Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Det er veldig viktig for den som presenterer karakteren CBE å gi et riktig inntrykk av hvordan hun egentlig er. Javel...? Det er jo ingenting. Absolutt ingenting som viser at det er spesielt viktig for CBE å gi et så godt inntrykk som mulig eller gi bilde av være noe annet enn et overfladisk fjols. 

Ser på KL nå, og det er jo helt vanvittig. Støveletter, utringning, løst bølget hår og make up for et helt liv. En koffert som hun heller ikke kan bære selv. 

Er jo en pen dame for all del, men kjære vakre vene det finnes mer her i livet enn kropp og looks. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klementine skrev (12 minutter siden):

Det er veldig viktig for den som presenterer karakteren CBE å gi et riktig inntrykk av hvordan hun egentlig er. Javel...? Det er jo ingenting. Absolutt ingenting som viser at det er spesielt viktig for CBE å gi et så godt inntrykk som mulig eller gi bilde av være noe annet enn et overfladisk fjols. 

Ser på KL nå, og det er jo helt vanvittig. Støveletter, utringning, løst bølget hår og make up for et helt liv. En koffert som hun heller ikke kan bære selv. 

Er jo en pen dame for all del, men kjære vakre vene det finnes mer her i livet enn kropp og looks. 

Hun er ikke lenge der inne. Var borte 11 dager fra instagram. Det lyser trass og frekkhet lang vei. Og ansiktet er ødelagt av fillers og botox. Hun må ha operert noe også, hadde mer rundt ansikt før. Etter KL er hun helt lik, om ikke verre. Å bli en bedre versjon av seg selv stemmer ikke for henne. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (20 minutter siden):

Hun er ikke lenge der inne. Var borte 11 dager fra instagram. Det lyser trass og frekkhet lang vei. Og ansiktet er ødelagt av fillers og botox. Hun må ha operert noe også, hadde mer rundt ansikt før. Etter KL er hun helt lik, om ikke verre. Å bli en bedre versjon av seg selv stemmer ikke for henne. 

Tror ikke hun har operert noe, det er bare fett og kollagen som svinner med alderen. Kombinert med fillers som daler, og botox som svekker muskler  så skjer aldringen raskere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vond og slem tone i tråden her nå. Jeg tror hun er ute og kjøre, og har vært det lenge. Radmager, ekstremt lav fettprosent, vrenger og vrir seg - hun er ukomfortabel i alle settinger. Tror ikke hun ser selv at bildene på Snap og insta er helt ulikt virkeligheten. Synes synd på henne og alle hun «påvirker». 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (24 minutter siden):

Tror ikke hun har operert noe, det er bare fett og kollagen som svinner med alderen. Kombinert med fillers som daler, og botox som svekker muskler  så skjer aldringen raskere.

Har lurt litt på om fettputene i kinnene (buccal) er fjernet? Ellers enig med deg. Det, og endeløse mengder fillers i kinnben og kjeve for å skape et mer firkantet ansikt. Normal aldring og lav fettprosent på samme tid. Det er nok alt.

Det fremstår som om the Eriksens konstant lever på kaloriunderskudd for å fremstå mest mulig definert i likhet med fitnessutøvere i konkurranseform. Men selv friske (flere utvikler spiseforstyrrelser under oppløpet) fitnessutøvere vender tilbake til "normalkost" når konkurransen er over.

Disse to ser ikke ut til å avslutte konkurransen, de har fått for seg et ideal de tror selger og dette usunne resultatet maekedsfører de videre gjennom endeløse bilder redigert av filter og poseringer. Som selverklærte coacher fremstiller de seg selv med minimal kunnskap og kompetanse både visuelt og gjennom tekst (LKE hamrer løs i kommentarfelt både som seg selv og sin partner). Jeg håper virkelig ikke at de har betalende kunder.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (3 minutter siden):

Har lurt litt på om fettputene i kinnene (buccal) er fjernet? Ellers enig med deg. Det, og endeløse mengder fillers i kinnben og kjeve for å skape et mer firkantet ansikt. Normal aldring og lav fettprosent på samme tid. Det er nok alt.

Det fremstår som om the Eriksens konstant lever på kaloriunderskudd for å fremstå mest mulig definert i likhet med fitnessutøvere i konkurranseform. Men selv friske (flere utvikler spiseforstyrrelser under oppløpet) fitnessutøvere vender tilbake til "normalkost" når konkurransen er over.

Disse to ser ikke ut til å avslutte konkurransen, de har fått for seg et ideal de tror selger og dette usunne resultatet maekedsfører de videre gjennom endeløse bilder redigert av filter og poseringer. Som selverklærte coacher fremstiller de seg selv med minimal kunnskap og kompetanse både visuelt og gjennom tekst (LKE hamrer løs i kommentarfelt både som seg selv og sin partner). Jeg håper virkelig ikke at de har betalende kunder.

Har hun i tillegg benyttet seg av ultherapy, thermage, rf microneedling osv, så vil det på sikt bryte ned fettvev, kollagen og bindevev fortere når de går mot 40. Internt i bransjen er det masse varskorop om dette, men pengene rår...
Jeg vet ikke så mye om hva hun poster, leser kun det som står i mediene, og her. Men hun fremmer et usunt kroppsideal, helt klart. Med kaloritelling, thinspo og retusjerte bilder som skjuler sannheten.  Hun fortjener all kritikk hun får.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (23 timer siden):

Det bildet CBE og LKE begge har tegnet opp i sine mange influenserkanaler siste årene blir bare mer og mer urovekkende.

CBE og LKE har i veldig mange år, siden før barna ble til, valgt å bruke en rekke ulike midler for å fremstille CBE som langt tynnere enn hun var og er. Før var det heftig redigering for å gjøre henne mye tynnere enn hennes normalt slanke kropp var, i tillegg til hennes poseringer.

Etter at det massive bildejukset ble avslørt og de måtte innrømme det, så lovet CBE at det aldri skulle gjøres igjen.

Men i årene som har gått etter den lovnaden har det bare tatt helt av. Poseringene er blitt mer ekstreme, redigering og ikke minst filterbruk har tatt helt av. De har valgt filter som skal gjøre henne mye tynnere enn hun da var.

At de begge to har gjort dette, til tross for at CBE har innrømmet å ha hatt en spiseforstyrrelse (som mannen så hardnakket benektet) gjør det de har holdt på med siste årene mer og mer bekymringsfullt.

I tillegg har de begge to lagt ut innhold som har vist voldsomt fokus på utseende generelt, tynnhet spesielt, og ikke minst har de i årevis publisert overtrening, trening med skader (som belaster skadet kroppsdel), de har trent når de er syke m.m. Dette har de gjort tross også innlegg som forteller om kroniske søvnproblemer, at det å trene bare er tungt osv. Og dessverre har de også til denne overtreningen vært fremstilt i et lys av lite mat, små porsjoner, mat med lite næring. Alt dette ga lenge klart inntrykk av ortorektisk forhold til kropp, utseende og kosthold. Måten CBE åpenbart også har endret mer og mer på eget utseende med injeksjoner og ev. annet, det har forsterket dette inntrykket.

Etterhvert ble det hyppigere og hyppigere brukt filter og poseringer av CBE som begynte å fremstille henne på en måte som ikke kan kalles annet enn nærmest kronisk thinspo, og dessverre etterhvert også proana. Merk, dette er altså vinklingen bedriftseierne selv velger å ha på sitt publiserte innhold på sine ulike bedriftskanaler.

Jeg har ikke kommentert det særlig, har villet se hvordan det utviklet seg. Men de siste månedene, etter hun var med i KL (?), så har det vært tydelig at hun har gått en god del ned i vekt, eller i  hvert fall fettvekt. Selv på sitt svært så slanke før, så har CBE tross alt hatt en sunnere fettprosent enn hva hun har nå. 

Dette skjer samtidig som LKE også har fremstilt mer og mer trening på sine kanaler, og et tilsynelatende mer og mer manisk forhold til å trene. Samtidig fremstår han mer og mer dratt og sliten (og hissig) på sine kanaler. Han har også de siste årene blitt mer og mer opptatt av å fremstille egen kropp i et bestemt lys (både bokstavelig talt og i overført betydning, ref. det han selv kaller "anabolt lys").

Som jeg skrev i et annet innlegg, så la LKE også ut en post på athlete_excel 18. februar hvor han fremstiller det som positivt at han nå har gått ned i fettprosent. Dette til tross for at han med denne vektnedgangen nå har en så lav fettprosent at det forbindes med betydelig økt risiko for skader, betennelser og infeksjoner. I dag har han lagt ut en story som viser at han istedenfor å ha blitt bedre på styrke og teknikk virker å ha ha fått dårligere stabilitet. Også det LKE viser er et fokus på mat som ikke gir et sunt inntrykk, for å si det pent. Sammen med det faktum at han også nå nærmest skryter av å ha oppnådd en så lav fettprosent er bekymringsverdig.

Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen eier Treasures AS sammen, de eier 75 % av Netfit AS, de eier GetFit AS, Treasures Publishing AS.  LKE har startet minst et annet firma som raskt ble lagt ned, og har vært medeier i Athlete Excel AS, (som ble opprettet november 2023 og nå iflg. Brønnøysundsregisteret er under avvikling, selv om LKE nylig omgjorde egen treningskonto coach_eriksen om til å hete athlete_excel. https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20250000051748&sokeverdi=932691299&spraak=nb).

Til sammen har disse to potensielt mulighet til å nå altfor mange mennesker med dette usunne opplegget de selv velger å publisere på sine ulike bedriftskanaler. Og det de begge to har vist, spesielt ca siste halvåret, det er bekymringsverdig, da begge to mer og mer gir inntrykk av å nå fronte mer og mer både thinspo og dessverre også proana-innhold.

Man ser nå at begge to tydelig har jobbet målrettet for å bli "ripped", dvs. komme ned i så lav fettprosent at det er usunt, både for menn og kvinner som ikke naturlig har så lave fettnivåer i kroppen (noe ingen av dem har naturlig ut fra hva vi har sett over mange år, tross deres anstrengelser for å fremstille seg som mye tynnere enn de er).

Når jeg så bildene fra KL-festen, så forsterkes dessverre bare inntrykket hva CBE gjelder. Hun virker for tynn, virker å ha lite energi, hun fremstår stiv og ukomfortabel i egen fremtoning, blikket gir inntrykk av at hun ikke er tilstede.

Det innholdet som nå publiseres på CBE og LKEs ulike bedriftskanaler blir bare mer og mer bekymringsfullt!

At Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen begge driver med eksponering av både egne og andres barn midt oppe i dette, det er og blir svært uforsvarlig, uprofesjonelt og bekymringsfullt!

Og da er ikke en gang den stadige seksualiseringen av CBE midt oppi dette nevnt...

Min teori ift. dette, er at de nå har kommet der de vil med tanke på kropp, utseende på kropp, tynnhet og muskeldefinisjon. Men ikke med ansiktet. 

De "ripper" nå får å få et mest mulig definert ansikt, der beinstrukturen er firkantet og tydelig markert. Derfor dette ekstreme fokuset nå på trening og deffing, selv om kroppen de ville ha er på plass for lengst. Kroppen får lide og bli alt for muskuløs og lav fettprosent, fordi fjeset skal ligne på avatarene de har laget - som dessverre faller hardt gjennom hver gang andre tar bilde av de.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik29 skrev (2 timer siden):

Synes det er vond og slem tone i tråden her nå. Jeg tror hun er ute og kjøre, og har vært det lenge. Radmager, ekstremt lav fettprosent, vrenger og vrir seg - hun er ukomfortabel i alle settinger. Tror ikke hun ser selv at bildene på Snap og insta er helt ulikt virkeligheten. Synes synd på henne og alle hun «påvirker». 

Jeg er enig i at noen av kommentarene som er kommet er unødvendige. Men ikke at de er slemme. Noe av det ville jeg ikke ha skrevet selv, men samtidig har jeg ikke rapportert dem fordi jeg mener at det er viktig å også kunne diskutere direkte følger av å ta altfor mye unødvendige kosmetiske injeksjoner o.l., og ikke minst det å ha som businessmodell å selge ortorektisk forhold til utseende, kropp, trening og kosthold.

Jeg kan ha empati med henne som privatperson, som av det som legges ut på bedriftenes kanaler gir helt tydelig inntrykk av at hun sliter.

Men jeg synes ikke synd på henne, for hun har valgt siste 15 år å tjene penger på påvirkning hun vet skader andre. Det er dette hun og mannen velger å tjene penger på, og de har absolutt ingen skrupler i så måte. De har påvirket andre til å bli alvorlig anorektisk syke, de påvirker andre til å tro at det helsefarlige opplegget de selv driver med er sunt. Det er alvorlig og farlig villeding!

Nå som de også drar egne unger og andres unger og tenåringer inn i denne forskrudde "treningsverdenen" godt blandet med seksualiserte bilder av CBE og kroppsfikserte bilder av LKE, så burde det vært straffbart.

Egne problemer/sykdom gir absolutt ingen rett til å skade andre, og det er det de driver med nå, og de er begge to verre enn de noen gang har vært.

Ingen problemer de selv måtte ha med ev. ortoreksi/spiseforstyrrelser eller annet gir dem rett til å tjene penger på skape innhold som skader andre.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE har holdt på med vrenginger, innsug og vridninger for å fremstå tynnere helt siden bloggens spede start sånn 2009ish. Og LKE har vært sykelig opptatt av magre kvinnekropper ("Beyonce Knowles er str 38 og 20 kg overvektig") akkurat like lenge.

Det tenåringsaktige kroppshysteriet til Berg Eriksens har vært identisk i over 15 år og det kommer aldri til å endre seg. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt er nødvendig å ytre seg om. Men oppmerksomhet er det jobben hennes krever og når differansen mellom RL og SoMe blir så stor, er dette en (kjip) konsekvens. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (3 minutter siden):

Noen som har sett på Kompani Laurizen?

Ja, jeg har sett. Hun gjør en ok figur i første episode, men uten å utmerke seg på noe vis. Skulle likt å se hva hun hadde i den fullstappede, digre kofferten hun hadde med, som hun bare delvis klarte å drasse med seg gjennom skogen. Både hun og flere deltakere burde lært seg hva en ryggsekk er, og hva den kan brukes til...

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det slik at veldig mange sliter med å akseptere at kroppen eldes.  Skjønnhetsindustrien er en kynisk  big business, som utnytter dette. Influensere er en stor del av denne businessen, selv om de helt klart også rammes selv.
De hiver seg på rådyre trender og behandlinger, som de sponses av for å få råd til å ta det. De har vært både  forsøkskaniner og påvirkere, siste 15 årene, og bruk av fillers, botox , laser og RF-behandlinger har eksplodert. Det samme har plastisk kirurgi.
Å peke på at dette er behandlinger som er skadelig for helse er viktig! Men det biter ikke på. Det er først når man snakker om at de ødelegger vev, bindevev og kollagen det synker inn, at det faktisk vil gjøre deg eldre! Først da hører folk, dessverre. Og jeg synes det er betimelig å benytte nettopp influenserne som har reklamert for det som eksempel, spesielt når vi ser effekten så tydelig.
Selv om jeg gjerne skulle sagt at CBE er en vakker kvinne, for det synes jeg jo hun er, men jeg ser at ansiktet hennes er uten mimikk, stivt av filler og botox. Hun hadde sett mye bedre ut uten, men nå får hun ikke fjernet det, dessverre. Og jeg ser at brystene ser harde og vonde ut. Jeg kan forstå at noen kvinner sørger tapet av sine bryster etter amming, men silikon gjør dem ikke penere, og nesten  30%  får kapsling grad 2 eller mer, med ubehag og smerter, spesielt de som setter den under muskel. 
Nyere forskning viser også at over 98% av kvinner med silikon har silikonpartikler i nærliggende vev, som har migrert fra implantatene, også gjennom kapslene..

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2784341

Samtidig pusher de på med skadelig kroppspress, der de retusjerer bilder, benytter filter, og lever på kaloriunderskudd. Spiseforstyrrelser øker nå dramatisk for første gang hos kvinner 35+ 

Endret av Doris Becker
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at hun er bare C Berg i KL, uten «Eriksen». Positivt overrasket over henne i ep 1 og hvordan hun fikk Ahmed gjennom hinderløypa.

Endret av Fredrik29
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke deltakerne gjerne med egne sko også. Type joggesko, og noen sivile klær? kunne hun ikke ha skiftet?

Ser at hun reklamerte for podcasten at man kan høre hvorfor hun ankom i høye sko. Noen som melder seg frivillig for å høre begrunnelsen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på, og det gikk helt greit. Den sko-greia synes jeg er litt tåpelig. Hun forklarer i poden at hun hadde fått beskjed om å ta på seg klær hun er komfortabel i, og føler seg fin i. Noe i den duren. Allikevel er det rart at man tenker at hæler og dyre designersko er en god ide når man sjekker inn på KL. Det er lov å bruke hodet. Caroline adresserer kritikken med hjerter i fleng på egen story. Standard. 🥰

Det første hun forteller om, er at folk har et visst inntrykk av henne. Som ikke stemmer overens med slik hun egentlig er. Da ligger det en stor motivasjon i og bevise at det inntrykket du har, det er feil. Som alltid er det feil hvordan "vi" oppfatter henne. Kan det hende at det er Caroline selv som bør ta en grundig vurdering på hvordan hun fremstiller seg selv?

Dette er inntrykkene jeg har av henne etter å ha fulgt med i noen år. Hun er veldig selvbevisst, alltid passe på hvordan hun poserer. Å vise seg uten filter, ringlys eller masse make-up går nesten ikke. Da er lyset dempet, alt for å skjule at hun har porer og linjer. Kropp og utseende er ekstremt viktig for CBE, til den grad at hun oppleves veldig lite naturlig. Hun er dårlig på å håndtere kritikk, det er lett å skylde på andre og tar veldig sjelden ansvar for egen påvirkningsevne. Hun synes barneeksponering er helt greit, ellers ville hun vel ikke utsatt barna for det? Lista er så lang at jeg velger å sette strek her. 

Hun synes det er leit å bli oppfatta helt annerledes enn den hun egentlig er. Så hvordan ER du da Caroline? Hvem er du? Jeg, og mange flere får et solid inntrykk av deg, ut av det du selv deler. Hva du deler, har du 100% kontroll på. Hvorfor deler du da ikke mer av hvordan du "egentlig" er? Inntrykket mange sitter med, det har DU helt og holdent produsert selv. Men igjen, det inntrykket folk har av henne er "feil". Alltid bastant. Jeg foreslår at Caroline Berg Eriksen nullstiller seg selv, se grunding over eget innhold på some. Legg fra seg den "jeg-har-alltid-rett" holdningen, og SE på hva hun faktisk har vist til sitt publikum i årevis. Ta litt ansvar, for en gangs skyld. 

Endret av Snødronninga
Skrivefeil
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pasha skrev (19 minutter siden):

Har ikke deltakerne gjerne med egne sko også. Type joggesko, og noen sivile klær? kunne hun ikke ha skiftet?

Ser at hun reklamerte for podcasten at man kan høre hvorfor hun ankom i høye sko. Noen som melder seg frivillig for å høre begrunnelsen?

Nei. 🫣 Skal jeg tippe: de ble bedt om å ta på seg noe komfortabelt? 

Haha, du skriver det jo @Snødronninga

Endret av Kollontaj
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKE/Atlethe Excel prøver hardt å bli assosiert med to kvinner som nettopp har kvalifisert seg til VM i hyrox nå.

På instagram videredeler LKE en rekke av storyer fra @elin.guro (Elin Bolås og Guro Bolås) fra i dag, der de deltar i en konkurranse (og kvalifiserer seg til VM), og så tagger han seg selv (@athlete_exel) rett ved siden av tagging av @elin.guro.

På en av storyene skriver han om verdien av å bruke coach, samtidig som han igjen tagger både sin egen coach-profil sammen med @elin.guro

@elin.guro har ikke tagget verken LKE eller @athlete_excel i noen av storyene selv, og inne på profilen hennes ser jeg ingen kobling til LKE på noen måte, utover at de følger hverandre. 

Virker som LKE prøver å få det til å se ut som om HAN har coachet kvinnene til VM-kvalifisering.. Mest sannsynligvis har han ingenting med de å gjøre. 

Legger ved en skjermdump av EN av storyene han har delt.Screenshot_20250222_190657_Instagram.thumb.jpg.8a3f64f06d7bff196ece7b4fb63cd4cd.jpg

Endret av Stjertmeis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (9 timer siden):

Det med støvlettene er bare skuespill. Hun er en dårlig skuespiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (19 minutter siden):

LKE/Atlethe Excel prøver hardt å bli assosiert med to kvinner som nettopp har kvalifisert seg til VM i hyrox nå.

På instagram videredeler LKE en rekke av storyer fra @elin.guro (Elin Bolås og Guro Bolås) fra i dag, der de deltar i en konkurranse (og kvalifiserer seg til VM), og så tagger han seg selv (@athlete_exel) rett ved siden av tagging av @elin.guro.

På en av storyene skriver han om verdien av å bruke coach, samtidig som han igjen tagger både sin egen coach-profil sammen med @elin.guro

@elin.guro har ikke tagget verken LKE eller @athlete_excel i noen av storyene selv, og inne på profilen hennes ser jeg ingen kobling til LKE på noen måte, utover at de følger hverandre. 

Virker som LKE prøver å få det til å se ut som om HAN har coachet kvinnene til VM-kvalifisering.. Mest sannsynligvis har han ingenting med de å gjøre. 

Legger ved en skjermdump av EN av storyene han har delt.Screenshot_20250222_190657_Instagram.thumb.jpg.8a3f64f06d7bff196ece7b4fb63cd4cd.jpg

Fy altså! Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg helt klart trodd at dette var et samarbeid. Men det tror jeg altså ikke. I bio’en deres linker de til et annet treningssenter, «crewtrening»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...