Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Det er jo også ganske motstridende å si at datteren ikke har tilgang til kontoen og ikke vil bli eksponert for noe, for så å følge opp med at alt innhold bestemmes sammen med datter og at ingenting postes uten at ho er involvert.

Nettopp, tenkte det samme.

Svaret til cbe gjør det jo bare enda verre enn det var. Det er mamma og pappa som betyr noe her, de bryr seg ikke om det er eget barn de skyver foran seg en gang bare de får oppmerksomhet, bare de betyr noe… Det er sykt, jeg mener dette er virkelig sykt. 

Jeg tenker vi også her ser svaret på spørsmålet som flere bla i denne tråden har skrevet om; hva skjer den dagen du er utdatert og ikke interessant nok lenger? Det viktigste for deg er likes, hjerter og flammer av ukjente mennesker, men hva skjer når du ikke får det mer og din betydning kun har kommet utenifra og ikke innenfra? De har prøvd seg på trening, podcast og realityshow, men interessen er nesten ikke-eksisterende, jo da må vi leve videre gjennom barna som er blitt eksponert siden de var født!!!

Takk til Henrik Troy og TV2, dette må opp og frem. 

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Liver skrev (10 minutter siden):

Altså, det er så utrolig tynt argument. At alle deler slik informasjon om barn, og at det er lett å finne ut denne informasjonen....Nei, det er det faktisk ikke om man aktivt velger å skjerme barna. 

Man ska bruke en del tid for å finne informasjon om mine barn som jeg har delt, det er lite og lite utleverende. Ved første søk kan man nesten ikke finnes ut at jeg har barn, eller hvor mange jeg har elle hvor gamle de er.

Det ingen på some vet er hvordan rommet deres ser ut, hvilke fritidsaktiviteter de går på, hvordan vi feirer jul, nyttår, påske, sommer, bursdager osv. Dette er informasjon som folk irl vet, ikke Gud og hvermannsen. 

Screenshot_2025-07-01-12-54-48-55_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Hva slags virkelighet lever de i? "Dette er informasjon stort sett alle deler av barna sine"?

Som eksempel veit knapt bekjente at mine barn eksisterer. De som trenger å vite, vet.

Jeg deler ingenting, og lever etter den tankegangen man hadde før sosiale medier, der eneste deling var et gratulasjonsinnrykk i lokalavisa når man fykte år. Men fordi SoMe har større rekkevidde enn lokalavisa, deler jeg ikke bursdagshilsen der engang. 

Jeg mener ikke at alle må leve etter denne malen, det finnes absolutt akseptable nyanser av deling.

Men at LKE tror at deres deling er normalt..? 

Jeg tror egentlig ikke at han faktisk tror det, men det er et lett tilgjengelig argument (selv om det er uriktig), for å unngå å svare ordentlig. Han er elsker jo å kverulere, og jeg tipper følelsen han får av å provosere og "kunne svare" gir ham enorm tilfredsstillelse.

Fordi han ikke evner å se egne feil, brister eller mangler, går det helt over hodet på ham hvor lite intelligent han framstår. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker vi også her ser svaret på spørsmålet som flere bla i denne tråden har skrevet om; hva skjer den dagen du er utdatert og ikke interessant nok lenger?

Godt poeng! Vi har faktisk nådd det punktet der flere og flere av de første bloggerne mister aktualitet, og tyr til grov barneeksponering flr å holde seg relevante. 

Vi har sett det med Anna Rasmussen. Vi ser det med Sophie Elise. Og vi ser det med CBE. 

Kjenner de ingen grenser?

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Både herr og fru er helt ekstremt uspiselige i sine svar (og generelt.. ). Bare vent og se, så kommer reelsene mor har laget sammen med eldste opp på den nyeste konto også.. 

Endret av blåbærpai
endret ord
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvordan ser de for seg å opprettholde en "artist-profil" for datteren, uten hyppig deling der også andre barn blir eksponert? 

At barn har teater som fritidsaktivitet og deltar i oppføringer med publikum, innebærer ikke at foreldrene til ett av barna dkal få rett til å dele fritt fra en åpen konto til sine 300 000 følgere - fordi de har kjendisambisjoner for seg selv og datteren. 

Det er ikke mange oppsetninger. Hva skal innholdet være? Antageligvis kommer det etter hvert innhold fra øvinger på teateret. 

Skal ikke et barne-og ungdomsteater være et fristed for barna som går der?

• Liker 32
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (På 28.6.2025 den 19.25):

Skal vel bruke unnskyldningen: hun er jo skuespiller.

🫣

Barn liker ikke denne type utlevering, heller: IMG_9080.thumb.jpeg.e51b715b966bd23c7595be62ae4a4ffe.jpeg

Fikk rett om unnskyldningen, iallfall. 🙄

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Håper det kommer reaksjoner i Facebook innlegget til tv2. Men dere, kan det være at de ønsket mediestorm, for å tjene penger når pressen ringer, for å dra på ferie? Kan vel umulig ha store inntektene de der to suppegjøkene. Unnskyld uttrykket 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Liver skrev (31 minutter siden):

Altså, det er så utrolig tynt argument. At alle deler slik informasjon om barn, og at det er lett å finne ut denne informasjonen....Nei, det er det faktisk ikke om man aktivt velger å skjerme barna. 

Man ska bruke en del tid for å finne informasjon om mine barn som jeg har delt, det er lite og lite utleverende. Ved første søk kan man nesten ikke finnes ut at jeg har barn, eller hvor mange jeg har elle hvor gamle de er.

Det ingen på some vet er hvordan rommet deres ser ut, hvilke fritidsaktiviteter de går på, hvordan vi feirer jul, nyttår, påske, sommer, bursdager osv. Dette er informasjon som folk irl vet, ikke Gud og hvermannsen. 

Screenshot_2025-07-01-12-54-48-55_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Helene Drage er i alle fall ikke riktig stemme i denne saken, som daglig eksponerer sine barn. Både med detaljert informasjon om hverdag, helseinformasjon, bursdager, hvor de er og hos hvem, og selvfølgelig er de brukt i reklame. Så nei, her burde hun snu i døra å gi seg. Hun er ikke noe bedre. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Svaret var like barnslig og dårlig som forventet: 

– Hvem er Henrik Troy og Helene Drage, og hvorfor skal de mene noe om hvilke valg jeg og vi tar som foreldre? Deres mening betyr ingenting for meg, jeg er voksen nok til å ta de avgjørelsene jeg mener er riktig - også sammen med barna mine, sier hun.

De starter med et dårlig forsøk på hersketeknikk. "Hvem er Henrik Troy?" Som om de ikke vet det, etter å ha svart ham på dette i går, og garantert fått med seg all harseleringen hans tidligere. 

Og videre: "vi bryr oss ikke, jeg er voksen". 

Ho høres ut som en trassig tenåring. 

Det er ikke bare Henrik Troy og Hele Drage som reagerer, innlegget til Henrik har nesten 6000 likes, og mer blir det sikkert. Mer enn Caroline selv noen sinne får på sine innlegg. 

Det er heller ikke bare mannen i gata og influencere som reagerer på utlevering av barn. Det er ekspertgrupper, som Kripos og Barneombudet. 

"Jeg er voksen nok til å ta de avgjørelsene selv". For det første så opplever jeg ikke Caroline som spesielt voksen, og når det gjelder den "voksne" avgjørelsen så er det tydelig at ingen i hele verden skal rokke ved den "voksne" avgjørelsen hun og de har tatt. Det er en aggressive tone i svaret, som hun ikke kommer særlig godt ut av. 

Både Caroline og Lars-Kristian Eriksen er mennesker som uttaler seg bastant og trassig, som om de vet bedre enn alle andre. De tar avgjørelsene på vegne av egne barn, selvfølgelig. Men at det ikke er mulig med et snev av refleksjoner rundt kritikken de får, skjønner jeg ikke. Det virker som at når de får motstand på noe, blir de automatisk enda mer bastante på sine meninger og avgjørelser. Jo mer motstand, jo mer gjør de det de får kritikk for. Som at det nå er postet en nytt innlegg på 11-åringens profil.

...også sammen med barna mine. Mener hun virkelig at barn er i stand til å ta avgjørelser i forhold til eksponering på nett? Jeg har ikke mer å si...man blir tom for ord. For et kvalmende og lite voksent svar på kritikken. 

:murvegg:

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Håper dette er en liten spiker i eska mht barne-eksponering, men det er for mange naut som ukritisk følger sånne influencere, dessverre. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Snødronninga skrev (3 minutter siden):

Det er ikke bare Henrik Troy og Hele Drage som reagerer, innlegget til Henrik har nesten 6000 likes, og mer blir det sikkert. Mer enn Caroline selv noen sinne får på sine innlegg. 

Det er heller ikke bare mannen i gata og influencere som reagerer på utlevering av barn. Det er ekspertgrupper, som Kripos og Barneombudet. 

"Jeg er voksen nok til å ta de avgjørelsene selv". For det første så opplever jeg ikke Caroline som spesielt voksen, og når det gjelder den "voksne" avgjørelsen så er det tydelig at ingen i hele verden skal rokke ved den "voksne" avgjørelsen hun og de har tatt. Det er en aggressive tone i svaret, som hun ikke kommer særlig godt ut av. 

Både Caroline og Lars-Kristian Eriksen er mennesker som uttaler seg bastant og trassig, som om de vet bedre enn alle andre. De tar avgjørelsene på vegne av egne barn, selvfølgelig. Men at det ikke er mulig med et snev av refleksjoner rundt kritikken de får, skjønner jeg ikke. Det virker som at når de får motstand på noe, blir de automatisk enda mer bastante på sine meninger og avgjørelser. Jo mer motstand, jo mer gjør de det de får kritikk for. Som at det nå er postet en nytt innlegg på 11-åringens profil.

...også sammen med barna mine. Mener hun virkelig at barn er i stand til å ta avgjørelser i forhold til eksponering på nett? Jeg har ikke mer å si...man blir tom for ord. For et kvalmende og lite voksent svar på kritikken. 

:murvegg:

De har så utrolig lite kunnskap kombinert med at de ikke bryr seg. Jeg er oppriktig bekymret. Det må da finnes noen rundt dem med noe fornuft i behold? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå har de visst gjort begge kontoene privat 🤨

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Pistasjnøtter skrev (5 minutter siden):

Nå har de visst gjort begge kontoene privat 🤨

for å få flere følgere! 

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan forteller de datteren at det har blitt en mediesak av Instagram-kontoen hennes? Dere vil jo også jevnaldrende få med seg. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
mariie skrev (11 minutter siden):

for å få flere følgere! 

Det også, men kanskje for å skjule barne-eksponeringen. Nå skal de straks på ferie, (forteller hun kort på snap) og da vet alle som har fulgt med en stund, at det blir enda mer deling av barn. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Den 'pt' kontoen hennes er helt syk! Ser ingen andre som er pt legger ut slike bilder og videoer. Det er selvdyrkelse og selvdyrking det handler om. De viser døtrene sine et helt forvrengt syn på kropp, trening og helse. De burde stoppe nå. 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
Snødronninga skrev (11 minutter siden):

Leste samtalen mellom Henrik Troy og LKE. Det LKE egentlig sier, er at Caroline får kritikk pga at hun er Caroline Berg Eriksen, ikke noe annet. Hun har nevnt det flere ganger, når hun blir kiritisert for noe, er det ikke fordi det hun gjør, er så kritkkverdig. Kritikken kommer fordi den gjelder henne.  

Unnskyld meg, men du er ganske fastlåst og blåst i hodet hvis du slår deg til ro med at kritikken ikke betyr noe, fordi du tror den kun kommer pga navnet ditt. Det er en måte å gjøre kritikken irrelevant på, ikke minst å fraskrive seg alt ansvar.

Du får ikke kritikk (hat og hets ville du kalt det) fordi folk har bestemt seg for å "ta" akkurat deg, du får mye kritikk fordi du gjør mye kritikkverdig. Men du lever nok bedre med at å tro at folk er misunnelige og derfor ønsker å ødelegge. :klaske:

jepp, det er helt tydelig at de mener det begge to.  Det er så ufattelig umodent å tro at man blir angrepet fordi man er den man er - og å tro at folk er misunnelige. hva slags liv tror de folk lever, når de tror at folk flest er misunnelige på dem? det er et ekstremt umodent refleksjonsnivå.

de burde straffe seg en dyktig medierådgiver - øg høre på rådene de får.

her burde de lagt seg flate og slettet kontoen. Å sende ungen sin ut på internettet sånn, når de tydeligvis tror at alle som ferdes der er idioter, er helt komplett uforståelig.

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

jepp, det er helt tydelig at de mener det begge to.  Det er så ufattelig umodent å tro at man blir angrepet fordi man er den man er - og å tro at folk er misunnelige. hva slags liv tror de folk lever, når de tror at folk flest er misunnelige på dem? det er et ekstremt umodent refleksjonsnivå.

de burde straffe seg en dyktig medierådgiver - øg høre på rådene de får.

her burde de lagt seg flate og slettet kontoen. Å sende ungen sin ut på internettet sånn, når de tydeligvis tror at alle som ferdes der er idioter, er helt komplett uforståelig.

De hører da aldri på råd fra noen, de vet alt best selv! For et mareritt å skulle være medierådgiver for dem. 

Jeg tipper de elsker all denne oppmerksomheten de plutselig fikk på grunn av dette. All oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Og ekstra blest om datterens IG konto på kjøpet. Win win 🥳

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja ja, modus operandi og alt er som det pleier. 

Hvor mange ganger har jeg skrevet dette i tråden: når du tror de absolutt IKKE kan gjøre noe verre, så klarer de abso-fucken-lutely å gjøre noe enda verre………… 

Endret av Sugar&Spice
Skrivefeil
  • Liker 24
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...