Populært innlegg På besøk Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43121 Del Skrevet 25. mai 2021 Nå påstår hun at kull tilsvarer engangsgrill og at engangsgrill er unntatt bålforbud et. I tillegg er det visst lov i følge paragraf 3 i Norsk Lov... Nå går det over alle støvleskaft nedi sarp. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 25. mai 2021 #43122 Del Skrevet 25. mai 2021 Ellers er vel dagens kommentarfelt på bloggen ikke noe nytt, det har vel vært lignende tilfeller før hvor daglig leder har vært på nødvendige dagsturer, mens styreleder har hjemme alene fest i ulike kommentarfelt. Sjelden et pent syn. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 25. mai 2021 #43123 Del Skrevet 25. mai 2021 Jeg skrev en kommentar på bloggen hvor jeg spurte hvorfor de taklet bålkritikken så dårlig. Hvorfor ikke skrive at de dreit seg ut, eller tok sjansen fordi det har regnet så mye i det siste, at alt er klissbløtt.. Kommentaren ble ikke publisert, selvfølgelig, men argumentet mitt rappet de umiddelbart😂 (jeg spurte også om de fyret opp kullet hjemme og bar med seg glødende kull i sekken, men det har de ikke svart på) https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/24/pa-tur-til-hognipa/comment-page-1/#comment-1277793 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 25. mai 2021 #43124 Del Skrevet 25. mai 2021 Hvor tar hun det fra at engangsgrill er lov året rundt? i følge dsb er grill forbudt på samme måte som bål. Dette gjelder da selvfølgelig også engangsgrill. link: https://www.dsb.no/nyhetsarkiv/2021/balforbud-fra-15.-april/ 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 25. mai 2021 #43125 Del Skrevet 25. mai 2021 Argumentet om at det alltid er lov med kull/engangsgrill er vel heller ikke tilfellet? Brannvernforeningen 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg LilleSnupp Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43126 Del Skrevet 25. mai 2021 På besøk skrev (7 minutter siden): Nå påstår hun at kull tilsvarer engangsgrill og at engangsgrill er unntatt bålforbud et. I tillegg er det visst lov i følge paragraf 3 i Norsk Lov... Nå går det over alle støvleskaft nedi sarp. Hun påstår virkelig at engangsgrill er lov hele året?!? 😂😂 Aldri har «Det er bedre å holde kjeft, og fremstå som dum, enn å åpne munnen og fjerne all tvil» passet bedre om noen. 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43127 Del Skrevet 25. mai 2021 LK og jeg er fra samme sted, og heromkring er faren for skogbrann omtrent like stor som å bli spist av hvithai de aller fleste dager i året. Det er rett og slett svært sjelden tørt nok, og det generelle bålforbudet oppleves nok for de fleste som litt fleksibelt. Eller hva vet jeg, vi lager i alle fall kaffebål på trygge steder når vi er på tur, uansett tid på året. Med ved. Jeg har faktisk aldri hørt om noen som tar med seg kull i sekken. Det som fascinerer meg gang på gang, er at de rett og slett aldri noensinne bare kan si, oi, her var vi visst litt på siden av hva som er greit, heldigvis gikk det bra. Vi får huske på det til neste gang. I stedet tar de absolutt alle kamper i eget og andres kommentarfelt, for å bevise at de har rett. For hva? De oppnår jo ingenting, annet enn å framstå som uspiselige. Det er nesten litt trist at jeg kommenterte her på KG for et fint innlegg det var om fjellturen, også er kommentarfeltet døden. Det skyldes jo ikke at folk prøver "å ta dem" for alt mulig - men fordi de selv aldri kan la kritikk passere uten å prøve å motbevise den. 106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43128 Del Skrevet 25. mai 2021 Man forstår virkelig godt at CBE.no stuper i omsetning og Funkygine slår alle rekorder. Det er utrolig dårlig bedrift å bare sitte igjen med egen ufeilbarlighet, kverulering og usannheter. I tillegg til redigert kropp selvfølgelig. Nitrist. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 25. mai 2021 #43129 Del Skrevet 25. mai 2021 Det er som de er livredde for å fremstå som uviten elle dumme vist de innrømmer at de har tatt feil, eller tatt en feil vurdering i en situasjon. Hadde de tatt mer del i det "normale" arbeidslivet, hadde de sett at dette ikke er tilfelle. Vi normale dødelige lærer nye ting i livet ved å ta i mot tilbakemeldinger, både profesjonelt og privat. Har jeg tatt en feil vurdering i min jobb, må jeg ta i mot veiledning og rettledning. Det er aldri gøy å høre at man har gjort en feil, men etter noen år så ser man jo at selv hvor mye man kan vokse i yrke sitt. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. mai 2021 #43130 Del Skrevet 25. mai 2021 Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden): Man forstår virkelig godt at CBE.no stuper i omsetning og Funkygine slår alle rekorder. Det er utrolig dårlig bedrift å bare sitte igjen med egen ufeilbarlighet, kverulering og usannheter. I tillegg til redigert kropp selvfølgelig. Nitrist. Enig, det er umusikalsk og ikke i samsvar med tidsånden å være dønn bastant (særlig ikke når de kun har foraktfulle kommentarer til undrende lesere. Alltid.) 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. mai 2021 #43131 Del Skrevet 25. mai 2021 Hvorfor bare ikke overholde regelen om bålforbud i perioden? Jeg synes det er en enkel regel å forholde seg til når man ferdes i naturen. Jeg ville ihvertfall ikke stå ansvarlig for å sette i gang en skogbrann. Men selvfølgelig, de gir seg aldri i diskusjonen. Og når det blir påpekt at en øvelse utføres feil, da linkes det til studier i hytt og pine. Mangler bare forskningsrapport nå. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mai 2021 #43132 Del Skrevet 25. mai 2021 18 minutter siden, Felis said: jeg spurte også om de fyret opp kullet hjemme og bar med seg glødende kull i sekken, men det har de ikke svart på 😂😂🤣 Ikke? Dette besserwisserbloggerparet, nå også friluftseksperter, og selvsagt eksperter på norsk lov, fremstår bare tragikomisk. Heldigvis var det ikke så tørt i skogen, så vi unngikk katastrofe denne gangen. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 25. mai 2021 #43133 Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) Dette svaret fra CBE - https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/24/pa-tur-til-hognipa/#comment-1277803 Tydeliggjør hvorfor man bør være skeptisk til det som publiseres på cbe.no. Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) vet nok dette bedre. Fra https://www.dsb.no/nyhetsarkiv/2021/balforbud-fra-15.-april/ Så, nei, det er ikke lov med engangsgrill året rundt. Endret 25. mai 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 25. mai 2021 #43134 Del Skrevet 25. mai 2021 Anonym90059005 skrev (1 time siden): Rett skal være rett; han har ikke sagt mannen i gata skal løpe 2 mil om dagen. Det kom spm om det egentlig er bra å løpe 2 mil om dagen. Da svarte han: Bra for hvem? For Jakob Ingebrigtsen er det lite, for mannen i gata kan det være passe og for en nybegynner er det altfor mye. Ingen grunn til å konstruere noe å kritisere, det finnes nok annet å ta av. Jeg syns det er en merkelig ting å formidle. Å løpe 2 mil om dagen er ekstremt, syns ikke det er sunn og god påvirkning å formidle at det er noe som kan være helt passe for hvermannsen. Men mulig han (tenker alltid LKE når jeg ser svarene på den kontoen) bare uttrykte seg litt klønete, eller ikke vet hva mannen i gata betyr. Det betyr forresten "en typisk representant for folket", ref. bokmålsordboka. Enig i at det finnes viktigere ting å kritisere enn dette spesifikke utsagnet, men når man ser på det totale bildet av det som formidles rundt kropp og trening... Urovekkende spør du meg 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. mai 2021 #43135 Del Skrevet 25. mai 2021 Mener jeg har lest at Ingebrigtsen-gutta løper 140-160 km i uka, to mil pr dag er dermed normalt for dem, ikke mannen i gata. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 25. mai 2021 #43136 Del Skrevet 25. mai 2021 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Mener jeg har lest at Ingebrigtsen-gutta løper 140-160 km i uka, to mil pr dag er dermed normalt for dem, ikke mannen i gata. Da løper vel bloggeeierne mindre enn mannen i gata da..? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gunvald Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43137 Del Skrevet 25. mai 2021 Kan virkelig ikke se for meg at noen vil la seg inspirere av, og til og med etterhvert betale for den 80-talls aerobicen som foregår nedi den kjelleren der. Det er muligens stygt av meg, men hva driver hun med opp og ned på denne benken? Og ærlig talt. Etter så mange år som treningsentusiast - kanskje på tide å uppe gamet litt med vanlige push-ups? 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 25. mai 2021 #43138 Del Skrevet 25. mai 2021 LilleSnupp skrev (1 minutt siden): Da løper vel bloggeeierne mindre enn mannen i gata da..? Det er fælt å si det, men de kjører seg selv i grøfta med sånne motstridende utsagn som kommer helt av seg selv, i tillegg til meget underholdende kommentarfelt. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 25. mai 2021 #43139 Del Skrevet 25. mai 2021 Kollontaj skrev (9 minutter siden): Mener jeg har lest at Ingebrigtsen-gutta løper 140-160 km i uka, to mil pr dag er dermed normalt for dem, ikke mannen i gata. Det er riktig. Så når han (evt hun) skriver at det er "alt for lite" for Jakob Ingebrigtsen så aner han ikke hva han snakker om. Bare artig å se de leke eksperter 🤪 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg loffen Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43140 Del Skrevet 25. mai 2021 Sønnen min og noen kompiser fyrte opp en engangsgrill ,ved sjøen til og med, i fjor sommer, dette i en nabokommune til Sarpsborg. Brannvesenet kom og ba de slukke omgående, da det var bålforbud, og ja..forbudt med grill. Ganske enkelt egentlig. Rart de alltid skal finne 'gråsoner', 'smutthull' og sin egen vri på ting. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå