Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Jeg har faktisk begynt å følge min første influencer på insta: Line V! 👏🏻

Hun er den eneste av influencere jeg har fulgt på SC , absolutt verdt å følge 👏

Endret av K_mb
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
særping skrev (22 timer siden):

Til og med på LinkedIn er temaet blitt en het potet. Flere firma skriver i kommentarfelter rundt omkring at dette gir tydelige signaler om hva slags influensere man ikke ønsker samarbeid med... Legg, møt bajs ! 

Har du skjermdump? 

Jeg vet ikke helt hva mer jeg kan tilføye enn det som allerede er sagt. Hun spør hvem Henrik Troy og Helene Drage er. Det vet hun selvsagt, jeg tolka det som: Hvem tror de at de er? Som våger å blande seg i våre saker! 

Hvem tror Caroline og Lasse at de er, egentlig? Mennesker som tror de kan holde på som de vil, uten konsekvenser? Holdningen de har til saklig kritikk sier litt om hva slags mennesker de er. Jeg håper eventuelle samarbeidspartnere får med seg saken. Også hvor trassig og lite sympatisk Caroline håndterer kritikk

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Min forbrukermakt blir brukt til å IKKE følge denne dama på snap eller andre steder,  men innom Instagram av og til for å se om hun kan ha blitt mer moden eller funnet noe utover trutmunn å komme med, innrømmer det, men ALDRI skal det bli et inntektsgivende klikk fra meg på Snap!  Blir like sjokka hver gang jeg sveiper innom Instagram, det står pinadø meg på stedet hvil. De lever i en blogge-glassboble/tidskapsel som har stått stille i snart 20 år og ser ikke ut til å ha fått noen impulser fra samfunnet, tror ikke det har sneket seg inn en eneste avis/nyhetssending dit en gang. . Og jeg er nesten «alt-etendes» på SoMe, følger damer og menn, unge og gamle,  men et visst nivå bør der være, et budskap eller engasjement evt humor i det minste. Her er det bare tomt! 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet

@fru Johansen har flere gode innlegg på Instagram nå om eksponering av mindreårige 🫶

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Lillesøsteren til Justin Bieber har instagram. Hun er 6 år. Det er forkastelig det de legger ut. Liten jente i magetopp og turnklær. Hun poserer som om hun er over 18 år. At de våger. 

Endret av Xstrella
  • Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

Line Victoria🙏

God kritikk til Eriksens, men også utrolig viktig å snakke om konstruktiv kritikk. Jeg tenker spesielt nå når bransjen pusher det mer og mer og alt skal dokumenteres for penger må tjenes. Det er jo ikke bra for dem selv heller tenker jeg, det har gått altfor langt dette her! 

(Litt avsporing, men synes det var så åpenbart hvor langt dette har gått når Iselin G skriver en bursdagshilsen til Tone D midt i enorm personlig tragedie og legger det ut så alle får se det. Det har tippet helt over for enkelte, det er liksom ikke noe som skal være privat lenger. Bare trist hele greia.)

Noen må bare vise hvor "gode" de er...

• Liker 2
Skrevet (endret)
ingo skrev (1 time siden):

Min forbrukermakt blir brukt til å IKKE følge denne dama på snap eller andre steder,  men innom Instagram av og til for å se om hun kan ha blitt mer moden eller funnet noe utover trutmunn å komme med, innrømmer det, men ALDRI skal det bli et inntektsgivende klikk fra meg på Snap!  Blir like sjokka hver gang jeg sveiper innom Instagram, det står pinadø meg på stedet hvil. De lever i en blogge-glassboble/tidskapsel som har stått stille i snart 20 år og ser ikke ut til å ha fått noen impulser fra samfunnet, tror ikke det har sneket seg inn en eneste avis/nyhetssending dit en gang. . Og jeg er nesten «alt-etendes» på SoMe, følger damer og menn, unge og gamle,  men et visst nivå bør der være, et budskap eller engasjement evt humor i det minste. Her er det bare tomt! 

Samme her, titter innom Instagram i ny og ne, utover det så leser jeg litt her.

Kunne ALDRI funnet på å FØLGE og gi klikk på CBE sin snap da innholdet på Insta er sjokkerende nok. Det er ingen utvikling i positiv retning, kun negativt.  Det er thinspo, filter, redigering,  trutmunn, x-antall do-speilselfies som er kliss like og barneesksponering. Den eneste utviklingen jeg ser, og da i negativ retning er at barna mer og mer dratt inn som aktive aktører og nå også egen offentlig Instagram-konto til en 11-åring! 

Endret av K_mb
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Altså de kommentarene fra LKE på screenshot før her om at de bare deler det andre deler om barna osv er jo helt fjernt! Og han sier at hvis man undersøker nærmere (altså stalker barna!!) så er det info man kan finne ut av uansett, så da bare gjør de det tilgjengelig for alle? Og synes det er greit? Da lurer jeg veldig på hvilke folk de omgir seg med, for jeg kjenner ingen som utleverer egne barn på samme måte som CBE og andre influensere gjør, og jeg kjenner ingen som lager egne kontoer til barna sine og deler den i sin egen konto.

Jeg trodde heller ingen oppegående mennesker la ut bilder og info om barna sine på nett lenger, og ihvertfall ikke på åpne profiler? Jeg fikk ett barn for ikke så lenge siden, og har ikke delt noe som helst noe sted. Det er kun familie, nære venner, kollegaer og folk jeg kjenner som jeg faktisk treffer/prater med i det daglige som i det hele tatt vet at jeg har fått et barn, og slik er det hos tilnærmet alle i min nærmeste omgangskrets- ingen andre trenger vel å vite noe om det, og jeg vil ikke at bilder av mitt barn skal finnes på internett før hen er gammel nok til å selv vurdere om det er noe hen ønsker. Dessuten er vel ikke info eller bilder av mitt barn interessant for noen andre enn familien, selv synes jeg ihvertfall at stadige bilder av bekjentes barn er lite interessant. Og skulle jeg ha følgere som skulle finne det veldig interessant uten at de egentlig er en del av livet vårt så er det følgere jeg helst ikke vil at skal ha slik info….

I tillegg er det ekstra graverende når man utsetter barnets instakonto for alle følgerne til CBE, både de som følger CBE for å se på lettkledde bilder og kommentere med hjerter og flammer eller be om at hun skal opprette onlyfans, og for følgerne som CBE selv mener er så slemme at hun får angst og søvnproblemer av dem. Det spiller ingen rolle om det er en «artistkonto» og foreldrene styrer innholdet, barnet eksponeres og utsettes for en hel haug med fremmede mennesker uansett, og får ikke selv forme sin digitale identitet før hun er gammel nok til å selv bestemme hvordan hun vil fremstå. Dessuten går vel barnet på et ganske proft barneteater som ikke har noe problemer med å få talenter opp og fram UTEN at hvert barn trenger en proff skuespillerkonto som annonseres for 300 k følgere? F.eks. Ulrikke Brandstorp og Ingeborg Walther er vel produkter av samme teater? 

• Liker 33
  • Nyttig 14
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

Skrevet

Godt skrevet @Kokoknit. Mine barn er eldre enn dine, men det finnes ikke innlegg og opplysninger om dem noe sted, verken bursdager eller andre merkedager. Ser noen som deler bursdagshilsener på FB og Insta med bilder fortsatt, men de blir færre og færre. Det er en utvikling som er med på å beskytte barns privatliv. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Fra Copilot: Spot on spør du meg!! «Når influensere over tid lever i en virkelighet der de kontinuerlig iscenesetter seg selv og måler verdi i klikk, likes og eksponering, kan det påvirke både sosial kompetanse og samfunnsforståelse på flere måter.  Overdreven fokus på egen merkevare kan føre til at man mister evnen til å se andres perspektiv – noe som er sentralt i både vennskap og samfunnsdeltakelse. Når innholdet i hovedsak handler om egen livsstil, kropp og forbruk, kan det føre til en snever virkelighetsforståelse – og mindre interesse for større samfunnsspørsmål.
•Noen influensere viser riktignok etisk bevissthet, men det krever refleksjon og vilje til å se utover seg selv. Langtidseffekter
• Det finnes indikasjoner på at influensere som lever i konstant eksponering, kan utvikle en form for «digital selvopptatthet» – der egenverdi knyttes til synlighet og respons. • Dette kan gjøre det vanskeligere å delta i fellesskap som ikke gir umiddelbar bekreftelse, som frivillig arbeid, politisk engasjement»

• Liker 16
  • Nyttig 15
Skrevet

CoPilot skjønner det vi har sagt her siste 10-15 år. 😆 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er ikke bare vi som ser galskapen…

Innlegg fra Meri Wiik på LinkedIn kom i avisen:https://www.dagsavisen.no/debatt/nei-instagram-til-11-aringer-er-ikke-greit-caroline-berg-eriksen/9845205

Ta en titt på hennes LinkedIn for øvrig, og Asbjørn Hjørnevik sitt; «Caroline nå holder det»

Gode innlegg i kommentarfeltene på begge 2 sine innlegg. (Og alltid godt og reflektert debatt på LinkedIn, ingen nettroll eller usakligheter).

• Liker 15
  • Nyttig 14
Skrevet

@Frisk Frosk 👏🏻👏🏻👏🏻  Dett burde sendes til alle disse hodeløse annonsørene og samarbeidspartnerne. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (50 minutter siden):

@Frisk Frosk 👏🏻👏🏻👏🏻  Dett burde sendes til alle disse hodeløse annonsørene og samarbeidspartnerne. 

Som sagt, dette var et kjapt søk, det finnes flere. Kom på flere, Ask Eiendomsmegling, Newbie/Kappahl... Det var vel også et låneselskap siste år?

Suppler gjerne med flere, det er flere.

Siden Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen nå har drevet med overeksponering av egne barn i over 11 år, så er det snakk om svært mange aktører som helt bevisst har valgt å støtte denne barneeksponeringen, direkte eller indirekte. Og støtte disse to påvirkerne som driver Treasures AS med systematiske lovbrudd, seksualisering av mor og barneeksponering. Og helsefarlig innhold.

Gjentar meg selv, men det sier hvor iskaldt kynisk også disse aktørene er som velger å benytte slike påvirkere for å promotere egne produkter/tjenester.

Artikkelen du for en side eller to la ved link til brukte forresten et godt uttrykk som burde inkluderes i det norske språket:

digital work - digitalt arbeid.

Linken snakket om at barn av influensere tvinges til å utføre digitalt arbeid, ofte uten å forstå at det er det de gjør, garantert uten å forstå/ha mulighet til å forstå konsekvensene av dette og de mulige farene de dermed utsettes for.

Jeg håper norske politikere og myndigheter nå bruker dette uttrykket, det er veldig dekkende og kan og bør brukes for å beskrive at dette barnearbeidet som influenserbarna utsettes for faktisk kan ha et navn - digitalt barnearbeid. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Lars-Kristian aka Lasse Eriksen er mannen som har uttalt at "lover er dumme", uttalt om alkoholloven og markedsføringsloven etter at hans og konas firma fikk advarsler for lovbrudd på nevnte lover.

Samme Lasse som også syntes det var hans rett å stalke en kvinne, forfølge henne, trakassere henne og utøve hærverk mot hennes bil - fordi Lassebasse var sur fordi at nevnte kvinne hadde lagt igjen en saklig kommentar på Beckmanns fb eller IG-konto om at hun tok avstand fra at Beckmann samarbeidet med Caroline Berg Eriksen som brukte barna sine i reklamer. 

Samme Lasse som også med en av sine flere alteregoer på nett har kommet med trusler til andre som har vært saklig kritiske til måten han og kona driver Treasures AS.

Og Caroline, Carro, som etter mannens stalking, forfølgelse, trakassering + hærverk av en kvinnes bil (før dette var kjent offentlig), plutselig ville intervjues av Dagbladet, hvor hun så la ut en tåredryppende historie om "hatere og hetsere" som ødela hennes, hennes manns og hennes barns liv, ga henne store søvnproblemer og angst. Alt for å sikre en offermentalitet på forhånd, skape et narrativ som skulle forsvare mannens kriminelle handlinger mot en kvinne hvis eneste "forbrytelse" var å komme med en saklig kommentar til Beckmann på nett. 

Så ja, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen tror tydeligvis absolutt at de står over norsk lov, om man skal dømme ut fra de utallige og systematiske lovbruddene de har begått gjennom sine ulike firmakanaler i årevis, samt deres offentlige uttalelser i ulike situasjoner når de har måttet svare etter lovbrudd. 

De visste før sitt eldste barn var født om farene ved å eksponere egne barn, men deres grådighet og egen manglende vilje til å skaffe seg ærlig arbeid gjorde at de likevel valgte å overeksponere sine barn.

Og en uendelig lang liste av samarbeidspartnere har likevel valgt helt bevisst å bruke Treasures AS' eiere i reklameøyemed, til tross for at de må ha visst at både Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen velger systematisk å bryte norsk lov i reklamer.

Listen over slike aktører som dermed også har gjort seg like skyldige i lovbruddene som CBE og LKE har gjort disse årene er altfor lang, for å nevne noen:

- Salomon

- Casall

- Tanumstrand

- Vestlia Resort

- TM-klinikken, Elemis-produkter m.m.

- Sara's Nail Fashion

- ICIW

- Bodylab

- AFPT Norge

- Eir Trening

- The Shala

- Jan Thomas Cosmetics

- Beckmann

- Renewence

- Eucerin

- Kodak

- Mymuse

- Idyll Festivalen

- Stavernfestivalen

- Strawberry Hoteller

- Quality Hoteller (bl.a. Waterfront i Ålesund)

- Clarion Hoteller, bl.a. Clarion Oslo

- Team pt Sarpsborg

- Tune IL

- Frisører, bl.a. Inch i Oslo, men også andre i Østfold, bl.a. Cathrine Heieren Hansen

- Emilia S Wallin og Wallin Studios

- TH Run Travels

- Hello Fresh

- NBrands og Nikkie Official

- Elitevinduspuss

- Airup

- Cecili 

- Nomannorge

- Liers Husflid

- Sensilis Official 

- Vita

- Nille

- Lovelolitaofficial

- Oslo Skin Lab

- I am Tone Damlie 

- Kontent AS

- ASK Eiendomsmegling

- Newbie / Kappahl

Dette er aktører som kommer opp etter et kjapt søk på siste par år. Listen er ikke fullstendig... tar man med alle 11+ årene hvor disse har holdt på slik og samtidig også drevet med grov eksponering av barnas privatliv... da er det mange skyldige kommersielle aktører som burde ta ordentlige oppgjør med sine etiske retningslinjer.

I tillegg kommer ulike medieaktører som tilsynelatende helt ukritisk velger å bruke så farlige influensere for egen vinning, f.eks.:

- Norges nye megahit

- Camp Kulinaris

- Kompani Lauritzen

- Tv2

- Alle medier som ukritisk gir henne og mannen intervjuer og mediaoppmerksomhet uten å på en god måte å også kritisere det som faktisk er svært så bekymringsverdig med disse (og andre) influensere. 

Dette er altså større og mindre aktører som på et eller annet vis har valgt å samarbeide med Caroline Berg Eriksen og Treasures AS på en eller annen måte, enten det er merkede eller umerkede reklamer, produktplassering eller "gaver" for å promotere egne produkter.

Kommersielle aktører som velger - helt bevisst - å samarbeide med influensere som i veldig mange år har vært kjent for å begå lovbrudd i slike reklamesammenhenger, kjent for barneeksponering, seksualisering, brudd på alkoholloven, løgner om bilderedigering m.m.

Flere av disse aktørene har hatt flere reklamesamarbeid med CBE, noen over flere år. Med andre ord, det må være bevisste strategier som ligger bak det å velge slike useriøse influensere som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen er, influensere som er kjent for å begå lovbrudd. Influensere som ikke én eneste gang har merket en reklame med "retusjert person", tross heftig filterbruk og redigering - siden 2022 har dette vært pålagt ved lov å gjøre. Mens eierne av Treasures AS helt bevisst altså velger i alle reklamer å ikke merke, som de er pålagt å gjøre, at de redigerer CBEs utseende heftig.

Disse aktørene synes tydelig at det er greit å støtte influensere som over år har brutt egne barns rettigheter, influensere som har overeksponert barna hele deres liv. Aktører som synes denne barneksponeringen blandet sammen med seksualisering av mor Caroline Berg Eriksen er helt greit. 

For om disse aktørene ikke hadde syntes at dette var greit, så ville de aldri ha valgt så useriøse annonsesamarbeidspartnere!

🙌

• Liker 2
Skrevet

Her er et samarbeid til; ser såvidt det står reklame der? 
Hunderfossen! 😒

IMG_4277.jpeg

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
loffen skrev (9 minutter siden):

Her er et samarbeid til; ser såvidt det står reklame der? 
Hunderfossen! 😒

IMG_4277.jpeg

En barnepark som støtter grov barneeksponering der altså.

Dette er det Hunderfossen vil assosieres med, tydeligvis.

Kjetil... kan det være hotelldirektør ved Hunderfossen Hotell og Resort og Birkebeineren Hotell, Kjetil Tærud?

(Dårlig merket reklame og produktplassering for Sara's Nail Fashion, som Hunderfossen tydeligvis betaler for å gi reklame også, enten de vet det selv eller ikke...)

Takk, fører Hunderfossen opp på listen over!

• Liker 23
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...