Cati Skrevet 10. april 2019 #2041 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, Levina skrev: Jeg opplever at CBE er utrolig privilegert i sin arbeidssituasjon. Hun har en jobb hun elsker, noen hun har gitt utrykk for flere ganger. Hun tjener langt over gjennomsnittet, som gir de større frihet på flere plan. Hun har mulighet til fleksibilitet i jobb. Jobbe hvor som helst og kombinere ferie og jobbing. Etter så mange år med blogging vil jeg tro at hun kan denne jobben til fingerspissene. I tillegg har en mann med på laget som er utrolig dyktig på det han kan. Ulempen er selvfølgelig hets, negativitet hun får fordi hun er den hun er, og en offentlige person. Det å kunne styre sin egen hverdag, selv om de har deadlines og krav om å levere et produkt, må oppleves veldig godt. Den eldste begynne nå på skole og da kan en ikke bare ta ut av skolen, men bare at de har økonomi til å ta med barna på flotte reiser, i tilegg til hytteturer hjemme, gjør de privilegerte. Men, så er hun dyktig i jobben sin og jeg synes det er vel fortjent. Det er her jeg liksom ikke deler synspunktet. Håper jo for henne at hun trives, men for meg virker det så intetsigende og kjedelig. Null samfunnsnytte sånn egentlig. Og hun drar med seg mye privat inn i arbeidet. Så mange happenings med familie og venner som må skrives om eller fotograferes. Nå har jeg for lengst kuttet ut bloggen, men ser av og til innom Instagram for å se om noe er forandret. Og kaffekoppen/mølla/bil/barn/mann/granca er like kjedelig og gammelt som det var for flere år siden. Og så må det jo være fryktelig å tenke at hun må dra inn barna sine i jobben for å få ekstra cash. Bare det er jo helt uvirkelig for meg å tenke på.. Mange som har fleksibilitet, gode lønninger og mulighet for reise x flere per år og mange som ikke har det. For min del ville jeg heller vært foruten så lenge bakgrunnen ga en så utrolig bitter smak i munnen. Men der er vi forskjellige; noen selger barna for pengene, andre gjør det ikke. Respekt til alle de andre som ikke gjør det. 17
Inocybe Skrevet 10. april 2019 #2042 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, Levina skrev: Jeg opplever at CBE er utrolig privilegert i sin arbeidssituasjon. Hun har en jobb hun elsker, noen hun har gitt utrykk for flere ganger. Hun tjener langt over gjennomsnittet, som gir de større frihet på flere plan. Hun har mulighet til fleksibilitet i jobb. Jobbe hvor som helst og kombinere ferie og jobbing. Etter så mange år med blogging vil jeg tro at hun kan denne jobben til fingerspissene. I tillegg har en mann med på laget som er utrolig dyktig på det han kan. Ulempen er selvfølgelig hets, negativitet hun får fordi hun er den hun er, og en offentlige person. Det å kunne styre sin egen hverdag, selv om de har deadlines og krav om å levere et produkt, må oppleves veldig godt. Den eldste begynne nå på skole og da kan en ikke bare ta ut av skolen, men bare at de har økonomi til å ta med barna på flotte reiser, i tilegg til hytteturer hjemme, gjør de privilegerte. Men, så er hun dyktig i jobben sin og jeg synes det er vel fortjent. Godt vi er forskjellige tenker jeg. Jeg synes jobben hennes virker ensformig, kjedelig og med lite innputt. Jeg baserer det på blogginnlegg som er nærmest identiske over tid. Føler ofte hun bare bytter ut navn på produkt eller setting. Treningsinnleggene klarer jeg virkelig ikke å se forskjell på og bildene på bloggen er nesten imponerende like alle sammen. Digresjon - jeg var inne på bloggen for en stund siden og scrollet meg gjennom ganske mange innlegg før jeg skjønte jeg hadde bommet med over et år 🙈. Så faktisk ikke forskjell. Bilder og innhold skilte seg ikke ut i det hele tatt. Siden hun jobber selv på det hun beskriver som familieferie tenker jeg jobben hennes ikke er så fleksibel likevel. Ja hun kan jobbe fra GC eller Vestlia men har hun muligheten til å la være? Virker ikke slik. 24
pøbelsara Skrevet 10. april 2019 #2043 Skrevet 10. april 2019 4 timer siden, Shopaholic skrev: Tipper hun sikter til "fit bombz" hun såvidt (nederst i innlegget) nevner at hun også skal begynne å ta. Det er kapsler. "De har også lansert et helt nytt produkt nå som heter Fit Bombz og disse tenkte jeg å starte med i tillegg, ettersom de skal ha en positiv effekt for den som trener." Hun håper nok at folk liser av kollektivt hukommelsestap. Jeg fatter forøvrig ikke at hun tør å skrive alle påstandene om disse kosttilskuddene - når reglene er så klare som de er om hvordan man kan markedsføre slik. 16
Eveliina Skrevet 10. april 2019 #2044 Skrevet 10. april 2019 (endret) 5 timer siden, Shopaholic skrev: Tipper hun sikter til "fit bombz" hun såvidt (nederst i innlegget) nevner at hun også skal begynne å ta. Det er kapsler. "De har også lansert et helt nytt produkt nå som heter Fit Bombz og disse tenkte jeg å starte med i tillegg, ettersom de skal ha en positiv effekt for den som trener." Ah, ok. Da skjønner jeg hvor referansen til kapsler kommer fra i hvert fall. Takk Svaret hennes gir likevel ikke noe mer mening: 1. Det ble spurt helt konkret om "Beauty Bombz", og effekt på hår. 2. "Fitz Bombz" er hverken "Beauty Bombz" eller et hårprodukt (energi/immunforsvar). og i tillegg 3. Ingen næringsstoffer som inntas via fordøyelse kan virke kun på en utvalgt del av kroppen. Sitat Hadde ikke Good For me // Beauty Bombz, som du reklamerte for i fjor sommer, noen effekt siden du nå reklamerer for et nytt produkt som skal styrke håret? Sitat Good for me hadde kapsler, og det sliter jeg med å svelge, så da var dette en fin løsning I tillegg ville jeg ha et tilskudd som kun går på hår. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/04/03/veien-til-lengre-har/#comment-779299 Føler jeg mister hjerneceller ved å lese meg opp om dette... Disclaimer - har vanligvis ingen interesse for disse produktene! En kommer langt med god gammeldags ølgjær, sier 'den game damen' Poenget er denne teknikken noen influencere bruker, når det begynner å bli vanskelig å svare for seg: Svar til side for spørsmålet som stilles. Ved videre spørsmål for å forsøke å klargjøre, henvis tilbake til det første innledende svaret - som ikke gir mening. På denne måten kan en hevde at "dette har jeg svart på alt", og i ettertid påstå at en blir trakassert av gjentakende spørsmål fordi folk ikke liker svaret en har fått. Det virker jo som en liten filleting å henge seg opp i da. Men i det større bildet, så handler dette om flere ting, i tillegg til teknikken som benyttes når en blir svar skyldig. Det viser også veldig godt konsekvensen av å drive en reklameblogg over tid, og problemet med å få 'historien til å gå opp' når en reklamerer for stadig flere produkter med overlappende bruksområder. Ikke minst, så blir det tydelig at det som skrives er nettopp reklame og noe en er betalt for å promotere, og ikke troverdig som 'gode tips og anbefalinger fra en venninne'. Endret 10. april 2019 av Eveliina 19
loffen Skrevet 10. april 2019 #2045 Skrevet 10. april 2019 Fit Bombz består av B-vitaminer, krom og chilliekstrakt. Utrolig hvor mye fantstisk det skal gjøre for kroppen.. Folk er så lettlurte! 19
Eveliina Skrevet 10. april 2019 #2046 Skrevet 10. april 2019 Et annet markedsføringstriks, denne goodiebox'en som er med på ferie. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/04/07/goodiebox-manedens-egenpleie/ Firmaet betaler CBE for reklamen - korrekt merket hos CBE, det skal sies - men så siteres reklamen de selv har betalt for som god produktomtale på deres egne sider. Slik kjøper en seg rett og slett 'positiv omtale' som brukes i videre markedsføring, selvfølgelig uten noen referanse tilbake til den opprinnelige reklamen: Sitat Caroline Berg Eriksen: "....blir imponert hver eneste gang". Denne gangen ble Carolines Goodiebox med på ferie, hvor hun tenker tilbake på hvor mye hudpleierutinen hennes har endret seg med årene. https://www.goodiebox.io/carolinebergeriksenno?utm_source=influencer&utm_medium=blog&utm_campaign=mar_box_2019&utm_content=caroline_eriksen 11
pøbelsara Skrevet 10. april 2019 #2047 Skrevet 10. april 2019 Noen ganger skulle jeg ønsker hun gjorde bare en litt kul ting. Leste seg litt opp om noe - anbefalte noe hun ikke fikk betalt for - var genuint opptatt av noe annet enn seg sjæl. I tillegg til at hun bruker bambustaannkost, selvsagt. 41
Tørst Skrevet 10. april 2019 #2048 Skrevet 10. april 2019 24 minutter siden, Eveliina skrev: Et annet markedsføringstriks, denne goodiebox'en som er med på ferie. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/04/07/goodiebox-manedens-egenpleie/ Firmaet betaler CBE for reklamen - korrekt merket hos CBE, det skal sies - men så siteres reklamen de selv har betalt for som god produktomtale på deres egne sider. Slik kjøper en seg rett og slett 'positiv omtale' som brukes i videre markedsføring, selvfølgelig uten noen referanse tilbake til den opprinnelige reklamen: https://www.goodiebox.io/carolinebergeriksenno?utm_source=influencer&utm_medium=blog&utm_campaign=mar_box_2019&utm_content=caroline_eriksen Herregud! 7
Levina Skrevet 10. april 2019 #2049 Skrevet 10. april 2019 2 timer siden, Aricia skrev: Litt pussig at du poster dette sånn tilsynelatende uten foranledning når diskusjonen ellers går på at hun snarere framstår som det motsatte av fri i de siste blogginnleggene sine fra "ferien", og det kanskje nettopp pga muligheten til å tjene langt over gjennomsnittet også mens man tilsynelatende har ferie? For meg er dette litt av paradokset med CBE. Hun framstår som fanget i sin egen suksess. Den er som en evig kvern eller et hamsterhjul som går og går, med like stor ensformighet (om ikke større ensformighet) enn alle andres grå hverdager. Ikke engang i ferien tar hun fri. Uten at vi kan være sikre på hvorfor ser vi det jo gjennom bloggingen som dokumenterer det, og det virker strengt tatt klaustrofobisk heller enn frigjørende, inspirerende eller misunnelsesverdig. Jeg forstår ikke hva du mener at hun er fanget av sin egen suksess. Bloggen er vel lagt opp under en form som hun ønsker å opprettholde. Litt trening, litt mote, litt interiør, mat, familieliv. Hun har funnet sin « oppskrift» som mange er fornøyd med. Men, en kan jo ikke gjøre allt til lags. Det jeg synes er fint med bloggen er at hun har med litt forskjellig. Jeg er ikke Interessert i så mye typiske nisjeblogger hvor det er f.eks kun er trening, kosthold, interiør som er i fokus. Jeg tror det at hun er flink til å variere sine innlegg, gjør at hun har såpass mange lesere 10 år etter at hun begynte å bloggere. Men, så tenker jeg også at det skal litt til å finne variasjon og ha innlegg som fenger 2 ganger og dagen, neste hver dag i 10 år. Så der synes jeg hun er flink. Det er ihverfall det som jeg synes gjør henne til en veldig dyktig blogger og er innom bloggen hver dag. 5
Rev. Revenge Skrevet 10. april 2019 #2050 Skrevet 10. april 2019 Jeg kjenner sukkeret knase mellom tennene bare av å lese formuleringene inne på Goodiebox. Selv advarselen om cookies: "For å gi deg en bedre opplevelse på vår nettside, benytter vi oss av cookies - dessverre er de uten sjokolade" og "...du kan til enhver tid stoppe ditt abonnement (selv om det vil gjøre vondt i våre hjerter). Du kan gjøre dette ved å kontakte vårt søte Team Happiness på hello...." er til å utvikle diabetes type II av🙄 37
Aricia Skrevet 10. april 2019 #2051 Skrevet 10. april 2019 22 minutter siden, Levina skrev: Jeg forstår ikke hva du mener at hun er fanget av sin egen suksess. Jeg henviste til diskusjonen på de siste sidene her, at hun aldri tar ferie uten å blogge den, feks. Det var kanskje litt uklart formulert. Du argumenterte med at hun hun tjener over gjennomsnittet og at det gir henne stor frihet, men jeg ser ikke den friheten. Jeg ser bare rutiner, repetisjon og forutsigbarhet, og en bloggeformel som det aldri avvikes en millimeter fra, fordi den virker og sikrer inntekten. 24
Dr. A. Kula Skrevet 10. april 2019 #2052 Skrevet 10. april 2019 Jeg undres hvordan bedriften skal opprettholde sin reiseaktivitet når bedriftens ansatte begge har barn i skolealder og ikke kan reise når-som-helst. Enten vil modellen mangle fotograf eller fotografen mangle modell. Eller skal bedriftens ansatte benytte seg av betalt (eller sponset) barnevakt når reiseoppdragene må gjennomføres? Det er også tvilsomt at sponsorreiser kan innvilges/gjennomføres i høysesongen (skolens friperioder) da bedriftens ansatte selv har anledning til å ta oppdrag. Sponsoroppdrag legges jo bevisst av sponsorer til lavsesong da det er usolgte plasser som gis bort, og ikke plasser som kan selges til fullpris med høysesongspåslag. Spørsmålet er om bedriften selv ser at sponsormulighetene begrenses som følge av at familiebedriften entrer nye faser av livet til de berørte? Blir interessant å følge med. 17
Ansjosen Skrevet 10. april 2019 #2053 Skrevet 10. april 2019 1 hour ago, Aricia said: Jeg henviste til diskusjonen på de siste sidene her, at hun aldri tar ferie uten å blogge den, feks. Det var kanskje litt uklart formulert. Du argumenterte med at hun hun tjener over gjennomsnittet og at det gir henne stor frihet, men jeg ser ikke den friheten. Jeg ser bare rutiner, repetisjon og forutsigbarhet, og en bloggeformel som det aldri avvikes en millimeter fra, fordi den virker og sikrer inntekten. Det er lett å tenke at CBE har masse frihet, da hun ikke er bundet opp av 8-16'ish på kontoret 5 dager i uka, med bare 5 uker ferie hvert år. Men jeg er helt med på tanken om at hun er litt fanget av sin egen suksess. Hun er fanget av behovet for å tjene penger (likt mange av oss andre) og hun tjener de pengene på å ta med seg leseren i det hun gjør. Og hun er jo ikke egentlig fri til å gjøre hva hun vil, alt hun gjør preges av at det skal ha en liten nisje som passer inn i hennes polerte blogghverdag. Så klart deler hun jo ikke alt som skjer på ferie, men hun skal være nok på til at det produseres innlegg, og bilder og lastes opp "innhold" hver eneste dag, både på snapchat, blogg og gjerne instagram. Hvis man snurrer bildet litt rundt, og ser på det fra litt flere kanter så blir det litt "gullbur" aktig å leve sånn. Det krever enorme forberedelser og gjennomtenkte løsninger for at hun evt skal kunne leve helt annerledes enn det framstilles på bloggen i en periode. Og det kan virke som det ikke er hennes sterkeste side, så jeg tror ikke hun er så fri og frank som man kan få inntrykk av ved første øyekast. Når man begynner å tenke slik over det hele så har kanskje en sykepleier som er god til å ordne vaktene sine, og villig til å gå litt nattevakt minst like stor frihet i samme situasjon? Hun (for å holde det enkelt) kan hente barna sine tidlige i barnehagen stadig vekk, hun kan helt klart reise på ferie når ikke alle vi andre kan, eller ta en spontantur hit eller dit. Hun kan jobbe overtid for å spare opp ekstra penger for å få gjort dette. Og alt dette kan hun gjøre uten å måtte dokumetere det noe sted, uten å tenke over om det er slik at dette vil fenge leseren, og bli "bloggvennlig nok". Hun kan tenke over om dette er det hun ønsker å gjøre på fridagene sine. Caroline Berg Eriksen er på mange måter bloggen sin så lenge hun er våken. Jeg tror ikke mye på at hun elsker alt hun drar inn i huset, eller at hun bakte kaker med "jentene" når hun viser det fram på bloggen. Jeg tror ikke nødvendigvis at hun hadde på den kjolen som hun avbildes med "før hun gikk ut døra". Men jeg tror hun lever med "hva kan vises fram på bloggen den kommende månden" hengende over seg hele tiden. 23
filifjonka Skrevet 10. april 2019 #2054 Skrevet 10. april 2019 (endret) 5 hours ago, Levina said: Jeg opplever at CBE er utrolig privilegert i sin arbeidssituasjon. Hun har en jobb hun elsker, noen hun har gitt utrykk for flere ganger. Hun tjener langt over gjennomsnittet, som gir de større frihet på flere plan. Hun har mulighet til fleksibilitet i jobb. Jobbe hvor som helst og kombinere ferie og jobbing. Etter så mange år med blogging vil jeg tro at hun kan denne jobben til fingerspissene. I tillegg har en mann med på laget som er utrolig dyktig på det han kan. Ulempen er selvfølgelig hets, negativitet hun får fordi hun er den hun er, og en offentlige person. Det å kunne styre sin egen hverdag, selv om de har deadlines og krav om å levere et produkt, må oppleves veldig godt. Den eldste begynne nå på skole og da kan en ikke bare ta ut av skolen, men bare at de har økonomi til å ta med barna på flotte reiser, i tilegg til hytteturer hjemme, gjør de privilegerte. Men, så er hun dyktig i jobben sin og jeg synes det er vel fortjent. Hva hun gir uttrykk for og hva hun virkelig føler behøver ikke nødvendigvis være identisk. Selvfølgelig vil alltid den offisielle versjonen være at hun elsker det hun holder på med, det er jo selve grunnlaget for forretningsdriften. Endret 10. april 2019 av filifjonka 16
Inocybe Skrevet 11. april 2019 #2055 Skrevet 11. april 2019 Nok en gang bytter Caroline Berg Eriksen "favorittmerke" etter bare noen måneder. Denne gang solkrem. https://influencere.wordpress.com/2019/04/11/caroline-berg-eriksen-anbefaling-av-solkrem-for-og-etter-hun-far-betalt-for-meningen-sin/ Får følelsen av at jeg sitter å ser på TV2-reklamene hvor det ene suverene vaskepulvermerket straks avløses av neste. Har sånn ca. like stor tiltro til reklameskuespillernes oppriktige lovprisninger av produktet som jeg har til CBEs 🙈. Ikke rart ingen gidder engasjerer seg i denne utroverdige kjedelige reklamebloggen. Den ligger fortsatt helt i bunnsjiktet. https://influencere.wordpress.com/2019/03/30/engasjement-ig-den-30-03-19/ 24
Isild Skrevet 11. april 2019 #2056 Skrevet 11. april 2019 45 minutter siden, Inocybe skrev: Nok en gang bytter Caroline Berg Eriksen "favorittmerke" etter bare noen måneder. Denne gang solkrem. https://influencere.wordpress.com/2019/04/11/caroline-berg-eriksen-anbefaling-av-solkrem-for-og-etter-hun-far-betalt-for-meningen-sin/ Får følelsen av at jeg sitter å ser på TV2-reklamene hvor det ene suverene vaskepulvermerket straks avløses av neste. Har sånn ca. like stor tiltro til reklameskuespillernes oppriktige lovprisninger av produktet som jeg har til CBEs 🙈. Ikke rart ingen gidder engasjerer seg i denne utroverdige kjedelige reklamebloggen. Den ligger fortsatt helt i bunnsjiktet. https://influencere.wordpress.com/2019/03/30/engasjement-ig-den-30-03-19/ Engasjementsrate på 1.13 var ikke "rare greiene". Bloggen har blitt repetetiv, oppstilt og kjedelig, men de er ikke mottagelige for lesernes synspunkter på det har jeg inntrykk av. - så da får det vel bare fortsatte å rase nedover på "ratingen" da. De leserne som "klager" på dårlig kvalitet får jo bare en kald skulder og beskjed om at de kan jo bare slutte å lese bloggen. Og det er vel det mange har gjort og gjør. Så lykke til med det! Gleder meg veldig å se at Funkygine har rating på over 8. Selv om jeg skulle ønske hun hadde holdt barna helt vekk fra kanalene sine hun også, så syns jeg at hun sprer glede og motivasjon, hun er kjempegod på treningsinnlegg. 12
Rev. Revenge Skrevet 11. april 2019 #2057 Skrevet 11. april 2019 Ferie? Neppe. Her drasser de med seg reklamemateriell i form av alskens skjønnhetsprodukter, og diverse fotoutstyr i koffertene. Etter erfaring vil det dukke opp enda flere ferie- og rekreasjonsrelaterte produkter som skal reklameres for før hjemtur. Mitt inntrykk er at spontanturen til Granca dreier seg om behov for et skifte fra en repetitiv location, samt barnevakt under photoshoots. 22
Ultiva Skrevet 11. april 2019 #2058 Skrevet 11. april 2019 22 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: Ferie? Neppe. Her drasser de med seg reklamemateriell i form av alskens skjønnhetsprodukter, og diverse fotoutstyr i koffertene. Etter erfaring vil det dukke opp enda flere ferie- og rekreasjonsrelaterte produkter som skal reklameres for før hjemtur. Mitt inntrykk er at spontanturen til Granca dreier seg om behov for et skifte fra en repetitiv location, samt barnevakt under photoshoots. Ja det er ingen grunn til å glemme at påsken står for tur og at det var viktig å finne en god location for årets annonsør av solkrem. Dette er en sjelløs reklamekatalog tvers igjennom, noe også det elendige engasjementet viser. Jeg ser at en sprudlende Funkygine har 8 ganger mer engasjement og gleder meg over det, selv om Funky dessverre også har et stort forbedringspotensiale når det gjelder å skjerme barna. 19
Mrs Bella Skrevet 11. april 2019 #2059 Skrevet 11. april 2019 (endret) Kort tid før ferien hentet hun produkter på Beths i Oslo. Hun har tidligere sagt hun får pigmentflekker og har egen solfaktor for dette. Det er ingen troverdighet at hun faktisk bruker Cosmica solfaktor, i alle fall ikke i ansiktet. Cosmica Norge er nok klar over dette. At hun tok med Goodieboksen på tur for å lage reklame, viser jo hvor langt hun er fra potensielle kunder som reelt sett har lite tid til egenpleie. Å pøse på med ulike nye utestede produkter i solen er ikke anbefalt. Hun hadde selv knapt med tid, og det bar også reklamen preg av. Dette vet nok også samarbeidspartneren. Det er også lite troverdig når hun bytter leverandør på hårkapsler og snakker tidligere samarbeidspart ned. Endret 7. november 2024 av Mrs Bella Endring forenkling 16
Aquarius04 Skrevet 11. april 2019 #2060 Skrevet 11. april 2019 (endret) 4 timer siden, Inocybe skrev: Nok en gang bytter Caroline Berg Eriksen "favorittmerke" etter bare noen måneder. Denne gang solkrem. https://influencere.wordpress.com/2019/04/11/caroline-berg-eriksen-anbefaling-av-solkrem-for-og-etter-hun-far-betalt-for-meningen-sin/ Får følelsen av at jeg sitter å ser på TV2-reklamene hvor det ene suverene vaskepulvermerket straks avløses av neste. Har sånn ca. like stor tiltro til reklameskuespillernes oppriktige lovprisninger av produktet som jeg har til CBEs 🙈. Ikke rart ingen gidder engasjerer seg i denne utroverdige kjedelige reklamebloggen. Den ligger fortsatt helt i bunnsjiktet. https://influencere.wordpress.com/2019/03/30/engasjement-ig-den-30-03-19/ Men det er jo klart - det som gir mest penger i lommeboka vil alltid være favoritten, må vite! Kynisk, er ordet. Endret 11. april 2019 av Aquarius04 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå