Minnie Mus Skrevet 25. mai 2021 #43061 Del Skrevet 25. mai 2021 13 minutter siden, ¤flicka¤ said: Jeg ser muligheten for store innsparinger her. Hva trenger vi helsevesenet til når vi alle bare kan slutte å gjøre skadelige ting med kroppen vår? Ja sant, når det bare er så enkelt som @Klink vil ha det til 😂 Skjønner egentlig ikke vitsen med at vi har et helsevesen faktisk, når ting kan løses på en så enkel måte 😄 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 25. mai 2021 #43062 Del Skrevet 25. mai 2021 Ja, det er jo bare å slutte... Hadde bare verden vært så enkel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43063 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (25 minutter siden): Jeg skriver da ikke at noe av det er enkelt ? Men en som er avhengig av alkohol må jo slutte å drikke. En som ruser seg må slutte med det. Måten man klarer det på er forskjellig. Og det er ulike årsaker til hvorfor man har problemer som også må behandles. Vet du hva? Jeg syns fankern meg du kan gå foran som et godt eksempel og bare slutte med dette ensporede tullet ditt. Bare slutt med det. Så enkelt. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43064 Del Skrevet 25. mai 2021 Lavande skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo bare å slutte... Hadde bare verden vært så enkel... Hva med å lese hva jeg skriver? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. mai 2021 #43065 Del Skrevet 25. mai 2021 Ok, da lærte vi noe nytt i dag. Bålforbud betyr egentlig ikke at det ikke er lov å tenne bål. Og så lenge vi pakker med kull i sekken, så blir pølsene grillet uten å tenne bål.... eller noe sånt. Hvem faen pakker med kull i sekken på tur???? Just asking. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 25. mai 2021 #43066 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (Akkurat nå): Hva med å lese hva jeg skriver? Det er avsender som er ansvarlig for hvordan budskapet oppfattes. Ser det er flere som oppfatter det likt med meg. Hvis det er feil, kanskje formidle slik at vi oppfatter hva du egentlig mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43067 Del Skrevet 25. mai 2021 Lavande skrev (1 minutt siden): Det er avsender som er ansvarlig for hvordan budskapet oppfattes. Ser det er flere som oppfatter det likt med meg. Hvis det er feil, kanskje formidle slik at vi oppfatter hva du egentlig mener? Klink skrev (24 minutter siden): Men dette er da slettes ikke det jeg mener? Helsevesenet er vel til for å behandle problemer som fører til avhengighet, hjelpe med å bryte det uhensiktsmessige mønsteret man har, hjelpe med å takle livet, hjelpe med å mestre livet og hverdagen og så videre. Men for å gjøre det må en også få hjelp til å slutte med rus, hjelp til å spise normalt og på en normal måte og så videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. mai 2021 #43068 Del Skrevet 25. mai 2021 Melder meg ut av hele frue opplegget jeg nå, dette går over stokk og stein og blir alt for komplisert for min enkle lille dott av en hjerne.... 😂 Blir så satt ut og oppgitt over hva dette paret og fansen deres greier å lire utav seg, at jeg blir helt stum.... over og ut herfra. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
odipodis Skrevet 25. mai 2021 #43069 Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) Minnie Mus skrev (12 minutter siden): Ok, da lærte vi noe nytt i dag. Bålforbud betyr egentlig ikke at det ikke er lov å tenne bål. Og så lenge vi pakker med kull i sekken, så blir pølsene grillet uten å tenne bål.... eller noe sånt. Hvem faen pakker med kull i sekken på tur???? Just asking. Skjønner ikke at de svarer på slike kommentarer, som bare får dem til å virke enda dummere enn man trodde de var. Definisjonen på et bål er "en samling av brennbart materiale som skal brennes". Så jo, de har tent bål, selv om det "bare var glør". Endret 25. mai 2021 av odipodis 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. mai 2021 #43070 Del Skrevet 25. mai 2021 2 minutter siden, odipodis said: Skjønner ikke at de svarer på slike kommentarer, som bare får dem til å virke enda dummere enn man trodde de var. Definisjonen på et bål er "en samling av brennbart materiale som skal brennes". Så jo, de har tent bål, selv om det "bare var glør". Eller de har kun tatt med pølser for å fremstå som mennesker som tenner bål og er interesserte i friluftsliv..... de pølsene ble sikker kastet etterpå, sånn som isen som smeltet etter bilder ble tatt.... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 25. mai 2021 #43071 Del Skrevet 25. mai 2021 Klink skrev (1 time siden): Hva slags lov skulle det vært? Kanskje vær varsom plakaten burde bli lovpålagt. Eller hvordan bør man gripe inn? Mulig du siterer feil bruker, men jeg har ikke etterlyst noen lov. Det jeg ønsker i mitt drømmesamfunn er at folk skjønner at de ikke lever i et vakuum der ens eget behov alltid blir styrende for avgjørelser man tar. Innenfor husets fire vegger kan du gjøre det du vil, men i det du beveger deg ut i offentligheten så bør du tenke over hvordan det du legger ut påvirker de som mottar budskapet. Særskilt hvis du titulerer deg påvirker. Kall det gjerne Kardemommeloven hvis du vil. Samfunnsansvar er en god term som flere har nevnt. Så slipper folk å få lyst på rødvin f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 25. mai 2021 #43072 Del Skrevet 25. mai 2021 odipodis skrev (58 minutter siden): Spurte hvorfor Lars-Kristian kommenterte under Carolines navn på bloggen. Tror han slettet kommentaren min med en gang, uten å svare.. MEN på en av de andre kommentarene i innlegget har plutselig Lars-Kristian kommentert med sitt eget navn - for 3 minutter siden 😆 Lett å skjønne når LKE skriver i CBEs navn. Stor forskjell på formuleringer, skrivemåter og ordbruk. De glemmer 13 års akkumulert tekst gir særdeles godt innblikk. Men underholdene hver gang de prøver å sno seg unna det åpenbare. 😂 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 25. mai 2021 #43073 Del Skrevet 25. mai 2021 Bålforbud betyr ikke at det ikke er lov å tenne bål, du kan fint gjøre det på steder som er godt egnet og tilrettelagt 🙂 Vi brukte noe kull vi hadde tatt med, så ikke noe bål, bare glør 🙂 MARIT 11 MINUTTERSIDEN SVAR Hva mener du nå? Bålforbud betyr ikke at det ikke er lov å tenne bål? Og dere tar med eget kull i sekken når dere drar på tur? Nå falt jeg litt av her, sorry CAROLINE BERG ERIKSEN 1 MINUTTSIDEN SVAR Ja, vi tok med litt kull for vi visste at det var tilrettelagt for bål der 🙂 Båtforbindelse betyr ikke totalforbud mot bål, det er bare å lese lovverket det. Altså, hææææ??? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 25. mai 2021 #43074 Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) Klink skrev (32 minutter siden): Jeg tenkte på "stop it", da jeg leste dette: Klink skrev (1 time siden): Jeg mener at dersom man føler seg trigget så bør man selvfølgelig avfølge vedkommende og heller søke på ting som er bra for seg selv. Dette er en forenkling, da verden fungerer ikke slik. Endret 25. mai 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 25. mai 2021 #43075 Del Skrevet 25. mai 2021 Minnie Mus skrev (7 minutter siden): Eller de har kun tatt med pølser for å fremstå som mennesker som tenner bål og er interesserte i friluftsliv..... de pølsene ble sikker kastet etterpå, sånn som isen som smeltet etter bilder ble tatt.... Tenker de viser de ikke har peiling på hva en genuint friluftsliv-interessert familie kunne finne på å servere på tur i bålforbudstiden. Det finnes jo utrolig mye digg man kan lage på stormkjøkken, ha med på termos eller av kald mat. De presiserer bare igjen at ønsket om å framstå som friluftsinteressert er viktigere enn friluftsinteressen er ektefølt. Glimrer til med ignoransen sin enda en gang. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43076 Del Skrevet 25. mai 2021 Minnie Mus skrev (5 minutter siden): Bålforbud betyr ikke at det ikke er lov å tenne bål, du kan fint gjøre det på steder som er godt egnet og tilrettelagt 🙂 Vi brukte noe kull vi hadde tatt med, så ikke noe bål, bare glør 🙂 MARIT 11 MINUTTERSIDEN SVAR Hva mener du nå? Bålforbud betyr ikke at det ikke er lov å tenne bål? Og dere tar med eget kull i sekken når dere drar på tur? Nå falt jeg litt av her, sorry CAROLINE BERG ERIKSEN 1 MINUTTSIDEN SVAR Ja, vi tok med litt kull for vi visste at det var tilrettelagt for bål der 🙂 Båtforbindelse betyr ikke totalforbud mot bål, det er bare å lese lovverket det. Altså, hææææ??? Så kull lager ikke bål?!? 😂😂😂 Det paret bare gir og gir. Her er litt elementær kjemi og fysikk på sin plass. Noen sov vist på ungdomsskolen. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. mai 2021 #43077 Del Skrevet 25. mai 2021 Hahhaha, alle bruker stormkjøkken nå, har vært på 3 dagsturer i pinsen og ser bare stormkjøkken rundt om. Bål, ja😬 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 25. mai 2021 Populært innlegg #43078 Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) Bålforbudet er så enkelt å forstå at det er utrolig at disse selverklært friluftslivinteresserte firmaeierne ikke klarer å ta til seg innholdet. Dersom de har vært på en plass som er tilrettelagt og godkjent av kommunen, bør de i så fall opplyse om dette fremfor å fremstå som trassige treåringer og dumme seg ut i eget kommentarfelt bare for å hause opp et sviktende engasjement. Jeg tviler på at kommunen har godkjent en steinsirkel til bålbrenning på en topp der det blåser med skogen rett innpå. Og uansett: Blåser det bare ørlite, har man null kontroll på gnistene og fornuftige folk lar det hele være. "Bålforbud fra 15. april | Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap" https://www.dsb.no/nyhetsarkiv/2021/balforbud-fra-15.-april/ Endret 25. mai 2021 av Revenge o'Cavatina 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. mai 2021 #43079 Del Skrevet 25. mai 2021 Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden): Bålforbudet er så enkelt å forstå at det er utrolig at disse selverklært friluftslivinteresserte firmaeierne ikke klarer å ta til seg innholdet. Dersom de har vært på en plass som er tilrettelagt og godkjent av kommunen, bør de opplyse om dette fremfir å fremstå som trassige treåringer oc dumme seg ut i eget kommentarfelt bare for å hause opp et sviktende engasjement. "Bålforbud fra 15. april | Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap" https://www.dsb.no/nyhetsarkiv/2021/balforbud-fra-15.-april/ Enig, man fremstår veldig enkel dersom man kverulerer om bål nå (og uvitende). 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. mai 2021 #43080 Del Skrevet 25. mai 2021 Lavande skrev (14 minutter siden): Jeg tenkte på "stop it", da jeg leste dette: Dette er en forenkling, da verden fungerer ikke slik. Verden funker ikke slik at cbe slutter å gjøre det hun gjør heller, dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå