Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Klink said:

Blogginnlegget var merket med reklame da. 
De er ute på tur. 
Hun skriver om noe annet enn seg selv. 
Så får det være at det bålet ikke ser tent ut. De fikk nok i seg mat. 

Var ikke bekymret for om de fikk i seg mat eller ikke 😅 Var mer tenkt som et hint om narrativet de presenterer i sine some kanaler. Liksom skikkelige friluftsmennesker som tar med maten ute i skogen og griller på et utent bål.... Mens de drar å kjøper pizza etterpå. Dette er bare ett eksempel på måten firmaet/CBE lurer leserne og kundene sine på. Ikke sikkert de gikk 5 km engang, hvem vet.... Er det som er poenget mitt, hva er sant og hva er løgn av det de publiserer. Samme med den magsiske sminken som gjør underverker og sletter ut enhver pore i ansiktet, mens hun egentlig bruker filter. Hele bedriften er bygd på løgn og juks, alt for å tjene penger. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sursøtsaus skrev (1 minutt siden):

Det kan tyde på at det er maksstyrken hennes og at hun dermed har vanskeligheter med å stabilisere seg og løfte kontrollert opp.  Jeg gjør sånn når jeg begynner å nærme meg makspunkt og for sliten til å fortsette. Jeg er dog også plattfot og legger vekten ujevnt på føttene, hvilket fører til litt ubalanse. Jeg vet ikke om CBE har samme greia. Anbefaler denne videoen som viser hvordan man både korrekt gjør en knebøy og vanlige feil og årsaker til dette: 

Takk! Det var det jeg tenkte, ser ut som hun sliter med å utføre det kontrollert. Forstår at det er vanskelig å holde teknikken når det blir tungt, men som en proff aktør som skal lære bort trening synes jeg de kunne brukt noen som faktisk får det til skikkelig når de skal vise slike øvelser. Eventuelt droppet vektstanga. Tenker at det umulig kan være bra med tanke på kneskaden feks, men så er det jo ting som tyder på at hun ikke trener så mye slik tung styrke til vanlig, bortsett fra i videoene.. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsaaaaa skrev (1 time siden):

Apropos tall fra Brønnøysundregistrene og Treasures vs andre, som ble diskutert for noen dager siden: Det ble forøvrig et gullår for Funkygine i fjor, akkurat som flere spådde her inne.

Fullt fortjent sånn som hun har jobba! 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Minnie Mus skrev (7 minutter siden):

Var ikke bekymret for om de fikk i seg mat eller ikke 😅 Var mer tenkt som et hint om narrativet de presenterer i sine some kanaler. Liksom skikkelige friluftsmennesker som tar med maten ute i skogen og griller på et utent bål.... Mens de drar å kjøper pizza etterpå. Dette er bare ett eksempel på måten firmaet/CBE lurer leserne og kundene sine på. Ikke sikkert de gikk 5 km engang, hvem vet.... Er det som er poenget mitt, hva er sant og hva er løgn av det de publiserer. Samme med den magsiske sminken som gjør underverker og sletter ut enhver pore i ansiktet, mens hun egentlig bruker filter. Hele bedriften er bygd på løgn og juks, alt for å tjene penger. 

🏼💯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (22 minutter siden):

Ved bulgarske utfall, skal kne på fremste fot være over hæl når man er i laveste possitur. Er det virkelig mulig at disse skal selge treningskunnskap?🤯

https://www.instagram.com/p/CPSImDmAFCc/?utm_medium=copy_link

Det der så jo krise ut! Himmel og hav, jeg kan ingenting om trening, men det der så jo svært hjemmelaget ut utover at klær, sminke og hår var på stell. Helt utrolig. Fremstår jo som en parodi alt tid de selv måtte bryte turer pga de ikke var godt nok forberedt. Kunne jo skrive om det da, ikke gjør samme feil som oss "verdensmestere". 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så veldig vinglete og ustøtt ut. Henger liksom ikke sammen med at hun stort sett trener flere ganger hver eneste dag. 

Endret av Lopploella
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (30 minutter siden):

Forresten, mange som sliter med alvorlige spiseforstyrrelser de har ikke blitt syke på grunn av influensere, de har blitt syke på grunn av alvorlige traumer i oppveksten, voldtekter, incest, umenneskelig stort prestasjonspress, vanskeligheter med å akseptere sin egen identitet og lignende. Så når man begynner å bli syk søker man seg kanskje til mennesker som ikke er bra og som gjør saken vondt verre. Cbe kan gjerne være en av dem da hun har et stort fokus på kropp og muligens har er vanskelig forhold til mat selv. Så lenge hvem som helst kan uttrykke seg på internett, så må en nesten avfølge om en ønsker å bli frisk. Dersom alle influensere med fokus på kropp sluttet, og ingen reklamer som insinuerer at tynn er lik vellykket, rik og pen ble brukt ville de fleste som sliter fremdeles slitt, for dette er stort sett ikke den utløsende faktoren. 

Mekanismene bak spiseforstyrrelser hos mennesker er mange og komplekse. Dette blir veldig unyansert argumentasjon, altså.

Hva CBE angår er hun en del av et større bilde, og debatten rundt påvirkningen hun og hennes bransje har handler i bunn og grunn om hva slags samfunn vi ønsker å ha, og være en del av.

Anbefaler alle som ønsker et innblikk i hvordan spesielt ungdom opplever kroppspress gjennom media å se denne: https://tv.nrk.no/program/KOID22000919

Endret av Malum
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carolinebergeriksenno viser øvelsene feil på vegne av netfit.no. Stanga veier ikke mer enn maks 20 kg. og hun mestrer altså verken en skikkelig knebøy med litt vekt eller bulgarske utfall. Dette og ustabiliteten forteller meg at disse øvelsene kun tas når det er et kamera et sted, ikke ellers.

Styr unna netfit.no,anbefaler å heller søke opp gode gjennomføringer utført av anerkjente treningsprofiler før man skader seg med netfit.no.

For eksempel Eirik Sandvik:

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden):

Dette og ustabiliteten forteller meg at disse øvelsene kun tas når det er et kamera et sted, ikke ellers.

Selvfølgelig, det er så gjennomsiktig at det er komisk. Og jeg tør påstå at ikke noe vettugt menneske faktisk trener med håret hengende sånn. Posering er noe annet.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (20 minutter siden):

Det der så jo krise ut! Himmel og hav, jeg kan ingenting om trening, men det der så jo svært hjemmelaget ut utover at klær, sminke og hår var på stell. Helt utrolig. Fremstår jo som en parodi alt tid de selv måtte bryte turer pga de ikke var godt nok forberedt. Kunne jo skrive om det da, ikke gjør samme feil som oss "verdensmestere". 

Jeg er enig i at parodi er et ord som dukker opp når det gjelder Treasures/netfit nå. Jeg undrer meg over at en anerkjent PT fortsatt knytter navnet sitt til dette. 
Men det jeg synes er vanskelig nå er balansen mellom å kritisere og å tie ihjel. For det denne bedriften driver med nå burde egentlig ties i hjel. Men det at hun har laget konto på ungdomskanalen tik tok kjenner jeg at det gjør det vanskeligere å tie. Som ung spiseforstyrret kjenner jeg et enormt sinne ovenfor at denne bedriften skal påvirke barn i 13-14 års alderen. Det gjør meg helt ærlig skikkelig forbanna. SF er en av de mest kompliserte og sammensatte sykdommene vi har og det treffer de mest sårbare. Jeg vet hvordan det påvirker livet ditt og hvor utrolig mye det krever av deg selv og alle rundt for at du skal bli bedre. At to selvopptatte voksne foreldre skal få fortsette med sin uetiske fremferd i en ungdomskanal ønsker jeg virkelig å være med på å forhindre. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (16 minutter siden):

Dette så veldig vinglete og ustøtt ut. Henger liksom ikke sammen med at hun stort sett trener flere ganger hver eneste dag. 

Hun (LK) har svart på bloggen at det SELVFØLGELIG ikke er feil.Dama ble nok født med vektstang over skuldrene skal dere se!

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Angående knebøy så trener jeg på langt tyngre vekter enn 20kg. At knær beveger seg eller man er ustabil har ikke nødvendigvis noe med at vekten er for tung." 
Sitat CBE i kommentarfeltet her: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/05/24/pa-tur-til-hognipa/

Kunne gjerne tenke meg å se henne ta knebøy med disse langt tyngre vektene.

Endret av odipodis
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (4 minutter siden):

Hun (LK) har svart på bloggen at det SELVFØLGELIG ikke er feil.Dama ble nok født med vektstang over skuldrene skal dere se!

Ja, og om vedkommende trenger flere tips angående teknikk, så hjelper de gjerne. 😄

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes altså ingen fasit for hvordan øvelsen skal utføres, men likevel er det den som kommenterer feil... Hvordan kan det ha seg?

Endret av Medici
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (2 minutter siden):

Ja, og om vedkommende trenger flere tips angående teknikk, så hjelper de gjerne. 😄

Neitakk. Ikke fra den kanten. PT'n min var skikkelig flink til å forklare hvordan man utførte feil og hvordan man utførte riktig uavhengig av antall kg., så jeg ser godt nok når noe utføres feil og velger bort folk som skal selge noe men ikke vet hva de driver med verken teknisk eller med teorien bak.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (20 minutter siden):

Mekanismene bak spiseforstyrrelser hos mennesker er mange og komplekse. Dette blir veldig unyansert argumentasjon, altså.

Hva CBE angår er hun en del av et større bilde, og debatten rundt påvirkningen hun og hennes bransje har handler i bunn og grunn om hva slags samfunn vi ønsker å ha, og være en del av.

Anbefaler alle som ønsker et innblikk i hvordan spesielt ungdom opplever kroppspress gjennom media å se denne: https://tv.nrk.no/program/KOID22000919

Jeg er helt enig med deg, og har man ikke god kompetanse på SF skal man være forsiktig med å påstå at ikke influensere har en stor påvirkning. Som sagt SF er veldig komplekst, og her snakker vi om ofte unge mennesker som langt fra er ferdig utviklet mentalt. «Da må man bare ikke følge disse influenserne» funker ikke her, det forstår de fleste med litt innsikt i kompleksiteten. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare skyte inn at det ikke er noe krise at knærne kommer foran hæler verken i knebøy eller bulgarske spilttbøy. Heldigvis har vi en kropp som tåler dette. Kjenner man derimot smerter i kne kan det for mange føles bedre å ha denne stillingen. 

Det jeg bet meg mest merke i var at hun sliter med å holde hælene i gulvet både på bulgsrsk s.b., og i step up. Og fryktelig ustabile knebøy ja. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg synes det er interessant hvor ulikt Funkygine og CBE svarte rundt hva slags konsekvenser pandemien kunne få. Funkygine ble sitert på at det var grunn til bekymring hva gjaldt virksomheten, mens CBE avfeide det da hun fikk spørsmål. På tross av at flere influencere meldte at de så at det hadde konsekvenser, påstod CBE at hos dem var det business as usual. 

Jeg lurer på om det var sant. Fra den kanten er det jo helt vanlig å avfeie alt. De gullforgyller alt. Tar aldri til seg råd eller kritikk, fremstiller seg som perfekt i alle situasjoner. Er best på alt. I bunn og grunn omskrives sannheten på daglig basis. 

Enten løy de som vanlig, eller så hadde står det dårlig til med innsikten. Jeg mener, når alle i bransjen rundt deg blir bekymret, da er det rimelig fjernt å tro at du skal være unntaket. 

Funkygine greide åpenbart å gjøre grep som gjorde at hun fikk sitt beste år. Programlederjobb hadde kanskje også noe å si. 

Tilføyelse: Det slår meg at muligens er det nettopp den usvikelige troen på egne evner som både gjør at omsetningen synker og at de ikke forutså at de måtte gjøre grep i forhold til Corona. Når jeg tenker meg om så har de jo ikke forholdt seg til Corona verken på den ene eller andre måten. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (19 minutter siden):

Jeg skulle til å poste et svar om at Caroline selvfølgelig gjør øvelsen riktig, det er alle andre som tar feil. Men så kom de meg i forkjøpet😂

i samme innlegg fikk hun avkreftet at det ikke er deres skyld at Netfit ikke er lansert. Uheldige med samarbeidspartnerne sine, må vite.

Disse to er så forutsigbare at det ikke er morsomt engang. De har alltid rett, gjør alt riktig og vet best. Alle andre tar feil. Alltid! Og HVIS noe de gjør blir feil, så er det noen andre som har skylden. Alltid!

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...