pøbelsara Skrevet 13. mai 2020 #21161 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 42 minutter siden, Luvinesta skrev: Dette er tull fra ende til annen. Det er langt fra nesegrus beundring til direkte ufyselige kommentarer ala: Når man redigerer så mye og glemmer «å sette» tilbake navelen. #thininspofrahelvete. Som småbarnsmor bør du ha litt mer mellom øra en å legge ut ihjel redigerte bilder for å se skinni ut. Stakkars barn som har en slik rollemodell. Er det f.eks denne kommentaren du siktet til som du mener at ihuga fans av CBE angriper? Alle som har litt vett i hodet reagerer når man ser slik oppførsel, det er helt normalt at man blir satt på plass når man oppfører seg som et troll som ikke vet hvordan de skal forholde seg til andre mennesker. Det gjelder ikke bare i kommentarfeltet til Caroline, men ellers i sammfunnet også. Ser ellers lite til nebbete kommentarer fra Caroline og mannen altså, så opplys meg gjerne om hvor alle disse kommentarene jeg ikke finner befinner seg. Om det ikke var denne kommentaren du siktet til så har jeg en oppfordring til deg. Vis meg én kommentar som er konstruktiv kritikk og ikke er gjennomsyret av forakt herfra til månen som blir angrepet i kommentarfeltet av andre. Jeg venter i spenning. En ting er at du mener at alt som er positivt i Carolines favør er nesegrus beundring, men slike stygge kommentarer som det over her er ikke en kommentar som smaker litt av kritikk. Og det er det som skjer gang på gang her inne, ting som ikke har rot i virkeligheten blir dratt frem som en sannhet, og det er nok derfor det er så mange som reagerer på denne tråden, betviler troverdigheten her inne, og ønsker å være et motstykke til alt som blir dratt ut av proposjoner. Jeg har ved flere anledninger dokumentert saklig, konstruktiv kritikk som ikke er publisert. Jeg har også blitt kalt drittkjerring fra Kg av en av hennes mest ihuga fans i kommentarfeltet - under et innlegg som var både saklig og høflig, men som nok ble utløst av at jeg undertegnet med nikket mitt herfra. Det innlegget hvor jeg ble kalt drittkjerring ble først fjernet fra kommentarfeltet etter at det ble kommentert her inne. (Jeg har dokumentasjon på dette som jeg sparer til rette anledning.) Det er en hel rekke saklige innlegg som har blitt angrepet av CBE-politiet i kommentarfeltet og det er dokumentert mange ganger før i denne tråden. Endret 13. mai 2020 av pøbelsara 42
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 13. mai 2020 Populært innlegg #21162 Skrevet 13. mai 2020 Sneak peek'en på kolleksjonen fra My Muse bekrefter det jeg har trodd hele tiden; CBE har "designet" for sin egen kropp, ikke kommersielt; bukser med lavt liv, løse topper, magetopper, BH-topper med pynt, bh'er uten noen form for hold eller støtte, truser uten synlig strech. Hun påstår at hennes målgruppe er voksne kvinner med høy utdannelse og god økonomi. Jeg er i den kategorien. Kvinner på 30+ går vanligvis ikke med magetopper, bh-topper med store, hengende tøybiter og bukser med lavt liv. Jeg har ikke gått med magetopp siden jeg var 21. Kroppen min kunne pulled off en magetopp, men det ville ikke falt meg inn å gå rundt å vise magen annet en i badetøy på stranda/basseng. Jeg er voksen, det blir bare helt feil i min verden. Hun har designet en kolleksjon som passer bedre til ungdom mellom 15-20, som defintivt ikke gidder å betale penger for en kolleksjon fordi CBE sitt navn står på den. De vet ikke engang at hun eksisterer. 63
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21163 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 2 hours ago, Lavande said: Eksempel på hvordan CBE kan svare med "småspydigheter" på spørsmål fra lesere https://influencere.wordpress.com/2019/04/25/caroline-berg-eriksen-paskeliljer-og-kritikk-i-kommentarfelt/ Ikke noen nyere link fra Carolines eget kommentarfelt altså? Er det ikke en ganske smal sak å dokumentere det når halvparten av kommentarene er nebbete svar fra henne og mannen? 🤷♀️ Skulle jo tro at siden dette skjedde hele tiden (slik det hevdes) så fant man noe nyere enn et ett år gammelt blogg-innlegg fra noen andre der kommentaren hennes ikke engang var så ille. Kan du kanskje finne et eksempel på der de ihuga Caroline-politiet fansen klikker på kommentarer som ikke er nesegrus beundring, men saklig og ryddig? 2 hours ago, pøbelsara said: Jeg har ved flere anledninger dokumentert saklig, konstruktiv kritikk som ikke er publisert. Jeg har også blitt kalt drittkjerring fra Kg av en av hennes mest ihuga fans i kommentarfeltet - under et innlegg som var både saklig og høflig, men som nok ble utløst av at jeg undertegnet med nikket mitt herfra. Det innlegget hvor jeg ble kalt drittkjerring ble først fjernet fra kommentarfeltet etter at det ble kommentert her inne. (Jeg har dokumentasjon på dette som jeg sparer til rette anledning.) Det er en hel rekke saklige innlegg som har blitt angrepet av CBE-politiet i kommentarfeltet og det er dokumentert mange ganger før i denne tråden. Ah! Så du har dokumentasjon, men du sparer det til rette anledning..? Altså, alt jeg spør etter er dokumentasjon for påstandene. Dersom dette var et så stort problem som det hevdes og har skjedd så ofte så bør det ikke være så vanskelig å kunne bevise det, det er flere som var ganske på og ramser opp hvor forferdelig hun og fansen er i kommentarfeltet hele tiden, men når det kommer til stykket å skulle vise til det så er det ingen som klarer det? Så om du sitter på dokumentasjon på å bli kalt drittkjerring etter at du skrev et både saklig og høflig innlegg, men ikke føler for å bevise det så blir det uansett bare spekulasjoner og påstander som så mye annet her i tråden. Endret 13. mai 2020 av Luvinesta 9
FotbaIlflua Skrevet 13. mai 2020 #21164 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, Luvinesta skrev: Ikke noen nyere link fra Carolines eget kommentarfelt altså? Er det ikke en ganske smal sak å dokumentere det når halvparten av kommentarene er nebbete svar fra henne og mannen? 🤷♀️ Skulle jo tro at siden dette skjedde hele tiden (slik det hevdes) så fant man noe nyere enn et ett år gammelt blogg-innlegg fra noen andre der kommentaren hennes ikke engang var så ille. Kan du kanskje finne et eksempel på der de ihuga Caroline-politiet fansen klikker på kommentarer som smaker litt kritikk? Noen? Ah! Så du har dokumentasjon, men du sparer det til rette anledning..? Altså, alt jeg spør etter er dokumentasjon for påstandene. Dersom dette var et så stort problem som det hevdes og har skjedd så ofte så bør det ikke være så vanskelig å kunne bevise det, det er flere som var ganske på og ramser opp hvor forferdelig hun og fansen er i kommentarfeltet hele tiden, men når det kommer til stykket å skulle vise til det så er det ingen som klarer det? Så om du har dokumentasjon på å bli kalt drittkjerring etter at du skrev et både saklig og høflig innlegg, men ikke føler for å bevise det så blir det uansett bare spekulasjoner og påstander som så mye annet her i tråden. Det redigeres over en lav sko i kommentarfeltet. Bl.a for noen få dager siden når LK var nebbete i kommentarfeltet men slettet hele dialogen, inkludert kritikken som om ingenting har hendt. Man må ta screenshot i det sekundet ting legges ut, ellers kan man risikere at det redigeres/slettes. De slipper sjelden gjennom saklig kritikk, de slipper igjennom noen krasse kommentarer, svarer en gang og lar hyenene overfalle kritikeren med personangrep. Dette skjer så og si hver eneste gang. Om du har lest bloggen og kommentarfeltet, kan du ikke ha unngått å få med deg dette og dokumentasjon burde være fullstendig overflødig. Tillegg; jeg har sett kommentarfeltet hun refererer til og husker de hissige kommentarene hun fikk av fans. Husker ikke hvilket innlegg det var, så gidder ikke å lete. Endret 13. mai 2020 av FotbaIlflua 42
MissLucy Skrevet 13. mai 2020 Forfatter #21165 Skrevet 13. mai 2020 2 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Det redigeres over en lav sko i kommentarfeltet. Bl.a for noen få dager siden når LK var nebbete i kommentarfeltet men slettet hele dialogen, inkludert kritikken som om ingenting har hendt. Man må ta screenshot i det sekundet ting legges ut, ellers kan man risikere at det redigeres/slettes. De slipper sjelden gjennom saklig kritikk, de slipper igjennom noen krasse kommentarer, svarer en gang og lar hyenene overfalle kritikeren med personangrep. Dette skjer så og si hver eneste gang. Om du har lest bloggen og kommentarfeltet, kan du ikke ha unngått å få med deg dette og dokumentasjon burde være fullstendig overflødig. Enig. Det har vært dokumentert hundre ganger i tråden, side opp og side ned med eksempler, som @Luvinesta vet utmerket godt. Det er bare å bla seg bakover. Evt google Dovre og drone, for det første eksemplet som faller meg inn i farten. 38
Kollontaj Skrevet 13. mai 2020 #21166 Skrevet 13. mai 2020 Alle vet da hvordan kommentarfeltet til CBE fungerer? Trenger vel ikke dokumentere det som har vært modus operandi i alle år? Herlighet, mange leser bloggen kun for det latterlige kommentarfeltet (som iallfall ikke jeg tar alvorlig, kan jo være hvem som helst som skriver hva som helst.) 47
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21167 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 35 minutter siden, FotbaIlflua said: Det redigeres over en lav sko i kommentarfeltet. Bl.a for noen få dager siden når LK var nebbete i kommentarfeltet men slettet hele dialogen, inkludert kritikken som om ingenting har hendt. Man må ta screenshot i det sekundet ting legges ut, ellers kan man risikere at det redigeres/slettes. De slipper sjelden gjennom saklig kritikk, de slipper igjennom noen krasse kommentarer, svarer en gang og lar hyenene overfalle kritikeren med personangrep. Dette skjer så og si hver eneste gang. Om du har lest bloggen og kommentarfeltet, kan du ikke ha unngått å få med deg dette og dokumentasjon burde være fullstendig overflødig. Tillegg; jeg har sett kommentarfeltet hun refererer til og husker de hissige kommentarene hun fikk av fans. Husker ikke hvilket innlegg det var, så gidder ikke å lete. Jeg har ikke fått med meg at dette skjer så og si hver eneste gang, nei. Og om dette skjedde nærmest daglig så ville det vel vært en smal sak å kunne klare å dokumentere det, eller? Jeg spør ikke etter dokumentasjon på der noen legger ut stygge kommentarer og får tilsvar fra folk som reagerer (som er helt naturlig og sunt vett fra folk flest) men der det hevdes at Caroline og flere i kommentarfeltet er nebbete og angriper noen som kun er konstruktive og saklige. Og når jeg ikke ser noen klare å komme med et eneste eksempel på dette så konkluderer jeg med at det er løgn. Det blir veldig tåpelig å sitte på et offentlig diskusjonsforum og si at man bare ikke føler for å dokumentere utsagn, at man må bla seg bakover i den 1060 siders lange tråden, "alle vet hvordan kommentarfeltet fungerer" "venter til rette anlending" "Har sett det selv" eller "gidder ikke å lete". Den som kommer med en påstand har også ansvaret for å legge frem dokumentasjon, noe Aquarius04 (som jeg diskuterte med) ikke klarte, og tydeligvis ingen andre heller. Gi meg link til eller screenshot av kommentarfeltet der noen som er saklige mot Caroline blir jaget av hyener, om dere ikke engang klarer ett eksempel så sier det jo seg selv at dette ikke er en realitet eller noe som hender så ofte som det hevdes her og det sier jo mest om troverdigheten og hvor ofte ting blir dratt ut av proposjoner for å lage en egen sannhet. Endret 13. mai 2020 av Luvinesta 8
FotbaIlflua Skrevet 13. mai 2020 #21168 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, Luvinesta skrev: Jeg har ikke fått med meg at dette skjer så og si hver eneste gang, nei. Og om dette skjedde nærmest daglig så ville det vel vært en smal sak å kunne klare å dokumentere det, eller? Jeg spør ikke etter dokumentasjon på der noen legger ut stygge kommentarer og får tilsvar fra folk som reagerer (som er helt naturlig og sunt vett fra folk flest) men der det hevdes at Caroline og flere i kommentarfeltet er nebbete og angriper noen som kun er konstruktive og saklige. Og når jeg ikke ser noen klare å komme med et eneste eksempel på dette så konkluderer jeg med at det er løgn. Det blir veldig tåpelig å sitte på et offentlig diskusjonsforum og si at man bare ikke føler for å dokumentere utsagn, at man må bla seg bakover i den 1060 siders lange tråden, "alle vet hvordan kommentarfeltet fungerer" "venter til rette anlending" "Har sett det selv" eller "gidder ikke å lete". Den som kommer med en påstand har også ansvaret for å legge frem dokumentasjon, noe Aquarius04 (som jeg diskuterte med) ikke klarte, og tydeligvis ingen andre heller. Gi meg en direkte-link eller screenshot av kommentarfeltet der noen som er saklige mot Caroline blir jaget av hyener, om dere ikke engang klarer ett eksempel så er det bare rør. Om du hadde lest innlegget mitt før du svarte på det, kan du se at jeg skrev at de ikke slipper gjennom saklig kritikk. Flere, inkludert undertegnede, har lagt inn saklig kritikk, som ikke blir publisert. De slipper det ikke gjennom fordi saklig kritikk vil gjøre at de enten blir svar skyldig eller framstår negativt. Derfor slipper de bare gjennom kozemoze-innlegg og noen få kritiske kommentarer som fansen oppfatter som krasse og derfor kaster seg over for å forsvare søte, snille Carro. Du finner derfor ikke direkte dokumentasjon på det du etterspør; saklig kritikk, fordi de sjelden slipper det gjennom. Endret 13. mai 2020 av FotbaIlflua 30
Gjest Lavande Skrevet 13. mai 2020 #21169 Skrevet 13. mai 2020 @Luvinesta du har rett, det skjer ikke daglig at Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen sliter med hvordan de håndterer kommentarfeltet, men det er et gjentagende problem.
Gunvald Skrevet 13. mai 2020 #21170 Skrevet 13. mai 2020 De fleste vet at det går ei kule varmt i kommentarfeltet der, jeg føler ikke at man skal trenge å dokumentere det. Jeg er enig i mye av det du skriver @Luvinesta men at det er mye krasse og frekke svar i kommentarfeltet der trenger man ikke gå så langt tilbake for å finne. Det er mye som kanskje ikke er nødvendig å kommentere her inne, men det er også mye som jeg skjønner får en reaksjon. Og da skjønner jeg også at folk her inne reagerer. Når det er sagt så er jeg enig i at hun skal ha cred for å kjøre sitt eget løp og gjøre som hun vil. Selvsagt med unntak av eksponering av barn. 7
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21171 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 1 hour ago, FotbaIlflua said: Om du hadde lest innlegget mitt før du svarte på det, kan du se at jeg skrev at de ikke slipper gjennom saklig kritikk. Flere, inkludert undertegnede, har lagt inn saklig kritikk, som ikke blir publisert. De slipper det ikke gjennom fordi saklig kritikk vil gjøre at de enten blir svar skyldig eller framstår negativt. Derfor slipper de bare gjennom kozemoze-innlegg og noen få kritiske kommentarer som fansen oppfatter som krasse og derfor kaster seg over for å forsvare søte, snille Carro. Du finner derfor ikke direkte dokumentasjon på det du etterspør; saklig kritikk, fordi de sjelden slipper det gjennom. Nå var det @Aquarius04 som påsto at halvparten av kommentarene i kommentarfeltet var nebbete svar fra frua og at ihuga fans gikk løs på alle som ikke er i nesegrus beundring, akkurat det ville jeg ha dokumentasjon på for det er ikke er mulig å dokumentere noe som ikke stemmer. Jeg har sett flere ganger at det har gått en kule varmt i kommentarfeltet, men det er da folk som regelrett er stygge og langt fra konstruktive (at hun velger å publisere disse kommentarene er en annen sak), men her ble det fremstilt som om alle som våget å stille (saklige) kritiske spørsmål annet enn nesegrus beundring ble jaget av både CBE og ihuga fans/selverklært "Caroline-politi", og det stemmer jo overhodet ikke, det er hatske kommentarer som fører til det og det er helt på sin plass mener nå jeg. Jeg etterspør ikke dokumentasjon på saklig kritikk, men på at Caroline er nebbete mot de som holder seg saklig og konstruktiv. Ser jo masse publiserte kommentarer som er konstruktiv kritikk når jeg sjekker nå og som hun svarer hyggelig på. Alt kommer an på hvordan man legger det frem. Det er nok av de som er dårlig kamuflert hyggelige for å få inn noen stikk. Den andre tingen jeg reagerte på var at @Klaraku78 hevdet at Caroline mistet følgere hver dag fordi hun vissnok ikke er ydmyk nok, at hun tror at alt hun gjør er riktig og at alle andre tar feil, at hun er så perfekt... Men da jeg bladde bakover i bloggen så fant jeg ikke en eneste kommentar fra Caroline (eller andre) som var frekk, bedrevitende eller nebbete, tvert i mot så jeg flere ydmyke kommentarer fra henne der hun takket for hyggelige meldinger og tips. Det var hatske kommentarer som fikk gjennomgå, og som igjen, er helt på sin plass, både når det gjelder sosiale medier og ellers i samfunnet. Det blir fort veldig skjevt, useriøst og uriktig ved å fremstille henne som generelt nebbete, når det kun er stygge kommentarer hun svarer syrlig på. Kommentarfeltet er virkelig ikke så slemt og urettferdig slik det fremstilles enkelte ganger. Og bloggen hennes er ikke en diskusjonsportal, så jeg forstår godt at en "feelgood" blogg fokuserer mest på positive kommentarer enn kun kritiske spørsmål noen mener hun er berettiget til å svare på hele tiden. Endret 13. mai 2020 av Luvinesta 10
Gjest Lavande Skrevet 14. mai 2020 #21172 Skrevet 14. mai 2020 (endret) 7 timer siden, Luvinesta skrev: ... Det blir fort veldig skjevt, useriøst og uriktig ved å fremstille henne som generelt nebbete, når det kun er stygge kommentarer hun svarer syrlig på. Kommentarfeltet er virkelig ikke så slemt og urettferdig slik det fremstilles enkelte ganger. Og bloggen hennes er ikke en diskusjonsportal, så jeg forstår godt at en "feelgood" blogg fokuserer mest på positive kommentarer enn kun kritiske spørsmål noen mener hun er berettiget til å svare på hele tiden. Det er flere som har svart at Caroline Berg Eriksen har "regien" over kommentarfeltet, og kritikken har gått mye på hva hun tillater, og hva hun sletter. Dvs. hun har moderert vekk saklige kommentarer, samtidig som hun slipper gjennom usaklige, for så å tillate at lesere svarer stygt på de. Dette har vært tema på KG flere ganger. Eksempler fra 2017-2018 som viser dette https://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-caroline-berg-eriksen/?do=findComment&comment=19546815 https://m.imgur.com/a/TH0b9 Jeg følger ikke med på bloggen, så det er bra hvis de har sluttet med dette. Ellers er det vel Lars Kristian Eriksen mange har et negativt inntrykk av, når det gjelder hvordan en bedrift ikke bør holde på: https://imgur.com/a/Sj9UR (fra 2016. Om det er behov kan kanskje andre legge ut nyere eksempler?). Lagt til: Du viser til at det er CBE.no sin rett å moderere kommentarfeltet, men er det det ovenfor bedriftskundene sine? Viser til at Treasures AS sitt formål med bloggen er : "Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder", https://www.purehelp.no/m/company/details/treasuresas/913868684 Vet disse bedriftskundene om kommentarfeltproblematikken til cbe.no? I tilfelle ikke, blir de "ført bak lyset", hvis saklig kritikk blir slettet fra kommentarfeltet? Fra https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/oRjKAj/ut-mot-haarsaare-bloggere-vi-maa-taale-at-ikke-alle-er-enige-med-oss-hele-tiden "...Vi later da ved første øyekast til å tro at denne influenseren kun har positiv påvirkningskraft, og annonsører og samarbeidspartnere legger igjen store penger hos bloggeren som da har radert bort den kritiske følgerskaren sin..." "...Som en privatperson er man velkommen til å skape sin egen virkelighet på sosiale medier, men som millionbedrift med eget AS (som mange bloggere og influensene er idag) bør man bruke slette- og blokkeringknappen med omhu." Endret 14. mai 2020 av Lavande
Ultiva Skrevet 14. mai 2020 #21173 Skrevet 14. mai 2020 (endret) Man trenger ikke gå lenger enn til CBEs og LKEs "ny"satsing, Netfit, for å finne denne bedrevitende og kvasse tonen mot høflige tilbakemeldinger. Bare se hvordan de gjentatte ganger velger å svare Fitfocus' høflige tilbakemeldinger under dette innlegget. Det er tankevekkende at de velger å være åpenlyst spydige gjentatte ganger mot en såpass kjent og etablert treningsinfluencer som Fitfocus. Det vitner jo om manglende evner i nettverksbygging i segmentet de håper på å lykkes i. Endret 14. mai 2020 av Ultiva 37
Hege1980 Skrevet 14. mai 2020 #21174 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Ultiva skrev: Man trenger ikke gå lenger enn til CBEs og LKEs "ny"satsing, Netfit, for å finne denne bedrevitende og kvasse tonen mot høflige tilbakemeldinger. Bare se hvordan de gjentatte ganger velger å svare Fitfocus' høflige tilbakemeldinger under dette innlegget. Det er tankevekkende at de velger å være åpenlyst spydige gjentatte ganger mot en såpass kjent og etablert treningsinfluencer som Fitfocus. Det vitner jo om manglende evner i nettverksbygging i segmentet de håper på å lykkes i. måtte inn å lese nå. god underholdning🤣🤣 ganske uproft av netfit. du ser de kun er ute etter å vinne diskusjonen. 23
Inocybe Skrevet 14. mai 2020 #21175 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Ultiva skrev: Man trenger ikke gå lenger enn til CBEs og LKEs "ny"satsing, Netfit, for å finne denne bedrevitende og kvasse tonen mot høflige tilbakemeldinger. Bare se hvordan de gjentatte ganger velger å svare Fitfocus' høflige tilbakemeldinger under dette innlegget. Det er tankevekkende at de velger å være åpenlyst spydige gjentatte ganger mot en såpass kjent og etablert treningsinfluencer som Fitfocus. Det vitner jo om manglende evner i nettverksbygging i segmentet de håper på å lykkes i. Godt eksempel på helt nylig og fullstendig ute av proporsjoner-rant. MO tilsier at slikt slettes dagen etter men ikke dette. Kan det være at Fitfocus er såpass kjent at det vil bli enda pinligere å slette? En innrømmelse om at de tok feil? Mye lettere å slette kommentarer fra anonyme i eget kommentarfelt og late som om de aldri eksisterte i utgangspunktet eller at de var hetsende. 25
Marioposa Skrevet 14. mai 2020 #21176 Skrevet 14. mai 2020 (endret) 2 timer siden, Ultiva skrev: Man trenger ikke gå lenger enn til CBEs og LKEs "ny"satsing, Netfit, for å finne denne bedrevitende og kvasse tonen mot høflige tilbakemeldinger. Bare se hvordan de gjentatte ganger velger å svare Fitfocus' høflige tilbakemeldinger under dette innlegget. Det er tankevekkende at de velger å være åpenlyst spydige gjentatte ganger mot en såpass kjent og etablert treningsinfluencer som Fitfocus. Det vitner jo om manglende evner i nettverksbygging i segmentet de håper på å lykkes i. Endret 14. mai 2020 av Marioposa Tok feil..
Era Vulgaris Skrevet 14. mai 2020 #21177 Skrevet 14. mai 2020 12 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Tja. Vi vår vel bare vente og se, men hun har tross alt klart å leve godt av dette i 10 år. Fortsatt har hun samarbeidspartnere som synes hun er interessant nok til at hun får sette navnet sitt på en kolleksjon ihvertfall og hun mangler vel ikke samarbeidspartnere ellers heller.Tror hun kommer til å klare å fortsette å leve som influencer. Det må du jo bare velge å tro. Selv tror jeg de er i ferd med å sage av greina de sitter på. Noen av årsakene til det er: - I en verdensomspennende pandemi hvor alle forsaker noe, deltar i en nasjonal dugnad, blir permittert, mister jobben, ikke kan være sammen med familien m.m, så demonstrerer ekteparet at de er hevet over alle anbefalinger og regler fra myndighetene. De må på møter i Oslo, de må jogge i en av de største parkene der, de må ha med mobilen i frisørsalongen, de må ha fotoshoot hvor de klenger seg innpå andre som ikke er i familien. - De demonstrerer at allmenngyldige anbefalinger som å bruke hjelm når man sykler, ikke bør plukke blomster i offentlige parker, og redningsvest i båt er bare tull. Alkohol og barn, dåsespray og halvnakne bilder i skjønn forening. - Ekstrem eksponering av barn i sosiale medier, til tross for globale kampanjer som #stopsharenting. Barna blir brukt som rekvisitter i bedriften, og så lenge det ikke er ulovlig, er det ikke noe noen har noe med. - Det evinnelige kroppsfokuset på frua, som er det mest perfekte mennesket på jord, må vite. Sleng på nebbing i eget kommentarfelt mot følgere, så er det liksom komplett. - De skal liksom være miljøbevisste, og plukker litt søppel på en strand, samtidig som de har et enormt, unødvendig forbruk. Lista er lang, men sum a summarum, så er de så i utakt med resten av samfunnet, at de selv sørger for å sabotere egen virksomhet. Hvem kan egentlig relatere til det de prøver å formidle? 47
Inocybe Skrevet 14. mai 2020 #21178 Skrevet 14. mai 2020 13 timer siden, Luvinesta skrev: Om bare en brøkdel av befolkningen kunne hatt så god selvtillit og ha guts nok til skryte av seg selv og andre, fremfor å la seg trykke ned hele tiden fra slike som deg så ville faktisk verden vært et bedre sted! Du beskriver jo janteloven så det synger etter i det innlegget ditt. Hva så om hun fremstiller seg perfekt? Hva så om hun hadde gode karakterer på skolen? At hun ser smashing ut? At hun er ressursterk? At hun mener hun er og kan alt det du ramser opp? Og jeg kan banne på at samtlige av det hun sier er et resultat av kommentarer som forsøker å bryte henne ned. Det er ingenting galt med å ha tro på seg selv, og vet du hva, det skader ingen. Og etter all dritt og motbør hun har fått, så står det respekt av å holde hodet hevet 💪 Det er flere her som fnyser hver gang janteloven kommer opp som et argument, men det er nettopp det det er i veldig mange tilfeller! Intet mer, intet mindre. Så la nå folk være som de selv vil og ha troen på seg selv. Å rakke ned på det er bare smålig og viser skikkelig ræva holdninger. Hvorfor blir du så provosert av det? Kjenn litt på det selv, om du føler deg dårlig ved at andre føler seg bra og har selvtillit så er det er noe du bør jobbe med selv, og ikke forsøke å "jekke" andre ned på samme nivå. Det er sikkert mye å kritisere, men det der blir bare tullete. Du skal ikke tro at du er noe. Du skal ikke tro du er like meget som oss. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss. Du skal ikke tro du vet mer enn oss. Du skal ikke tro du er mer enn oss. Du skal ikke tro at du duger til noe. Du skal ikke le av oss. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. Jeg er _helt_ overbevist om du i høy grad tar feil når du forklarer kritikk som begrunnet i jantelov og misunnelse. Jeg skal ikke si det ikke eksisterer smålige misunnelige personer, men måten du avfeier kritikken er veldig feil. Veldig mange har tidligere beskrevet hvordan de ikke ser noe å være misunnelige på og jeg har ingen grund til å mistro dette. Jeg ser det ikke selv heller. Noe av det som diskuteres på KG er smålig og unødvendig ja, men mye er også helt på sin plass. At CBE er såpass upopulær har, slik jeg ser, lite med selvtilliten, utseendet, ressursene, suksessen hennes å gjøre men hvordan hun presenterer dette på SoMe’ene hennes. Hun framstiller seg som ekstremt selvopptatt, utseendefiksert, smålig og gjerrig over for andre og generelt lite likanes og mottakelig for alt annet enn skryt. Påvirkningskraften hennes bruker hun til å pushe overdoser overforbruk, miljøsvineri og kroppspress og det brukes relativt lite på de gode tiltakene som Omvendt julenisse. Det er ikke jantelov å påpeke at dette ikke er gode ønskverdige egenskaper hos en profesjonell påvirker. Og det som frontes på CBE.no skader i _høy_ grad andre. Mye verre blir det fordi CBE.no har større nedslagsfelt enn du og jeg. Når det hele tiden påvirkes til overforbruk, miljøsvineri, barneeksponering, kroppspress, dårlig smittevern i coronatid, lemfeldig forhold til lover og regler så skader det direkte. Se for eksempel hvordan du selv er negativt påvirket av CBE.no. Du bringer stadig opp sunn livsstil med trening og kroppen som presenteres som resultat av dette men det er jo løgn det vet vi. Du har gått rett i en av influencer-fellene selv. Så ja jeg fnyser av jantelov som argument. Det er et dårlig forsøk på ansvarsfraskrivelse fra de ødeleggende holdninger mange influencere forfekter. Når influencere som CBE.no år etter år bruker virkemidler som gjør verdenen vår til et dårligere sted for alle unntatt seg selv, så er det lov å reagere og bli provosert. 44
Hellasinmyheart Skrevet 14. mai 2020 #21179 Skrevet 14. mai 2020 22 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Det må du jo bare velge å tro. Selv tror jeg de er i ferd med å sage av greina de sitter på. Noen av årsakene til det er: - I en verdensomspennende pandemi hvor alle forsaker noe, deltar i en nasjonal dugnad, blir permittert, mister jobben, ikke kan være sammen med familien m.m, så demonstrerer ekteparet at de er hevet over alle anbefalinger og regler fra myndighetene. De må på møter i Oslo, de må jogge i en av de største parkene der, de må ha med mobilen i frisørsalongen, de må ha fotoshoot hvor de klenger seg innpå andre som ikke er i familien. - De demonstrerer at allmenngyldige anbefalinger som å bruke hjelm når man sykler, ikke bør plukke blomster i offentlige parker, og redningsvest i båt er bare tull. Alkohol og barn, dåsespray og halvnakne bilder i skjønn forening. - Ekstrem eksponering av barn i sosiale medier, til tross for globale kampanjer som #stopsharenting. Barna blir brukt som rekvisitter i bedriften, og så lenge det ikke er ulovlig, er det ikke noe noen har noe med. - Det evinnelige kroppsfokuset på frua, som er det mest perfekte mennesket på jord, må vite. Sleng på nebbing i eget kommentarfelt mot følgere, så er det liksom komplett. - De skal liksom være miljøbevisste, og plukker litt søppel på en strand, samtidig som de har et enormt, unødvendig forbruk. Lista er lang, men sum a summarum, så er de så i utakt med resten av samfunnet, at de selv sørger for å sabotere egen virksomhet. Hvem kan egentlig relatere til det de prøver å formidle? Tja. Vi får som sagt vente og se. Men hun har blitt kritisert hver dag og hver uke sikkert siden oppstart av bloggen( særlig her inne) Hun fikk voldsom kritikk etter kommentarfadesen for mange år siden. Hvem kunne relatere seg til det den gang mon tro? Likevel fortsatte folk å lese bloggen. Hun har hatt flere kolleksjoner, vært med på Skal vi danse, og i bloggerne siden den gang. Nå har hun en ny kolleksjon og hun har fremdeles 316k. Noe med henne fenger fremdeles mange. Lettere underholdning vil fremdeles fenge mange. Også fremover. Så jeg tror hun overlever som influencer sikkert i 10 år til. Dersom hun vil selv da. 5
Klaraku78 Skrevet 14. mai 2020 #21180 Skrevet 14. mai 2020 8 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Tja. Vi får som sagt vente og se. Men hun har blitt kritisert hver dag og hver uke sikkert siden oppstart av bloggen( særlig her inne) Hun fikk voldsom kritikk etter kommentarfadesen for mange år siden. Hvem kunne relatere seg til det den gang mon tro? Likevel fortsatte folk å lese bloggen. Hun har hatt flere kolleksjoner, vært med på Skal vi danse, og i bloggerne siden den gang. Nå har hun en ny kolleksjon og hun har fremdeles 316k. Noe med henne fenger fremdeles mange. Lettere underholdning vil fremdeles fenge mange. Også fremover. Så jeg tror hun overlever som influencer sikkert i 10 år til. Dersom hun vil selv da. Tror du folk leser blogg om 10 år? Hun gjør det ikke stort på verken instagram eller YouTube. Om 10 år er ungene hennes 16-17, og jeg tviler på at de vil bidra på bilder og videoer. Og det andre hun byr på er jo kropp. Hvor interessant er det å se en lettkledd mor i 40 års alderen. Ikke så veldig, så hvis hun ikke gjør noen store endringer så tipper jeg at hun ikke er influncer om 5 år. 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå