Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er forøvrig ikke noe galt i å kjøpe produksjonslinjer fra de store produsentene i Asia. Det gjør vel de aller fleste. Å hevde at det er designet av en gjeng norske influencere, derimot - det er litt uredelig. Og folk vil selvsagt reagere hvis de kan kjøpe produktet hos Alli eller wish til en brøkdel av prisen, hvis etiketten med navnet til wn influencer er eneste forskjellen mellom mymuse-plagget og wish-plagget. 

• Liker 36
Skrevet
1 time siden, Snøsøta skrev:

Jeg er mektig lei og provosert av denne late-sombransjen hvor enkelte kan være hva som helst bare de skriver det på insta eller blogg. 

Caroline Berg Eriksen er verken designer, publisher eller journalist (hun har en kort utdannelse hun ikke har brukt). Hun har gjort et samarbeid med en undertøysbedrift som gjør at hun får penger for å vise fram enda flere lettkledde bilder av seg selv.  Samtidig får bedriften publisert bilder og motiver de selv ville fått kritikk for, i andre medier enn sine egne reklameprodukter. 

En designer som hadde brukt et år på å utvikle en kolleksjon hadde først og fremst fokusert på å få vist fram kolleksjonen på best mulig måte, ikke seg selv eller sin egen kropp. Det er absurd. 

Kommentarfeltet gir også først og fremst kommentarer på henne og utseendet hennes, ikke kolleksjonen.   Om en seriøs designer hadde fått kommentarer på kroppen sin i forbindelse med lansering av en kolleksjon hadde det fort vært oppfattet som trakassering. 

CBE.no må gjerne vise fram kroppen sin ved å selge undertøy. Fortrinnsvis uten at barna ufrivillig opptrer i samme kanaler. Men at hun er designer er ren løgn. 

Og bedre kan det ikke sies! 👍👍

• Liker 22
Skrevet
10 minutter siden, KatyP skrev:

https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/

https://www.nettavisen.no/nyheter/--jeg-er-ikke-syk/3166768.html

https://www.aftenposten.no/meninger/i/bovv/kroppen-er-den-nye-sjelen?

https://www.kk.no/helse/usunt-uviktig-og-et-overfladisk-fokus/67743321

https://www.rb.no/lsk-magasinet/hun-veier-15-20-kilo-for-mye/s/1-95-4692564

Her ligger et utvalg artikler, blogginnlegg av frua selv, kronikker osv. Det finnes mange flere. Før noen av dere roper at de er gamle, ikke relevante osv, så se på det bildet for kolleksjonen hennes. Se gjennom Instagram. Vær så snill. Dette er ikke kritikk av Caroline som person. Hun virker ordentlig hyggelig. Det er kritikk og et trist skråblikk på en kvinne som i mange år har frontet et svært usunt kroppsbilde backet av mannen sin. En kvinne som prater om et usunt forhold til kropp for så å si at hun ikke er syk og det er leserens ansvar hva han hun tar inn. Jeg har sagt det før at vi som lesere selvsagt bærer ansvar for hva vi klikker oss inn på og hvordan vi håndterer det vi leser. Men hvorfor har ikke hun et ansvar da? Hvorfor gjør hun slike bilder og informasjon tilgjengelig på nett og avfeier kritikk med at folk har selv et ansvar? Hun skrev ikke under på bloggernes sunn fornuft plakat. Hun er en påvirker og hun gjør livet sitt, kroppen, treningen, maten osv tilgjengelig på nett. Hvorfor skal hun fratas dette ansvaret?

Den artikkelen fra Nettavisen som er fra 2011, kunne jo like så godt vært fra forrige uke. Hun svarer like arrogant da som nå. Hun sier at hun fortsatt kommer til å legge ut bilder av seg selv i bikini i løpet av sommeren, og det er ikke hennes feil eller problem hvis noen blir påvirket negativt. Tenk at dette er nesten 10 år siden, og hun har ikke forandret seg noen ting selv om hun har blitt mye eldre og fått to barn. Det beviser bare at det blir som å snakke til en vegg, hun gjør akkurat som hun vil uansett hva andre mener. Og det har vi jo sett gang på gang angående sykkelhjelm, lettkledd bilder, alkohol,  bilder av barna. Eneste som hjelper er om folk slutter å følge hun, eller om det skulle skje en skikkelig skandale igjen

• Liker 44
Skrevet
Akkurat nå, Klaraku78 skrev:

Den artikkelen fra Nettavisen som er fra 2011, kunne jo like så godt vært fra forrige uke. Hun svarer like arrogant da som nå. Hun sier at hun fortsatt kommer til å legge ut bilder av seg selv i bikini i løpet av sommeren, og det er ikke hennes feil eller problem hvis noen blir påvirket negativt. Tenk at dette er nesten 10 år siden, og hun har ikke forandret seg noen ting selv om hun har blitt mye eldre og fått to barn. Det beviser bare at det blir som å snakke til en vegg, hun gjør akkurat som hun vil uansett hva andre mener. Og det har vi jo sett gang på gang angående sykkelhjelm, lettkledd bilder, alkohol,  bilder av barna. Eneste som hjelper er om folk slutter å følge hun, eller om det skulle skje en skikkelig skandale igjen

Det er nettopp derfor argumentet om gamle nyheter som ofte dras opp her i mange tilfeller ikke er relevant. Fordi hun endrer ikke syn på ting. Hun ønsker ikke å se at noe av det hun gjør potensielt er skadelig og det er så frustrerende all den tid ingen kan stanse henne. Hun vil nok miste flere og flere følgere rett og slett fordi det er så mange der ute av samme slaget og bedre. Men det beste hadde jo vært om hun var sitt ansvar bevisst og faktisk fikk fortsette å blogge 

• Liker 28
Skrevet

Den dama klare aldri og få ting til og gå opp i pluss. Først var det sko og så var det veske. Så var det løgn med disse hårspenner som man kunne få tak i på Glitter og H&M før langt lengre billigere penger. Nå er det undertøy/pysj fra Mymuse. Klare ikke hun å gjøre noe som helst originalt enn å dilte etter andre influencere? Treningstøyet kan jeg tenke meg blir like minimalt og kortvarig som alt annet hun har prøv seg på.

• Liker 23
Skrevet

Hvor dumt er det å tro at det er interessant hvordan du sminker deg? Hæ? Det er jo bare lag på lag med sminke.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, 123Frustrert skrev:

Hvor dumt er det å tro at det er interessant hvordan du sminker deg? Hæ? Det er jo bare lag på lag med sminke.

Det er null endring eller variasjon i sminke videoene hennes.. Hadde hun prøvd seg fram å lekt litt mer med fargene så hadde jeg ikke sagt så mye mer.

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Det er null endring eller variasjon i sminke videoene hennes.. Hadde hun prøvd seg fram å lekt litt mer med fargene så hadde jeg ikke sagt så mye mer.

Hun kunne ha fått god inspirasjon og tricks fra  disse lotion-smørrende smittervern-ignorerende stylistene hun brukte til undertøysreklamen. Det er uendelig mye å kritisere ved den fotoshooten men sminken var veldig bra. Mye bedre fargevalg enn det CBE oftest bruker selv. 

• Liker 23
Skrevet

Det virker som at CBE har et svak nettverk rundt seg når det kommer til reklamering å publisering av nye prosjekter. For når jeg ser innom andre influencere så blir de reklamert langt mye mer av andre influencere kolleagere enn hva hun blir. Hva kan være grunnen til det? 

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, Inocybe skrev:

Hun kunne ha fått god inspirasjon og tricks fra  disse lotion-smørrende smittervern-ignorerende stylistene hun brukte til undertøysreklamen. Det er uendelig mye å kritisere ved den fotoshooten men sminken var veldig bra. Mye bedre fargevalg enn det CBE oftest bruker selv. 

Der er jeg enig med deg i. På fotoshootene så ser hun jo langt bedre ut ang sminke enn til vanlig. Hun skulle ha tatt seg en kurs hos Alexandra Joner eller Dajana Makeup. Dajana har gjort sminke  til CBE uttalige ganger. Rart at hun ikke har plukket opp en del råd og tips da.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, MaleficentAurora skrev:

Det virker som at CBE har et svak nettverk rundt seg når det kommer til reklamering å publisering av nye prosjekter. For når jeg ser innom andre influencere så blir de reklamert langt mye mer av andre influencere kolleagere enn hva hun blir. Hva kan være grunnen til det? 

Ja det er litt rart CBE sakker så akterut. Spesielt med tanke på at managementet fint klarer å få til gode samarbeid for for eksempel CP. Managementet burde vel prioritere de største av kundene sine uansett familieforhold og CBE var hvert fall mye mer kjent enn CP. 

• Liker 15
Gjest Krutt Tønne
Skrevet

Jeg lurer på om det er lav selvtillit som gjør at et menneske trenger så enormt med anerkjennelse og bekreftelse fra andre. Det er i min verden unaturlig å digge seg selv så til de grader som hun gjør, det er unormalt å søke så mye oppmerksomhet. 

Jeg forundres  også over  at folk nesten faller om fordi de synes hun er så vakker. CBE er en helt normal jente, et helt normalt utseende, og jeg lurer på om folk ikke ser at hun er ihjelsparklet. For bak alt, så er hun som deg og meg og alle andre.

Gjest Snøsøta
Skrevet
12 minutter siden, Inocybe skrev:

Ja det er litt rart CBE sakker så akterut. Spesielt med tanke på at managementet fint klarer å få til gode samarbeid for for eksempel CP. Managementet burde vel prioritere de største av kundene sine uansett familieforhold og CBE var hvert fall mye mer kjent enn CP. 

Hun har alltid holdt seg litt for seg selv. Bare sporadiske referanser til andre bloggere. Har vært et tema her før, det svake nettverket. Det bidrar jo også til den isolerte bobla hvor hun ikke får real-life referanser eller tilbakemeldinger på det de holder på med. Om det er et bevisst valg, konsekvenser av alle kontroversene hennes opp gjennom eller fordi hun ikke helt får kontakt med andre er uvisst. En manager kan åpne dører, men man må ta mulighetene og vedlikeholde nettverket selv. 

For meg framstår det likevel mest som en naturlig konsekvens av at de har så store problemer med å ta inn andre perspektiver enn sine egne. Hvis de mener de selv alltid har rett og alle andre tar feil så er det et skikkelig dårlig utgangspunkt for å bygge nettverk..

Skrevet

Noen har nevnt her at må være flaut for barna og finne nesten nakenbilder av mor. Men det må da være eklere å tenke på at far/mor, svigerfar/mor ser dette?? Faren hadde kommentert at han var stolt av ho, og det under bildet av gjennomsiktig bh. Kunne like gjerne stått naken. Det er greit ho vil være sexy og spennende for mannen sin. Men for hele Norge og alle venner med familier? Det skjønner jeg ikke

• Liker 45
Skrevet
1 time siden, Krutt Tønne skrev:

Jeg lurer på om det er lav selvtillit som gjør at et menneske trenger så enormt med anerkjennelse og bekreftelse fra andre. Det er i min verden unaturlig å digge seg selv så til de grader som hun gjør, det er unormalt å søke så mye oppmerksomhet. 

Jeg forundres  også over  at folk nesten faller om fordi de synes hun er så vakker. CBE er en helt normal jente, et helt normalt utseende, og jeg lurer på om folk ikke ser at hun er ihjelsparklet. For bak alt, så er hun som deg og meg og alle andre.

Dette er jeg helt enig i. Kommentarfeltet hennes sier jo alt. Hvem andre publiserer alle disse kommentarene om seg selv. Noen av de er nok oppkonstruert av dem selv. Alt i alt fremstår hun som usikker på seg selv. 

• Liker 17
Skrevet

På hjemmesiden til My Muse står det at de fører eksklusivt, sensuelt og sexy undertøy, noe man da må anta at kolleksjonen i samarbeid med Treasures AS også sikter seg inn på å være. 

Jeg stusser litt på hva som egentlig er det planlagte budskapet i bedriftens kanaler akkurat nå, med denne blandingen av barn, sensuelt og sexy undertøy og sykling uten hjelm. 

Jeg jobber med budskapsutforming, og jeg ser virkelig ikke hva bedriftens planlagte budskap er. Hva er det de prøver å formidle? Og til hvem? 

Min antagelse er at dersom de hadde planlagt et budskap som skulle føre til salg av den nye kolleksjonen, ville de faktisk ha vist den frem. Siden de bildene jeg har sett så lang synes å fokusere mer på modellens kropp enn undertøyet. Vil man kjøpe tøy om armen til modellen skjuler nesten hele plagget så man ikke vet hvordan det ser ut? 

Jeg ser noen her har nevnt at undertøyet ser upraktisk ut, og de må for all del selge tøy som fungerer mer som pynt enn støtte for. Det passer forsåvidt inn med my muse sin beskrivelse av sensuelt og sexy, fremfor praktisk og funksjonelt. 

Men.. Hvorfor blandes dette sammen med kommentarer om barns utseende og premiering med matvarer? Den eneste sammenhengen jeg ser er kropps- og utseendefokus. 

Men jeg skjønner ikke hva eller hvordan bedriften vil påvirke med dette? 

• Liker 36
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å skille på person og bedrift? Jeg spør oppriktig. Når CBE får ros - er det bedriften eller C som får det? Kan en bedrift være pen med pene barn feks? Og blir det ikke litt sånn at noen ganger «gjemmer» man seg bak bedriften og andre ganger bak personen - hopper litt hit og dit ettersom det passer seg. Jeg synes det er problematisk - veldig. «Varen» bedriften selger er jo familien..

• Liker 22
Skrevet (endret)

Smittevernregler, hygiene...same same fremstår det som. En salig blanding av dette på fotoshooten et sted i Oslo, der smittevernreglene var en saga blott og en kvinnerumpe med kun et tynt lag tøy i mellom på en kjøkkenøy i det som ser ut som noen andres hjem. Jeg tenker umiddelbart på tarmbakterier. De samme tarmbakteriene vi etterlater oss på treningssenteret med kun en treningstights på. De samme tarmbakteriene vi helst ikke vil ha i oss med maten. Maten vi ofte lager på nettopp en kjøkkenøy. Derfor sitter vi ikke på den samme plassen som vi lager maten.

Om de gir så blanke f i en dugnad resten av landet deltar i og totalt ignorerer å overholde smittevernreglene, så håper jeg at den kjøkkenøya i det minste er blitt desinfisert.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...