Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lavande skrev (18 timer siden):

Dette svaret fra CBE -  https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/24/pa-tur-til-hognipa/#comment-1277803Screenshot_20210525-223853_Chrome.thumb.jpg.6e66171934c919c6b2437b775da93eb3.jpg

Tydeliggjør hvorfor man bør være skeptisk til det som publiseres på cbe.no.

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) vet nok dette bedre. Fra https://www.dsb.no/nyhetsarkiv/2021/balforbud-fra-15.-april/

Screenshot_20210525-225545_Chrome.thumb.jpg.662d5a6c70eaaf805628e0fc5e3b9f8a.jpg

Så, nei, det er ikke lov med engangsgrill året rundt.

DSB er bare en gjeng feite dumminger, så det så 🤪

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...jeg er ikke noen løpeekspert eller PT, men skal man løpe med armene så langt ute fra kroppen som hun gjør? Hun flakser liksom så mye med armene. Jeg trodde man hadde mer effekt av løping med armene tettere inn mot kroppen. Anyone?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (4 timer siden):

Det kan jeg ikke tenke meg.

Det gjenstår og se men vil forundre meg stort om ikke noen her på dette forumet betaler for den app. PS.. Jeg er stor motstander av all eksponering av barna

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (33 minutter siden):

Kan noen oppklare/minne meg på hvem som egentlig er i målgruppen for denne bloggen/insta-profilen etc? 

Jeg får snakke for meg selv. Jeg er en kvinne, født samme tiår som Caroline, som absolutt burde trene, lære meg å like løping, gå ned noen kilo, spise litt sunnere, kle meg litt bedre, være litt mer ute i naturen, har til og med lyst på hund. Jeg har utdanning, og god økonomi. Jeg burde kanskje være i målgruppen? 

Føler jeg meg inspirert av å følge henne på Instagram og klikke meg inn på bloggen av og til? Nei. Hun viser frem et tilsynelatende perfekt liv, som er fullstendig urealistisk. Jeg jobber, jeg har ikke mulighet til å leve det livet hun lever. Jeg klarer ikke å trene like mye, eller å spise like lite. Jeg har ikke lyst til å operere puppene mine, ta fillers og botox og løpe til kragebeina mine stikker ut. Hennes liv blir for langt unna min virkelighet. Er det mange som har et liv som henne, eller som ønsker å leve sånn? Jeg undres. 

For min del har det, etter å ha fulgt med i denne tråden i en evighet, blitt til at jeg ikke har avfulgt henne. Jeg merker meg filterbruk, dårlig merking av annonser, thinspo og barneeksponering, irriterer meg og himler litt med øynene og flirer av tåpeligheter. Jeg er ikke inspirert, og jeg er ikke imponert. Men jeg må kikke for å ikke gå glipp av galskapen. 

Tipper at det er mange som meg. Men jeg kjenner at jeg begynner å bli lei, og det gjelder sikkert flere det og. Hva skal bedriften gjøre da, når alle går lei? 

Med unntak av lyst på hund er jeg akkurat som deg. Og jeg blir ikke inspirert. Jeg blir kjempeirritert! Særlig pga. arrogansen og tonen ekteparet har i "dialog" med lesere (og jeg skriver det i hermetegn fordi jeg er usikker på om jeg syns det kan kalles dialog da den ene parten har all mulighet til å redigere og slette den andre partens innlegg). 

Forøvrig er det fint mulig å se hva som legges ut uten å følge. Oppfordrer deg til å avfølge, og skulle så inderlig ønske at noen med litt SoMe-muskler kunne sette i gang en unfollow charity mot CBE! Det irriterer meg også nemlig voldsomt at de ikke røres av de som er åpent kritiske til enkelte andre influensere..!

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LittleLine skrev (1 time siden):

Diskusjonen har gått friskt i innlegget om siste søndagstur, der ekteparet med rette får pepper for å ha fyrt opp bål (selv kull må fyres opp for å få varme) selvom det er bålforbud.

Caroline tilbakeviser all kritikk med smått spydige «det er bare å lese på lovdata.no» og «det er meningsløst å diskutere det som står i loven.»

Det som er meningsløst er å diskutere med folk som mener at de alltid selv vet best, og som er uinteressert i å lytte når de blir korrigert av folk som kan mer. Jeg postet en kommentar om at selv om loven har et generelt bålforbud, så er lover bare en av flere rettskilder. Basert på lokale forhold har kommunene myndighet til å fastsette strengere grenser i forskrift enn det som står i lov (samme som for eksempel med smittevern) og det ser det ut som begge kommunene de gikk igjennom på søndag har gjort. Kommentaren er selvfølgelig ikke publisert.

De er så skråsikre i sin inkompetanse at det nesten er litt søtt. Det første du innser når du begynner på høyere utdanning er at god kompetanse tar tid å bygge og virkeligheten er som oftest så komplisert og nyansert at det sjeldent lønner seg å være overbevist om egen fortreffelighet. I samme tråd mener jo LK at folk heller bør lytte til ham om hvordan knebøy skal utføres, han som tross alt har grunnfag i medisin og et tilsynelatende ikke fullført PT-studie, heller enn en ortoped som har minimum seks års utdanning og tre år i spesialisering med kroppens bevegelsesapparat som fokus. Ortopeden har garantert lest alle studiene LK referer til, i tillegg til mange flere, og har bedre kompetanse til å vurdere validiteten i konklusjonene.

Jeg skjønner ikke hvordan det kan være god markedsstrategi å presentere seg selv som ekspert på noe de åpenbart ikke er eksperter på.

En leser mente at cbk løy om at de hadde stekt pølser fordi det fantes overhode ikke glør eller noe fyr på bålet. 

En annen leser er forbanna fordi de har tent bål slik at det er glør og fyr på bålet. Utrolig at folk kan se så forskjellige

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (Akkurat nå):

Med unntak av lyst på hund er jeg akkurat som deg. Og jeg blir ikke inspirert. Jeg blir kjempeirritert! Særlig pga. arrogansen og tonen ekteparet har i "dialog" med lesere (og jeg skriver det i hermetegn fordi jeg er usikker på om jeg syns det kan kalles dialog da den ene parten har all mulighet til å redigere og slette den andre partens innlegg). 

Forøvrig er det fint mulig å se hva som legges ut uten å følge. Oppfordrer deg til å avfølge, og skulle så inderlig ønske at noen med litt SoMe-muskler kunne sette i gang en unfollow charity mot CBE! Det irriterer meg også nemlig voldsomt at de ikke røres av de som er åpent kritiske til enkelte andre influensere..!

Det eneste jeg er inne for og se er om hun har lagt ut matoppskrifter. Fordi jeg synes hun har mange bra oppskrifter som jeg har laget. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (38 minutter siden):

Kan noen oppklare/minne meg på hvem som egentlig er i målgruppen for denne bloggen/insta-profilen etc? 

Jeg får snakke for meg selv. Jeg er en kvinne, født samme tiår som Caroline, som absolutt burde trene, lære meg å like løping, gå ned noen kilo, spise litt sunnere, kle meg litt bedre, være litt mer ute i naturen, har til og med lyst på hund. Jeg har utdanning, og god økonomi. Jeg burde kanskje være i målgruppen? 

Føler jeg meg inspirert av å følge henne på Instagram og klikke meg inn på bloggen av og til? Nei. Hun viser frem et tilsynelatende perfekt liv, som er fullstendig urealistisk. Jeg jobber, jeg har ikke mulighet til å leve det livet hun lever. Jeg klarer ikke å trene like mye, eller å spise like lite. Jeg har ikke lyst til å operere puppene mine, ta fillers og botox og løpe til kragebeina mine stikker ut. Hennes liv blir for langt unna min virkelighet. Er det mange som har et liv som henne, eller som ønsker å leve sånn? Jeg undres. 

For min del har det, etter å ha fulgt med i denne tråden i en evighet, blitt til at jeg ikke har avfulgt henne. Jeg merker meg filterbruk, dårlig merking av annonser, thinspo og barneeksponering, irriterer meg og himler litt med øynene og flirer av tåpeligheter. Jeg er ikke inspirert, og jeg er ikke imponert. Men jeg må kikke for å ikke gå glipp av galskapen. 

Tipper at det er mange som meg. Men jeg kjenner at jeg begynner å bli lei, og det gjelder sikkert flere det og. Hva skal bedriften gjøre da, når alle går lei? 

I følge de selv så er følgerne deres "ressursterke, kjøpesterke karrierekvinner"  Det er vel ren ønsketenking.

Det hadde vært interessant å vite. hvem de egentlig er - de som følger og blir inspirert. 

Det er etterhvert bare reklame og kropp. Alle råd, tips, personlig anbefaling ++ er de betalt for. Jeg tror flere og flere blir lei av side opp og side ned med pene mennesker som alltid er glade og plettfrie -  som ber oss kjøpe ettellerannet for å bli pene Stepford Wives vi også. 

Jeg vil heller ha en god gammel rekamekatalog i posten igjen faktisk. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være møkklei de også av å konstant drive å kverulere over flisespikeri som dette med kull. Altså det er jo helt hinsides å bruke tid på å snakke om! Enda mer hinsides å legge opp til en diskusjon om kull. 

Helt enig med dere andre som også er i målgruppen, men er møkklei. Dette her klarer ikke jeg å assosiere meg til rett og slett. Heller ikke det å være ute med mann og barn for å se barnefilm på kino i et tilsynelatende kjedelig beige kjærringantrekk, der plutselig du ser struttende brystvorter som er umulig å misse! Det er jo en usedvanlig spesiell innpakning dette her. 

I tillegg må jo denne bitchinga over bagateller påvirke hustanden forøvrig. Når det er 24/7, så legger en det jo ikke fra seg når en går fra jobb, som oss andre. Hver eneste dag er det et eller annet småtteri som blåses opp. Jeg fatter det ikke. Greit nok at ikke alle influenere kan dra inn 4 mill i året i utbytte, men de burde jo evne bedre enn det de får til idag. For sin egen del om ikke annet.

Endret av Klementine
Legge til mer...
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (21 minutter siden):

Jeg var innom Netfit for å titte på fjell-rådene, og du store verden så tåpelig!

Jeg bor blant høye fjell og det er enormt mange ‘nutfanter’ her, jeg vedder hele min formue på at absolutt ingen av dem har trent seg opp i en kjeller, hverken med øvelse 1, 2 eller 3. 

Så hysterisk morsomt. 

Vel, etter fjorårets mislykkede fjellturer som endte i lyskestrekk, overlevelseskamp, og flere dagers fravær fra SoMe er det jo fint at carolinebergeriksen-profilen trener noe annet enn bare Netflix på mølla, om enn de øvelsene utført særdeles spesielt, ikke akkurat imponerer som forebyggende tiltak mot en fjellturs eventuelt mindre positive konsekvenser for lite fjellvante mosjonister. Finn en knaus og bruk den, og oppsøk trapper i hverdagen istedet.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lavande
Lavande skrev (18 timer siden):

Jeg ble sittende å undre meg over denne - fra https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/24/pa-tur-til-hognipa/#comment-1277584

Screenshot_20210525-230953_Chrome.thumb.jpg.a732ec6430610587eba74f445992258b.jpg

Har valg av samarbeidspartnere noe med "ikke å være heldig", eller kan det ha noe med hvor dyktig man er i forhold til forarbeid/undersøke rundt slike valg?

Hvorfor har Funkygine klart å vokse i "samme markedet", mens Treasures taper lesere, har lavt engasjement på Instagram og halvert omsetning fra 2019 til 2020? 

Hva gjør hun som er bedre enn dem?

Dokumentasjon:

Funkygine / Nordic Lifestyle AS - https://www.proff.no/selskap/nordic-lifestyle-as/jessheim/helsetjenester/IF4I9JF06Y3/

Screenshot_20210525-231837_Chrome.thumb.jpg.28d37584845a185ced1ffe1e4a9bb12f.jpg

CBE.no / Treasures AS - https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Screenshot_20210525-232043_Chrome.thumb.jpg.7b64922da9b477002f2b9d7139f05274.jpg

Jeg har tenkt på spørsmålet mitt:

Hvorfor har Funkygine klart å vokse i "samme markedet", mens Treasures taper lesere, har lavt engasjement på Instagram og halvert omsetning fra 2019 til 2020? 

Jeg tror det handler om troverdighet,  eller for cbe.no sin del "mangel på troverdighet.  Godt dokumentert her i tråden og https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ . Da hjelper det ikke å holde på slik CBE og LKE gjør i eget kommentarfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lavande skrev (5 minutter siden):

Jeg har tenkt på spørsmålet mitt:

Hvorfor har Funkygine klart å vokse i "samme markedet", mens Treasures taper lesere, har lavt engasjement på Instagram og halvert omsetning fra 2019 til 2020? 

Jeg tror det handler om troverdighet,  eller for cbe.no sin del "mangel på troverdighet.  Godt dokumentert her i tråden og https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ . Da hjelper det ikke å holde på slik CBE og LKE gjør i eget kommentarfelt.

Jeg tenker at en av forklaringene er at Funkygine har brukt tid på å jobbe, ikke drive med ekstremvarianten av egenpleie. Dessuten er hun hyggelig og ydmyk overfor andres kunnskap.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (1 time siden):

Dette er så bra skrevet. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Pust skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker at en av forklaringene er at Funkygine har brukt tid på å jobbe, ikke drive med ekstremvarianten av egenpleie. Dessuten er hun hyggelig og ydmyk overfor andres kunnskap.

Funky legger grunnlaget for noe som kan bli varig , mens CBE har lagt grunnlaget med noe som både er kjedelig og som falmer med tiden. Nemlig utseeende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (8 minutter siden):

Vel, etter fjorårets mislykkede fjellturer som endte i lyskestrekk, overlevelseskamp, og flere dagers fravær fra SoMe er det jo fint at carolinebergeriksen-profilen trener noe annet enn bare Netflix på mølla, om enn de øvelsene utført særdeles spesielt, ikke akkurat imponerer som forebyggende tiltak mot en fjellturs eventuelt mindre positive konsekvenser for lite fjellvante mosjonister. Finn en knaus og bruk den, og oppsøk trapper i hverdagen istedet.

Fjelltur og friluftsliv-konseptet blir bare helt feil, påtatt, kunstig og lite troverdig med disse to. Bare irriterende 🙊 Med " vi elsker å gå på tur;  Nesten HELE Norge elsker å gå på tur med og uten barn, det er "normalen" og naturlig for de fleste, da blir det helt kræsj/komisk med dette unaturlige forsøket på å fremstå som turfolk med styla bilder, mølleøkter osv. Sannsynligvis urettferdig, men slik oppfatter hvertfall jeg det.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...