Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Revenge o'Cavatina skrev (2 minutter siden):

Om netfit.no har et antall følgere verdt å snakke om, så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke heller følger fitfocus.no som gjør trening og sunt kosthold enkelt og tydelig, veileder og forklarer, blåser i festsminke og kroppsfremvisning, og som viser alle økter med troverdighet, stabilitet og god teknikk på en blid og liketil måte. Dette er sånt jeg blir inspirert av. Det lyser av at Desirée Andersen både vet hva hun driver med og kan det hun snakker om etter mange års erfaring. Det lyser forøvrig av treningsglede også. Pandemien rammet også hennes forretningsvirksomhet, men det var måten hun kastet seg rundt og gjorde raske endringer som gjorde at jeg fikk øynene opp for fitfocus.no.

Konseptet til netfit.no når ikke fitfocus.no til leggene.

Helt enig. 

Netfit handler kun om å vise- og fremheve seg selv. Fitfocus handler om å inspirere og motivere andre (noe hun får til) 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stjernekikkeren skrev (1 time siden):

Jeg aner egentlig ikke, det jeg sa om tiktok var basert på det jeg har fått med meg om den arenaen, at det er brukt i stor grad av tenåringer og unge. Sikkert voksne også, selvsagt, men det jeg tenkte var at hva enn CBE gjør der inne så kan hun ikke styre eller bestemme hvem det treffer.

Godt å høre at jentene dine ikke er i fanskaren hennes, jeg tenker at CBE med all den treningen og fokus på utseende, kan hun fort treffe de som har litt dårlig selvtillit og stort fokus på kropp og utseende.

Når jeg skrev 'treffer', så mente jeg 'hvem på tiktok som følger henne'. For slik jeg har forstått det så brukes tiktok mest av tenåringer, med en og annen forelder som er der kun for å få litt innblikk, og selvsagt influencere i forskjellige former. Men for mine barn så er hun vi diskuterer helt interessant. 

Jeg vet ikke sikkert, men går ut ifra at det er som på andre some: man kan betale for at man skal bli vist til bestemte grupper/aldersklasser/folk med den og den interessen. 

Men siden de aller fleste som bruker tiktok aktivt er tenåringer så har jeg vanskelig for å se at fruen kan bli særlig hot der. De er ikke interessert i å følge 'mamma' minus 20 kilo, og null humor...

Heldigvis, for da slipper de også å se alt det hun legger ut som absolutt ikke er bra. (Selvsagt er det andre som påvirker med utseendefokus og mye annet som ikke er bra. Poenget er bare: cbe er lite relevant for de yngre)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Helt enig. 

Netfit handler kun om å vise- og fremheve seg selv. Fitfocus handler om å inspirere og motivere andre (noe hun får til) 

Som en person som aldri har fulgt noen PT- kontoer før, kan jeg bare si meg enig i dette. Jeg begynte å følge fitfocus for noen uker siden, og det er relevant innhold, inspirerende og sympatisk presentert. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (12 minutter siden):

Om netfit.no har et antall følgere verdt å snakke om, så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke heller følger fitfocus.no som gjør trening og sunt kosthold enkelt og tydelig, veileder og forklarer, blåser i festsminke og kroppsfremvisning, og som viser alle økter med troverdighet, stabilitet og god teknikk på en blid og liketil måte. Dette er sånt jeg blir inspirert av. Det lyser av at Desirée Andersen både vet hva hun driver med og kan det hun snakker om etter mange års erfaring. Det lyser forøvrig av treningsglede også. Pandemien rammet også hennes forretningsvirksomhet, men det var måten hun kastet seg rundt og gjorde raske endringer som gjorde at jeg fikk øynene opp for fitfocus.no.

Konseptet til netfit.no når ikke fitfocus.no til leggene.

Takk for tips 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (13 minutter siden):

Som en person som aldri har fulgt noen PT- kontoer før, kan jeg bare si meg enig i dette. Jeg begynte å følge fitfocus for noen uker siden, og det er relevant innhold, inspirerende og sympatisk presentert. 

Og som sammenligning: kriweb. Tre unger, ikke én av de har vært synlig med ansikt på insta. Kun trening og bakst samt mat. Du kan se tørkestativ i bakgrunn osv. Super inspirasjon. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Begynner å tro at de drøyer appen fordi de er redd for at den vil floppe jeg. 

Jeg tror ikke mange som faktisk trener vil betale for den arrogante vranglæren de presenterer. 

Coachen(e) som er tilknyttet netfit er fagpersoner som sier de har kompetanse og erfaring. Fagpersonen(e) rådgir folk via story/netfit i bl a hvordan man skal kunne gå ned i vekt, hvordan bygge styrke/utholdenhet, løpe lenger/hurtigere mm. Nylig pådro hovedpersonen//CBE seg belastningsskade i kneet ved å følge treningsopplegget til netfit. En av coachene/fagpersonene fikk også belastningsskade i leggen. 
Disse to bor tom sammen og driver netfit sammen, og burde jo være de siste som ble skadet av treningsopplegget til netfit. De er profesjonelle fagpersoner.
 

Endret av Mrs Bella
Fagperson
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lin11
AntiBullshit skrev (1 minutt siden):

Jeg har akkurat hatt eksamen i organisasjonsteori og jeg opplever at jeg ser Treasures/CBE AS med "nye øyne". Man kan forstå situasjonen slik at alle organisasjoner har en livssyklus som pleier å følge ca. samme mønster (birth, growth, decline, death). CBE AS har vært igjennom to av disse fasene og er nå godt på vei inn i decline. Det er flere årsaker som kan føre til at en profitabel organisasjon faller sammen og "dør". Ofte er det fordi de ikke klarer å håndtere kriser riktig og fordi markedet endrer seg samtidig som organisasjonen forblir det samme - ineffektiv intern struktur og kultur innan i organisasjonen. 

Jeg tenker at det sannsynligvis er en sammenheng mellom CBE AS' uetiske drift og dårlig håndtering av kritikk (salg av smykker, bilderedigering og ansvarsfraskrivelserkroppsfokus osv osv) samt dårlig tilpasningsevne i et marked som endrer seg ekstremt fort. Forbrukere blir stadig mer bevisst på hvilke verdier og etiske utfordringer (feks. barns rett til privatliv, ikke fremme dårlige holdninger/psykisk uhelse) som er viktig for dem og dermed øker etterspørselen etter produkter og tjenester som man assosierer med feks miljøvennlig, inkluderende og balansert sunnhet.

Videre kan det nesten virke som om CBE AS nekter å ta innover seg at organisasjonen har et sosialt ansvar som de neglisjerer. Med sosial ansvar så mener jeg at organisasjonen skal ta valg som "nuture, protect, enhance and promote the welfare and well being of society as a whole". Hvis man skal være veldig teoretisk her så har CBE AS valgt en "obstructionist approach", som kan defineres: "when managers try to block information from reaching the public and is not a socially responsible approach". Til sammenligning har IKEA valgt å ta større ansvar for blant annet å fokusere på miljø og gjenbruk. Ved å være responsiv og proaktiv til et marked i endring har IKEA klart å endre profil slik at de opparbeider seg en større grad av goodwill fra forbrukere enn om de hadde kjørt CBE's taktikk med å late som om klimakrisen ikke eksisterer og alt de gjør og har gjort bestandig er riktig.

Dette ble et mye lengre svar enn jeg hadde tenkt, men for å oppsummere så tror jeg manglende etisk sans, samt vilje til endring og selvransakelse er mye av grunnen til at CBE AS opplever nedgang og blir forbigått av konkurrentene sine. Forøvrig er det litt rart at ikke verdensmesteren Lars Kristian har satt seg inn i organisasjonsteori som fag, jeg tenker at det kunne vært en øyeåpner for dem begge dersom de forsøkste å forstå bedriften/organisasjonen sin i større perspektiv.

👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

Begynner å tro at de drøyer appen fordi de er redd for at den vil floppe jeg. 

Jeg tror ikke mange som faktisk trener vil betale for den arrogante vranglæren de presenterer. 

Ikke tale om! 
Ingen av de to har selvinnsikt nok til en gang å tenke tanken på at noe de skal i gang med, vil floppe, det er utenkelig i deres verden

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PistolStar skrev (2 minutter siden):

Altså...

Det er mange som har påpekt akkurat det samme, men...

Disse to er så uendelig fascinerende. De slutter aldri å gi. Og det verste er at det er så enkelt å bli bedre likt i sosiale medier. Klart det, du vil alltid få kritikk som influencer, men disse to virker som de jobber ekstra hardt for å bli mislikt.

Jeg har fulgt med på masse forskjellige folk på youtube, blogg og instagram i 10+ år nå. Disse to står helt på stedet hvil. Jeg kunne skjønt om de ikke visste hvordan de skulle håndtere kritikk i starten, men de MÅ jo ha skjønt det nå. Ellers så er det som mange sier her: de gjør det med vilje. 

Det er en grunn til at de blir kritisert for "småting" hele tiden. De legger opp til det selv. Du fyrer oppunder i kommentarfeltet, og gir folk en grunn til å kritisere og starte krangler med dem. Det er jo uendelig underholdende. Men er det virkelig dette de vil være forbundet med og leve av?

I tillegg mangler de selvinnsikt - et ord som de komisk nok aldri har skjønt betydningen av selv.

Jeg er enig i dine betraktninger. Man skulle trodd at en liten bedrift som var tidlig ute i sin bransje, ville jobbe med nebb og klør for å utvikle seg og gjøre seg selv relevante.
 

Det er beinhardt å være gründer, og du må jobbe med å gi målgruppen det de vil ha - ikke med at målgruppen skal få lyst på det du har, og rope høyere og høyere om at ditt produkt er det eneste rette, og alle andre tar feil. Det er så tydelig at disse to her har laget sitt eget hjem, sitt eget arbeidsmiljø og sin egen bedriftskultur som seiler en helt annen vei en resten av samfunnet! Kritikk blir til hat, meningsmotstandere kan blokkeres og heiagjengen fores med mer av det samme, og  alt dette forsterker bare effekten. 

Skremmende å se så lite ydmykhet fra en bedriftsledelse! 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BittenTei skrev (11 timer siden):

Ikke svar på siste spørsmål; men hvem f er kin på å betale for en app med pornosiøse bilder av en lettkledd, kroppshysterisk og desperat photoshoppa dame, som utfører såkalte super-øvelser man enkelt kan Google seg til gratis, i disse dager? Bare spør jeg. Dama er skinnmager. Kanskje sunn og frisk, men ikke noe forbilde for mine barn, eller meg. Jeg vil heller ha 5kg ekstra på kroppen, enn 5 for lite. Vedder på at jeg kan ta flere armhevinger enn henne, og er mer kropps-lykkelig uansett, til tross for at jeg spiser litt potetgull hver dag, og ikke har orket å trene siste året/pandemi 🙈 

Jeg tror mange vil betale for appen.. Ikke nødvendigvis for å trene etter den men av ren nysgjerrighet for og s hva paret gjør av øvelser og alle feil som blir gjort. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AntiBullshit skrev (1 time siden):

 Forøvrig er det litt rart at ikke verdensmesteren Lars Kristian har satt seg inn i organisasjonsteori som fag, jeg tenker at det kunne vært en øyeåpner for dem begge dersom de forsøkste å forstå bedriften/organisasjonen sin i større perspektiv.

*snippet

Jeg synes ikke det er det minste rart. For det første så vet og kan han alt mye bedre enn alle andre fra før. Det er jo et utrolig dårlig utgangspunkt for å ha forutsetninger for å ta til seg noe som helst av lærdom. 
 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lavande skrev (12 timer siden):

Takk for sammenstillingen av tall. Satt opp mot hverandre er det jo ingen tvil om at de ikke har greid å forvalte utgangspunktet sitt særlig godt. I 2018 hadde de nesten samme driftsinntekter. Deretter har Funkygine forvaltet businessen sin svært godt, mens Treasures inntekter har hatt motsatt utvikling. 

De tjener pengene sine på annonsesalg, og utviklingen viser med all tydelighet at de enten har færre annonsører eller at hver annonsør betaler mindre enn de de gjorde før. Betalingsvilligheten kan ha sammenheng med antall følgere eller at man har oppdaget at eksponering hos Treasures ikke gir den effekten som man ønsker.

Ellers gjør @AntiBullshit en veldig god analyse av hvordan organisasjonen ikke har evnet å utvikle seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Aidensfield skrev (26 minutter siden):

Jeg tror mange vil betale for appen.. Ikke nødvendigvis for å trene etter den men av ren nysgjerrighet for og s hva paret gjør av øvelser og alle feil som blir gjort. 

Det kan jeg ikke tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...