Hellasinmyheart Skrevet 8. mai 2020 #20881 Skrevet 8. mai 2020 2 minutter siden, Inocybe skrev: Du som savner nyanser i tråden skjønner vel det ikke enten er full-on-operasjons—skryte-bonanza-à la-SE eller ikke-si-et-ord-og-late-som-om-det-dermed-aldri-har-skjedd-slik-som-CBE. Det fins mange grader mellom SE og CBEs tilnærmingEr. Hos CBE er unnlatelse av å fortelle ekstra ugreit fordi det er noe som bidrar til kroppspress, spiseforstyrrelser og urealistiske forventninger til utseende (og CBEs liksom sunt kosthold og livsstil). Enda mer ugreit blir det når det krydres med typisk proana-estetikk på mange av bildene. Jeg er uenig. Stor forskjell mellom SE og CBE. Veldig mange magasiner og bloggere blir beskyldt for å skape kroppspress. Sånn har det alltid vært. Kan ikke se at CBE er noe verre enn andre i samme kategori. 2
Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20882 Skrevet 8. mai 2020 3 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Hun kunne vært ydmyk om det. Feks; før jeg fikk barn hadde jeg klokketro på at kroppen min ikke skulle forandre seg fordi jeg er flink til å trene og spise sunt. Dessverre har hormoner og ammingen gjort at brystene mine forandret seg så mye at jeg bestemte meg for å fikse på dem. Som influencer er jeg klar over at jeg er et forbilde og påvirker andre. Det er ikke min intensjon å oppfordre til å operere seg, det er bare informasjon om at selv om man gjør alt riktig så er det kroppslige endringer man ikke kan gjøre noe med ved å trene eller spise riktig. Ydmyk innrømmelse, uten oppfordring til andre om å operere. ☝️Utmerket eksempel hvordan det kunne vært gjort @Hellasinmyheart 20
FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #20883 Skrevet 8. mai 2020 4 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Å fronte plastiske operasjoner er mye mye verre en det CBE gjør. Hun fronter trening og en sunn livsstil. Nei, det er det ikke. SE er tydelig på hvem hun er, plastic fantastic, det er en del av imaget hennes. CBE er en voksen småbarnsmor som tilsynelatende fronter sunne verdier ved å legge ut operert og redigert kropp og samtidig gi uttrykk for at kroppen hennes er et resultat av trening og sunn livsstil. Det er ikke greit, uavhengig av hva SE eller noen andre gjør. 29
Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20884 Skrevet 8. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Jeg er uenig. Stor forskjell mellom SE og CBE. Veldig mange magasiner og bloggere blir beskyldt for å skape kroppspress. Sånn har det alltid vært. Kan ikke se at CBE er noe verre enn andre i samme kategori. At man ikke er verre enn andre er en dårlig begrunnelse som aldri kan gjøre uredelige ugreie ting som kroppspress mer spiselig. Legger til: At mange bloggere og magasiner beskyldes for å skape kroppspress, også av fagfolk, tyder vel bare på det er noe i det. Endret 8. mai 2020 av Inocybe 14
MissLucy Skrevet 8. mai 2020 Forfatter #20885 Skrevet 8. mai 2020 25 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Nei, det er faktisk ikke bevist. Det er synsing. Ar du hevder det er bevist får stå for din regning. En ting er de tusen bildene som viser før og nå ift størrelse og fasong. Men det beste beviset er bildene som viser rippling. Du ser rippling helt tydelig på dette bildet: 29
MissLucy Skrevet 8. mai 2020 Forfatter #20886 Skrevet 8. mai 2020 31 minutter siden, Nudeldama skrev: Tror du hun har vanntette skott mellom hva hun fremviser og hvem hun selv er? det er helt uinteressant hva slags skott hun har. Det hun velger å fremvise i firmaets kanaler, er en del av businessen. 23
miamiamia Skrevet 8. mai 2020 #20887 Skrevet 8. mai 2020 9 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Hun kunne vært ydmyk om det. Feks; før jeg fikk barn hadde jeg klokketro på at kroppen min ikke skulle forandre seg fordi jeg er flink til å trene og spise sunt. Dessverre har hormoner og ammingen gjort at brystene mine forandret seg så mye at jeg bestemte meg for å fikse på dem. Som influencer er jeg klar over at jeg er et forbilde og påvirker andre. Det er ikke min intensjon å oppfordre til å operere seg, det er bare informasjon om at selv om man gjør alt riktig så er det kroppslige endringer man ikke kan gjøre noe med ved å trene eller spise riktig. Ydmyk innrømmelse, uten oppfordring til andre om å operere. Veldig bra! 8
Hellasinmyheart Skrevet 8. mai 2020 #20888 Skrevet 8. mai 2020 7 minutter siden, Inocybe skrev: ☝️Utmerket eksempel hvordan det kunne vært gjort @Hellasinmyheart Ja, det er mye som kunne vært gjort i en perfekt verden. Utvilsomt. 1
MissLucy Skrevet 8. mai 2020 Forfatter #20889 Skrevet 8. mai 2020 26 minutter siden, Nudeldama skrev: Så du tenker at ingenting av det som er på bloggen viser noe som helst av Caroline som privatperson? det kan det godt være at det gjør. Eller ikke. Narrativ og alt det. Men det er nå varen de selger, enten det er ekte eller falskt. Men - jeg tenker jo av og til at det vi ser i kommentarfeltet innimellom er en usensurert, ufiltrert privatperson som ikke greier å skille privat og business. En som avslører litt mer av sin personlighet enn hun selv skjønner der og da. Men igjen - det er prinsipielt uinteressant. Bloggen er business. 28
Nebel86 Skrevet 8. mai 2020 #20890 Skrevet 8. mai 2020 18 minutter siden, Nebel86 said: @Kollontaj De aller fleste som driver med trening vet at man ikke kan trene seg til struttepupper på den måten, så jeg er veldig nysgjerrig på hvor du har fått det fra at hun påstår at puppene er resultat av trening. Har du link og dokumentasjon til dette utsagnet siden du mener hun lyver om det? Kanskje du blander med Sophie Elise? 24 minutter siden, Kollontaj said: CBE før og etter. Jeg driter virkelig i om folk tar silikon, men som influencer innenfor trening burde hun vært ærlig om det. Man kan ikke trene seg til større bryster. https://imgur.com/gallery/iIem0ZK @Kollontaj? 2
MissLucy Skrevet 8. mai 2020 Forfatter #20891 Skrevet 8. mai 2020 29 minutter siden, FotbaIlflua skrev: ok, da skjønner jeg bedre hvorfor du tenker som du gjør. Du mangler deler av historikken. Du har gått glipp av glansdagene hennes, samt grunnlaget for mye av kritikken som kommer i denne tråden. nei, nå må du gi deg. Hvis man har fulgt CBE i 7 år så har man ikke gått glipp av grunnlaget for kritikken. Da har man fått med seg både redigering, kommentarjusk, manglende reklamemerking, kroppsfokus og overforbruk. 17
miamiamia Skrevet 8. mai 2020 #20892 Skrevet 8. mai 2020 9 minutter siden, MissLucy skrev: En ting er de tusen bildene som viser før og nå ift størrelse og fasong. Men det beste beviset er bildene som viser rippling. Du ser rippling helt tydelig på dette bildet: Så trist at enkelte kvinner føler de må operere brystene sine. CBE som var MYE finere før Og nå med rippling over silikoninnleggene... fjern influensertittelen spør du meg! (Har nære venner og familie som har hatt brystkreft og fjernet bryst og flere som har måttet fjerne implantat etter flere år med trøbbel..) 16
Hunter7 Skrevet 8. mai 2020 #20893 Skrevet 8. mai 2020 Quote Selv mener jeg at kirurgiske inngrep er såpass personlige at det ikke skal måtte deles med hele verden. For når det legges ut på nett er det umiddelbart tilgjengelig lesestoff for hele verden. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg selv ville angrepet det. Det blir feil å avfeie det og nekte for det, dersom det er åpenbart. Og dersom du svarer at ja, det og det har jeg gjort – er du ikke da med på å bygge dårlig selvtillit hos en eller annen der ute? Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/04/17/fortelleellerikkefortelle/ 8
MissLucy Skrevet 8. mai 2020 Forfatter #20894 Skrevet 8. mai 2020 5 minutter siden, Nudeldama skrev: Så du tenker at de eneste gangene vi ser noe av Caroline som privatperson er når det er noe negativt? det sa jeg ikke. Jeg sa kun at jeg tror hun glemmer seg av og til i kommentarfeltet. Det betyr ikke at vi ikke ser en ekte CBE andre ganger, men det vet vi ikke. 20
Hellasinmyheart Skrevet 8. mai 2020 #20895 Skrevet 8. mai 2020 17 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Nei, det er det ikke. SE er tydelig på hvem hun er, plastic fantastic, det er en del av imaget hennes. CBE er en voksen småbarnsmor som tilsynelatende fronter sunne verdier ved å legge ut operert og redigert kropp og samtidig gi uttrykk for at kroppen hennes er et resultat av trening og sunn livsstil. Det er ikke greit, uavhengig av hva SE eller noen andre gjør. Hva du synes er greit betyr ikke at alle andre er enige med deg i det. Jeg synes ikke det å fronte trening og en sunn livsstil er ille. Som sagt mye bedre enn plastiske operasjoner. Og nei, du vet ikke at hun har operert seg. 4
LilleSnupp Skrevet 8. mai 2020 #20896 Skrevet 8. mai 2020 25 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Hun kunne vært ydmyk om det. Feks; før jeg fikk barn hadde jeg klokketro på at kroppen min ikke skulle forandre seg fordi jeg er flink til å trene og spise sunt. Dessverre har hormoner og ammingen gjort at brystene mine forandret seg så mye at jeg bestemte meg for å fikse på dem. Som influencer er jeg klar over at jeg er et forbilde og påvirker andre. Det er ikke min intensjon å oppfordre til å operere seg, det er bare informasjon om at selv om man gjør alt riktig så er det kroppslige endringer man ikke kan gjøre noe med ved å trene eller spise riktig. Ydmyk innrømmelse, uten oppfordring til andre om å operere. Hun foreslo og kom med et eksempel, @Nudeldama Da legger vi den saken død. 20
Hellasinmyheart Skrevet 8. mai 2020 #20897 Skrevet 8. mai 2020 25 minutter siden, Inocybe skrev: At man ikke er verre enn andre er en dårlig begrunnelse som aldri kan gjøre uredelige ugreie ting som kroppspress mer spiselig. Legger til: At mange bloggere og magasiner beskyldes for å skape kroppspress, også av fagfolk, tyder vel bare på det er noe i det. Det er det sikkert. Innebærer likevel ikke at det CBE er noe verre enn andre. Hun fronter trening og sunn livsstil selv om det ikke er optimalt det hun gjør. Men hun har skikkelig bra innlegg også. Det innlegget der hun gav tips til turer i nærområdet her om dagen f.eks. Det var skikkelig bra! Og matinnlegg og matbildene er også veldig bra. 2
Marioposa Skrevet 8. mai 2020 #20898 Skrevet 8. mai 2020 31 minutter siden, MissLucy skrev: En ting er de tusen bildene som viser før og nå ift størrelse og fasong. Men det beste beviset er bildene som viser rippling. Du ser rippling helt tydelig på dette bildet: Ingen tvil om at CBE har implantat på dette bildet... 29
Xstrella Skrevet 8. mai 2020 #20899 Skrevet 8. mai 2020 Snakk om utstillingsdukke. Det er så ut og over og harry og teit og ja beklager fullstendig latterlig slik denne damen holder på. 15
Surikatt Skrevet 8. mai 2020 #20900 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, Kollontaj skrev: Caroline Berg Eriksen, som frontfigur i denne bloggen og for det nye samarbeidet om undertøy, også eier av Treasures AS, fremviser et usunt kroppsbilde. Hva dama tenker privat, vet da ingen av oss. Enig, igjen uheldig sammenblanding av privatperson og bedrift gjør at man lurer på hva som er hva. Men det kan jo hende bedriften har innhult mage men ikke privatpersonen. Photoshop. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå