Aricia Skrevet 6. juni 2021 #43841 Del Skrevet 6. juni 2021 (endret) Baelfire skrev (5 timer siden): Den bedriften hadde hatt alt å tjene på det å prøve seg i en vanlig jobb, hvor de måtte forholdt seg til kollegaer, ha faktiske, samfunnsnyttige arbeidsoppgaver; bidra til samfunnet og få trimmet hjernen litt. Og kanskje fått opp øynene sine litt både med tanker på holdninger overfor andre; [snip] Ellers klarer jeg ikke la være å kommentere denne. Altså. En bedrift kan ikke få seg en vanlig jobb eller forholde seg til kollegaer. En bedrift har ikke en hjerne, eller øyne. Det at du bruker bedrift som subjekt i setningen gjør ikke automatisk at resten ikke handler om en person - slik du ordlegger deg i fortsettelsen angriper du privatpersonen her, ikke bedriften, og ikke influenceren (fordi du har fokus på personlighetsutviklingen og den antatte personlige moralen til privatpersonen bak, ikke på poster/framstilling osv). Endret 6. juni 2021 av Aricia 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 6. juni 2021 #43842 Del Skrevet 6. juni 2021 Hun elsker jo å ‘kle seg ut’. Beret og svart bukse med høyt liv i Paris, maritime striper på hytta ved sjøen, nikkers og topplue på hytta på fjellet, romantisk kjole og blomsterkrans på St Hans, boots, shorts og skinnjakke (eller var det dongeri?) på festival osv. En parodi begynner virkelig å bli det riktige begrepet. En salig blanding av the Truman show og Stepford wives. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. juni 2021 #43843 Del Skrevet 6. juni 2021 CecilieX skrev (14 timer siden): Jeg er ikke enig i at det var spesielt mye bedre før. Jeg googlet «fotballfrue bikini» og det flommer over av bilder av henne der kropp er i fokus, og der det ikke er naturlig bruk av bikini. Mulig hun hadde en bra periode midt på, da det var fokus på dyrere design. Det bildet jeg husker best finner du igjen i denne artikkelen. https://www.vg.no/rampelys/i/O4kwq/bloggkjendis-fotballfrue-faar-kritikk-for-bikinibilder Allerede da fikk hun kritikk for kroppsfokus i landets største aviser. Ernæringsfysiolog Tine Sundfør er sitert på følgende: - Hun misbruker sin posisjon og skaper hysteri med tanke på trening, kosthold og mat, sier Sundfør, som mener bildene i verste fall kan oppfordre til anoreksi. Bildene i den artikkelen er jo thinspo og en alt for tynn Caroline. Kan ikke sammenlignes med nå 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 6. juni 2021 #43844 Del Skrevet 6. juni 2021 Aricia skrev (2 timer siden): Mht å poste bilder av vin, også med godt synlig etikett som om det var et reklameinnlegg: Matinfluencere gjør jo dette hele tiden, i et omfang og i kontekster som gjør at man i mye større grad kan tenke at dette fungerer som reklame, eller faktisk er reell alkoholreklame. Helles Kitchen feks: https://www.instagram.com/helleskitchen/?hl=nb Her er det innlegg feks 21. mai og 28. mai med framsnakking av spesifikke burgundviner, henvisning til blogginnlegg om dem, og tagging av Vins de Bourgogne. Anmeldelse, dvs journalistikk, eller reklame? (umerket seff). Ikke så ulikt stilen til Merete Bø sin IG https://www.instagram.com/metebo/?hl=nb , men forskjellen er at hun ikke har rene reklameinnlegg innimellom det private stoffet (og den rent jobbmessige delen av vinanmeldelsene postes på DN Smak sin IG). Helle Øder Valebrokks konto er kommersiell, dvs hennes jobbkonto, med svært mye reklame, dvs som en hvilken som helst influencer. Det finnes også norske småskalaprodusenter av feks whisky som promoterer produktene sine bredt på IG uten blygsel, på det som tilsynelatende er private kontoer. Uansett - poenget er at CBE ikke er alene om å fronte alkohol og godt synlige vinetiketter innimellom reklameinnlegg på IG, og at kommersielle matinfluencere gjør dette på en mye mer gjennomført måte, i innlegg der man dersom det hadde vært et hvilket som helst annet produkt ville forventet seg en reklamemerking. Jeg stusser ofte over slike innlegg, og synes det er rart at tematikken generelt ikke synes å være diskutert eller problematisert i det hele tatt. Enig. magnor glassverk har f. eks ofte alkohol i glassene de viser frem. Noen ganger står det helt nederst at det ikke er alkohol i glassene. Mens andre ganger reklamerer de for champagne glass med innhold i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 6. juni 2021 #43845 Del Skrevet 6. juni 2021 Christiane_W skrev (10 timer siden): En ting jeg har lagt merke til er at hun har en tendens til å spille på klisjeer/stereotyper. F.eks. beret i Paris: Og rutete "italiensk" duk når hun ber inn til italiensk aften: Det er så banalt. Om hun vil fremstå som intellektuell eller bereist virker det totalt mot sin hensikt. Får assosiasjoner til "temafester". Men det er kanskje akkurat det som er poenget deres. Og innen temafest/`tema på tur` tenker jeg at noen faktisk kan bli inspirert sikkert. Det er jo veldig "glossy magasin" -bilder å ha på beret i Paris, og å ha rødrutete duk på Italiensk aften. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 6. juni 2021 #43846 Del Skrevet 6. juni 2021 De bastante rådene disse folka kommer med rundt trening, skader og kosthold fikk meg til å tenke på reklamen for en prevensjons-app, som CBE for noen få år siden hevdet var 99,9% sikker. Dette blogginnlegget måtte hun senere endre etter mye berettiget kritikk, men jeg ser at veldig mange kommentarer er fjernet i ettertid. https://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html https://www.carolinebergeriksen.no/2015/06/28/naturlig-prevensjon-natural-cycles/ https://forskning.no/helse-kjonn-og-samfunn-ny/kan-du-stole-pa-sikre-perioder-som-prevensjon/291065 https://www.kk.no/livstil/advarer-mot-omstridt-prevensjonsmiddel/67797222 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. juni 2021 #43847 Del Skrevet 6. juni 2021 Dette bilde foreksempel, hun poser vel der også , men ingen thinspo bilde. Flott normal dame. Noe annet enn bildene i artikkelen som definitivt var en syk Caroline. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. juni 2021 #43848 Del Skrevet 6. juni 2021 Isild skrev (19 minutter siden): Får assosiasjoner til "temafester". Men det er kanskje akkurat det som er poenget deres. Og innen temafest/`tema på tur` tenker jeg at noen faktisk kan bli inspirert sikkert. Det er jo veldig "glossy magasin" -bilder å ha på beret i Paris, og å ha rødrutete duk på Italiensk aften. Duken på italiensk aften , syns jeg bare er kult. Er jo tema? Men å kle seg slik, om hun var i Paris på tidspunktet, blir litt kleint syns jeg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 6. juni 2021 #43849 Del Skrevet 6. juni 2021 Klink skrev (3 minutter siden): Duken på italiensk aften , syns jeg bare er kult. Er jo tema? Men å kle seg slik, om hun var i Paris på tidspunktet, blir litt kleint syns jeg. Ja, litt kleint og klisjè å kle seg overdrevent Parisisk- i Paris. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. juni 2021 #43850 Del Skrevet 6. juni 2021 Isild skrev (1 minutt siden): Ja, litt kleint og klisjè å kle seg overdrevent Parisisk- i Paris. Hvertfall siden det ikke egentlig er noe noen i Paris egentlig går med. Vet ikke om det var ironi i innlegget ditt eller ikke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lopploella Skrevet 6. juni 2021 Populært innlegg #43851 Del Skrevet 6. juni 2021 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Hun elsker jo å ‘kle seg ut’. Beret og svart bukse med høyt liv i Paris, maritime striper på hytta ved sjøen, nikkers og topplue på hytta på fjellet, romantisk kjole og blomsterkrans på St Hans, boots, shorts og skinnjakke (eller var det dongeri?) på festival osv. En parodi begynner virkelig å bli det riktige begrepet. En salig blanding av the Truman show og Stepford wives. Og briller når hun reklamerer for lydbok (!) eller nettstudier. 😄 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 6. juni 2021 #43852 Del Skrevet 6. juni 2021 Klink skrev (1 minutt siden): Hvertfall siden det ikke egentlig er noe noen i Paris egentlig går med. Vet ikke om det var ironi i innlegget ditt eller ikke. Ingen ironi, jeg syns et innlegg om "Parisisk inspirasjon" kan fungere, men kanskje ikke i Paris. Det ser vel like rart ut som om man skulle gå i Oslo med lusekofte og topplue - fordi det er "typisk Norsk". Man tenker jo at vedkommende har kledd seg ut. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. juni 2021 #43853 Del Skrevet 6. juni 2021 (endret) Isild skrev (2 minutter siden): Ingen ironi, jeg syns et innlegg om "Parisisk inspirasjon" kan fungere, men kanskje ikke i Paris. Det ser vel like rart ut som om man skulle gå i Oslo med lusekofte og topplue - fordi det er "typisk Norsk". Man tenker jo at vedkommende har kledd seg ut. Ja helt enig. Men på en temamiddag/fest helt innafor 😊 Endret 6. juni 2021 av Klink 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 6. juni 2021 #43854 Del Skrevet 6. juni 2021 Lopploella skrev (58 minutter siden): De bastante rådene disse folka kommer med rundt trening, skader og kosthold fikk meg til å tenke på reklamen for en prevensjons-app, som CBE for noen få år siden hevdet var 99,9% sikker. Dette blogginnlegget måtte hun senere endre etter mye berettiget kritikk, men jeg ser at veldig mange kommentarer er fjernet i ettertid. https://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html https://www.carolinebergeriksen.no/2015/06/28/naturlig-prevensjon-natural-cycles/ https://forskning.no/helse-kjonn-og-samfunn-ny/kan-du-stole-pa-sikre-perioder-som-prevensjon/291065 https://www.kk.no/livstil/advarer-mot-omstridt-prevensjonsmiddel/67797222 …og LKE er kjapt ute med å forsøke å ta kritikerne i blogginnlegget til Underlivet. Pinlig. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 6. juni 2021 #43855 Del Skrevet 6. juni 2021 Ref siste story.. er det normalt å late som man er så sexy på brygga? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 6. juni 2021 #43856 Del Skrevet 6. juni 2021 Følg med på magen på filmen hvor hun ligger og soler seg på brygga, man ser godt at den holdes inne. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 6. juni 2021 #43857 Del Skrevet 6. juni 2021 Herlehet, noe så unaturlig. «Så sitter du der på bryggekanten med ryggen mot meg, Caroline. Se ut som du koser deg og len deg tilbake mens du nyter sola i ansiktet». Ser for meg når de tar disse bildene og filmene. Dagen lang. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baelfire Skrevet 6. juni 2021 #43858 Del Skrevet 6. juni 2021 2 minutter siden, NewStart87 said: Herlehet, noe så unaturlig. «Så sitter du der på bryggekanten med ryggen mot meg, Caroline. Se ut som du koser deg og len deg tilbake mens du nyter sola i ansiktet». Ser for meg når de tar disse bildene og filmene. Dagen lang. Enda verre er det når barna er med, for det ser like unaturlig ut da også. " Gå sammen med jentene bortover der, husk å smile litt ekstra og se litt bort så det ser naturlig ut". Det er nitrist å se på. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 6. juni 2021 #43859 Del Skrevet 6. juni 2021 Kleintkleintkleintkleint 😳😳 Nesten like kleint som storyen med jukkingen og tunga ut 😮 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellow Skrevet 6. juni 2021 #43860 Del Skrevet 6. juni 2021 FruRosa skrev (13 timer siden): Gud forby at noen skal tro at HUN spiser "sånt"! Hun spiser ikke kjøtt, det er nok det hun mener med "sånt" akkurat her. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå