Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, pøbelsara skrev:

Skolebarn har dessuten åtte uker ferie hver sommer, en uke på høsten - ofte 10-12 dager til jul, en uke vinterferie og påsekferie hvert år. Så det er liksom mulig å reise uten å ta dem ut av skolen også.

Men nå går jo ikke hennes barn på skole enda? Kan jo være de følger dette når de starter der

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten spons og gratis turer kunne ikke de reist så mye. Dette er ikke ferie, men jobb for dem. Bloggere har jo ikke ferie. Og egentid ?? De har jo ikke annet enn egentid. Et hån til alle som er i skikkelige jobber.

• Liker 12
Skrevet (endret)
42 minutter siden, terteskjell skrev:

Er aldri i syden å heller ikke mine barn. Vi har kun ferierte langs kysten i Norge

Å håper de som er opptatt av at cbe drar til syden x antall dager i året gjør det samme

Hvorfor mener du noe om hva andre (her) skal gjøre? Ingen jeg kjenner drar på ferie hver måned, verken utenlands eller innenlands. Hvis du lurer på hva JEG gjør, fordi jeg kommenterer de fullstendig overkill ferievanene til en av Norges største influencere, så ser jeg ikke hvordan det er relevant? Er det at jeg må feie for min egen dør før jeg kan kommentere en miljøverstingsinfluensers ferievaner? Selvfølgelig er jeg ikke i nærheten en gang når det gjelder noenting av det denne familien gjør. Ikke reklamerer jeg og "inspirerer" andre til forbruk heller. Tvert imot, vil jeg si, jeg påvirker uansett ingen i særlig grad uansett. 

Men ja, jeg hadde fire dager ferie i hele fjor, da tok jeg med småungen til en europeisk storby og bar rundt på ungen mellom trikker og tog. Hadde ikke med vogn. Fire dager er selvfølgelig mer enn nok. Ellers i året bærer mitt liv preg av å jobbe i andres ferier (driver for meg selv), og dette gir i seg selv ungene store opplevelser i nærmiljøet. Ikke så økonomisk innbringende som å ta med ungene på cruise til Mellom-Amerika og påvirke/reklamere for slik at andre kan gjøre det samme, men du verden så passelig for unger i bhg-alder likevel... 

Endret av Tørst
  • Liker 12
Skrevet
4 timer siden, pøbelsara skrev:

Skolebarn har dessuten åtte uker ferie hver sommer, en uke på høsten - ofte 10-12 dager til jul, en uke vinterferie og påsekferie hvert år. Så det er liksom mulig å reise uten å ta dem ut av skolen også.

Ja, det er fullt mulig, men jeg jobber i skolen og ser dessverre at foreldre drar elever ut av skolen utenom feriene, fordi det da er billigere å reise. Operatørene skrur opp prisene i alle skolens ferier.

Slik mitt inntrykk av CBE og bedriften er, tipper jeg hun også kommer til å gjøre det, selv om de har mer enn nok penger til å feriere i skolens ferietid.

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, Tørst skrev:

Hvorfor mener du noe om hva andre (her) skal gjøre? Ingen jeg kjenner drar på ferie hver måned, verken utenlands eller innenlands. Hvis du lurer på hva JEG gjør, fordi jeg kommenterer de fullstendig overkill ferievanene til en av Norges største influencere, så ser jeg ikke hvordan det er relevant? Er det at jeg må feie for min egen dør før jeg kan kommentere en miljøverstingsinfluensers ferievaner? Selvfølgelig er jeg ikke i nærheten en gang når det gjelder noenting av det denne familien gjør. Ikke reklamerer jeg og "inspirerer" andre til forbruk heller. Tvert imot, vil jeg si, jeg påvirker uansett ingen i særlig grad uansett. 

Men ja, jeg hadde fire dager ferie i hele fjor, da tok jeg med småungen til en europeisk storby og bar rundt på ungen mellom trikker og tog. Hadde ikke med vogn. Fire dager er selvfølgelig mer enn nok. Ellers i året bærer mitt liv preg av å jobbe i andres ferier (driver for meg selv), og dette gir i seg selv ungene store opplevelser i nærmiljøet. Ikke så økonomisk innbringende som å ta med ungene på cruise til Mellom-Amerika og påvirke/reklamere for slik at andre kan gjøre det samme, men du verden så passelig for unger i bhg-alder likevel... 

Hva andre gjør bryr meg ikke.. Men jeg skrev at jeg håper de fleste her inne ikke drar på 5-6 ferier pr år men ferierer hjemme slik at vi kan spare miljøet for mest mulig flyreiser.om jeg ikke skrev det så er det akkurat det jeg mener. 

Jeg bryr meg ikke om folk drar 1 tur eller 10 turer til utlandet. Å ikke drar jeg på turer fordi disse bloggerene reklamerer for det. Men håper at de som mener at bloggere ikke bør ta slike turer pga miljø også går frem med ett godt eksempel og kutter det ut. Mye fint i norges land. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Aquarius04 skrev:

Ja, det er fullt mulig, men jeg jobber i skolen og ser dessverre at foreldre drar elever ut av skolen utenom feriene, fordi det da er billigere å reise. Operatørene skrur opp prisene i alle skolens ferier.

Slik mitt inntrykk av CBE og bedriften er, tipper jeg hun også kommer til å gjøre det, selv om de har mer enn nok penger til å feriere i skolens ferietid.

Og noen foreldre jobber i andres ferier. Derfor gjør de kanskje dette, i tillegg til pris? Ikke så gøy å stå som sild i tønne også i ferien, som i hverdagslivet ellers (rushtidstrafikk, utfartsdager til hytta, kø for å hente i bhg, kø i butikkene, kø på flyplassene, kø på museum, kø på Tusenfryd, kø kø kø). Personlig er jeg kjempeglad i sommeren hjemme på Østlandet, og det kunne ikke falle meg inn å mase rundt på storbyferie/sydenferie i kø da. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Tørst skrev:

Og noen foreldre jobber i andres ferier. Derfor gjør de kanskje dette, i tillegg til pris? Ikke så gøy å stå som sild i tønne også i ferien, som i hverdagslivet ellers (rushtidstrafikk, utfartsdager til hytta, kø for å hente i bhg, kø i butikkene, kø på flyplassene, kø på museum, kø på Tusenfryd, kø kø kø). Personlig er jeg kjempeglad i sommeren hjemme på Østlandet, og det kunne ikke falle meg inn å mase rundt på storbyferie/sydenferie i kø da. 

Absolutt mulig at de gjør det, men jeg ser på permisjonssøknader fra foresatte at dette med pris er en gjenganger.

Personlig er jeg fullstendig enig med deg om at sommeren på Sørlandet er helt tipp topp. Men CBE og bedriften MÅ jo bare utenlands, og det gjerne flere ganger årlig.

• Liker 2
Gjest Macimba
Skrevet

Nå har C akkurat spist lunsj, og skal opp på rommet for å ta vitaminene sine.  Så jæ**** lite troverdig reklame, og jeg skal heller miste håret før jeg kjøper dem 

Skrevet
15 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Absolutt mulig at de gjør det, men jeg ser på permisjonssøknader fra foresatte at dette med pris er en gjenganger.

Personlig er jeg fullstendig enig med deg om at sommeren på Sørlandet er helt tipp topp. Men CBE og bedriften MÅ jo bare utenlands, og det gjerne flere ganger årlig.

Enig, det er en uting å ta barna ut av skolen nesten uansett grunn. Det er foreldrenes ansvar å tilpasse seg livet med barn, ikke omvendt. Høres sikkert bråkjekk ut nå, bare vent til jeg selv får skoleunger osv... hehe. Mener bare at man skal ha respekt for barnas skolegang, klassemiljø og lærere. Skoleferiene er lange nok uansett. 

• Liker 6
Skrevet

Sydenferie er heller ingen menneskerett men et i landsproblem. 

• Liker 15
Skrevet

De får jo så mye sponset uansett, så da spiller det jo ingen rolle at prisene stiger når de må reise i skoleferien ;) 

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, Tørst skrev:

Enig, det er en uting å ta barna ut av skolen nesten uansett grunn. Det er foreldrenes ansvar å tilpasse seg livet med barn, ikke omvendt. Høres sikkert bråkjekk ut nå, bare vent til jeg selv får skoleunger osv... hehe. Mener bare at man skal ha respekt for barnas skolegang, klassemiljø og lærere. Skoleferiene er lange nok uansett. 

Det gjenstår å se om cbe gjør dette når barna starter på skolen. De har jo nok med midler til å legge turer til skolens ferier. 

• Liker 2
Skrevet

Det er mandag, de skal reise hjem torsdag og hun sier at de snart skal reise hjem. What? Gir ingen mening.

• Liker 9
Skrevet
18 minutter siden, Breakeven skrev:

Det er mandag, de skal reise hjem torsdag og hun sier at de snart skal reise hjem. What? Gir ingen mening.

Jeg tror det må være en bloggersyke, de evner visst ikke å leve i nuet. Alt må planlegges og da er det nok vanskelig å koble helt av noen gang. 

For et forferdelig stressende liv, jeg skjønner faktisk godt at de føler at de har det travelt, selv om det på papiret ser ut som de har stort sett bedagelige dager. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg må le når jeg leser om alle de folka her som absolutt må dra misunnelseskortet!!! Det er så morsomt, jeg fatter ikke hva man skal være misunnelig på jeg... synes de har en dørgende kjedelig hverdag, ingen plass for selvutvikling, hopper fra det ene reklameproduktet til det andre.. jeg hadde nesten vært litt flau overfor mine barn altså, det er jo så lite givende! Virker som dagene bare går til kaffe, drikking og litt farting i bil. Ingen utfordringer. Kjedelig... 😴😴😴

• Liker 28
Skrevet
23 timer siden, Aquarius04 skrev:

Jeg ser helst at du ikke tillegger meg meninger eller følelser jeg ikke har. Jeg er ikke misunnelig på X antall turer hit og dit eller det dølle livet de ser ut til å leve, med få impulser fra andre enn hverandre i løpet av en uke. 

Vennligst hold hersketeknikkene dine for deg selv.

👏👏👏

• Liker 3
Skrevet

Den dama leker litt for mye perfekt for meg, for et liv.

• Liker 13
Skrevet
1 hour ago, Breakeven said:

Er det i det hele tatt noe i den bloggen som gir mening da? Foruten masse agurkskiver, stive brystvorter, solnedgang, egenpleie, kaffekopp osv osv osv....samme om og om igjen

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, Cati skrev:

Jeg må le når jeg leser om alle de folka her som absolutt må dra misunnelseskortet!!! Det er så morsomt, jeg fatter ikke hva man skal være misunnelig på jeg... synes de har en dørgende kjedelig hverdag, ingen plass for selvutvikling, hopper fra det ene reklameproduktet til det andre.. jeg hadde nesten vært litt flau overfor mine barn altså, det er jo så lite givende! Virker som dagene bare går til kaffe, drikking og litt farting i bil. Ingen utfordringer. Kjedelig... 😴😴😴

Kan da umulig være noe og bli misunnelig på når det gjelder det livet de lever.

• Liker 7
Skrevet (endret)
På 3.4.2019 den 20.28, bun9 skrev:

Endret av Kleenex
Fikk ikke slettet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...