Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Trenger jeg briller eller har bloggeieren shoppet seg enda større frontparti den siste måneden? 

Endret av Kleenex
Tillegg
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Kleenex skrev:

Trenger jeg briller eller har bloggeieren shoppet seg enda større frontparti den siste måneden? 

Tenkte det samme jeg også. Utrolig sprettent til å ha ammet to barn, men det er vel bare trening vel...men tenkte nå på siste innlegg og på instastory at det var mer sprettent og struttende, men tror faktisk det bare er vinkelen.

• Liker 3
Skrevet

Håper fru Eriksen er klar over at hun er pliktig til å ha dokumentasjon for påstandene hun kommer med om de pillene. https://lovdata.no/lov/2009-01-09-2/§3

«Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.»

Det som står på nettsidene til Hairlust er påstander, ikke dokumentasjon. Og innholdet er ikke annet enn hva man får i seg ved et normalt og sunt kosthold, bortsett fra sukkeret, da.  https://thehairlust.no/collections/shop/products/hairlust-hair-gummies

• Liker 19
Skrevet
1 time siden, MorUgle skrev:

Dette er jo en forferdelig sak, og synes det er ufattelig av en mor å gjøre noe slik. Slik saken blir fremstilt i media synes jeg det er riktig at moren blir dømt her. Generelt synes jeg barn ikke har noe i SoMe å gjøre, ikke på den ene eller andre måten. Ikke når de smiler og er søte, og heller ikke når de er lei seg og gråter. Denne dommen er en skritt i riktig retning, barn bør skjermes fra SoMe og myndighetene må snart inn å gjøre noe også for disse som mener det er greit så lenge man legger ut « delikate» biler. 

Samtidig synes jeg ikke denne saken kan sammenlignes med hva som skjer på cbe, denne saken er i min verden på grensen ( eller over) til overgrep.

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, MorUgle skrev:

Jeg er enig i at saken du viser til er viktig MEN den kan ikke sidestilles med CBE sin eksponering av barn på noen som helst måte. Der er jeg dypt uenig selvom jeg er helt imot eksponering av barn i sosiale medier. Spesielt når en tjener penger på sin tilstedeværelse i kanalene. 

Dette er eksponering på et helt annet plan og utsatte mennesker involvert. Farlig trend om dette skal likestilles med influencernes eksponering hvor Burøe, Komikerfrue, ABD og Anne Rasmussen er MYE verre. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Artikkelen handler om en sak som er svært annerledes enn bloggere og andres «normale» eksponering av barn, men det er noe i dommen som kan virke lovende for SoMe-barnas fremtid. Kanskje kan andre foreldre snart begynne å forstå at de ikke eier sine barn og at foreldres oppgave er å skjerme og beskytte barna. Hva foreldre syns er morsomt og søtt når barnet er lite, er ikke det samme som at barnet - når det blir tenåring - vil synes det samme. Kanskje vil barnet se på det som inngripen i privatlivet, uthenging og latterliggjøring. 

https://www.tv2.no/nyheter/10535971/

«At barnet som syvåring ikke reagerer på slik offentliggjøring, utelukker ikke senere reaksjoner, f.eks. i ungdomstiden», skriver lagmannsretten i dommen.

Et sentralt spørsmål i saken er om det ligger innenfor foreldreansvaret å samtykke til slik publisering på barnets vegne, men retten avviser dette:

«At en forelder, som her, offentliggjør materiale av svært sensitiv og privat karakter om barnet på en, objektivt vurdert, utilbørlig måte faller utenfor rammen av det som naturlig omfattes av foreldreansvaret. Som påpekt av aktor vil barn i motsatt fall være uten beskyttelse mot utilbørlig offentliggjøring av private forhold fra foreldrenes side.»

Endret av Pust
Rettet feil
  • Liker 14
Skrevet
21 timer siden, terteskjell skrev:

Det gjenstår å se om cbe gjør dette når barna starter på skolen. De har jo nok med midler til å legge turer til skolens ferier. 

Spiller ingen rolle det, om "sunnmøringen" som hun kaller han, er så gjerrig som hun påstår på bloggen. Synes forøvrig frua virker gjerrig også, uten at jeg har mer belegg for å si det, enn inntrykket jeg får av bloggen.

• Liker 7
Skrevet
11 timer siden, Eveliina skrev:

Tror ikke Asti sitt innlegg om CBE sin siste reklame er delt her? 

https://influencere.wordpress.com/2019/04/08/caroline-berg-eriksen-reklame-for-kosttilskudd-og-logn/

Igjen så tar hun altså ikke 5 øre for å blankt ljuge i svarene sine, istedet for å være ærlig og si det som det er, at hun nå har et samarbeid med noen andre og får betalt for å reklamere for de. Og det styrer hva hun propper i seg eller ikke, uavhengig av virkning.

Og når noen konfronterer henne med at det ikke var kapsler, men "godteri", hun spiste sist også, så påstår hun altså at de hadde også noen andre kapsler... Men de trengte hun vel ikke all den tid hun kunne knaske vingummi godteri. 

For øvrig sier vel det noe om troverdigheten til produkter, når hun gang på gang fokuserer mest på at ting smaker som godteri og er "dagens høydepunkt". 

Ellers merker jeg meg på SoMe i dag at uttrykket "vi matcher" er behørig innlært hos yngre generasjon...

• Liker 24
Skrevet
49 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Spiller ingen rolle det, om "sunnmøringen" som hun kaller han, er så gjerrig som hun påstår på bloggen. Synes forøvrig frua virker gjerrig også, uten at jeg har mer belegg for å si det, enn inntrykket jeg får av bloggen.

Men vi får ikke vite hva de gjør før barna starter på skolen.. 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Anonym90059005 skrev:

Igjen så tar hun altså ikke 5 øre for å blankt ljuge i svarene sine, istedet for å være ærlig og si det som det er, at hun nå har et samarbeid med noen andre og får betalt for å reklamere for de. Og det styrer hva hun propper i seg eller ikke, uavhengig av virkning.

Og når noen konfronterer henne med at det ikke var kapsler, men "godteri", hun spiste sist også, så påstår hun altså at de hadde også noen andre kapsler... Men de trengte hun vel ikke all den tid hun kunne knaske vingummi godteri. 

For øvrig sier vel det noe om troverdigheten til produkter, når hun gang på gang fokuserer mest på at ting smaker som godteri og er "dagens høydepunkt". 

Ellers merker jeg meg på SoMe i dag at uttrykket "vi matcher" er behørig innlært hos yngre generasjon...

Ja, jeg skjønner virkelig ikke hva hun tror de oppnår - det forrige innlegget med reklamen for et tilsvarende produkt ligger jo på bloggen...? Selv jeg, som kun titter innom bloggen deres maks et par ganger i året, husker veldig godt den forrige reklamen. Det var vel en debatt om det produktet her inne?  Husker hvor galt og risikabelt jeg syntes tanken på å ha vitaminer som både ser ut som og smaker som godteri i hus, når en har små barn.

Uansett  - Asti har en oppfølger, det blir ikke noe bedre med forsøk på oppklaringer i kommentarfeltet som ikke henger på greip. Begge produktene har hun omtalt positivt for å være gummigodteri - hvor kommer kapslene fra...?

https://influencere.wordpress.com/2019/04/09/caroline-berg-eriksen-reklame-for-kosttilskudd-og-logn-del-2/

• Liker 12
Skrevet (endret)

Hun stresser fælt på denne turen med å slappe av. Tiden går altfor fort kan vi lese i hvert innlegg. Skjønner godt hun stresser når dagene gjøres om til photoshoots. Tror denne bloggeren hadde hatt godt av logge av og ta ferie som hun nå later som hun er på. Virker ikke hyggelig i det hele tatt, hun kaver i vei for å fremstå vellykket. 

Endret av Surikatt
  • Liker 17
Skrevet
8 timer siden, Surikatt skrev:

Hun stresser fælt på denne turen med å slappe av. Tiden går altfor fort kan vi lese i hvert innlegg. Skjønner godt hun stresser når dagene gjøres om til photoshoots. Tror denne bloggeren hadde hatt godt av logge av og ta ferie som hun nå later som hun er på. Virker ikke hyggelig i det hele tatt, hun kaver i vei for å fremstå vellykket. 

Eneste gangen hun logget helt av alle sosiale medier i et lengre tidsrom var den gangen Freia betalte henne en klekkelig sum for å gjøre det.....som et ledd i en reklamekampanje for melkesjokolade 

Kanskje noen nye aktører burde sponset igjen sånn at de stakkars overarbeidede bloggerene kunne tatt litt fri 😄

Neida, fra spøk til revolver; jeg synes virkelig hun kunne unnet seg ei uke på GC uten å være på hele tiden. Bare vært tilstede i nuet med mann, barn og foreldre. Hun er fortsatt en av de største påvirkerene i Norge og jeg tviler på at bloggen hadde gått nedenom og hjem etter ei uke. Bloggen overlevde jo den uka hun koplet helt av ifm Freia melkesjokolade også. Tror ikke hun hadde blitt økonomisk ruinert av ei uke fri heller. Selv om hun hadde betalt full pris for fly og hotell (når hun reiser og fortsetter å skrive innlegg fra turen så blir det betegnet som jobbtur og både fly og hotell kan skrives av på skatten) så hadde hun nok overlevd mtp den millioninntekten de har. Selv den vanlige mannen i gata med helt vanlig inntekt tar seg råd til en ferietur og betaler alt selv 

• Liker 16
Skrevet
15 minutter siden, skruf skrev:

Eneste gangen hun logget helt av alle sosiale medier i et lengre tidsrom var den gangen Freia betalte henne en klekkelig sum for å gjøre det.....som et ledd i en reklamekampanje for melkesjokolade 

Kanskje noen nye aktører burde sponset igjen sånn at de stakkars overarbeidede bloggerene kunne tatt litt fri 😄

Neida, fra spøk til revolver; jeg synes virkelig hun kunne unnet seg ei uke på GC uten å være på hele tiden. Bare vært tilstede i nuet med mann, barn og foreldre. Hun er fortsatt en av de største påvirkerene i Norge og jeg tviler på at bloggen hadde gått nedenom og hjem etter ei uke. Bloggen overlevde jo den uka hun koplet helt av ifm Freia melkesjokolade også. Tror ikke hun hadde blitt økonomisk ruinert av ei uke fri heller. Selv om hun hadde betalt full pris for fly og hotell (når hun reiser og fortsetter å skrive innlegg fra turen så blir det betegnet som jobbtur og både fly og hotell kan skrives av på skatten) så hadde hun nok overlevd mtp den millioninntekten de har. Selv den vanlige mannen i gata med helt vanlig inntekt tar seg råd til en ferietur og betaler alt selv 

Bare tenk på hvor deilig ungene hadde syntes det var å ha foreldre som kunne bruke tiden sin på dem, nyte turen og slappe av!

• Liker 21
Skrevet
2 minutter siden, MarianneE skrev:

Bare tenk på hvor deilig ungene hadde syntes det var å ha foreldre som kunne bruke tiden sin på dem, nyte turen og slappe av!

Enig!  

For å ta et personlig eksempel; mannen min reiser mye til alle mulige plasser i verden ifm jobb. Barna og jeg har ofte vært med pga vi betaler bare flybilletter og får hotell dekket via jobben hans. Så det er en super mulighet til å oppleve verden til en rimelig pris. Han er naturlig nok veldig opptatt på disse turene, så barna og jeg farter rundt på ekspedisjon og ser ikke han før vi møtes til middag om kvelden. 

Men selv om det er kjekt å ha privilegiet til å dra til Wien, Zürich, London, Berlin osv osv, så er det de to ukene hver sommer vi f.eks drar til Kreta barna liker best. Når vi alle er sammen og han også er 100% tilstede 

• Liker 16
Skrevet
44 minutter siden, skruf skrev:

Det hadde det stått respekt av! Tror desverre vi aldri får se blogginnlegget hvor det står "Vi tar nå en 14 dagers sommerferie fra alle våre kanaler. Vi skal på privat og OFFLINE familietur med barna"

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...