Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20821 Skrevet 8. mai 2020 6 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg kan ikke se at det er å fronte brystoperasjon. Da hadde hun jo svart på spørsmålet, og sagt at det var operasjon. Jeg svarte fordi det var meg som ble sitert. Ikke dokumentasjon på det jeg lurte på. Beklager. Jeg anså svaret mer rettet mot operasjon/ikke operasjon. Så ikke før nå du var sitert. 9
Oransjesjel Skrevet 8. mai 2020 #20822 Skrevet 8. mai 2020 11 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Det er en photoshoot. Skjønner det, men allikevel. At dette merket synes det er greit med sånn markedsføring gjør saken veldig enkel for meg: ALDRI! Aldri om jeg kjøper så mye som et plagg fra dem. 11
FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #20823 Skrevet 8. mai 2020 22 minutter siden, Oransjesjel skrev: Men - altså - dette bildet... At hun ser på det og synes det er fint og vil bruke det i kampanjen, det er trist. Trist, fordi det sier noe om hvordan Caroline har det. Og hva slags idealer hun vil leve opp til. Det jeg synes er vanskelig å forstå er at det ikke er noen andre rundt henne som «korrigerer.» Som sier at dette er ikke en naturlig positur - dette ser virkelig ikke bra ut, og ingen voksne damer kan relatere seg til det. Jeg kjenner ingen som ser sånn ut i avslappa tilstand... Ingen. Mens andre firmaer som selger undertøy går mot å bruke modeller med varierende kroppsfasong og realistiske positurer går CBE motsatt vei. Jeg ville aldri kjøpt undertøy CBE hadde designet, rett og slett fordi det ikke ser ut til å passe til noen andre en nettopp CBE. 30
Gjest Bettys Skrevet 8. mai 2020 #20824 Skrevet 8. mai 2020 At Caroline har operert brystene er jo åpenbart, men så sant hun verken reklamerer for plastiske operasjoner eller gir inntrykk av at de har kommet pga treningsprogrammet hennes, så mener jeg det må være en privatsak.
Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20825 Skrevet 8. mai 2020 21 minutter siden, Oransjesjel skrev: Skjønner det, men allikevel. At dette merket synes det er greit med sånn markedsføring gjør saken veldig enkel for meg: ALDRI! Aldri om jeg kjøper så mye som et plagg fra dem. Bildet faller mellom to stoler mener jeg. Det er ikke det kunstneriske oppstilte bildet, som ofte kan være veldig kult i reklame-sammenheng. Har tidligere sett noen kule av CBE en del år tilbake. Det klarer heller ikke "avslappet hverdagsøyeblikk"-uttrykket selv om det nok er det prøver å gi seg ut for å være. Avslappet-toget går raskt når modellen ser så stiv ut. Magen er en historie for seg selv, men også benene får ikke hvile naturlig mot bordkanten. Armene og ryggen ser anspente ut for å holde positur mens godfølelse til mottakeren forsvinner i modellens anspenthet. Jeg synes ikke bildet fungerer for formålet. I tillegg passer ikke tøyet modellen skikkelig. Det er for så vidt ikke overraskende med my muse-klær. De er alt annet enn kvalitetsprodukter. 26
Gjest CecilieX Skrevet 8. mai 2020 #20826 Skrevet 8. mai 2020 Jeg må si at jeg finner det «interessant» at jo mer kritikkverdig det hun foretar seg er, jo mer aktivt fokuseres det på kverulering og ordkløyveri her i tråden. Fokuset burde flyttes tilbake på brudd på smittevernsregler og en bilder som fremmer kroppspress. Stopp verden, jeg vil av, når fremtredende influencere i så liten grad reflekterer over hva de fremmer i sine kanaler.
Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20827 Skrevet 8. mai 2020 6 minutter siden, Bettys skrev: At Caroline har operert brystene er jo åpenbart, men så sant hun verken reklamerer for plastiske operasjoner eller gir inntrykk av at de har kommet pga treningsprogrammet hennes, så mener jeg det må være en privatsak. Jeg synes den absolutte tausheten om det er ille. Det gis nemlig jevnlig indirekte uttrykk for at kroppen er et resultat av kosthold og trening og det er jo ikke sant. CBE hadde på ingen måte trengt å gå helt SE-med-TV2-på-operasjonsstuen men en kort ærlig "dette har jeg gjort" hadde vært betydelig mer redelig. 24
Hellasinmyheart Skrevet 8. mai 2020 #20828 Skrevet 8. mai 2020 13 minutter siden, Inocybe skrev: Jeg synes den absolutte tausheten om det er ille. Det gis nemlig jevnlig indirekte uttrykk for at kroppen er et resultat av kosthold og trening og det er jo ikke sant. CBE hadde på ingen måte trengt å gå helt SE-med-TV2-på-operasjonsstuen men en kort ærlig "dette har jeg gjort" hadde vært betydelig mer redelig. Veldig sjelden noe er helt sant i glossy magasiner eller i bloggverdenen generelt. Jeg har stor sans for at CBE ikke fronter plastiske operasjoner sånn som en av verstingene på den fronten SE. CBE fronter en sunn livsstil og trening. Det er iallefall mye bedre. 3
Populært innlegg Aricia Skrevet 8. mai 2020 Populært innlegg #20829 Skrevet 8. mai 2020 2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Veldig sjelden noe er helt sant i glossy magasiner eller i bloggverdenen generelt. Jeg har stor sans for at CBE ikke fronter plastiske operasjoner sånn som en av verstingene på den fronten SE. CBE fronter en sunn livsstil og trening. Det er iallefall mye bedre. Kanskje i ord, ikke i billedvalg og billedkomposisjon. Hun dobbeltkommuniserer. 52
LilleSnupp Skrevet 8. mai 2020 #20830 Skrevet 8. mai 2020 23 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg må si at jeg finner det «interessant» at jo mer kritikkverdig det hun foretar seg er, jo mer aktivt fokuseres det på kverulering og ordkløyveri her i tråden. Fokuset burde flyttes tilbake på brudd på smittevernsregler og en bilder som fremmer kroppspress. Stopp verden, jeg vil av, når fremtredende influencere i så liten grad reflekterer over hva de fremmer i sine kanaler. 22
Marioposa Skrevet 8. mai 2020 #20831 Skrevet 8. mai 2020 (endret) 1 time siden, Lavande skrev: Nei, brudd på smittevernreglene er ikke god reklame for verken CBE.no eller Inch. Hvor mange ganger har CBE.no vist på sine offentlige kanaler at de ikke bryr seg? --- Dokumentasjon - https://storiesig.com/?username=carolinebergeriksenno 😳 Endret 8. mai 2020 av Marioposa 8
Nudeldama Skrevet 8. mai 2020 #20832 Skrevet 8. mai 2020 47 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg må si at jeg finner det «interessant» at jo mer kritikkverdig det hun foretar seg er, jo mer aktivt fokuseres det på kverulering og ordkløyveri her i tråden. Fokuset burde flyttes tilbake på brudd på smittevernsregler og en bilder som fremmer kroppspress. Stopp verden, jeg vil av, når fremtredende influencere i så liten grad reflekterer over hva de fremmer i sine kanaler. Det er ikke du som bestemmer hvor fokuset bør være. Og det er ingen grunn til konspirasjonsteori. Jeg reagerer på de grove og evt unyanserte påstandene jeg reagerer på, uavhengig av hva som diskuteres utenom. 5
Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20833 Skrevet 8. mai 2020 8 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Veldig sjelden noe er helt sant i glossy magasiner eller i bloggverdenen generelt. Jeg har stor sans for at CBE ikke fronter plastiske operasjoner sånn som en av verstingene på den fronten SE. CBE fronter en sunn livsstil og trening. Det er iallefall mye bedre. Helt uenig. CBE har i 11 år aktivt gitt inntrykk av at kroppen hennes kommer av sunt kosthold og trening og nå bruker hun det i tillegg underforstått som salgsargument for Netfit. For 5 (?) år siden ble hun tatt med buksene nede i å redigere seg til kroppen hun da påstod var resultat sunt kosthold og trening. Og en brystoperasjon er på lik linje som bilderedigering en form for løgn om hvordan det nå ser ut som det gjør. Forskjellen er bare om korreksjonen er etter eller før bildet tas. Jeg sier ikke hun skal framsnakke operasjoner som SE gjør, for SE er langt ute på viddene, men bare være ærlig. Så hvorfor er CBEs hemmelighold av brystforstørrelse et problem kan man spørre? Jo det er det fordi CBE.no har det ekstreme fokuset på kropp og utseende de har. Der framstilles et kroppslig ideal som er uoppnåelig uansett hvor perfekt man følger kostholdsrådene og treningsoppleggene til CBE.no. Selv CBE selv klarer jo ikke engang å leve opp til dette idealet hun har satt for seg selv. Å feile i måloppnåelse vil gi følelse av mislykkethet som lett kan utvikle seg videre til dårlig forhold til eget utseende og spiseforstyrrelser. Dette er velkjente virknings sammenhenger her. Sammenhenger jeg tenker at spesielt CBE med hennes bakgrunnshistorie burde være oppmerksom på. Med ærlighet (uten SE-promotering) hadde man unngått dette. 41
Hellasinmyheart Skrevet 8. mai 2020 #20834 Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, Inocybe skrev: Helt uenig. CBE har i 11 år aktivt gitt inntrykk av at kroppen hennes kommer av sunt kosthold og trening og nå bruker hun det i tillegg underforstått som salgsargument for Netfit. For 5 (?) år siden ble hun tatt med buksene nede i å redigere seg til kroppen hun da påstod var resultat sunt kosthold og trening. Og en brystoperasjon er på lik linje som bilderedigering en form for løgn om hvordan det nå ser ut som det gjør. Forskjellen er bare om korreksjonen er etter eller før bildet tas. Jeg sier ikke hun skal framsnakke operasjoner som SE gjør, for SE er langt ute på viddene, men bare være ærlig. Så hvorfor er CBEs hemmelighold av brystforstørrelse et problem kan man spørre? Jo det er det fordi CBE.no har det ekstreme fokuset på kropp og utseende de har. Der framstilles et kroppslig ideal som er uoppnåelig uansett hvor perfekt man følger kostholdsrådene og treningsoppleggene til CBE.no. Selv CBE selv klarer jo ikke engang å leve opp til dette idealet hun har satt for seg selv. Å feile i måloppnåelse vil gi følelse av mislykkethet som lett kan utvikle seg videre til dårlig forhold til eget utseende og spiseforstyrrelser. Dette er velkjente virknings sammenhenger her. Sammenhenger jeg tenker at spesielt CBE med hennes bakgrunnshistorie burde være oppmerksom på. Med ærlighet (uten SE-promotering) hadde man unngått dette. Du legger til grunn at hun har operert brystene. Jeg synes du skal holde deg for god til å påstå at noe er helt sant når det faktisk ikke kan bevises eller hun har vært åpen om at hun har gjort det. Som sagt så er sjelden verden er så perfekt som I blogger eller i glossy magasiner. CBE fronter en sunn livsstil og sunt kosthold. Mye bedre enn fronting av plastiske operasjoner. 2
Populært innlegg Titori Skrevet 8. mai 2020 Populært innlegg #20835 Skrevet 8. mai 2020 (endret) Det er bare jævlig trist hele kroppsfokuset. Jeg orker ikke å utdype lenger. For et rævva forbilde. Og mymuse må skamme seg. Jeg blir rett og slett sint av hele opplegget. Skal jenter og kvinner lære at en syltynn mage og ei struttende ræv er det viktigste her i verden?? Så tomt og latterlig å ha det som sin viktigste salgsvare. Bare slutt. Verden har gått videre. Og bildene beviser at hun har operert frontpartiet. Du trenger briller hvis du ikke ser det. Uten bh så er ikke plutselig puppene helt annerledes på alle bilder. Endret 8. mai 2020 av Titori 61
Gapesmil Skrevet 8. mai 2020 #20836 Skrevet 8. mai 2020 8 minutter siden, Hellasinmyheart said: Du legger til grunn at hun har operert brystene. Jeg synes du skal holde deg for god til å påstå at noe er helt sant når det faktisk ikke kan bevises eller hun har vært åpen om at hun har gjort det. Som sagt så er sjelden verden er så perfekt som I blogger eller i glossy magasiner. CBE fronter en sunn livsstil og sunt kosthold. Mye bedre enn fronting av plastiske operasjoner. Er vel verre å hevde at de perfekte brystene bare ble til av seg selv. Især når hun har vært gjennom to svangerskap med påfølgende amming. Det skaper nok større press enn om hun bare sa rett ut at hun hadde operert dem. 36
Oline12 Skrevet 8. mai 2020 #20837 Skrevet 8. mai 2020 Dette er en diskusjonstråd. Det er meningen at folk skal være uenige med hverandre. Slutt å fylle tråden med å poengtere at dere er uenige, bruk heller plassen til å skrive gode innlegg om hvorfor istedet. Verden er heldigvis ikke svart/hvitt og vi trenger en god debatt om påvirkningen til ulike influensere, her CBE.no. 32
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 8. mai 2020 Populært innlegg #20838 Skrevet 8. mai 2020 Så det hun fremmer av kropp er ikke bare en sterk og slank mage, men en mage som går innover når hun sitter? Det er ikke feil å hevde at det er langt, langt unna et sunt kroppsbilde. Ingen ser sånn ut om du ikke niholder magen inn. Voksne dama som holder på sånn, det er nesten ikke til å tro. 54
Gapesmil Skrevet 8. mai 2020 #20839 Skrevet 8. mai 2020 2 minutter siden, Kollontaj said: Så det hun fremmer av kropp er ikke bare en sterk og slank mage, men en mage som går innover når hun sitter? Det er ikke feil å hevde at det er langt, langt unna et sunt kroppsbilde. Ingen ser sånn ut om du ikke niholder magen inn. Voksne dama som holder på sånn, det er nesten ikke til å tro. Ikke bare voksen, men mor til to små jenter. Ufattelig i grunnen. 31
Aricia Skrevet 8. mai 2020 #20840 Skrevet 8. mai 2020 3 minutter siden, Kollontaj skrev: Så det hun fremmer av kropp er ikke bare en sterk og slank mage, men en mage som går innover når hun sitter? Det er ikke feil å hevde at det er langt, langt unna et sunt kroppsbilde. Ingen ser sånn ut om du ikke niholder magen inn. Voksne dama som holder på sånn, det er nesten ikke til å tro. Jeg klarer ikke oppfatte poseringen og bildet som noe annet enn ironisk. Det framstår som en influencerposeringsparodi. Det er veldig, veldig vanskelig å tro at denne poseringen og billedkomposisjonen frontes i fullt alvor, uten distanse og glimt i øyet. Oppdragsgiver må være litt i stuss. 35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå