Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Xstrella skrev (4 timer siden):

Kjekk episode i dag. Var spennende. Fikk med meg de andre hadde kammosminke på, men frua stilte opp uten. Mulig våtservietter i teltet? De var jo utendørs så noe speil og vann hadde de vel lite av? Ble imponert over makkeren hennes i dag, han viste styrke. 

Hvilken episode har du sett? Kan umulig være kveldens episode siden hun er nærmest mørkegrønn i ansiktet av kammosminke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (1 time siden):

Hvilken episode har du sett? Kan umulig være kveldens episode siden hun er nærmest mørkegrønn i ansiktet av kammosminke

Del 2 av programmet i dag. Plutselig er hun helt ren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (3 timer siden):

Har vi sett samme episode? Hun hadde kammosminke på hele dagen, men den var borte dagen etter da de skulle rappellere, men det gjaldt jo mange andre også. Har kun sett del 1.

Del 2. Hun er skinnende ren mens de andre har ikke fått bort alt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (20 minutter siden):

Del 2 av programmet i dag. Plutselig er hun helt ren.

Så da la du faktisk ikke merke til at de var flere som ikke hadde kammosminke? Eller var det ekstra viktig for deg og henge ut CBE?

Endret av elskersommer
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (5 timer siden):

Fascinert over innleggene hennes i dag ja. Kvinnedagen💪 Med et, som alltid, riktig fokus.

IMG_6455.jpeg

IMG_6456.jpeg

IMG_6457.jpeg

Må jo bare 🤣🤣🤣🤣🤣

så umodent og selvsentrert på kvinnedagen (som alle andre dager).

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig lite fremme på skjermen i KL, ja - hadde jeg ikke kjent til henne fra før (her inne) hadde jeg ikke lagt merke til henne i programmet… hun er nok ikke så happy med det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 timer siden):

Så da la du faktisk ikke merke til at de var flere som ikke hadde kammosminke? Eller var det ekstra viktig for deg og henge ut CBE?

Ja, henger ut. Seriøst? Jeg henger henne ikke ut. Dette er en tråd om cbe. Fra å være helt grønn, ble hun plutselig helt ren og fin mens de andre var ikke det. Hun sminker seg der inne på KL. Det så man i de første episodene. Tråden er om cbe.  Her deles det hvor fake verden frua presenterer. Fra filterbilder, oppstilte bilder, sminket og ihjelredigert bilder og eksponering av barn som ikke vet livet deres vises for tusenvis av fremmede på nett. Hvis du ikke liker denne tråden, så kanskje du skal scrolle videre? 

Endret av Xstrella
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde programmet på i bakgrunnen i går, men kan ikke si at jeg la merke til at CBE var med, verken grønn eller sminket. Skal man bli kjent med CBE slik hun egentlig er, må man tydeligvis vente utover i sesongen. De jeg la merke til i går og som hadde mye tv-tid er Henrik og Ahmed. Eventuelt at jeg husker dem fordi de lager bra TV.  🧐

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 time siden):

Ja, henger ut. Seriøst? Jeg henger henne ikke ut. Dette er en tråd om cbe. Fra å være helt grønn, ble hun plutselig helt ren og fin mens de andre var ikke det. Hun sminker seg der inne på KL. Det så man i de første episodene. Tråden er om cbe.  Her deles det hvor fake verden frua presenterer. Fra filterbilder, oppstilte bilder, sminket og ihjelredigert bilder og eksponering av barn som ikke vet livet deres vises for tusenvis av fremmede på nett. Hvis du ikke liker denne tråden, så kanskje du skal scrolle videre? 

Mitt poeng var att det er flere i del 2 som er helt rene. Ikke bare CB

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Kompani Lauritsen jeg, og har sett det meste av det oppigjennom. Jeg liker å se hvordan ulike deltakere utfordrer seg selv og klarer å overvinne sine egne utfordringer, klare det og føle mestring, og gjøre ting de aldri hadde trodd de ville ha klart. Hvordan de blir en gruppe som virkelig støtter hverandre. Nå er jeg faktisk ajour med denne sesongen - vanligvis er dette bingemateriale når jeg er syk eller lignende. Jeg er overrasket over hvor lite hun er med og hvor lite synlig hun er.

Hun er som sagt overraskende mye søtere her enn i kanalene sine, også som person. Men det har egentlig lite med deltakelsen å gjøre, jeg tenker det sier mer om at innholdet i kanalene hennes er som det er. Det i seg selv gjør henne ikke til en god og interessant deltaker.

CBE skiller seg ut fra start ved å ikke oppgi noen utfordringer eller personlige mål ut over at hun ikke liker å slippe kontrollen fordi hun ikke liker det. Alt annet er ekstern motivasjon, som å bevise at hun er i god form, vise kommentatorene hvem hun egentlig er, eller "det bare ble sånn" fordi ballen med rekruttering begynte å rulle. Den eksterne motivasjonen er bare ikke like gøy å følge, sammenlignet med de andre deltakerne som gir uttrykk for at de vil utfordre seg selv på ulike måter. Vi får se sårbarhet, nederlag og desto større seiere hos de som er åpne om hva de tenker om seg selv og hele greia. Hos CBE har det først og fremst vært et voldsomt fokus på disse skoene, i sine egne kanaler - utenfor selve deltakelsen, noe jeg ikke har sett hos de andre deltakerne, som bare har sendt en regning på ødelagte klær og gått videre i livet.

Hun ligger høyt på listene, noe som er en kombinasjon mellom god fysikk og at hun har vært veldig heldig med gruppen i gruppeøvelsene. Hun vant pakningsløpet for kvinnene, og klarte å gjennomføre den øvelsen hvor de skulle ut på line og kutte tauet høyt over bakken, det er bra jobba. Men vi fikk bare se korte glimt, fra øvelsene og ingenting om hvordan det var, hennes reaksjoner før, underveis eller etter, eller noe sånt. Hun har også vært heldig med lagene, tror hun har vært på det vinnende laget hver gang til nå, men uten at vi har sett hennes bidrag til gruppa:

Så henne knapt under flåteøvelsen, hun deltar ikke med forslag eller i diskusjoner om løsninger.

Ikke tegn til CBE i Nattøvelsen, men det skal sies at der var ikke så mange som var i fokus. Heimly innrømte at han hadde sovet hele natten og før det var hans tur til å stå vakt var øvelsen over, og han hadde fått poengene i gave av gruppa.

I stridsøvelsen ser det nesten ikke ut som hun er med i hele tatt, vi ser bare glimt av henne.

Jeg tror ikke vi har sett et eneste individuelt intervju med henne, vi fikk ikke se MF med henne, hun blir ikke nevnt når de snakker om enkeltdeltakere, sier ikke noe på briefing etter øvelser, knapt noen personlige betraktninger om hvordan hun opplever ulike aktiviteter eller deltakelsen generelt, Hun tar ikke plass, så ja, hun er veldig lite synlig. I motsetning til de andre deltakerne, jeg føler jeg har blitt relativt godt kjent med dem så langt.

Jeg tenker grunnen til at hun er så lite synlig er at det som i CK blir feige lag. De andre deltakerne har naturlig kameratekke og er TV-vante, vant til å lage god TV ved å søke kamera og by på seg selv. I motsetning til de andre gjør CBE alt hun kan for å ikke være seg selv i kanalene sine, men heller å kontrollere alt hun legger ut. Det er mulig hun er så redd for å bli tatt på noe at hun gjør alt hun kan for å kontrollere seg selv. Det blir det ikke god TV av, og er en spesielt dårlig match for KL, hvor konseptet er nettopp det. Hun blir rett og slett veldig anonym, og det eneste vi får servert er hvor trøtt hun er. Men hun har vært med i såpass mange realityserier nå at hun burde kunne vist at hun har kameratekke om hun hadde det, så det er nok ikke bare fordi hun er redd for å bli tatt på noe. Det er mer som at man glemmer hun er der fordi hun tar så lite plass og fokus. Hun kommer rett og slett ikke igjennom skjermen,

Det er forsåvidt ingenting som tyder på at hun skal ut med det første, hun ligger langt unna sperrestreken og havner sånn sett ikke i dimmekamp. Men jeg tviler på at det er grunnen til at hun får så lite TV-tid. Det er nok av andre som lager god TV der inne.

Det har vært mye par- og gruppeøvelser så langt i denne sesongen. Håper vi får se mer utfordrende individuelle øvelser etterhvert. Da kan det kanskje hende vi får se mer av henne også.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er at det er de selv som bestemmer hvor mye de skal vises på tv? At de har kontrakter? Det er et TV show, og vi får ikke se hvordan dette blir laget. KL bak kulissene? Det hadde vært moro å sett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er verdensmester og fotomodell med eget kamera men i TV produksjoner helt uten karisma. Den er lik null.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er så skummelt hvordan disse overbehandlede botox damene ser ut. Når de gråter så er ansiktet så stivt, men blodårene presser seg fram som om det kryper reptiler under huden deres, fascinerende og samtidig minner det meg om aliens og lignende filmer.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (2 timer siden):

Min tanke er at det er de selv som bestemmer hvor mye de skal vises på tv? At de har kontrakter? Det er et TV show, og vi får ikke se hvordan dette blir laget. KL bak kulissene? Det hadde vært moro å sett. 

Det er vel ingen som blir med der for å gjemme seg i mengden. De er med for å vises og trekke folk til kanalene sine, og er nok ganske opptatt av å få skjermtid. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (2 timer siden):

Det hadde nok ingen TV-kanal gått med på. De vil nok ha regien på egen serie. Det var en greie med Iben Akerlie tidligere hvor hun ikke taklet kameraene, og fikk forhandlet fram en avtale om å få være litt mer fri fra kameraene i enkelte situasjoner. Men da måtte hun gi mer i andre situasjoner:

https://www.dagbladet.no/kjendis/slik-var-tv-profilens-spesialavtale/78783983

Men det handlet ikke om hvordan hun sto fram på TV, bare at hun fikk for mye kamera for nært, og uten pause, under inspillingen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Essensen ved reality tv er jo « gi av seg selv». 

Sitat @Minthia «CBE skiller seg ut fra start ved å ikke oppgi noen utfordringer eller personlige mål ut over at hun ikke liker å slippe kontrollen fordi hun ikke liker det.»

Dette.

Enten våger hun ikke gi slipp på seg selv eller så er hun helt enkelt så ureflektert og umoden at hun ikke kommer opp med bedre forklaring eller selvinnsikt. Begge deler like tragisk. Milig en kombinasjon til og med…

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...