Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

CecilieX skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor er det viktigere at noen skal få vise frem kroppen sin for likes og bekreftelse enn at andre skal få det dårlig og trigges? En ting er jo de som sliter med SF, det er ille nok, men  en stor prosentdel sliter jo med misnøye med seg selv fordi de ser retusjerte og filtrerte bilder over alt. 

Er det viktigst for deg at folk får sin dose med likes? Det tjener jo bare den som viser seg frem.  Her er det snakk om å hensynta et mindretall framfor negative  konsekvenser for et stort antall mennesker. Jeg skjønner ikke holdningen.

Hva slags lov skulle det vært? Kanskje vær varsom plakaten burde bli lovpålagt. Eller hvordan bør man gripe inn? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser noen mener man bare kan avfølge hvis man føler seg trigget av det Caroline legger ut. Tenker dere ikke over at Caroline faktisk er en kjent person og har et ansvar? 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (18 minutter siden):

Tror du? Du vet ikke helt hva du selv mener? Hvilket pensum var det du hadde sa du? 

pøbelsara skrev (10 minutter siden):

Hvis du ikke gidder å forklare hva du mener, så blir det meningsløst å diskutere med deg. 

Jeg forklarer hva jeg mener? At jeg skrev tror jeg, var jo fordi det ble stilt spørsmål ved om jeg forsto poengene til vedkommende, men selvfølgelig blir alt  tatt ut av kontekst. Fra nå av  kommer jeg ikke til å svare på ekle kommentarer fordi man er uenig i hva jeg mener. Det er lov å være uenig, er vel det som skaper debatt. Jeg forsøker å være saklig selv da jeg ofte har fått beskjed om at jeg sporer av tråden og ønsker å få tråden stengt. 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (6 minutter siden):

Ser noen mener man bare kan avfølge hvis man føler seg trigget av det Caroline legger ut. Tenker dere ikke over at Caroline faktisk er en kjent person og har et ansvar? 

Jeg mener at dersom man føler seg trigget så bør man selvfølgelig avfølge vedkommende og heller søke på ting som er bra for seg selv. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Hva slags lov skulle det vært? Kanskje vær varsom plakaten burde bli lovpålagt. Eller hvordan bør man gripe inn? 

For eksempel finnes det retningslinjer innenfor annonsering som krever at retusjering av modeller merkes at de er nettopp retusjert. Som jo er det stikk motsatte av å si "jeg ser ut akkurat som på bildene jeg legger ut". 

Som du er inne på i et svar til meg, finnes det også andre typer virkemidler innenfor bransjen. Problemet er at de ikke har rettskraft og ikke følges opp med sanksjoner av nevneverdig grad. Å underbygge allerede eksisterende normer juridisk ville bidratt mye. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medici skrev (2 minutter siden):

På lik linje med at rusavhengige bare kan slutte med rus og heller gjøre ting som er bra for seg?

Mennesker gjør ofte ting de ikke bør gjøre, derfor har vi en nokså stor mengde reguleringer og lover. Det er ikke så enkelt som du skisserer her. Det er mye med både mennesket og samfunn som er komplekst.

Det er jo det rusavhengige etterhvert må gjøre for å bli friske. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Det er jo det rusavhengige etterhvert må gjøre for å bli friske. 

Alle mennesker tar ulike valg i livet, men enhver er ikke personlig ansvarlig for all påvirkning en blir eksponert for og som fører til de valg en tar for seg selv.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snapstory fra den viktige Oslo-turen nå, hvor hun viser "from this" "to this", ser ikke lårene mye smalere ut på dobilde enn på neste filmklipp? Det i tillegg til at det ser ut som skostørrelse 44 på dobilde.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Medici said:

Alle mennesker tar ulike valg i livet, men enhver er ikke personlig ansvarlig for all påvirkning en blir eksponert for og som fører til de valg en tar for seg selv.

Akkurat. For en person som feks er avhengig av alkohol, er det så lettvint som bare å unngå alkohol og ikke se på øl i butikken. For personer som har en spiseforstyrrelse, ikke se på tynne folk som trener manisk og spiser lite mat.... Synes det er ganske så skremmende at mennesker med sånne holdninger påberoper seg å ha pensum innen dette.... 😕 Ikke rart at det går til helvete med folk som sliter.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (4 minutter siden):

Akkurat. For en person som feks er avhengig av alkohol, er det så lettvint som bare å unngå alkohol og ikke se på øl i butikken. For personer som har en spiseforstyrrelse, ikke se på tynne folk som trener manisk og spiser lite mat.... Synes det er ganske så skremmende at mennesker med sånne holdninger påberoper seg å ha pensum innen dette.... 😕 Ikke rart at det går til helvete med folk som sliter.

Jeg skriver da ikke at noe av det er enkelt ? Men en som er avhengig av alkohol må jo slutte å drikke. En som ruser seg må slutte med det. Måten man klarer det på er forskjellig. Og det er ulike årsaker til hvorfor man har problemer som også må behandles. 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruJohansen skrev (1 minutt siden):

Igjen legger du ansvaret på de som er svakest stilt. Det du sier er ikke feil, alle er enige at hver enkelt har mest ansvar for seg selv. Uansett om man er spiseforstyrret eller alkoholisert eller hva det nå måtte være.

Poenget er at de fleste her i tråden ikke fatter hvorfor en voksen småbarnsmor tilsynelatende ønsker å fortsette å bidra til det vanvittige utseeneepresset vi alle blir utsatt for hver dag. Hun framstår ute av takt med samfunnet for øvrig, og måten hun møter kritikken hjelper ikke. 

Nei, det er håpløst, håper cbe får hjelp selv, for det er det jeg tror hun trenger. 
Problemet er at så lenge det ikke er noen lov på det så kommer noen til å gjøre som de vil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Klink said:

Jeg skriver fa ikke at noe av det er enkelt ? Men en som er avhengig av alkohol må jo slutte å drikke. En som ruser seg må slutte med det. Måten man klarer det på er forskjellig. Og det er ulike årsaker til hvorfor man har problemer som også må behandles. 

Så klart, så enkelt er det gitt 😄 Det er bare å slutte, ferdig snakka 😅 Jeg blir faktisk oppriktig nysgjerrig på hva du jobber med og hvilken person du er? Ikke ofte jeg henger meg opp i brukere på KG, men du virker en smule spesiell, om jeg må få si det

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (2 minutter siden):

Så klart, så enkelt er det gitt 😄 Det er bare å slutte, ferdig snakka 😅 Jeg blir faktisk oppriktig nysgjerrig på hva du jobber med og hvilken person du er? Ikke ofte jeg henger meg opp i brukere på KG, men du virker en smule spesiell, om jeg må få si det

Hvis du leser innlegget mitt sier jeg ikke at det er enkelt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre sier er vi selvfølgelig ansvarlig for oss selv og våre valg i livet.

Men, for å bli frisk fra forskjellige avhengigheter (sykdommer) må man ha et støtteapparat, retningslinjer og eventuelt lover og regler rundt seg for å gjøre veien til å bli frisk mer overkommelig.

Bare det å merke manipulerte bilder i reklamer hadde vært et stort skritt i riktig retning i hva som kan hjelpe mennesker som har problemer med SF og dårlig selvbilde generelt. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (2 minutter siden):

Jeg ser muligheten for store innsparinger her. Hva trenger vi helsevesenet til når vi alle bare kan slutte å gjøre skadelige ting med kroppen vår?

Men dette er da slettes ikke det jeg mener? Helsevesenet er vel til for å behandle problemer som fører til avhengighet, hjelpe med å bryte det uhensiktsmessige mønsteret man har, hjelpe med å takle livet, hjelpe med å mestre livet og hverdagen  og så videre. Men for å gjøre det må en også få hjelp til å slutte med rus, hjelp til å spise normalt og på en normal måte og så videre. 

Endret av Klink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...