Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Det er liksom ikke måte på hvor mye barn det er på bedriftskanalene om dagen. På snapchat i går var det flere storyer der Caroline snakker om den ene av døtrene som har graduation og forestilling. Detaljer om hvilken figur hun skal være i forestillingen, og det går i det samme i dag. Caroline snakker videre om graduation-gave til den eldste og forteller om en interesse datteren har og hva slags ting hun liker.

Vi får også se kortet CBE har kjøpt, til slutt (eller enn så lenge) filmer hun datteren som står og spiller et instrument. Det kommer nok mye mer utover, for DETTE er tydeligvis innhold CBE ønsker å servere til alt som kan krype og gå. Jeg sier det igjen, hun burde skamme seg. 😠

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønnastar skrev (20 minutter siden):

Du får lese forumreglene da👌

Du kom inn i tråden bare for å slenge spydigheter. Brukerdebatt heter det, og det er heller ikke lov. 👌

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (30 minutter siden):

De fleste av oss som ikke bruker livet vårt på å doomscrolle og har 18 timer skjermtid på telefon fant ut dette helt selv for 10 år siden.

For 10 år siden var det knapt influensere, de het bloggere den gang. Og de var virkelig populære. Synd at du og alle andre ikke brukte litt tid på å drive litt opplysningsarbeid til oss som så opp til og beundret bloggerne for 10 år siden, så hadde nok mange barn fått en bedre barndom. Hvem vet hvor mye deres manglende opplyser egentlig kommer til å koste samfunnet når alle disse influenserbarna må få behandling for ødelagt psyke og krever erstatning for tapt barndom…

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (37 minutter siden):

Å være her har  åpnet øynene mine for hvor kynisk influencer-bransjen er. Fått meg til å se mange ting på andre måter, for eks eksponering av barn. Tror ikke jeg er den eneste. 

Enig, jeg og!! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forstod hvor uheldig og potensielt skadelig barneeksponering er for lenger siden enn 10 år. 

Inkl. Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen...

Og LIKEVEL tok de helt bevisste og ekstremt kyniske valg om å OVEReksponere sine barn!

Dette har de gjort i over 11 år til nå - og de blir verre og verre!

Hva mener du om det? Har du noen tanker om dette, @Grønnastar?

• Liker 15
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (17 timer siden):

Jeg kommer aldri her i verden til å forstå Caroline Berg Eriksen. Det er mulig hun var heldig med både lys og en dyktig fotograf, men det er ingen tvil om at CBE ser flott og natulig ut på bildet fra Se og Hør. 

Så har vi en helt annen Caroline i hennes nyeste reel, i samarbeid med Vita og Jan Thomas. Langt og dratt ansikt, og hun ser langt i fra så fresh og frisk ut som på det andre bildet. Ansiktsformen er helt annerledes.

Jeg blir faktisk lei av å ta det opp, men jeg gjør det fordi jeg synes dette bør slås hardere ned på. Alle som har fungerende øyne, ser vel at dette nesten er to helt forskjellige kvinner. Dette er et reklame-samarbeid i tillegg, hvordan kan Vita og JT være fornøyd med resultatet?

For et sykt og forskrudd forhold Caroline har til sitt eget utseende. 

IMG_0212.jpeghttps://www.instagram.com/reel/DJ4lvj6NYMD/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

https://www.seher.no/kjendis/dro-hjemmefra-veldig-tungt/82895066

Det er bare lyset. Og sminken til Jan Thomas.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg gidder å diskutere en samfunnsutvikling og medievirkelighet jeg ikke liker. Det heter å engasjere seg. Jeg liker ikke at barn frarøves sine menneskerettigheter. Jeg liker ikke at folk ikke følger de lovene og reglene som er til for å beskytte oss forbrukere mot ulovlig reklame, og de reglene som skal fortelle oss når noe er redigert, og ikke ekte. 

Og hvis alle fant ut dette for ti år siden, er det jo merkelig at norske influensene har overtatt store deler av reklamemarkedet og tjener masse penger på å legge ut privatlivene - eller liksom-privatlivene sine i SoMe. 

hvorfor engasjerer du deg? 

Hjelper ikke å diskutere når dere alle sitter og følger henne, og genererer masse views, som igjen gir henne mer penger.

Jeg engasjerer meg ikke. Jeg stusser over at pjattet om innholdet til influensere, når det ikke fører til noen ting.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 time siden):

Du kom inn i tråden bare for å slenge spydigheter. Brukerdebatt heter det, og det er heller ikke lov. 👌

Jeg har ikke diskutert noen brukere. Ikke har jeg slengt spydigheter heller.

Prøv igjen.

ms. Perfect skrev (1 time siden):

For 10 år siden var det knapt influensere, de het bloggere den gang. Og de var virkelig populære. Synd at du og alle andre ikke brukte litt tid på å drive litt opplysningsarbeid til oss som så opp til og beundret bloggerne for 10 år siden, så hadde nok mange barn fått en bedre barndom. Hvem vet hvor mye deres manglende opplyser egentlig kommer til å koste samfunnet når alle disse influenserbarna må få behandling for ødelagt psyke og krever erstatning for tapt barndom…

Fenomenet har eksistert i utlandet i lang tid. Er da mange TV-serier fra USA der hele familien ble eksponert.

Drive opplysningsarbeid? Sagt fra til folk i lang tid. Folk er likevel mer opptatt av å følge de «spennende» livene til disse latterlige influenserne.

Frisk Frosk skrev (42 minutter siden):

Mange forstod hvor uheldig og potensielt skadelig barneeksponering er for lenger siden enn 10 år. 

Inkl. Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen...

Og LIKEVEL tok de helt bevisste og ekstremt kyniske valg om å OVEReksponere sine barn!

Dette har de gjort i over 11 år til nå - og de blir verre og verre!

Hva mener du om det? Har du noen tanker om dette, @Grønnastar?

Jeg har masse tanker om det. Tankene hjelper likevel ingenting, når selv som kritiserer influenserne er avhengig av Insta, Snap, TikTok osv., og sitter og trykker seg inne på alt disse folka legger ut, under påskudd om at man skal kritisere dem.

Slutt å se på dem, slutt å prat om dem, slutt å gi barna deres smarttelefon før ungdomsskolen, og slutt å la dem opprette kontoer på sosiale medier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (17 timer siden):

Jeg kommer aldri her i verden til å forstå Caroline Berg Eriksen. Det er mulig hun var heldig med både lys og en dyktig fotograf, men det er ingen tvil om at CBE ser flott og natulig ut på bildet fra Se og Hør. 

Så har vi en helt annen Caroline i hennes nyeste reel, i samarbeid med Vita og Jan Thomas. Langt og dratt ansikt, og hun ser langt i fra så fresh og frisk ut som på det andre bildet. Ansiktsformen er helt annerledes.

Jeg blir faktisk lei av å ta det opp, men jeg gjør det fordi jeg synes dette bør slås hardere ned på. Alle som har fungerende øyne, ser vel at dette nesten er to helt forskjellige kvinner. Dette er et reklame-samarbeid i tillegg, hvordan kan Vita og JT være fornøyd med resultatet?

For et sykt og forskrudd forhold Caroline har til sitt eget utseende. 

IMG_0212.jpeghttps://www.instagram.com/reel/DJ4lvj6NYMD/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

https://www.seher.no/kjendis/dro-hjemmefra-veldig-tungt/82895066

Enig. Det er så trist at den avataren tydeligvis er den hun ønsker å se ut som når hun er så frisk og pen på andres bilder. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (7 timer siden):

Og hva hjelper det å diskutere dette på et anonymt nettforum?😂

Hvis du hadde lest innleggene i tråden og sett hvor mange viktige, nyttige, og lærerike innlegg som ligger her så hadde du kanskje fått en aha-opplevelse. Jeg må si at jeg havnet her for en tid tilbake av ren nysgjerrighet - og jeg har lært masse. 

Ingen kan forutsi hvordan alle influenserbarn som har blitt eksponert helt ukritisk av sine foreldre, som ofte ikke klarer å skape engasjerende innhold uten at barna er involvert, vil oppleve livet når de blir gamle nok til å forstå hva som har skjedd. Hvorfor er det så mange som vet så mye om dem? Det må da oppleves skremmende at de personene som skulle vernet deg og passet på deg i stedet har utlevert hele barndommen din til "kreti og pleti", og det ligger tusenvis av bilder og innlegg om deg på det store, skumle internettet. 

Nei. selv om dette er et anonymt nettforum så er det mange her som tar ansvar og melder fra om bedriftens uansvarlighet til korrekte instanser. En vakker dag må det komme regler, og da vil dette forumet være gull verdt. 

Endret av CityCityBangBang
Skrivefeil
  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (2 timer siden):

De fleste av oss som ikke bruker livet vårt på å doomscrolle og har 18 timer skjermtid på telefon fant ut dette helt selv for 10 år siden.

Men gidder ikke å gjøre noe med det?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (47 minutter siden):

og da vil dette forumet være gull verdt. 

Nope.

CityCityBangBang skrev (46 minutter siden):

Men gidder ikke å gjøre noe med det?

Man kan ikke gjøre noe med alt her i verden. Jeg gjør allerede samfunnsarbeid i jobben min. 

CityCityBangBang skrev (49 minutter siden):

Hvis du hadde lest innleggene i tråden og sett hvor mange viktige, nyttige, og lærerike innlegg som ligger her så hadde du kanskje fått en aha-opplevelse. Jeg må si at jeg havnet her for en tid tilbake av ren nysgjerrighet - og jeg har lært masse. 

Igjen, folk som ikke er opphengt i influensere forstår dette helt på egenhånd.

Og dere fortsetter jo å gi dem masse klikk og views…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (1 time siden):

Jeg har ikke diskutert noen brukere. Ikke har jeg slengt spydigheter heller.

Prøv igjen.

Fenomenet har eksistert i utlandet i lang tid. Er da mange TV-serier fra USA der hele familien ble eksponert.

Drive opplysningsarbeid? Sagt fra til folk i lang tid. Folk er likevel mer opptatt av å følge de «spennende» livene til disse latterlige influenserne.

Jeg har masse tanker om det. Tankene hjelper likevel ingenting, når selv som kritiserer influenserne er avhengig av Insta, Snap, TikTok osv., og sitter og trykker seg inne på alt disse folka legger ut, under påskudd om at man skal kritisere dem.

Slutt å se på dem, slutt å prat om dem, slutt å gi barna deres smarttelefon før ungdomsskolen, og slutt å la dem opprette kontoer på sosiale medier.

Jo, det har du. Du spør hvorfor "vi" diskuterer denne influenceren. Hva det skal være godt for, osv. Har du lest hva tråden handler om? Den handler ikke om vi som deltar i tråden, den handler om Caroline Berg Eriksen. 

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnastar skrev (23 minutter siden):

Nope.

Man kan ikke gjøre noe med alt her i verden. Jeg gjør allerede samfunnsarbeid i jobben min. 

Igjen, folk som ikke er opphengt i influensere forstår dette helt på egenhånd.

Og dere fortsetter jo å gi dem masse klikk og views…

Ja ja... da får vi bare slå fast at vi er uenige, og det er selvfølgelig helt OK. Det som ikke er OK er at jeg trykket Like på innlegget ditt, DET mente jeg virkelig ikke. 😅

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (4 timer siden):

Det er bare lyset. Og sminken til Jan Thomas.

Sikkert samme lys og sminke som har endret JTs utseende også...

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (4 timer siden):

Nå bikker du over i brukerdebatt enda en gang. Forumreglene, var det ikke det du ba andre om å lese?

Jeg kan bare snakke for meg selv, jeg har hverken Insta, Snap eller Tiktok selv, så følger ingen. Det er andre måter å følge med på via andre kanaler.

Hvorfor er det så viktig for deg at deltakere i tråden slutter å engasjere seg...?

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
CityCityBangBang skrev (2 timer siden):

Ja ja... da får vi bare slå fast at vi er uenige, og det er selvfølgelig helt OK. Det som ikke er OK er at jeg trykket Like på innlegget ditt, DET mente jeg virkelig ikke. 😅

Og takk til hun (?) som fortalte hvordan jeg skulle fjerne det. Så det ene "tommel opp" du har der nå er i hvert fall ikke fra meg. ☺️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Sikkert samme lys og sminke som har endret JTs utseende også...

Ja, det er utrolig hva riktig lys og sminke kan gjøre av underverker. Hva skal man med hudbehandlinger, injeksjoner og filter når alt som skal til er små, enkle grep😉

Det blir bare verre og verre med årene. At CBE.no klarer å stå inne for denne absurde forvrengnngen med hodet hevet og med Jan Thomas og vita.no applauderende, er ubegripelig.

Ikke minst gjelder det den likegyldige holdningen til tiltagende eksponering av mindreårige. 

Rettelse: Ikke ubegripelig at JT omfavner det.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (15 timer siden):

Hjelper ikke å diskutere når dere alle sitter og følger henne, og genererer masse views, som igjen gir henne mer penger.

Jeg engasjerer meg ikke. Jeg stusser over at pjattet om innholdet til influensere, når det ikke fører til noen ting.

Jeg er ikke helt enig i at det ikke fører til noenting - for mitt eget vedkommende hadde jeg ikke reflektert over dette med eksponering av barn før jeg begynte å følge med på særlig denne tråden. Jeg syns det er svært alvorlig at barn av influencere har hundretusenvis av "følgere" på nettet, like mange treff når man googler de +++ 

Jeg selv er helt vettskremt over hva som kryper rundt i de ekleste hjørnene på internett. Det finnes fortsatt mange som ikke ser det /ser det ikke sånn. Men jeg håper alle vil bli bevisst på dette problemet, og ta sterk avstand fra det etterhvert. Så mellom alt "pjattet" i tråden, så er det stadige påminnelser om den uvettige eksponeringen av barn - og det håper jeg fortsetter. 

Minner om denne: 

• Liker 13
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (24 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig i at det ikke fører til noenting - for mitt eget vedkommende hadde jeg ikke reflektert over dette med eksponering av barn før jeg begynte å følge med på særlig denne tråden. Jeg syns det er svært alvorlig at barn av influencere har hundretusenvis av "følgere" på nettet, like mange treff når man googler de +++ 

Vel, da må jeg si at den utrolig nok har hatt noe nytte - jeg hadde virkelig ikke trodd at det måtte en tråd på et nettforum til for å få folk til å forstå at eksponering av mindreårige barn ikke er bra. For meg og alle i min omgangskrets er dette helt intuitivt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...