Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært deilig å kunne vise bilder uten å skrive reklame, som man da må om alt i huset ditt er sponset.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MoKath skrev (14 minutter siden):

Hadde det ikke vært deilig å kunne vise bilder uten å skrive reklame, som man da må om alt i huset ditt er sponset.

Eller hatt en soverom for barna som faktisk er barnerom og har leker i alle mulige farger og ikke bare pause pastellfarger? Cbe frarøver de ikke bare muligheten til å skape en digital identitet, men ut fra bloggen å dømme får de ikke skape sin egen identitet overhodet. Alt skal være søtt og delikat. 
Jeg har barn som er noen få år eldre og like gammel som cbe sine barn..og det er en evighet siden de vokste fra slik dill og dall. Og veldig lenge siden de aksepterte at jeg tok bilder av de i eninga. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke betalt LKE/Netfit en krone som PT vist CBE er resultatet av hans veiledning 😬 Alt er feil med den knebøyen, og jeg kan ikke forstå at de ønsker å vise fram dette om dette skal trekke kunder. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Nudeldama skrev (1 time siden):

Hvite mennesker kan også ha krøllete hår. Jeg er helt for at man skal ta hensyn og at det er de som evt er undertrykket som bestemmer hva som er krenkende eller ikke. Men på samme måte som vi som kritiserer folk for å være ufine mot CBE får høre at man krenket pr proxy så kan man si det samme her. Det er åpenbart at CBE her etterligner en film og ikke forsøker å gjøre noe som er etnisk problematisk.

Skriver du dette til andre som har tilsvarende mening som meg (altså flertallet)? Hvis ikke, så bikker det kjapt mot persondiskusjon, noe som er mot regelverket.

Nei, her skal man få passet påskrevet enten man er uenig eller enig med flertallet, virker det som. Det er tydeligvis viktig å gjøre det om til personfokus.

Beklager, men du uttaler deg ikke i et vakum, og du har tidligere (og faktisk også nå) brukt mye tid på å kritisere kritikerne av CBE. Du skriver også «vi som kritiserer folk for å være ufine». Da er det utrolig at du forventer at folk ikke tror innleggene dine ikke skal leses i den konteksten. 

Min oppfattelse er at noen prøvde å dra på fisketur og ville dra i gang en diskusjon om kulturell appropriasjon for deretter å nettopp kunne påpeke  den latterlige i at CBE beskyldes for dette og dermed diskreditere tråden nok en gang. 

Ditt innlegg kan leses som et forsøk på nettopp å påstå at dette er gjengs holdning her inne, noe @Aricia påpeker at ikke er tilfelle.

Lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Sinus123 skrev (2 timer siden):

Angående siste blogginnlegg. Jeg reagerer på at CBE lager interiørinnlegg der hun deler svært mye av barnas soverom. Jeg hadde ikke likt, at masse fremmede mennesker visste nøyaktig hvordan barnerommet mitt såg ut. Synes dette burde holdes privat, for jentenes del.

Kjære vene, disse barnerommene - og foreldrenes soverom - kjenner man da som sin egen bukselomme om man har fulgt CBE noen år😂 

Synes ellers det er spesielt at hun vil “ha fargeblyanter fremme”. Trodde de fleste barn hadde fri tilgang til sånt hjemme, i hvert fall i 7 års-alderen.

Og så skal barnas tegninger henges her, ja det er nok like greit å få de hjelpeløse krusedullene unna veien. Nede kan de i hvert fall ikke være!

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (1 time siden):

Planlegge felles soverom? Er det ikke bare å flytte den ene senga over, da? Problem solved. 

(Skjønner at det skal selges reklame her, altså, men for pokker.)

Ja, det var mitt forslag for et par uker siden også. Flytt ene senga inn, og så lekene ut . Vips ferdig . Hadde tatt meg et kvarter. Uten spons.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (2 minutter siden):

Ja, det var mitt forslag for et par uker siden også. Flytt ene senga inn, og så lekene ut . Vips ferdig . Hadde tatt meg et kvarter. Uten spons.

De begynte for to uker siden? Ok. 😆

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (7 minutter siden):

Kjære vene, disse barnerommene - og foreldrenes soverom - kjenner man da som sin egen bukselomme om man har fulgt CBE noen år😂 

Synes ellers det er spesielt at hun vil “ha fargeblyanter fremme”. Trodde de fleste barn hadde fri tilgang til sånt hjemme, i hvert fall i 7 års-alderen.

Og så skal barnas tegninger henges her, ja det er nok like greit å få de hjelpeløse krusedullene unna veien. Nede kan de i hvert fall ikke være!

Og i den alderen burde man også kunne ha større påvirkningskraft på eget rom og dens utseende. Tenk så flott om ungene selv fikk bestemme! Og det helt uten at vi lesere skulle visst noe som helst om dette. CBE må gjerne selge sjela si så lenge hun dropper den kroniske eksponeringen av barn.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (4 minutter siden):

De begynte for to uker siden? Ok. 😆

Husker ikke eksakt datoen...men en stund siden...etter jul engang...romjula kanskje. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (2 minutter siden):

Husker ikke eksakt datoen...men en stund siden...etter jul engang...romjula kanskje. 

Ikke så rart at de mener at speilgnukking, kaffekopp, armstrekk, 10000 skritt og mølleløping med Netflix er innhold de kan vise frem og selge til høystbydende.  For et liv. Det er sånt vi andre driver med uten å reflektere over det. I tillegg til jobb. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (1 time siden):

Det er ikke så nøye for mamma Caroline om hele verden vet hvordan døtrenes rom ser  ut og detaljer om hvordan de sover. Rommet/rommene er en utømmelig inntektskilde og en slik sjanse kan man ikke la gå fra seg. Da får det heller være om døtrene taper sin mulighet til å skape digital egen identitet og at deres rett til personvern krenkes.

Godt formulert! Synes det er trist å se, og skjønner ikke at de som foreldre ønsker å gjøre dette.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (1 time siden):

Ikke så rart at de mener at speilgnukking, kaffekopp, armstrekk, 10000 skritt og mølleløping med Netflix er innhold de kan vise frem og selge til høystbydende.  For et liv. Det er sånt vi andre driver med uten å reflektere over det. I tillegg til jobb. 

Når du lister det opp sånn virker det hele bare så tomt og trist 😔

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben02 skrev (24 minutter siden):

Når du lister det opp sånn virker det hele bare så tomt og trist 😔

Sympatien min ligger hos de som skal finansiere dette gjennom medlemskap pålydende 4000kr, også 2500kr i mnd etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tannbein

Det ser ikke ut som om det bor noen på de barnerommene. Like upersonlige som resten av huset og ser ut som om de er dratt rett ut av reklamekatalogen til jollyroom. Jeg kjenner igjen de masseproduserte plakatene fra et reklamesamarbeid hun hadde i fjor eller forrige året, de har jo fylt halve huset med dem. Rimelig stusselig med tanke på at den ene som bor i huset faktisk har kurs i fotografi. Jeg syns generelt at alle rommene ser ut som showroom og ikke rom hvor det faktisk bor folk. Men jobben til både CBE og mannen er jo å tasse rundt hjemme og trene sammen og å fylle huset med reklamenips. Så jeg skjønner jo at de må lage masse, masse jobb ut av å flytte en seng inn på naborommet.

#hektiskliv

#meningsfylthverdag

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbein skrev (På 8.1.2021 den 22.12):

Det ser ikke ut som om det bor noen på de barnerommene. Like upersonlige som resten av huset og ser ut som om de er dratt rett ut av reklamekatalogen til jollyroom. Jeg kjenner igjen de masseproduserte plakatene fra et reklamesamarbeid hun hadde i fjor eller forrige året, de har jo fylt halve huset med dem. Rimelig stusselig med tanke på at den ene som bor i huset faktisk har kurs i fotografi. Jeg syns generelt at alle rommene ser ut som showroom og ikke rom hvor det faktisk bor folk. Men jobben til både CBE og mannen er jo å tasse rundt hjemme og trene sammen og å fylle huset med reklamenips. Så jeg skjønner jo at de må lage masse, masse jobb ut av å flytte en seng inn på naborommet.

#hektiskliv

#meningsfylthverdag

#samfunnsnyttig  🙄

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det er å gå rundt som to voksne mennesker og vite at man bidrar sånn ca null til samfunnet. Foruten skatt. De utretter null utover det. Men de er kanskje ikke klar over det. For en meningsløs hverdag, sett i det store bildet. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande

Vi bør alle reflektere over hva vi bidrar med til samfunnet i "jobben vi har".

Om noen stiller spørsmål med samfunnsnytten ved en jobb,  bør man ikke gå ut fra at de dermed "føler seg bedre enn andre". For mange handler det mer om samfunnsansvar.

La oss se på hva bedriften Treasures AS bl.a. har bidratt med de siste 10-11 årene - fra https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Tilføyelse: Hvorfor forsvare noe slikt? 

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...