud osv. En trent kropp ser selvsagt godt ut i alle aldre, men alderen synes uansett. Hva i alle dager skal CBE gjøre da, når de allerede retusjerer henne såpass hardt på bilder? Jeg kjenner en supersprek dame som er mer enn 20 år eldre enn CBE. Hun konkurrerer aktivt i ultraløp (med plasseringer). Hun ser yngre ut enn hun er, men man ser at hun er godt voksen. Hun jobber ikke innen idrett, løpingen hennes er noe hun gjør fordi hun elsker det. Og hun er vanvittig inspirerende! Poenget er at det er greit CBE er smal og løper en del (det er deilig å løpe, og det gir masse overskudd), men hun inspirerer ikke fordi hun utstråler et behov for å være deilig, attråverdig og sexy uansett hva hun gjør. Kroppen vris og vendes, rumpe og pupper skal strutte, magen MÅ synes. Det oser ikke treningsglede. Det oser sexobjekt, tilsynelatende helt uten dybde overhodet. Det finnes en del historier skrevet av mennesker i jobber hvor utseendet betyr alt, og de fleste synes det er slitsom å kun være en kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Powerball Skrevet 18. juli 2021 #46663 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) 123Frustrert skrev (1 time siden): Nei, det er helt klart begge to fremelsker tynn kropp, men synes det er langt frem til at kroppen til lke blir fremstilt som en vare og solgt på den måte cbe gjør. legger ved bilde som viser noe av hva jeg mener, med at cbe selger kroppen sin som en vare. Jeg er enig i at det ikke bare er lke som selger kroppen til cbe, men like mye henne selv. bildet skal vise en salt, men for å vise salaten viser hun like mye av kroppen sin. For meg er inspo om salat et bilde av salat og kanskje hva den kan brukes til. Ikke en mage. Når jeg ser en mage med så lite kroppsfett får jeg lyst på potetgull.. Salaten er i skyggen, og for langt unna til at man kan bli særlig fristet. Magen er derimot opplyst sånn at det er lett å se hva hun ønsker å formidle (hun ønsker å skryte av kroppen sin). Jeg syns CBE hele veien har vært akkurat like kroppsfiksert som mannen sin. Jeg tror fiksering på mager kropp rett og slett er basen i forholdet deres. Fat jokes, foodshaming osv. Herregud så glad jeg er for at jeg ikke er ei lita jente som skal vokse opp og gjennomgå puberteten hjemme hos dem. Men de har ikke redusert LKE til sexobjekt slik som henne da. Han henger ikke over rekkverket i ei stram lita truse mens CBE lener seg tilbake og nyter utsikten, liksom. 🤢 Endret 18. juli 2021 av Powerball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondinbolla Skrevet 18. juli 2021 #46664 Del Skrevet 18. juli 2021 Powerball skrev (9 minutter siden): Men de har ikke redusert LKE til sexobjekt slik som henne da. Han henger ikke over rekkverket i ei stram lita truse mens CBE lener seg tilbake og nyter utsikten, liksom. 🤢 Det ville brutt med «det kvinnelige», det nette og feminine som CBE etterstreber å være i ett og alt. Sarpsborgs egen Disneyprinsesse. Ultratradisjonell forståelse av kjønn og disses roller. Kvinnen skal attrås av mannen, ikke omvendt. Tenk så forfriskende hvis hun, i en av de meget repetetiv og uinteressante utgreiingene om barndom, Disneyprinsesser og lykkelige filmopplevelser som hun nå tar videre til neste generasjon hadde reflektert bittelitt over kjønnsstereotypier som hun lesser over på barna gjennom å glorifisere gamle Disney-filmer. Er det fordi hun ikke kan? Nei. Er det fordi hun ikke reflekterer over denne typen ting? Vil tro ja, 100%. Vi forventer kanskje for mye av henne (noe som helst)? 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Surikatt Skrevet 18. juli 2021 Populært innlegg #46665 Del Skrevet 18. juli 2021 Powerball skrev (18 minutter siden): Salaten er i skyggen, og for langt unna til at man kan bli særlig fristet. Magen er derimot opplyst sånn at det er lett å se hva hun ønsker å formidle (hun ønsker å skryte av kroppen sin). Jeg syns CBE hele veien har vært akkurat like kroppsfiksert som mannen sin. Jeg tror fiksering på mager kropp rett og slett er basen i forholdet deres. Fat jokes, foodshaming osv. Herregud så glad jeg er for at jeg ikke er ei lita jente som skal vokse opp og gjennomgå puberteten hjemme hos dem. Men de har ikke redusert LKE til sexobjekt slik som henne da. Han henger ikke over rekkverket i ei stram lita truse mens CBE lener seg tilbake og nyter utsikten, liksom. 🤢 Nei, han har fått en annen, stereotypisk barsk rolle. Mørke bilder med kritthvite tenner, fokus på hårete bein og mørk, skyggelagt fremtoning. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 18. juli 2021 #46666 Del Skrevet 18. juli 2021 Har noen dokumentasjon på at CBE latteliggjorde bollespisingen til LK? Jeg har ikke vanskeligheter for å tro det men vil gjerne se dokumentasjonen på matshamingen deres før jeg kommenterer den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. juli 2021 #46667 Del Skrevet 18. juli 2021 Skal man leve av kropp etter en viss alder, er det innlysende at også resten av personen må tre mer tydelig frem og vise personlighet og verdier. Det nytter ikke å satse på søte barn og hunder, heller, dersom ikke det er troverdighet og genuinitet. Hvorfor og hvordan har andre fått det til? Det er spørsmålet Treasures AS bør stille seg selv i løpet av ferien. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 18. juli 2021 #46668 Del Skrevet 18. juli 2021 Sursøtsaus skrev (11 minutter siden): Har noen dokumentasjon på at CBE latteliggjorde bollespisingen til LK? Jeg har ikke vanskeligheter for å tro det men vil gjerne se dokumentasjonen på matshamingen deres før jeg kommenterer den. Det har blitt gjort mange ganger på instastory, og det kan man jo ikke henvise til om man ikke tok screenshot akkurat da. Men jeg kan bekrefte at det har blitt gjort flere ganger. litt sånn ; «hva spiiiiser du?» 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 18. juli 2021 #46669 Del Skrevet 18. juli 2021 123Frustrert skrev (1 time siden): Nei, det er helt klart begge to fremelsker tynn kropp, men synes det er langt frem til at kroppen til lke blir fremstilt som en vare og solgt på den måte cbe gjør. legger ved bilde som viser noe av hva jeg mener, med at cbe selger kroppen sin som en vare. Jeg er enig i at det ikke bare er lke som selger kroppen til cbe, men like mye henne selv. bildet skal vise en salt, men for å vise salaten viser hun like mye av kroppen sin. For meg er inspo om salat et bilde av salat og kanskje hva den kan brukes til. Ikke en mage. Når jeg ser en mage med så lite kroppsfett får jeg lyst på potetgull.. Det er ikke magen som er thinspoen her det er poseringen av det senete håndleddet. Ja, I kid you not, det må vinkles for å se så senete ut. Den ser ut som min altfor slanke farmor på 90+. Jeg får ikke fram senene på den måten selv om jeg prøver. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 18. juli 2021 #46670 Del Skrevet 18. juli 2021 FotbaIlflua skrev (Akkurat nå): Det er ikke magen som er thinspoen her det er poseringen av det senete håndleddet. Ja, I kid you not, det må vinkles for å se så senete ut. Den ser ut som min altfor slanke farmor på 90+. Jeg får ikke fram senene på den måten selv om jeg prøver. Jeg la også merke til den ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 18. juli 2021 #46671 Del Skrevet 18. juli 2021 https://www.seher.no/kjendis/trengte-smertestillende-etter-dette-stuntet/64621240 Flere som husker denne? Hun klarte knapt å spise den. Vondt i magen av karbohydrater, ja... Tipper det var den dårlige samvittigheten som forårsaket magevondten, ikke karbohydratene, siden hun tåler karbs helt fint nå 😉 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. juli 2021 #46672 Del Skrevet 18. juli 2021 tarantulla skrev (47 minutter siden): Når hovedpersonen i bloggen har brukt hele sin karriere som objekt, er det kanskje ikke så rart at det blir vanskelig å utvikle seg. Hennes viktigste asset er kropp og utseende. Forsøket på PT-utdannelse gikk i vasken, og utover det har hun vel ikke annen utdannelse enn de få årene med journalisthøyskole? Hun ER et objekt, hva gjør det med selvbildet når alderen kommer krypende med sine helt naturlige fysiske endringer, som rynker, slappere hud osv. En trent kropp ser selvsagt godt ut i alle aldre, men alderen synes uansett. Hva i alle dager skal CBE gjøre da, når de allerede retusjerer henne såpass hardt på bilder? Jeg kjenner en supersprek dame som er mer enn 20 år eldre enn CBE. Hun konkurrerer aktivt i ultraløp (med plasseringer). Hun ser yngre ut enn hun er, men man ser at hun er godt voksen. Hun jobber ikke innen idrett, løpingen hennes er noe hun gjør fordi hun elsker det. Og hun er vanvittig inspirerende! Poenget er at det er greit CBE er smal og løper en del (det er deilig å løpe, og det gir masse overskudd), men hun inspirerer ikke fordi hun utstråler et behov for å være deilig, attråverdig og sexy uansett hva hun gjør. Kroppen vris og vendes, rumpe og pupper skal strutte, magen MÅ synes. Det oser ikke treningsglede. Det oser sexobjekt, tilsynelatende helt uten dybde overhodet. Det finnes en del historier skrevet av mennesker i jobber hvor utseendet betyr alt, og de fleste synes det er slitsom å kun være en kropp. Kan vi legge ballen død når det gjelder PT-utdannelsen som skulle gjennomføres på deltid av deltids-tid? Det var reklame for Active Education. Straks oppdraget var over, var "utdannelsen" over. Utdannelsen, dvs. oppdraget er også blitt merket som annonse. I ettertid. "tilbake på skolebenken - Caroline Berg Eriksen" https://www.carolinebergeriksen.no/2015/02/09/tilbake-pa-skolebenken/comment-page-1/ 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 18. juli 2021 #46673 Del Skrevet 18. juli 2021 Klink skrev (3 timer siden): Det kan vel hende cbe selv ønsker denne redigeringen. At han har giftet seg med henne og fått to barn med henne sier vel noe om at hun når opp til idealet hans. Hun når ikke opp til det som er skrevet over (uten redigering/posisjonering/skygger) i alle fall 😊 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice-91 Skrevet 18. juli 2021 #46674 Del Skrevet 18. juli 2021 Hva heter den siden der du får oversikt over hvor mange nye/mistet følgere på Instagram en har til hver tid/dag? Ser at Netfit har mistet en følger for en time siden så følger med hvor lenge det tar før det «plutselig» er en ny følger det 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 18. juli 2021 #46675 Del Skrevet 18. juli 2021 Revenge o'Cavatina skrev (18 minutter siden): Kan vi legge ballen død når det gjelder PT-utdannelsen som skulle gjennomføres på deltid av deltids-tid? Det var reklame for Active Education. Straks oppdraget var over, var "utdannelsen" over. Utdannelsen, dvs. oppdraget er også blitt merket som annonse. I ettertid. "tilbake på skolebenken - Caroline Berg Eriksen" https://www.carolinebergeriksen.no/2015/02/09/tilbake-pa-skolebenken/comment-page-1/ Takk for korrigering, jeg hadde faktisk ikke fått med meg dette. Er litt sommerdoven, men skal sjekke fakta før jeg uttaler meg neste gang. Hun har da altså ingen kurs eller utdannelse utover journalisthøyskolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 18. juli 2021 #46676 Del Skrevet 18. juli 2021 tarantulla skrev (6 minutter siden): Takk for korrigering, jeg hadde faktisk ikke fått med meg dette. Er litt sommerdoven, men skal sjekke fakta før jeg uttaler meg neste gang. Hun har da altså ingen kurs eller utdannelse utover journalisthøyskolen? og kanskje journalisthøgskolen også er å dra det litt langt.. når noen skriver journalisthøgskolen tenker jeg på høgskolen som Oslomet og det er absolutt ikke en slik utdannelse cbe har. Hun har vel mer et brevkurs? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. juli 2021 #46677 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) tarantulla skrev (10 minutter siden): Takk for korrigering, jeg hadde faktisk ikke fått med meg dette. Er litt sommerdoven, men skal sjekke fakta før jeg uttaler meg neste gang. Hun har da altså ingen kurs eller utdannelse utover journalisthøyskolen? Var ikke meningen å dra frem pekefingeren, har bare sett at flere drar dette samarbeidet opp som et forsøk på utdanning😊 Såvidt jeg vet er det lite utdannelse å spore. Hun har ikke gått journalisthøyskolen sånn sett, men har to år på NKF (Norges Kreative Fagskole) som det het den gangen, og en påstand om ett semester juss-studier med topp-karakter som ble "for lite kreativt". Debatten om sannhetsgehalten av juss-studiene gikk på at studiene dengang ikke ga karakterer bare for ett semester men for fullført grunnstudium, noe cbe ikke har. Endret 18. juli 2021 av Revenge o'Cavatina korrigering 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 18. juli 2021 #46678 Del Skrevet 18. juli 2021 Livets harde skole har de jo gått da😅 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 18. juli 2021 #46679 Del Skrevet 18. juli 2021 Revenge o'Cavatina skrev (10 minutter siden): Var ikke meningen å dra frem pekefingeren, har bare sett at flere drar dette samarbeidet opp som et forsøk på utdanning😊 Såvidt jeg vet er det lite utdannelse å spore. Hun har ikke gått journalisthøyskolen sånn sett, men har to år på NKF (Norges Kreative Fagskole) som det het den gangen, og en påstand om ett semester juss-studier med topp-karakter som ble "for lite kreativt". Debatten om sannhetsgehalten av juss-studiene gikk på at studiene dengang ikke ga karakterer bare for ett semester men for fullført grunnstudium, noe cbe ikke har. Jeg aner ikke, kanskje det er noe annet enn masterstudiet i rettsvitenskap hun har tatt? Noe som hvis hun hadde fullført ikke ville gjort henne til jurist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 18. juli 2021 #46680 Del Skrevet 18. juli 2021 Revenge o'Cavatina skrev (6 minutter siden): Var ikke meningen å dra frem pekefingeren, har bare sett at flere drar dette samarbeidet opp som et forsøk på utdanning😊 Såvidt jeg vet er det lite utdannelse å spore. Hun har ikke gått journalisthøyskolen sånn sett, men har to år på NKF (Norges Kreative Fagskole) som det het den gangen, og en påstand om ett semester juss-studier med topp-karakter som ble "for lite kreativt". Debatten om sannhetsgehalten av juss-studiene gikk på at studiene dengang ikke ga karakterer bare for ett semester men for fullført grunnstudium, noe cbe ikke har. Ikke noe problem, det er bare fint at vi holder kontroll på fakta ettersom enkelte ynder å fremstille denne tråden som en sutrebu for feite, bitre, misunnelige kjerringer. 😊 Det underbygger jo også tanken om at det knapt har vært noe mentalt påfyll siden den gang, og at fasade er det eneste som teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå