Minthia Skrevet 1. juli #106161 Skrevet 1. juli mariie skrev (18 minutter siden): for å få flere følgere! Så mora kan få flere følgere av mediesaken om at hun får sterk kritikk for å eksponere dattera. Og dattera får følgere på sin egen konto på bakgrunn av en mediekontrovers skapt av foreldrene. Ingen egen identitet, ikke pga den hun er, bare 100 prosent skapt av andre med de verste triksene i boka. Blir kake i heimen i dag - N sin SoMe-debut gikk til førstesidene! Jeg spyr. Antall følgere på barnekontoen har triplet seg, bare pga mediesaken. Helt sykt er det. Helt psyko sykt. 31 9
lenebu Skrevet 1. juli #106162 Skrevet 1. juli Nå ser det ut til at både CBE og barnets kontoer er blitt private 🤔 de håper vel at medieomtalen skal føre til en boost i følgertallet for begge. 21 4
Finngirl Skrevet 1. juli #106163 Skrevet 1. juli Bissi arbeidsdag i Sarpsborg. Mannen har sikkert brukt 7 timer på å blokkere brukere, kona måtte kanskje avlyse «møter» (frisør, negler, fillers) og nærmer seg.. fosterstilling? Kommer nok snart podcast med tårer og synd- på -meg - jeg-ville-bare-være-snill vinkling. 37 6
Isola2 Skrevet 1. juli #106164 Skrevet 1. juli Finngirl skrev (2 minutter siden): Bissi arbeidsdag i Sarpsborg. Mannen har sikkert brukt 7 timer på å blokkere brukere, kona måtte kanskje avlyse «møter» (frisør, negler, fillers) og nærmer seg.. fosterstilling? Kommer nok snart podcast med tårer og synd- på -meg - jeg-ville-bare-være-snill vinkling. Gjett da. Det blir tårevått og stakkars lille meg i monitor.. 20
Kollontaj Skrevet 1. juli #106165 Skrevet 1. juli Isola2 skrev (36 minutter siden): Gjett da. Det blir tårevått og stakkars lille meg i monitor.. Her er manus: Datteren vår er profesjonell skuespiller og sanger, vært med på mange show bla bla og kontoen brukes til synlighet for venner og familie rundt disse oppdragene. I tillegg kan oppdragsgivere få en god oversikt ved å få tilgang til kontoen. Vi som foreldre bla bla. 15 2
Isola2 Skrevet 1. juli #106166 Skrevet 1. juli Kollontaj skrev (20 minutter siden): Her er manus: Datteren vår er profesjonell skuespiller og sanger, vært med på mange show bla bla og kontoen brukes til synlighet for venner og familie rundt disse oppdragene. I tillegg kan oppdragsgivere få en god oversikt ved å få tilgang til kontoen. Vi som foreldre bla bla. Vi kunne vært PR-folk til influnsere .. 7
Surikatt Skrevet 1. juli #106167 Skrevet 1. juli Stjertmeis skrev (2 timer siden): Hvordan ser de for seg å opprettholde en "artist-profil" for datteren, uten hyppig deling der også andre barn blir eksponert? At barn har teater som fritidsaktivitet og deltar i oppføringer med publikum, innebærer ikke at foreldrene til ett av barna dkal få rett til å dele fritt fra en åpen konto til sine 300 000 følgere - fordi de har kjendisambisjoner for seg selv og datteren. Det er ikke mange oppsetninger. Hva skal innholdet være? Antageligvis kommer det etter hvert innhold fra øvinger på teateret. Skal ikke et barne-og ungdomsteater være et fristed for barna som går der? Helt enig. Det er en fritidsaktivitet datteren har og Caroline Berg Eriksen er så stolt at hun tror datteren skal bli en stor stjerne. Da må det lages en egen Instagram for å skryte av dette. Nå må hun roe seg ned og la datteren holde på med dette i fred. Dette gjør hun kun for å få oppmerksomhet selv. Det er mange som er stolte av hva våre barn og unge får til men ingen som må lage en egen konto for å skryte av det. Ingen barn på 11 år skal bli utsatt for dette fra sine egne foreldre. 35
Frisk Frosk Skrevet 1. juli #106168 Skrevet 1. juli Hummingbird2 skrev (4 timer siden): https://www.tv2.no/underholdning/fronter-11-aringens-instagram-profil-krise/17875590/ Veldig bra at Tv2 tar opp dette! https://www.tv2.no/underholdning/fronter-11-aringens-instagram-profil-krise/17875590/ Men hvorfor velger de å publisere sakene med de mest tilkneppede bildene av CBE? Hvorfor kunne de ikke for en gangs skyld bruke bilder hun selv velger å legge ut av seg selv mellom bildene av sine barn? Bilder hvor hun (og far) seksualiserer mor, hvor mor poserer i latterlige stillinger for å se tynnere ut enn hun er, sammen med at bildene har så heftige filter at lepper og pupper blir større, ansiktet fordreies og kroppen fremstår helt annerledes enn hvordan hun faktisk er? Denne sammenblandingen av seksualisering av mor, og proana, og barneeksponering, samt at mors konto med slikt innhold brukes som reklameplattform for 11-åringens IG-konto - det gjør saken mange, mange ganger verre, enda så ille det er at mor og far nå ønsker å selge eget barn enda mer enn de allerede har gjort. Jeg håper andre medier følger opp denne saken som dreier seg om influenserbarns rettigheter spesielt, og viser galskapen i at barn selges på nett og kobles til seksualisering av sine foreldre på samme kontoer, at dette får skje over år, uten at barna har noen som vil beskytte dem, hverken egne foreldre eller norsk lov i praksis. Iflg artikkelen har Lars-Kristian Eriksen uttalt på Henrik Troys IG-sak: "En foreldrestyrt konto. Nelia har selvsagt ikke tilgang til verken å publisere eller lese noe som vi ikke har sett over først." Til Tv2 uttaler Caroline Berg Eriksen: "Nelia har ikke tilgang til denne kontoen, så hun vil ikke bli eksponert for noe som helst av kommentarer eller reaksjoner, legger hun til." Og likevel viser IG-kontoen i datterens navn at datteren selv svarer i kontoen.... Spanky skrev (4 timer siden): Hva med Kripos som forteller om faren med eksponeringen de gjør liksom? Skjønner ikke at Caroline tør å svare så dumt engang jeg! Får vondt i magen av å tenke på hvor galt dette kan bli jeg 😢 "Stupid is as stupid does!" - Forrest Gump 28 15
Hunter7 Skrevet 1. juli #106169 Skrevet 1. juli Har eierne av Treasures AS fullstendig glemt at det var de angivelige grusomme kritikerne som visstnok var den utløsende årsak for det mangeårige bilde- og kommentarfeltjukseriet?!? At det var alle disse fæle kommentarene fra disse forferdige folka som rett og slett tvang CBE og LKE til å juge, krenke, og forfølge?!? Og nå skal altså et barn (!) utsettes for de selvsamme fysingene?!? Er ledelsen i Treasures AS cerebralt sandblåst og glattpolert?!? Har de koalabjørn-hjerne (minus sjarmen)?!? 35 9
Rev. Revenge Skrevet 1. juli #106170 Skrevet 1. juli Escadamango skrev (21 timer siden): Krever filming av å skrelle en banan, at man gjør seg så til de grader til? Det er brukt så mange komiske og dumme elementer at man kan begynne å lure. Jeg føler meg dummere bare av å se på den filmen… Isabella Raad pakker ut sin nyeste Hermes-veske. Caroline Berg Eriksen skreller en banan. Oooser klasse, dette. 30 7
monican94 Skrevet 1. juli #106171 Skrevet 1. juli rapporter kontoen.. de fjerner kontoer til barn under 13 om de får flere rapporteringer 22
PusheenPusheen Skrevet 1. juli #106172 Skrevet 1. juli monican94 skrev (Akkurat nå): rapporter kontoen.. de fjerner kontoer til barn under 13 om de får flere rapporteringer Vi er mange som ikke får til å rapportere. Men så lenge kontoen styres av en voksen, tror jeg ikke det hjelper å rapportere. 6 1
PusheenPusheen Skrevet 1. juli #106173 Skrevet 1. juli lenebu skrev (2 timer siden): Nå ser det ut til at både CBE og barnets kontoer er blitt private 🤔 de håper vel at medieomtalen skal føre til en boost i følgertallet for begge. Hvor lenge vil det vare, tro? 1
Kollontaj Skrevet 1. juli #106174 Skrevet 1. juli Hunter7 skrev (16 minutter siden): Har eierne av Treasures AS fullstendig glemt at det var de angivelige grusomme kritikerne som visstnok var den utløsende årsak for det mangeårige bilde- og kommentarfeltjukseriet?!? At det var alle disse fæle kommentarene fra disse forferdige folka som rett og slett tvang CBE og LKE til å juge, krenke, og forfølge?!? Og nå skal altså et barn (!) utsettes for de selvsamme fysingene?!? Er ledelsen i Treasures AS cerebralt sandblåst og glattpolert?!? Har de koalabjørn-hjerne (minus sjarmen)?!? Ja, de forferdelige kommentarene om krydder og trening blant annet. Grusomme! 🤭 https://influencere.wordpress.com/cbe-kommentarjukset/ 15
Lilique Skrevet 1. juli #106175 Skrevet 1. juli Jeg tror det beste man kan gjøre er å bare la de holde på, ikke gi dem noe oppmerksomhet. Selv om Henrik Troy og de kritiske røstene her inne har aldri så rett kan jeg ikke se annet enn at det bidrar til økt interesse, klikk og følgerne for denne skakkjørte familien. Kontoen til datteren er en promo-konto, de ønsker henne opp og frem, hun er talentfull. De klarer ikke å stoppe seg selv. Om de lager en ny (barne)stjerne føler de at de har bevist noe, de er fortsatt på et vis relevante, og de kan som fallende «stjerner» leve videre gjennom datteren. Det nytter ikke å snakke fornuft til slikt. 10 1 6
Jobbermedbarn Skrevet 1. juli #106176 Skrevet 1. juli Lilique skrev (18 minutter siden): Jeg tror det beste man kan gjøre er å bare la de holde på, ikke gi dem noe oppmerksomhet. Selv om Henrik Troy og de kritiske røstene her inne har aldri så rett kan jeg ikke se annet enn at det bidrar til økt interesse, klikk og følgerne for denne skakkjørte familien. Kontoen til datteren er en promo-konto, de ønsker henne opp og frem, hun er talentfull. De klarer ikke å stoppe seg selv. Om de lager en ny (barne)stjerne føler de at de har bevist noe, de er fortsatt på et vis relevante, og de kan som fallende «stjerner» leve videre gjennom datteren. Det nytter ikke å snakke fornuft til slikt. Selvfølgelig skal man si fra. Når det handler om barn skal man alltid si fra. 20 2
Outandabout Skrevet 1. juli #106177 Skrevet 1. juli lenebu skrev (2 timer siden): Nå ser det ut til at både CBE og barnets kontoer er blitt private 🤔 de håper vel at medieomtalen skal føre til en boost i følgertallet for begge. Ja, de bruker ofte denne strategien 7 2
Lilique Skrevet 1. juli #106178 Skrevet 1. juli Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig skal man si fra. Når det handler om barn skal man alltid si fra. I prinsippet helt enig, men her blir det bare verre hver gang, da mor og far synes å være komplett egosentriske. Det hadde vært så deilig om denne idiotiske familien kunne blitt tidd ihjel. 4
Tradegy Skrevet 1. juli #106179 Skrevet 1. juli (endret) Som om det ikke er ille nok å bedrive rovdrift på egen kropp, for så å pakke det inn som trening.. Når du med dèt, eksponerer sulteforing og skyver barna foran. Da burde du mistet mulighet til å ha internettilgang. Og angående far som burde hatt en plikt eller to til ikke å sette barna i en hensynsløs tilstand. Det burde vært en vaksine. Endret 2. juli av Tradegy 16 3
Consita Skrevet 1. juli #106180 Skrevet 1. juli mariie skrev (3 timer siden): for å få flere følgere! Kjøpe flere følgere? 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå