loffen Skrevet 6. oktober 2020 #29301 Del Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, LisenL skrev: Jeg gikk inn for å sjekke innlegget, og kan bare svare for slik jeg opplever det aktuelle bildet av CBE sine hender som knar bolledeig. Her er det fokusert på svært synlige blodårer/vener, noe som ofte er et tegn på svært lite underhudsfett og overdreven trening. Jeg har slike hender.. mine blodårer er enda mer fremtredende enn på det bolledeigbildet. Jeg skjemmes over det. Særlig nå når det blir presisert her at det både er stygt og usunt. Mine foreldre hadde også slike hender. Jeg er slett ikke for tynn, men akkurat passe, jeg trener, men ikke overdrevent. Trodde det var feil bilde det var referert til, da jeg reagerte på BARNA som igjen har en fremtredende rolle i bloggen... Ellers så synes jeg brukerdebatten her inne er helt tragisk for tiden, tror jeg logger av for en stund. Også skulle ønske jeg hadde mer fett på hendene. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisenL Skrevet 6. oktober 2020 #29302 Del Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, loffen skrev: Jeg har slike hender.. mine blodårer er enda mer fremtredende enn på det bolledeigbildet. Jeg skjemmes over det. Særlig nå når det blir presisert her at det både er stygt og usunt. Mine foreldre hadde også slike hender. Jeg er slett ikke for tynn, men akkurat passe, jeg trener, men ikke overdrevent. Trodde det var feil bilde det var referert til, da jeg reagerte på BARNA som igjen har en fremtredende rolle i bloggen... Ellers så synes jeg brukerdebatten her inne er helt tragisk for tiden, tror jeg logger av for en stund. Også skulle ønske jeg hadde mer fett på hendene. Enig med deg i at det mest kritikkverdige i dette innlegget er eksponeringen av barna! Det aktuelle bildet alene ville nok ingen ha reagert på. Vi har alle ulike hender, og synlige blodårer kan også skyldes andre ting enn lite underhudsfett og overdreven trening. Publisert i CBE sine kanaler, hvor alle bilder er nøye utvalgt, kan jeg likevel forstå at noen reagerer på dette. Særlig sett i sammenheng med alle andre bilder og tekst som formidler såkalt «thinspo». 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 6. oktober 2020 #29303 Del Skrevet 6. oktober 2020 2 minutter siden, loffen skrev: Jeg har slike hender.. mine blodårer er enda mer fremtredende enn på det bolledeigbildet. Jeg skjemmes over det. Særlig nå når det blir presisert her at det både er stygt og usunt. Mine foreldre hadde også slike hender. Jeg er slett ikke for tynn, men akkurat passe, jeg trener, men ikke overdrevent. Trodde det var feil bilde det var referert til, da jeg reagerte på BARNA som igjen har en fremtredende rolle i bloggen... Ellers så synes jeg brukerdebatten her inne er helt tragisk for tiden, tror jeg logger av for en stund. Også skulle ønske jeg hadde mer fett på hendene. Er faktisk helt enig med deg. Jeg har også slike hender, og de blir spesielt aktivert ved varme. Jeg er normalvektig og trener lite, for det meste bare litt lett trim. Jeg synes det blir på kanten til overanalysering av disse hendene. At CBE har bilder i arkivene sine som fremmer pro-ana er helt klart og jeg er ikke uenig med kritikerne i det, men å hevde at hendene hennes er det store problemet blir for meg feil. Jeg forstår at det kan finnes folk der ute som kan finne det bildet triggende, jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser i mange år (jeg ble aldri undervektig, det skal sies), men ærlig talt har jeg mye større problemer med all body checkingen hun holder på med hvor mange av bildene viser hele kroppen hennes i unaturlige positurer som skal fremheve ribbein, bulende magemuskler og thigh gaps. Det er en bevisst handling hun gjør for å fremme seg selv som tynnest mulig. Hendene hennes derimot er det ikke noe hun egentlig kan gjøre noe med. Ikke misforstå meg, jeg synes CBE-bloggen har opptrått og opptrer ekstremt problematisk når det kommer til kropp og livsstil. Hele veien har de tatt avstand til den usunne påvirkningskraften de innehar, og har gang etter gang har de bedt folk som blir trigget slutte å lese bloggen deres hvor de forsåvidt annerkjenner at den kan være triggende men nekter å ta ansvar for det. Det er et problem at de som formidler usunne verdier og holdninger til andre skal kunne dure på slik de vil og høste inn gratulasjoner for å være fit, mens de som sliter bare får beskjed om å ta seg sammen. Samtidig ligger det et poeng i det flere har skrevet om at folk med spiseforstyrrelser må slutte å oppsøke triggende kilder. Jeg brukte selv CBE som thinspo og treningsinspo da jeg var på mitt sykeste, fordi det var så lett tilgjengelig. Jeg venta mange år før jeg gikk inn på bloggen hennes igjen fordi jeg ønsket å bli friskere i hodet, og dette lærte jeg ved at jeg måtte annerkjenne at jeg drev med en form for selvskading ved å titte på CBE og andre kvinner på nettet som jeg kun fulgte pga utseendet. Jeg måtte rett og slett få i hjemmelekse å avfølge disse som påvirket meg dårlig og slutte å oppsøke slikt innhold hvis jeg ønsket å bli frisk. For å ha spiseforstyrrelse er fortsatt en jobb den syke også må ta del i. Vi kan få råd og hjelp men hvis vi ikke følger opp rådene, så blir vi ikke bedre. Jeg avslutter med å minnes Peder Kjøs sine ord i den ganske kleine debatten mellom Ulrikke Falch og Kristine Ullebø: Man kan bli negativt påvirket av influencere og det er et problem, men de er ikke ene og alene det som utløser en spiseforstyrrelse. Da har personen mye mer kompliserte underliggende mentale problemer. Dette fjerner ikke ansvaret influencere har som produserer et sterkt triggende innhold, og det burde genuint komme ordentlige retningslinjer og regler for hva man kan poste på blogg og SoMe, ikke bare en plakat man frivillig kan underskrive, men det er ikke helt svart-hvitt heller. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. oktober 2020 #29304 Del Skrevet 6. oktober 2020 14 minutter siden, loffen skrev: Jeg har slike hender.. mine blodårer er enda mer fremtredende enn på det bolledeigbildet. Jeg skjemmes over det. Særlig nå når det blir presisert her at det både er stygt og usunt. Mine foreldre hadde også slike hender. Jeg er slett ikke for tynn, men akkurat passe, jeg trener, men ikke overdrevent. Trodde det var feil bilde det var referert til, da jeg reagerte på BARNA som igjen har en fremtredende rolle i bloggen... Ellers så synes jeg brukerdebatten her inne er helt tragisk for tiden, tror jeg logger av for en stund. Også skulle ønske jeg hadde mer fett på hendene. Innleggene på bloggen leses i en kontekst. Jeg har selv store blodårer på hendene, har til og med fått kommentarer på «godt trent» (medfører ikke helt riktighet), men jeg oppfatter bildet som en del av narrativet til CBE.no; fettfri kropp og mye trening. I likhet med at det må påpekes at en vanlig pizza er for ungene, ikke CBE. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. oktober 2020 #29305 Del Skrevet 6. oktober 2020 4 minutter siden, Sursøtsaus skrev: Er faktisk helt enig med deg. Jeg har også slike hender, og de blir spesielt aktivert ved varme. Jeg er normalvektig og trener lite, for det meste bare litt lett trim. Jeg synes det blir på kanten til overanalysering av disse hendene. At CBE har bilder i arkivene sine som fremmer pro-ana er helt klart og jeg er ikke uenig med kritikerne i det, men å hevde at hendene hennes er det store problemet blir for meg feil. Jeg forstår at det kan finnes folk der ute som kan finne det bildet triggende, jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser i mange år (jeg ble aldri undervektig, det skal sies), men ærlig talt har jeg mye større problemer med all body checkingen hun holder på med hvor mange av bildene viser hele kroppen hennes i unaturlige positurer som skal fremheve ribbein, bulende magemuskler og thigh gaps. Det er en bevisst handling hun gjør for å fremme seg selv som tynnest mulig. Hendene hennes derimot er det ikke noe hun egentlig kan gjøre noe med. Ikke misforstå meg, jeg synes CBE-bloggen har opptrått og opptrer ekstremt problematisk når det kommer til kropp og livsstil. Hele veien har de tatt avstand til den usunne påvirkningskraften de innehar, og har gang etter gang har de bedt folk som blir trigget slutte å lese bloggen deres hvor de forsåvidt annerkjenner at den kan være triggende men nekter å ta ansvar for det. Det er et problem at de som formidler usunne verdier og holdninger til andre skal kunne dure på slik de vil og høste inn gratulasjoner for å være fit, mens de som sliter bare får beskjed om å ta seg sammen. Samtidig ligger det et poeng i det flere har skrevet om at folk med spiseforstyrrelser må slutte å oppsøke triggende kilder. Jeg brukte selv CBE som thinspo og treningsinspo da jeg var på mitt sykeste, fordi det var så lett tilgjengelig. Jeg venta mange år før jeg gikk inn på bloggen hennes igjen fordi jeg ønsket å bli friskere i hodet, og dette lærte jeg ved at jeg måtte annerkjenne at jeg drev med en form for selvskading ved å titte på CBE og andre kvinner på nettet som jeg kun fulgte pga utseendet. Jeg måtte rett og slett få i hjemmelekse å avfølge disse som påvirket meg dårlig og slutte å oppsøke slikt innhold hvis jeg ønsket å bli frisk. For å ha spiseforstyrrelse er fortsatt en jobb den syke også må ta del i. Vi kan få råd og hjelp men hvis vi ikke følger opp rådene, så blir vi ikke bedre. Jeg avslutter med å minnes Peder Kjøs sine ord i den ganske kleine debatten mellom Ulrikke Falch og Kristine Ullebø: Man kan bli negativt påvirket av influencere og det er et problem, men de er ikke ene og alene det som utløser en spiseforstyrrelse. Da har personen mye mer kompliserte underliggende mentale problemer. Dette fjerner ikke ansvaret influencere har som produserer et sterkt triggende innhold, og det burde genuint komme ordentlige retningslinjer og regler for hva man kan poste på blogg og SoMe, ikke bare en plakat man frivillig kan underskrive, men det er ikke helt svart-hvitt heller. Ingen som har hevdet det, iallfall ikke jeg. Jeg ser på bildet som en del av historiefortellingen i CBE-universet; thinspo-delen (og mht til selve aktiviteten som er bollelaging, blir dette narrativet kanskje enda viktigere å kommunisere.) 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 6. oktober 2020 #29306 Del Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, Kollontaj skrev: Thinspo. I likhet med bar mage-bilder vises svært lite underhudsfett og i tillegg bulende blodårer (som riktignok økes ved aktivitet og varme). Nei, «hun kan sikkert ikke noe for det», men uansett er slike blodårer goals både for de som vil ha minst mulig kroppsfett og de som i tillegg trener mye styrke. En markør på at du har lykkes med treningen, så å si. At du har mye muskler og lite fett. Jeg synes det er unødvendig å publisere sånne bilder, men jeg ser jo hva de kommuniserer. Dette fra ei dame som drev en pro ana-blogg og i etterkant har innrømmet å ha hatt spiseforstyrrelser, samt alltid har fokus på å fremstille kroppen så liten som mulig. Er det sant 😵 Da blir det mer forståelig, for jeg reagerte på at hun la ut det bildet, faktisk, for det var virkelig ikke pent å se på og passet ikke inn i den alltid perfekte og brushede virkelighet man hele tiden får se. Men om det er et ‘bevis’ på at man er tynn så... It makes sense. Dessverre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 6. oktober 2020 #29307 Del Skrevet 6. oktober 2020 Jeg ble en smule glad nå som jeg så på storien til CBE. Å det er at hun ikke får promotert, reklamert for eldstedatterens 7års dag, fordi datteren har ombestemt for å ikke ha en alve team selskap, men vil heller ha feiringen på Jump som er en trampolinepark. Det er noe CBE tar svært tungt siden hun da ikke får utbredte sine ideer og bli sponset med det ene å det andre. Reaksjonen til CBE til dette finner jeg merkelig å underlig for at HUN ble skuffet. Som enhver mor så burde hun igrunn være sjeler glad for å slippe å planlegge det ene å det andre, med stress som limer seg fast på ryggen. Men jeg har innforstått at CBE ikke er som andre mødre med at familielivet deres er ett produkt som må ut til verden og framheve hennes SoMe kanaler på sitt beste. Mens jeg skriver dette så slår tanken inn at CBE blir sponset uansett hva eller hvor hun skal. Så hvorfor skulle ikke hun bli sponset på 7års feiringen til eldste datteren selv om det ikke er hjemme hos dem liksom. Dermed blir det nok ett barneselskap sponset.. igjen. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 6. oktober 2020 #29308 Del Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, SoWhat? skrev: Du leser nedlatenhet, men jeg vet ikke jeg... Jeg syns personlig at det er fryktelig mye mer nedlatende å mene at voksne med psykiske issues er hjelpesløse og stakkarslige. At de må skånes og hjelpes og støttes i enhver situasjon. De er da ofte like oppegående, om ikke mer oppegående, enn folk uten de problemene. Men kan langt på vei hjelpe seg selv med profesjonell støtte. Ironisk nok (?) er trening og kosthold to ting som hjelper veldig. Jeg har forståelse for at motivasjon og selvkontroll kan være vanskelig å opparbeide. Det kjenner vel de fleste til regner jeg med. Men likevel så er det en selv som må hjelpe seg selv mest. Noen ganger går det ikke, noen blir ikke friske. En leser jo også iblant her inne at psykologer forteller pasienter at det ikke går noen vei med behandling. Det er trist. Til slutt vil jeg minne på at CBE tydeligvis har fortalt at hun har hatt spiseproblemer. Kanskje dere skal slutte å kommentere kroppen hennes i tide og utide om hvordan hun poserer osv? At dere heller ser at hun trener og spiser vanlig mat, om enn oftest sunn, og at hun ser ok ut? For hvis det er sånn at dere tror at hun fremdeles har et problem, så er det vel ganske drøyt å hele tiden kommentere hvordan hun står og går og sitter og Gud vet hva? Bare en tanke. Siden dere er så opptatt av å skåne andre med problemer. Nå tror jeg personlig at CBE er både frisk og fornuftig. Ikke feilfri, men så langt ifra verst i klassen ang usunn påvirkning. Veldig langt ifra også! De som er farlige forbilder er de som opererer seg til det nesten ugjenkjennelige, og de sikter seg inn mot unge. Der har man noe å ta tak i! Så, kort oppsummert: Leserne til CBE.no er sterke, så de får seile sin egen sjø, klare seg som best de kan og er ikke verdt tiden vår, selv om det er 300.000 av dem (jf følgertallet på IG), mens CBE selv er så skjør at hun må skjermes for kritisk søkelys og få holde på i fred med thinspoen sin, selv om hun bare er én? Hvorfor er CBE så mye mer verdt enn leserne sine, mener du? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. oktober 2020 #29309 Del Skrevet 6. oktober 2020 9 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Jeg ble en smule glad nå som jeg så på storien til CBE. Å det er at hun ikke får promotert, reklamert for eldstedatterens 7års dag, fordi datteren har ombestemt for å ikke ha en alve team selskap, men vil heller ha feiringen på Jump som er en trampolinepark. Det er noe CBE tar svært tungt siden hun da ikke får utbredte sine ideer og bli sponset med det ene å det andre. Reaksjonen til CBE til dette finner jeg merkelig å underlig for at HUN ble skuffet. Som enhver mor så burde hun igrunn være sjeler glad for å slippe å planlegge det ene å det andre, med stress som limer seg fast på ryggen. Men jeg har innforstått at CBE ikke er som andre mødre med at familielivet deres er ett produkt som må ut til verden og framheve hennes SoMe kanaler på sitt beste. Mens jeg skriver dette så slår tanken inn at CBE blir sponset uansett hva eller hvor hun skal. Så hvorfor skulle ikke hun bli sponset på 7års feiringen til eldste datteren selv om det ikke er hjemme hos dem liksom. Dermed blir det nok ett barneselskap sponset.. igjen. Jeg pleier ikke ha på lyd, men nå sjekket jeg hva hun snakket om da hun satt i bilen. Helt sjokkert over hvor mye hun deler om barna! 😳 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 6. oktober 2020 #29310 Del Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, Snøsøta skrev: Det er forkastelig og skadelig å drive aktiv thinspo. CBE gjør beviselig det. At hun har erfaring med sin egen pro ANA-bakgrunn underbygger at hun vet akkurat hva hun gjør. Hun er ikke dum. Jeg er rystet over hvor langt enkelte av de som forsvarer CBE.no er villige til å gå, disse siste sidene er det verste jeg har sett. Nå er det ikke bare de som kommenterer på kritikkverdige forhold ved CBE.no som får gjennomgå. Alkoholikere, anorektikere, personer med psykiske lidelser, alle må skylde seg selv og ta seg sammen fordi CBE.no kan aldri gjøre noe galt. Det blir som å si at det er ens egen feil at man blir slutt, du sto jo i veien for kulene. Når skal CBE.no ta seg sammen da dere? Når skal den kommersielle reklamebedriften ta ansvar for mulige uheldige konsekvenser av driften? Skal miljøet også bare ta seg sammen og unngå det økte forbruket som følger virksomheten? Skal barna ta ansvar for de uheldige konsekvensene av å bli eksponert på CBE.no? Kanskje alt blir bra om se selv tar ansvar og lar være å se på alt som er publisert opp i gjennom? For det er jo ikke CBE.no som skal ta ansvar for sin egen virksomhet - det er jo bare for resten av verden å ta seg sammen? Litt som når Trump får covid-19. Og for innlegget ditt! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 6. oktober 2020 #29311 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) 7 minutter siden, Kollontaj skrev: Jeg pleier ikke ha på lyd, men nå sjekket jeg hva hun snakket om da hun satt i bilen. Helt sjokkert over hvor mye hun deler om barna! 😳 Har sjelden lyd på pga barna blir filmet som oftest. Nå som hun var alene så skrudde jeg opp, å måtte sette fra meg tekoppen som jeg drakk for å få med meg hva hun faktisk sa om barna. Endret 6. oktober 2020 av MaleficentAurora 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. oktober 2020 #29312 Del Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, LisenL skrev: Jeg tror ingen her inne mener at CBE alene har ansvar for at mennesker utvikler psykiske vansker eller spiseforstyrrelser. Men som du selv sier «Voksne MÅ lære seg å ta ansvar». CBE og mannen er voksne. De vet at mye av innholdet de publiserer kan virke triggende på sårbare mennesker, og at denne bedriften er en del av problemet. Likevel tar de ingen ansvar. Bedriften har gang på gang fått tilbakemelding fra fagpersoner og privatpersoner på hvordan nettopp mange med vanskelig forhold til mat og kropp har funnet inspirasjon og blitt trigget i CBE sine kanaler. Likevel tar de ingen ansvar. Jeg tror at de fleste bedrifter og mennesker med utviklet evne til mentalisering ville håndtert en slik tilbakemelding på en annen måte enn denne bedriften. For meg ville en normal reaksjon fra en bedrift og eller/ privatperson ville vært tanker som: «Så vondt å høre at noen har oppfattet vårt innhold på denne måten. Det er ikke hva vi ønsker å kommunisere. Hvilke endringer kan vi gjøre i vår bedrift slik at vi ikke bidrar til å forsterke uheldig kroppsfokus i samfunnet?» Bedriften Treasures : Det er ikke vårt ansvar hvordan noen oppfatter det vi kommuniserer. Jeg tenker at de i en periode var litt ekstreme da de holdt på med lavkarbo og slikt. De har gjort feil og nok hatt litt dårlig dømmekraft enkelte ganger. Men det er jo en del år siden, og vi utvikler oss alle mann. Pr i dag ser jeg en sunn og fornuftig CBE, og jeg kan ikke se at hun er noen farlig påvirkning på noen. Det er ikke overdrevent med trening som jeg ser, og det er helt sunn normal mat. De er mye utendørs og i aktivitet. At de ikke alltid tidligere har vært ydmyke er så sin sak. Men fra henne til de som virkelig er skadelige forbilder er det milevis forskjell nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. oktober 2020 #29313 Del Skrevet 6. oktober 2020 12 minutter siden, Aricia skrev: Så, kort oppsummert: Leserne til CBE.no er sterke, så de får seile sin egen sjø, klare seg som best de kan og er ikke verdt tiden vår, selv om det er 300.000 av dem (jf følgertallet på IG), mens CBE selv er så skjør at hun må skjermes for kritisk søkelys og få holde på i fred med thinspoen sin, selv om hun bare er én? Hvorfor er CBE så mye mer verdt enn leserne sine, mener du? Jeg mener ikke det. Men siden dere mener at CBE har et problem, og at alle med problemer må bli vist omtanke og omsorg...Så rimer det ikke særlig godt 🙂 Jeg personlig, i motsetning til flere her, tror C er både frisk og fornuftig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 6. oktober 2020 #29314 Del Skrevet 6. oktober 2020 19 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg tenker at de i en periode var litt ekstreme da de holdt på med lavkarbo og slikt. De har gjort feil og nok hatt litt dårlig dømmekraft enkelte ganger. Men det er jo en del år siden, og vi utvikler oss alle mann. Pr i dag ser jeg en sunn og fornuftig CBE, og jeg kan ikke se at hun er noen farlig påvirkning på noen. Det er ikke overdrevent med trening som jeg ser, og det er helt sunn normal mat. De er mye utendørs og i aktivitet. At de ikke alltid tidligere har vært ydmyke er så sin sak. Men fra henne til de som virkelig er skadelige forbilder er det milevis forskjell nå. Du mener det er sunt å hevde at kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16? Og at det er sunt å legge ut bilder av seg selv to-tre dager etter fødsel for å vise at kroppen ikke har blitt ødelagt? Ikke bare en gang, men to? Deg om det. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 6. oktober 2020 #29315 Del Skrevet 6. oktober 2020 2 minutter siden, 123Frustrert skrev: Du mener det er sunt å hevde at kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16? Og at det er sunt å legge ut bilder av seg selv to-tre dager etter fødsel for å vise at kroppen ikke har blitt ødelagt? Ikke bare en gang, men to? Deg om det. Det hevdes mye fra enkelte uten dokumentasjon 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 6. oktober 2020 #29316 Del Skrevet 6. oktober 2020 20 minutter siden, SoWhat? said: Jeg mener ikke det. Men siden dere mener at CBE har et problem, og at alle med problemer må bli vist omtanke og omsorg...Så rimer det ikke særlig godt 🙂 Jeg personlig, i motsetning til flere her, tror C er både frisk og fornuftig. I så fall gjør det jo saken enda mer graverende. Er man frisk og fornuftig, men fortsatt opererer slik CBE gjør, så viser det bare at vedkommende med viten og vilje gir totalt blanke i hvilke konsekvenser hennes påvirkning har for andre. Det er kynisk, det er utspekulert, og ikke minst forkastelig. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 6. oktober 2020 #29317 Del Skrevet 6. oktober 2020 40 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg mener ikke det. Men siden dere mener at CBE har et problem, og at alle med problemer må bli vist omtanke og omsorg...Så rimer det ikke særlig godt 🙂 Jeg personlig, i motsetning til flere her, tror C er både frisk og fornuftig. Nei, hverken alkoholikere eller psykisk syke skal jo bli tatt noe spesielt hensyn til og få særbehandling etter det du og flere har argumentert for de siste sidene? De "skal hjelpe seg selv og ikke skånes" skrev du i innlegget jeg svarte på. Den eneste du tok til orde for å skåne, derimot, var CBE selv. Hun skal altså tilgodeses med en spesialbehandling du ikke unner noen andre, uansett problemer og diagnoser. Og det til tross for at hun er frisk og fornuftig. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 6. oktober 2020 #29318 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) 11 minutter siden, Aricia skrev: Nei, hverken alkoholikere eller psykisk syke skal jo bli tatt noe spesielt hensyn til og få særbehandling etter det du og flere har argumentert for de siste sidene? De "skal hjelpe seg selv og ikke skånes" skrev du i innlegget jeg svarte på. Den eneste du tok til orde for å skåne, derimot, var CBE selv. Hun skal altså tilgodeses med en spesialbehandling du ikke unner noen andre, uansett problemer og diagnoser. Og det til tross for at hun er frisk og fornuftig. Jeg har ikke argumentert for at en ikke skal ta hensyn til psykisk syke. Jeg mener bare at en del må en nesten bli sterk nok til å klare å stå i mot. Med hjelp fra andre. Livet er ikke sånn at alle tar hensyn til en hele tiden. Regner med at jeg går under «flere.» Endret 6. oktober 2020 av Klink 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 6. oktober 2020 #29319 Del Skrevet 6. oktober 2020 35 minutter siden, 123Frustrert skrev: Du mener det er sunt å hevde at kroppen ikke har forandret seg siden hun var 16? Og at det er sunt å legge ut bilder av seg selv to-tre dager etter fødsel for å vise at kroppen ikke har blitt ødelagt? Ikke bare en gang, men to? Deg om det. Sunt å hevde? Jeg har heller ikke forandret meg kroppsmessig siden jeg var ungdom. Jeg bruker like små størrelser. Men vi skal ikke få lov til å si det? Jeg la på meg så mye i en sorgorosess at jeg måtte slanke meg for noen få år siden. Før og etter det er jeg naturlig slank. Skal jeg skamme meg? Fordi det ikke er "det typiske"? Skaĺ jeg ikke få lov til å si det? Hun er ikke alene. Men dere tror tydeligvis det. Selv om vi er flere som er slanke og bruker samme str i klær selv om vi bikker 25 og 30 år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 6. oktober 2020 #29320 Del Skrevet 6. oktober 2020 Så hvor står CBE sitt ansvar oppi alt dette psykiske lidelser snakket? Er det ikke hennes ansvar som influencere at hun IKKE gir feil inntrykk eller sender ut feile signaler? Det er fluss av dokumentasjon som beviser på at CBE overhodet ikke bryr seg om noe annet enn seg selv. "Jeg har samme kropp å rompa siden jeg var 15-16år" "Jeg hat brukt samme kles str siden jeg var ungdom" Er ikke slikt som kan føre til dårlig selvtillit og selvbildet når ens forbildet og influencere ikke har endret seg fra sine yngre dager? Er det ikke ekstra triggene for de som har pysiske lidelser at influencere CBE forteller dem at kroppen hennes er sånn og sånn. Og derfor bruker hun forsatt "samme" kles str? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå