herese Skrevet 10. mars 2021 #37141 Del Skrevet 10. mars 2021 Hedy Lamarr skrev (1 minutt siden): Du @herese, mye jeg kunne sagt om innlegget ditt, men nå henger meg litt opp i at du skriver det er så vanskelig å finne modeller med ulike kroppstyper. Tydeligvis er det vanskelig å finne slanke nok modeller også, fant mer enn ett eksempel av samme type som vist her, hvor modellen helt tydelig er slanket i Photoshop. Helt usmakelig! Men vi kjenner igjen mønsteret fra CBE (se utallige bevis tidligere i tråden), så kanskje ikke underlig at dere er så på linje. (Bilde herfra) Jeg kan garantere deg at vi ikke har photoshoppet noen av våre modeller:) Og jeg kan heller ikke se på bilde over at det skal være det? Da logger jeg ut og ønsker dere en fin dag videre! Jeg forstå at vi trenger et sted å få ut vår frustrasjon til tider- og flott at det finnes et sted som Kvinneguiden. Men vær snill og tenk over hva dere poster før dere trykker send. Kritikk er én ting og mobbing noe annet- noen ganger kan det være vanskelig å se selv forskjellen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37142 Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) Det er en noe pussig sak av en kommersiell aktør å lage seg en bruker på KG, ikke for å imøtegå kritikken av produksjonen og virksomheten sin, altså tøyet som presenteres og selges, men istedet fokusere på samarbeidspartneren sin "Caroline" og påstander som hat og mobbing. Endret 10. mars 2021 av Revenge o'Cavatina 100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37143 Del Skrevet 10. mars 2021 herese skrev (Akkurat nå): Hei Felis:) Om du har lest igjennom kommentarene her inne så ser du at ja, det er forskjell på hat og kritikk. Denne her foreksempel: "Hun jogger bredt med bena med vilje. Kun for å få større gap oppe ved lårene. Det lyser lang vei. Meget dårlig løpeteknikk faktisk. Og selv om det «er bare sånn hun løper», burde hun ta et kurs i løpeteknikk. Ser også at hun aldri lander på forfot, noe man absolutt burde fokusere på" Vi du si at dette er kritikk eller mobbing? Jeg vil si det er kritikk med en skarp undertone. Caroline er jo notorisk når det kommer til posering som får henne til å se tynnest mulig ut. Hun kan alle triksene i boka, vrir og vender seg i ubehagelige stillinger (jeg har prøvd) for å få midjen til å se smal ut, rumpa til å se stor ut osv. Thigh gap er lett å få til når man står stille, ikke like lett når man løper, noe løpestilen reflekterer. Ta en titt på profilen til DanaeMercer, så ser du hva jeg mener. Eller: Hun løper sånn naturlig, og kritikerne tror automatisk det er thinspo, for det er slik Caroline har holdt på i mange år. Når man velger representant for selskapet sitt, bør man ha i mente at denne representanten har en bakgrunn. Hvis denne bakgrunnen består av mye grums, vil det sverte produktet som presenteres. Da vil man automatisk lete etter feil, en slags konfirmasjonsbias. Den som leter, skal finne. Dårlig passform, lite funksjonalitet, man kobler gnagsårene på ryggen hennes til manglende kvalitet på klærne osv. Det er ikke alltid rettferdig, men det er sånn mennesker fungerer. Grunnleggende psykologi, noe de større aktørene vet. Sannsynligvis fordi de har et større budsjett og kan bruke erfarne reklamefolk. Jeg holder muligheten åpen for at Balion egentlig ikke mente å fremme thinspo og kroppspress i valget av Caroline, men hvis dere hadde gjort et bittelite googlesøk, så kunne dere trukket den sammenhengen selv. Jeg skjønner dog at du ikke tar kritikken her inne seriøst, for jeg antar du har fått Carolines versjon først? Selvfølgelig er det overveldende med 1860 sider med kritikk Noe mer saklig enn andre (og noen er helt på bærtur). Men prøv å huske at vi her inne er svært mange forskjellige mennesker, som reagerer på forskjellige aspekter av hva som presenteres i hennes kommersielle kanaler. Du kan velge å se noen av kommentarene som hat, det er din mening. Men faktum er at mengden kritikk, dette er vel den mest aktive rampelys-tråden på KG (?), burde fått noen varsellamper til å blinke. Ta en titt på andre treningsinfluencere, er det det samme der? Hva tror du er grunnen til at CBE troner på toppen av kritikk-kronen? Og så bør du huske at alle deltakerne i disse 1860 sidene er potensielle kunder. Man kan kanskje si at løpet var kjørt for vår del idet dere valgte CBE, men å kjefte på kritikerne og antyde misunnelse og dårlig selvbilde, gjør ikke klærne deres mer aktuelle, foråsidetsånn... 105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 10. mars 2021 #37144 Del Skrevet 10. mars 2021 @herese Dokumentasjon på kritikkverdige forhold ved cbe.no: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ . Har dere tenkt over om ryktet til de dere bruker kan påvirke negativt merkevaren deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Roadrunner Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37145 Del Skrevet 10. mars 2021 FruRosa skrev (På 8.3.2021 den 13.52): Tidenes gnagsår/brannsår er elendig reklame for treningstøyet! Man ser jo tydelig at det er linningen på buksen og toppen som har laget merkene. @herese Men er dette så god reklame? Med en kropp som er LANG unna størrelse XS er passform og komfort det viktigste. Jeg bryr meg katta om sømmen bak er hjerteformet for at rompa skal bli større/penere, jeg har mer enn stor nok rompe. Shape/kompresjon betyr bare at det er enda trangere enn vanlig, og mer ukomfortabelt. Ingen variasjon i modeller på nettsiden sier meg at målgruppen er nettopp størrelse XS. Og når ambassadøren i tillegg legger ut bilde (og kommentar) om solide brannsår/gnagsår etter løpetur på snaue to timer? Da har jeg forlatt Balion for lenge siden. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pust Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37146 Del Skrevet 10. mars 2021 Har vi virkelig ikke kommet lengre enn hva som presenteres på nettsidene til BALion og kontoene til CBE? Kvinnekroppen skal altså presses inn og løftes opp, magen suges inn og man må ha figurformende "treningsklær" for å tørre å gå på treningssenteret? Bildene er heavy redigerte, så redigerte at hud ligner plast og det poseres i stillinger som viser former som er anatomisk umulige. Ærlig talt trodde jeg vi hadde forlatt denne typen markedsføring for lenge siden, men jammen meg er det fremdeles "nødvendig" å skape falske bilder i annonser. Og BALion lyver når de sier at de ikke har retusjerte/redigerte bilder. Hvorfor lyve om sånt? CBEs kontoer er også full av bilder som er ihjelredigerte, så redigerte at det får et snev av latterlighet over seg. 77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 10. mars 2021 #37147 Del Skrevet 10. mars 2021 Hedy Lamarr skrev (22 minutter siden): Du @herese, mye jeg kunne sagt om innlegget ditt, men nå henger meg litt opp i at du skriver det er så vanskelig å finne modeller med ulike kroppstyper. Tydeligvis er det vanskelig å finne slanke nok modeller også, fant mer enn ett eksempel av samme type som vist her, hvor modellen helt tydelig er slanket i Photoshop. Helt usmakelig! Men vi kjenner igjen mønsteret fra CBE (se utallige bevis tidligere i tråden), så kanskje ikke underlig at dere er så på linje. (Bilde herfra) Linningen på buksen er jo en cm utenfor kroppen! Er den så stiv at den står av seg selv? Kanskje ikke så rart da at CBE fremviser tidenes gnagsår/brannsår på bilde av samme treningstøy ... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37148 Del Skrevet 10. mars 2021 herese skrev (26 minutter siden): Hei Felis:) Om du har lest igjennom kommentarene her inne så ser du at ja, det er forskjell på hat og kritikk. Denne her foreksempel: "Hun jogger bredt med bena med vilje. Kun for å få større gap oppe ved lårene. Det lyser lang vei. Meget dårlig løpeteknikk faktisk. Og selv om det «er bare sånn hun løper», burde hun ta et kurs i løpeteknikk. Ser også at hun aldri lander på forfot, noe man absolutt burde fokusere på" Vi du si at dette er kritikk eller mobbing? Slike kommentarer pleier jeg å rapportere for regelbrudd. Forøvrig så tenker jeg at når man velger å bruke some til livsopphold, så kan man dessverre ikke skjerme seg for at folk reagerer på det man legger ut. jeg er enig i at vi alle skal være snille med hverandre, men jeg er uenig at man skal kunne appellere til folks godhet og folkeskikk for å unndra seg helt berettiget kritikk. KLart det er ugreit med mobbing og sleivkommentarer. Men det gir ikke noe firkort. Jeg er veldig kritisk til CBE.no, eller Caroline som du velger å si, av to årsaker. Hun driver med ganske utstrakt brukt av sine egne, små, ikke-samtykkekompetente barn for å lage innhold i sine kommersielle kanaler, som hun bla bruker for å selge bla dine produkter mot betaling. Jeg synes at barn har rett til privatliv, og synes at stadige drypp og glimt av navngitte barn fra deres liv, er brudd på disse barnas rettigheter. Jeg er også veldig kritisk til det enorme kroppsfokuset som er i sosiale medier, og jeg mener at CBE.no fremmer et usunt fokus på kropp, og et alt for stort fokus på utseende. For øvrig har jeg det veldig fint med meg selv, og vil tipse deg om at angrep på folk som meg som skrive her, ikke er noen markedsføringsgenistrek. Jeg er ikke kritisk til CBE.no fordi jeg er misunnelig eler lever et trist liv - jeg er kritisk til hennes eksponering av barn og hennes voldsomme og usunne kroppsfokus. 85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 10. mars 2021 #37149 Del Skrevet 10. mars 2021 Stusser veldig over @herese's innlegg. Det er noe som skurrer om hvor uprofesjonelt denne korte deltakelsen på forumet er. Kan være noen er inne for å lage litt blest rundt både bEalion og CBE. All pr er god pr? 🤷🏼♀️ 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 10. mars 2021 #37150 Del Skrevet 10. mars 2021 herese skrev (18 minutter siden): Jeg kan garantere deg at vi ikke har photoshoppet noen av våre modeller:) Og jeg kan heller ikke se på bilde over at det skal være det? Det er overhode ikke noe problem å se at det bildet jeg la ut tidligere er photoshoppet. Egenskapen til et ettersittende plagg gjør at det umulig «helt plutselig» kan stå ut fra kroppen slik som det gjør der. Et annet bilde av denne buksen er også manipulert. Det hjelper ikke at du protesterer når det vises så tydelig, iallfall for oss som arbeider mye i Photoshop. Nå kan dere selvsagt photoshoppe bildene deres så mye dere bare vil, men det er temmelig uetisk, både av deg og bloggeren, å i det minste ikke stå inne for det. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37151 Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) Liver skrev (14 minutter siden): Stusser veldig over @herese's innlegg. Det er noe som skurrer om hvor uprofesjonelt denne korte deltakelsen på forumet er. Kan være noen er inne for å lage litt blest rundt både bEalion og CBE. All pr er god pr? 🤷🏼♀️ Det at all pr er god pr, gjelder nok ikke om man er interessert i å selge noe til en gruppe. jeg bruker noen tusenlapper på treningstøy i året, og er alltid på jakt etter den perfekte tights, den perfekte trening-BH og ikke minst, det perfekte post-dusj-plagget - jo mykere, jo bedre. Jeg tenker det er lurt å vege med omhu hvem man velger som ambassadør. Man skal ikke ta for gitt at bildet noen prøver å skape av kritikerne, ikke stemmer med virkeligheten - det er mange av oss som både trener og har rikelig med ressurser til å handle ting vi har lyst på. For meg betyr et valg av CBE.no som ambassadør, ikke nødvendigvis et fokus på treningslglede, men heller på kroppsfokus. Hun har fått mye kritikk for både hun har redigert en allerede tynn kropp enda tynnere og endel andre uheldige episoder. Post-partum-bildene hennes er for meg et tegn på et kroppsfokus svært langt fra det jeg anser for å være sunt og helsefremmende. Endret 10. mars 2021 av pøbelsara 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 10. mars 2021 #37152 Del Skrevet 10. mars 2021 herese skrev (30 minutter siden): Jeg kan garantere deg at vi ikke har photoshoppet noen av våre modeller:) Og jeg kan heller ikke se på bilde over at det skal være det? Da logger jeg ut og ønsker dere en fin dag videre! Jeg forstå at vi trenger et sted å få ut vår frustrasjon til tider- og flott at det finnes et sted som Kvinneguiden. Men vær snill og tenk over hva dere poster før dere trykker send. Kritikk er én ting og mobbing noe annet- noen ganger kan det være vanskelig å se selv forskjellen. Jeg kan også garantere deg at det du skriver her ikke er riktig. Jeg betrakter cbe som en modell for dere og ikke kom å si at kroppen der ikke blir redigert. Noe av kritikken mot cbe kan sikkert oppfattes som mobbing, men det aller aller meste er rett og slett kritikk. Det er ikke kritikk mot henne som person eller kroppen hennes, men hvordan hun fremstiller seg selv og kroppen igjennom bloggen. Når man til en hver tid suger inn magen, dytter baken ut og de opererte brystene frem må man få knise litt av oppstillingen. Hun gjør det med fult overlegg, så jeg vil anta hun liker å få kommentarer på kroppen sin. All annen kritikk av bloggen som kroppsfokus, barneeksponering, overforbruk og fokus på utseende og det materielle generelt er ekstremt dårlig for samfunnet. Som du sier er verden vanskelig nok, så hvorfor skal man bli imponert og inspirert av noen som går å tripper i Sarpsborg og ikke tar innover seg verden eller feks smittevern? Firma som vil bli satt i sammenheng med denne bloggen mener jeg og håper inderlig, har tapt i utgangspunktet. Cbe står ikke for noen verdier jeg mener er bra for samfunnet, egoismen hun til stadighet viser er rett og slett usmakelig for en voksen dame. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37153 Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) @herese Jeg er en av dem som har kritisert dere for ensidige modeller og look. Jeg har forståelse for at modeller uten for det snevre kvinne"idealet" kan være vanskeligere å få tak i, men det svaret du kommer med er alt alt for svakt. Det er ikke bare ensidige modeller som er problemet men poseringer og vinkler har på de fleste bildene også som formål å få modellen til å se så tynn ut som mulig. Det går an å lage flatterende bilder uten å bygge opp om gammeldagse utdaterte anti-mangfold idealer. Anbefaler deg å se på profilen til Danae Mercer og for eksempel Jenny Skavland. Det finnes også flust av influencere i andre størrelser så der har dere kanskje ikke tittet så grundig. Og seriøst. Er Balion som bedrift også en av dem som avskriver all kritikk som hets mens influenceren bare er "en stakkers liten jente som leter etter sin vei i livet" helt uten dere reflekterer over hvorfor det rettes skarp kritikk mot influenceren? Dere velger en influencer med tung og stygg bagasje i form av brudd på barns rettigheter, manglende respekt for andre mennesker, lovverk og retningslinjer og thinspo. Å avskrive berettigede spørsmål fra kunder (ja vi er kundene deres) som misunnelig hets fordi vi sliter med oss selv passer seg virkelig ikke for NOEN profesjonell bedrift. Makan. PS. Angående løpestil-innlegget du siterte. Formuleringene var kanskje unødvendige men du vet at løpeprogrammer er noe CBE.no/Netfit selger? Det er innafor å lure på hva i allverden som foregår og hvorfor noen skal betale for det. Endret 10. mars 2021 av Inocybe Typo 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Liver Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37154 Del Skrevet 10. mars 2021 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Det at all pr er god pr, gjelder nok ikke om man er interessert i å selge noe til en gruppe. jeg bruker noen tusenlapper på treningstøy i året, og er alltid på jakt etter den perfekte tights, den perfekte trening-BH og ikke minst, det perfekte post-dusj-plagget - jo mykere, jo bedre. Jeg tenker det er lurt å vege med omhu hvem man velger som ambassadør. Man skal ikke ta for gitt at bildet noen prøver å skape av kritikerne, ikke stemmer med virkeligheten - det er mange av oss som både trener og har rikelig med ressurser til å handle ting vi har lyst på. Jeg hadde aldri handlet noe som CBE reklamerer for av treningstøy da de ikke har fokus på funksjon, men av posering. Her ser jeg mer mot funkgine da damen faktisk trener. Men, med et slikt stunt med å komme inn på det forhatte forumet KG, og kalle alle for haters føler jeg er strategien til noen andre enn et lite firma som ønsker salg. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. mars 2021 #37155 Del Skrevet 10. mars 2021 Liver skrev (3 minutter siden): Jeg hadde aldri handlet noe som CBE reklamerer for av treningstøy da de ikke har fokus på funksjon, men av posering. Her ser jeg mer mot funkgine da damen faktisk trener. Men, med et slikt stunt med å komme inn på det forhatte forumet KG, og kalle alle for haters føler jeg er strategien til noen andre enn et lite firma som ønsker salg. Enig med deg. Snakk om å skjære av seg hue i stedet for å barbere vekk et par hår på haka. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 10. mars 2021 #37156 Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) @herese Var inne på siden deres under seamless/ribbed. Der får jeg opp produkter med samme modell rett under hverandre. Kan du forklare hvorfor navelen er så åpenbar forskjellig på de to bildene? Navelen (som nesten ikke finnes mer) på det sorte settet ser da veldig photoshoppet ut for mine øyne... https://www.balion.no/categories/seamless Endret 10. mars 2021 av Pikeliten 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 10. mars 2021 #37157 Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) https://www.balion.no/products/seamless-ribbed-sportsbra-cafelatte Endret 10. mars 2021 av Pikeliten 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 10. mars 2021 #37158 Del Skrevet 10. mars 2021 https://www.balion.no/products/seamless-ribbed-sportsbra-black 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 10. mars 2021 #37159 Del Skrevet 10. mars 2021 43 minutter siden, Revenge o'Cavatina said: Det er en noe pussig sak av en kommersiell aktør å lage seg en bruker på KG, ikke for å imøtegå kritikken av produksjonen og virksomheten sin, altså tøyet som presenteres og selges, men istedet fokusere på samarbeidspartneren sin "Caroline" og påstander som hat og mobbing. Det samme tenkte jeg. Skulle tatt seg ut om sjefen i feks G-sport eller noe lignende lagde seg bruker på KG for å forsvare en influenser. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #37160 Del Skrevet 10. mars 2021 Jaja, det er jo ikke hver dag man opplever at en bedrift begår slik amatørmessig harakiri med viten og vilje - selv om jeg ikke er helt sikker på at vedkommende innehar førstnevnte. I bunn og grunn fremstår bedriftseieren temmelig butthurt - og all verdens shapewear kan ikke bote for denslags. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå