Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er følgertallet oppe på 296 k. Kjøpt?

• Liker 5
Skrevet (endret)
minimymlen skrev (7 timer siden):

Og det er akkurat det som forundrer meg over denne komboen av CBE og Guri Schanke - for Guri har jo levd i en bransje som nettopp gir kontinuerlig input, korreksjoner og utfordringer, og hun burde jo ha MASSE å by på! Men det er jo like tomt der, det er ingenting annet enn intetsigende pludring. 

Jeg synes så synd på Guri! Jeg har alltid hatt et godt inntrykk av henne, men etter hun begynte med podcast sammen med Caroline, virker hun også tanketom. Kanskje Caroline har veldig sterke føringer på podcasten om hva de skal snakke om etc, eller kanskje Guri ikke er kjent med sjangeren etc. Jeg nekter å tro at Guri er tanketom, jeg tror også at hun har masse å by på! Jeg er dessverre redd for at Caroline har negativ effekt for Guris ry og rykte. Håper podcasten avsluttes. Begge dummer seg ut! 

Endret av MissKatt
  • Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
Jojo345 skrev (3 timer siden):

Da er følgertallet oppe på 296 k. Kjøpt?

Det er nok fordi hun plutselig har privat konto. Da pleier man å få litt flere følgere. 

• Liker 6
Skrevet
Xstrella skrev (På 2.7.2025 den 19.49):

Lillesøsteren til Justin Bieber har instagram. Hun er 6 år. Det er forkastelig det de legger ut. Liten jente i magetopp og turnklær. Hun poserer som om hun er over 18 år. At de våger. 

Og det etter at det har sett hvor mye Justin sliter i voksen alder 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (På 9.3.2023 den 14.37):

Le Monde postet akkurat en sak på Instagram om at den franske nasjonalforsamlingen på mandag (6. mars) enstemmig vedtok et lovforslag for å ytterligere styrke barns råderett over bilder av dem selv, og beskytte dem mot foreldrenes posting i sosiale medier.

Barnets rett til privatliv defineres og fastsettes i lovforslaget, og foreldrenes plikt til å respektere den understrekes. Forslaget åpner også for at saker der foreldre er uenige mht eksponering av felles barn i SoMe kan avgjøres rettslig, og den som ønsker å eksponere kan forbys å gjøre dette ved dom. Foreldre kan også fratas retten til å bestemme over bilder av sine barn mtp publisering i SoMe, og retten kan oppnevne en tredjeperson som verge for barnet i slike saker, som overtar retten til å bestemme over bildene.

Lenke til posten i Le Monde: https://www.instagram.com/p/Cpka3wxPTSK/

Bakgrunnsartikkel om lovforslaget: https://www.lemonde.fr/en/france/article/2023/03/05/french-mp-proposes-bill-to-protect-children-s-privacy-on-social-media_6018268_7.html

Mer om loven mot sharenting i Frankrike vedtatt i 2020: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Moj3OJ/til-influenserbarnas-beste

Strålende debattinnlegg om influencerbarn i DN - takk for lenke!

Kirsten Kolstad Kvalø tar opp det gode poenget med at norsk lovgiving på feltet fokuserer nesten utelukkende på rammene omkring barns egen deltakelse i SoMe, og nesten ingenting på beskyttelse fra foreldres eksponering av dem. Som hun nevner har blant annet Frankrike vært mye mer bevisste og i forkant mht denne problematikken.

Innlegget over skrev jeg om dette i tråden "Bloggerbarna" for et par år siden - absolutt aktuelt sett i lys av det som har skjedd i det siste hos Eriksens.

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet

Håper virkelig dette kommer mer på dagsorden fremover, det foregår mange overtramp mht barns privatliv nå. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Vel, i dag fikk jeg svar fra IG, om at de hadde gått gjennom kontoen til datteren og fant ikke noe galt. (Nå stårdet jo at foreldrene styrer den, i motsetning til før). 

IMG_8230.jpeg

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Spanky skrev (32 minutter siden):

Vel, i dag fikk jeg svar fra IG, om at de hadde gått gjennom kontoen til datteren og fant ikke noe galt. (Nå stårdet jo at foreldrene styrer den, i motsetning til før). 

IMG_8230.jpeg

Jeg synes det er dobbeltmoralsk. Så hvis foreldre eksponerer barnet på en konto så er det greit? Barnet burde beskyttes fra sine egne foreldre. 
Caroline Berg Eriksen burde heller finne frem en bok og lese den, slik hun er blitt veldig opptatt av å dokumentere at døtrene gjør. Og så legge vekk mobilen og la dem være i fred i ferien sin. De er for små til å jobbe og tjene pengene for mor og far. 

• Liker 37
  • Nyttig 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (7 minutter siden):

HT fortjener hvert eneste "like" og enda flere!

Stusser veldig på det Ingeborg Senneset skriver under det innlegget. Noen har tydelig rapportert 11-åringens konto, og noen mener debatt er bedre. Ingeborg Senneset har lyst til å ha troen på debatt istedenfor rapportering.

Og så skriver hun at "begge to" (CBE og LKE) er høyst oppegående personer og at Ingeborg Senneset ikke har noen tvil om at de vil barnets beste...

Her viser Ingeborg Senneset at hun er lite annet enn en influenser, og en like lite etisk som det CBE og LKE er. Til tross for at Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har utnyttet sine barn grovt i over 11 år for å tjene penger... til tross for at CBE og LKE har eksponert sine barn, deres privatliv i detalj, og gjort det innimellom seksualisering av CBE selv...  Så mener altså Ingeborg Senneset at CBE og LKE er høyst oppegående folk som vil sine barns beste. 

Ingeborg Senneset - høyst oppegående folk setter ikke egne barn i fare på den måten! Høyst oppegående folk som vil sine barns beste utnytter heller ikke sine barn og fratar dem de grunnleggende rettighetene som barn faktisk har som individer.

Foreldre som utnytter sine barn så grovt hele barnas oppvekst er ikke opptatt av barnas beste, de er opptatt av å tjene nok penger på å utnytte egne barn slik at foreldrene selv skal slippe å gjøre ærlig arbeid.

Caroline Berg Eriksen gjør det også for å få mer oppmerksomhet rundt seg selv. Tenk deg hva det gjør med hodet hennes når hun får masse likes og skryt for barna sine. Det er psykologisk. Og hun ser det ikke. 
Der ansvarlige foreldre holder dette privat, klarer ikke hun å beherske seg. Andre folk har jo helt sluttet å dele slikt på nett av hensyn til barnet. Hun er helt utdatert. 

• Liker 32
  • Nyttig 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

HT fortjener hvert eneste "like" og enda flere!

Stusser veldig på det Ingeborg Senneset skriver under det innlegget. Noen har tydelig rapportert 11-åringens konto, og noen mener debatt er bedre. Ingeborg Senneset har lyst til å ha troen på debatt istedenfor rapportering.

Og så skriver hun at "begge to" (CBE og LKE) er høyst oppegående personer og at Ingeborg Senneset ikke har noen tvil om at de vil barnets beste...

Her viser Ingeborg Senneset at hun er lite annet enn en influenser, og en like lite etisk som det CBE og LKE er. Til tross for at Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har utnyttet sine barn grovt i over 11 år for å tjene penger... til tross for at CBE og LKE har eksponert sine barn, deres privatliv i detalj, og gjort det innimellom seksualisering av CBE selv...  Så mener altså Ingeborg Senneset at CBE og LKE er høyst oppegående folk som vil sine barns beste. 

Ingeborg Senneset - høyst oppegående folk setter ikke egne barn i fare på den måten! Høyst oppegående folk som vil sine barns beste utnytter heller ikke sine barn og fratar dem de grunnleggende rettighetene som barn faktisk har som individer.

Foreldre som utnytter sine barn så grovt hele barnas oppvekst er ikke opptatt av barnas beste, de er opptatt av å tjene nok penger på å utnytte egne barn slik at foreldrene selv skal slippe å gjøre ærlig arbeid.

Ingeborg Senneset er en skribent man ikke kan sette lit til, da hun er mer opptatt av trynefaktor gjenspeilet av egne holdninger og bekjentskap enn å ha sunne holdninger. Vi vet jo alle at Ingeborg Senneset har sitt å stri med. Dog har jeg vært enig i noe av IS sine skriblerier men uenig i mye, blant annet annet dette. Men så viser det seg at IS som kaller seg samfunnsdebattant, men som likefullt kritiserer mennesker som ikke angår henne selv (og det er lov å kritisere) og da selv om kritikken er legitim og kritikk jeg er enig i, men når det gjelder mennesker og influncere hun kjenner igjen seg selv i så forsvares det og ergo har Ingeborg Senneset ingen troverdighet hos meg. 

• Liker 14
  • Nyttig 12
Skrevet
Surikatt skrev (1 time siden):

Caroline Berg Eriksen gjør det også for å få mer oppmerksomhet rundt seg selv. Tenk deg hva det gjør med hodet hennes når hun får masse likes og skryt for barna sine. Det er psykologisk. Og hun ser det ikke. 
Der ansvarlige foreldre holder dette privat, klarer ikke hun å beherske seg. Andre folk har jo helt sluttet å dele slikt på nett av hensyn til barnet. Hun er helt utdatert. 

Ja, enig i at hun gjør det også for å få oppmerksomhet selv. Og det igjen er vel en avhengighet som mange slike gamle (og nyere) influensere sliter med. 

Jeg mener det har bikket langt over i det sykelige når influenserforeldre er villige til å gi f... i egne barns rettigheter, privatliv og sikkerhet, kun for å få oppmerksomhet og penger selv. 

Influenserne Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har vært utdatert i mange år allerede, men nekter å gjøre noe med det, nekter å ta ærlig arbeid, nekter å skape innhold til sine bedriftskanaler som er etisk, uten digitalt barnearbeid, som ikke er skadelig for andre. 

Når voksne holder på slik er de tydelig skadet av den livsstilen de selv har valgt i så mange år. Livsstil som opprettholdes ved å skade andre og tråkke på egne barns rettigheter og sikkerhet.

Ikke akkurat "høyst oppegående folk"...

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
K_mb skrev (55 minutter siden):

Ingeborg Senneset er en skribent man ikke kan sette lit til, da hun er mer opptatt av trynefaktor gjenspeilet av egne holdninger og bekjentskap enn å ha sunne holdninger. Vi vet jo alle at Ingeborg Senneset har sitt å stri med. Dog har jeg vært enig i noe av IS sine skriblerier men uenig i mye, blant annet annet dette. Men så viser det seg at IS som kaller seg samfunnsdebattant, men som likefullt kritiserer mennesker som ikke angår henne selv (og det er lov å kritisere) og da selv om kritikken er legitim og kritikk jeg er enig i, men når det gjelder mennesker og influncere hun kjenner igjen seg selv i så forsvares det og ergo har Ingeborg Senneset ingen troverdighet hos meg. 

Enig. For meg er det mange år siden Ingeborg Senneset hadde noen troverdighet.

Hun er altfor langt inne i egen sykdomsproblematikk til å ha noen troverdighet.

Hun forsvarer Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen som på 12. året eksponerer sine barn så grovt. Og CBE og LKE som nå i mange år også har hatt et bedriftsinnhold som beskriver et alt annet enn friskt forhold til utseende, vekt og forhold til mat/trening, og som faktisk senere årene har fått en sterkere og sterkere proana-profil. CBE har hatt det i mange år, jfr. bikinibilder for mange år tilbake, heftig redigerte bilder for å fremstille henne sykelig tynn for å få oppmerksomhet, for så å hevde at hun så slik ut naturlig og at bildene ikke var redigerte. Proana som har blitt pakket inn og forsøkt kamuflert bak et eller annet poeng ingen får med seg fordi det er tynnheten, gjerne koblet til seksualitet (og i senere år også barn...) som kommer i fokus pga. bedriftseiernes bevisste valg av kameravinkler, poseringer, redigeringer, filterbruk m.m.

At Ingeborg Senneset nå gir inntrykk av å forsvare det CBE og LKE har gjort i over 11 år mot sine barn, det i seg selv burde gjøre henne høyst Uaktuell i media...

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Legger merke til at de skriver på engelsk på datterens Instagramkonto ut fra hva jeg kan se uten å følge. Skal hun bli verdenskjent?

• Liker 12
Skrevet
Frisk Frosk skrev (24 minutter siden):

Enig. For meg er det mange år siden Ingeborg Senneset hadde noen troverdighet.

Hun er altfor langt inne i egen sykdomsproblematikk til å ha noen troverdighet.

Hun forsvarer Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen som på 12. året eksponerer sine barn så grovt. Og CBE og LKE som nå i mange år også har hatt et bedriftsinnhold som beskriver et alt annet enn friskt forhold til utseende, vekt og forhold til mat/trening, og som faktisk senere årene har fått en sterkere og sterkere proana-profil. CBE har hatt det i mange år, jfr. bikinibilder for mange år tilbake, heftig redigerte bilder for å fremstille henne sykelig tynn for å få oppmerksomhet, for så å hevde at hun så slik ut naturlig og at bildene ikke var redigerte. Proana som har blitt pakket inn og forsøkt kamuflert bak et eller annet poeng ingen får med seg fordi det er tynnheten, gjerne koblet til seksualitet (og i senere år også barn...) som kommer i fokus pga. bedriftseiernes bevisste valg av kameravinkler, poseringer, redigeringer, filterbruk m.m.

At Ingeborg Senneset nå gir inntrykk av å forsvare det CBE og LKE har gjort i over 11 år mot sine barn, det i seg selv burde gjøre henne høyst Uaktuell i media...

Helt enig..

Det forundrer meg ikke litt en gang at IS forsvarer CBE og utlevering av barn. Jeg kjenner en enorm motsigelse som tidligere anoretisk spiseforstyrret og nå mamma til jenter på rundt samme alder som dette paret.  Ingeborg Senneset skriver bra og det er jo det hun lever av, men hun velger sine kamper og jeg kommer meg bare ikke unna at de kampene hun velger faller henne selv til gode. Jeg får en bismak i kjeften hver gang hun åpner sin, og det selv om hun skriver bra, så ligger den sykdommen bak og ulmer og forsvarer hvert et menneske som hun kjenner seg igjen i.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Surikatt skrev (2 timer siden):

Legger merke til at de skriver på engelsk på datterens Instagramkonto ut fra hva jeg kan se uten å følge. Skal hun bli verdenskjent?

Det ser slik ut. Skole og utdanning er ikke viktig når de prøver å caste roller via morens lettkledde instagramprofil.

• Liker 14
Skrevet
Surikatt skrev (12 timer siden):

Med mor og fars barneeksponerende og seksualiserte bedriftskontoer på sosiale medier som har vært åpne innbydelser til et internasjonalt publikum fra det mørke nettet, så er kanskje engelsk det de vil bruke nå...

Eller de nå går "all in" for at 11-åringen skal redde foreldrene fra å måtte ta ærlig arbeid siden de ikke greier å holde seg aktuelle som influensere selv.

Eller en kombinasjon...

(Ps... det er forøvrig litt merkelig at de velger at denne "foreldrestyrte" IG-kontoen til datteren skal skrives på engelsk, all den tid CBE og LKE selv fortalte at de hadde store problemer med å hjelpe andreklassingen i engelsk under pandemien... og vi har jo også sett av det spesielt far legger ut at nivået ikke ligger særlig høyt, hverken i korrekthet eller forståelse, selv om han selv mener noe helt annet...)

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...