Villroses hage Skrevet onsdag kl 21:00 #102541 Del Skrevet onsdag kl 21:00 Smilepuls skrev (4 minutter siden): Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» Har hun det, ja... Og så den "inspirerende" filmen hvor modellen er opptatt med å trøkke bakenden sin (+ bar mage) opp i kamera. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spanky Skrevet onsdag kl 21:17 #102542 Del Skrevet onsdag kl 21:17 Smilepuls skrev (24 minutter siden): Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» I så tilfelle vil det nok vises på inntektene neste år.. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet onsdag kl 21:21 #102543 Del Skrevet onsdag kl 21:21 (endret) Hun har hjulpet hundrevis av mennesker? Og antyder gjennom reklamen at man kan slutte med medisiner? Hun har hundre prosent skrevet dette selv! Dette lukter jo lovbrudd lang vei... Da jeg først vurderte Caroline som min coach, syntes jeg det var mye penger. Jeg var usikker på om det ville gi meg resultater, men bestemte meg for å gi det en sjanse. Det viste seg å være en av de beste avgjørelsene i livet mitt! Ikke bare kom jeg i bedre form, men jeg følte meg også mentalt sterkere, mindre stresset, og fikk mer energi. Det beste? Jeg har faktisk spart penger – på usunn mat og medisiner jeg ikke lenger trenger. Summen jeg investerte er ingenting i forhold til verdien jeg har fått tilbake. Dette har vært de beste pengene jeg noensinne har brukt! https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Endret onsdag kl 21:34 av Felis 24 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet onsdag kl 22:03 #102544 Del Skrevet onsdag kl 22:03 Hedy Lamarr skrev (4 timer siden): Det kan hende. Det kan også hende at hun ønsker å vise mest mulig hud på bildet. Erfaring gjennom mange år fra hennes kanaler tilsier at svaret er det siste. Ren empiri. Neimen hva faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet onsdag kl 22:10 #102545 Del Skrevet onsdag kl 22:10 Hjulpet hundrevis av mennesker å komme i form?? Hvor da? I drømmeland. Men klart, hun gjør det for din skyld…særlig. Trenger cash til jul sikkert. 20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet onsdag kl 22:22 #102546 Del Skrevet onsdag kl 22:22 Canguro media driver med markedsføring for skjønnhetsklinikker. Svensk firma. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet onsdag kl 22:30 #102547 Del Skrevet onsdag kl 22:30 (endret) Takk for oppsummering av Omvendt Julenisse, @Felis😊 En av tingene jeg reagerte sterkest på med OJ var at de som ønsket hjelp måtte søke om det, at det ikke var tillitsbasert som det er hos de etablerte veldedige organisasjonene. At det var CBE og LKE som skulle vurdere søknadene reagerte jeg også på. Da det ble stilt spørsmål ved hvilken kompetanse CBE og LKE hadde til å vurdere søknadene svarte CBE at søknadene skulle vurderes med skattelister, google-søk og gjennomgang av søkernes sosiale medier som hjelpemidler. Hun svarte ikke på hvilken kompetanse de hadde til å vurdere søknadene. Det at innlegg om OJ utover i desember ble blandet med CBEs egen julefering i overflod, som i 2019 inkluderte bl.a. en weekend på Thorskog slott i Sverige, overdådig juletrepynting, pakkekalender i trapp, fargekoordinerte juletrær på barnerommene og opptil flere julekonserter forsterket inntrykket av herr og fru Eriksens "oss og dem" mentalitet. Endret torsdag kl 00:19 av Christiane_W rettet skrivefeil 31 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet onsdag kl 22:35 #102548 Del Skrevet onsdag kl 22:35 Stargaze skrev (18 minutter siden): Hjulpet hundrevis av mennesker å komme i form?? Hvor da? I drømmeland. Men klart, hun gjør det for din skyld…særlig. Trenger cash til jul sikkert. La merke til at det står «vi deler aldri informasjonen din med andre», en formulering jeg stusser på rent juridisk og sikkerhetsfaglig. For skulle det skje noe som gjør at min «informasjon» (regner med det er personopplysninger de/hun noe klumsete prøver å referere til) havner på avveie eller ikke blir håndtert riktig (det kan f.eks. være at databasen blir kompromittert, eller at de ikke overholder personvernforordningens krav om sletting eller dataminimering etc) så er hun/de lovpålagt å melde fra til Datatilsynet senest 70ish timer etter at de oppdaget det. Da kan det i noen tilfeller være aktuelt å dele «informasjonen min» med myndighetene. Så denne lovnaden om «aldri» kan de vanskelig forstå rekkevidden av. Derfor klikket jeg meg inn, og ser at det er ingen personvernerklæring å oppdrive, noe de er lovpålagt å ha tilgjengelig for besøkende når de samler inn personopplysninger som de gjør i det skjemaet. Fristende å sende ei lita heads up til datatilsynet, men regner med frua gjør som de gjorde med EU-kontrollen og fikser opp helt tilfeldig etter at det er påpekt her. 24 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet onsdag kl 22:38 #102549 Del Skrevet onsdag kl 22:38 Smilepuls skrev (1 time siden): Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» Helt utrolig at vi aldri har hørt eller sett noe til de "hundrevis" hun har hjulpet? Hun kunne ha skrevet jeg har hjulpet "mange".. det er jo et relativt begrep - men "hundrevis" er jo ganske så bastant. Troverdig? Ikke så veldig gitt. 34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet onsdag kl 22:46 #102550 Del Skrevet onsdag kl 22:46 Hadde hun iķke en konkurranse nylig der et par stykker skulle vinne gratis treningsopplegg? Vant noen noengang? Per nå fremstår det som om hun har 0 kunder. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moon.extravaganza Skrevet onsdag kl 22:51 #102551 Del Skrevet onsdag kl 22:51 (endret) For å være ærlig: den siden ser ikke til å være ekte. Det er mye som avslører det, men fullstendig mangel på kontaktinformasjon eller meny til noe som helst annet burde få de fleste til å lure litt hvor troverdig en slik side er. Ikke lunker hun til den selv, heller. Med andre ord, jeg er rimelig sikker på at dette ikke er CBE selv som står bak. Endret onsdag kl 22:57 av moon.extravaganza 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet onsdag kl 23:06 #102552 Del Skrevet onsdag kl 23:06 Smilepuls skrev (1 time siden): Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» Bra du fanget opp denne og la den ut, @Smilepuls! Felis skrev (34 minutter siden): Hun har hjulpet hundrevis av mennesker? Og antyder gjennom reklamen at man kan slutte med medisiner? Hun har hundre prosent skrevet dette selv! Dette lukter jo lovbrudd lang vei... Da jeg først vurderte Caroline som min coach, syntes jeg det var mye penger. Jeg var usikker på om det ville gi meg resultater, men bestemte meg for å gi det en sjanse. Det viste seg å være en av de beste avgjørelsene i livet mitt! Ikke bare kom jeg i bedre form, men jeg følte meg også mentalt sterkere, mindre stresset, og fikk mer energi. Det beste? Jeg har faktisk spart penger – på usunn mat og medisiner jeg ikke lenger trenger. Summen jeg investerte er ingenting i forhold til verdien jeg har fått tilbake. Dette har vært de beste pengene jeg noensinne har brukt! https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Jeg anbefaler at de som bryr seg varsler dette inn for Helsedirektoratet, her: https://www.helsedirektoratet.no/om-oss/kontakt-oss/varsling-om-kritikkverdige-forhold Gjerne sammen med link til denne saken: https://www.tv2.no/underholdning/reagerer-vondt-i-magen/17067870/ Og det @allie har tatt skjermdump av her: Og det Minthia har tatt skjermdump av her: Det bør i tillegg klages inn at hun - som ikke har annet enn et kort 8-ukers pt-kurs både blander inn medisiner, bruker det i sine reklamer, kommer med en rekke påstander om at hun skal gi personer (som hun da hinter til ofte bruker medisiner) oppfølging. Jeg har skrevet om dette før, men idet hun begynner å gi råd som berører medisinsk behandling, da har CBE gått bort fra å "bare" være (en såvidt kurset, men ikke utdannet!) pt, til å drive med alternativ behandling. Vis også gjerne til at eier av Treasures AS og Netfit AS tidligere har løyet om at de hadde en klinisk ernæringsfysiolog tilknyttet Netfit, at da de ble utfordret på dette vår 2023 påstod at de hadde en avtale med en klinisk ernæringsfysiolog som da plutselig liksom skulle begynne i september 2023, uten at det heller ble noe av. Og at pt_caroline / Caroline Berg Eriksen reklamerer med villedende reklame som i ulike varianter sier at hun skal utarbeide kostholdsplan til kundene. Mens det også påstås at alt kostholdsrelatert er utarbeidet i samarbeid med klinisk ernæringsfysiolog (som heller ikke nå er navngitt). Det ligger også flere andre gode svar og skjermdumper før og etter disse to siste linkene til tidligere innlegg i tråden, bl.a. skjermdump hvor Lars-Kristian Eriksen / Treasures AS og Athlete_excel, har uttalt at norske leger gir slankemedisinene Ozempix og Wegovy til "alt som kan krype og gå". m.m. Få også med at CBE er en som dokumenterer alt hun gjør som hun tror kan gi henne flere følgere/kunder, og at hun aldri har lagt ut noe eller dokumentert noe som en gang er i nærheten av å kunne vise at hun har hatt betalende kunder, langt mindre hundrevis. (Det er nok en grunn til at hun har skrevet "har hjulpet... mennesker"). Bortsett fra et par såkalte popupyoga-timer har hun ikke praktisert det å lære fra seg yoga til grupper (annet enn en dokumentert vennekveld, som i denne sammenhengen ikke teller), og selv i popup-yogaen så hadde hun bare introen, mens de andre to venninnene tok resten av instruksjonen. Hun var ferdig med sitt lille 8-ukers pt-kurs (som kun er et afpt-kurs, men IKKE er en utdanning, som hun påstår å ha!) rett før sommerferien, og med tanke på at de hadde lang sommerferie, hun har vært borte på KL-innspilling og hun har drevet med podkast og synge inn en sang, så er det rett og slett helt umulig at hun kan ha hjulpet flere hundre mennesker etter at hun tok sine korte kurs. Med andre ord - her er det SÅ mye villedende reklame, falske påstander, ulovlige påstander m.m., at jeg håper flere tar seg tid til å sende inn en slik klage til Helsedirektoratet! Videre ang. den reklamen som @Smilepuls (har så lyst å kalle deg Smilepus hver gang jeg skal skrive brukernavnet ditt ). Sjekker man canguromedia.se, så ser man at dette er et reklamebyrå som tilbyr reklameopplegg for "skönhetskliniker". https://canguromedia.se/ Hvorfor velger en som forsøker å slå seg opp som personlig trener på en plattfor for skjønnhetsklinikker? Når man har sett hvor dårlig firmaresultatene var siste to år, så tror jeg svaret mest trolig ligger i at de med akkurat dette reklameopplegget via canguromedia ikke betaler for reklamen på forhånd, men betaler kun med direktebookinger som er resultat av reklamestuntet. Det er ingen tvil om at canguromedia i all hovedsak kun retter seg mot såkalte skjønnhetsklinikker, her er hvilke behandlinger de selv påstår at de "vinnande konsept" på: https://canguromedia.se/ Hva i alle dager er det Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen driver med nå? CBE skal etter 8 små uker med et lite pt-kurs (ulovlig) utgi seg å være ekspert som spesialiserer seg innen vektnedgang for bl.a. personer som går på slankemedisiner. Hun reklamerer for sine tjenester på bilder og filmer hvor hennes utseende er redigert og/eller filtrert til et utseende hun selv ikke har. Kroppen poseres og filtreres tynnere. Hun skifter mellom å fronte ortorektisk forhold til kropp, utseende, trening og kosthold... thinspo... og proana. Og alt dette gjøres mens hun også forsøker å selge sine tjenester på en måte som har langt mer til felles med en som driver en Only Fans-konto, enn en personlig trener-konto. 22 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet onsdag kl 23:07 #102553 Del Skrevet onsdag kl 23:07 moon.extravaganza skrev (15 minutter siden): For å være ærlig: den siden ser ikke til å være ekte. Det er mye som avslører det, men fullstendig mangel på kontaktinformasjon eller meny til noe som helst annet burde få de fleste til å lure litt hvor troverdig en slik side er. Ikke lunker hun til den selv, heller. Med andre ord, jeg er rimelig sikker på at dette ikke er CBE selv som står bak. Tror du har rett. Jeg googlet bare firmaet ut fra bildet over her, men ved å gå inn på linken ser det ganske shady ut, ja. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet onsdag kl 23:22 #102554 Del Skrevet onsdag kl 23:22 Kollontaj skrev (12 minutter siden): Tror du har rett. Jeg googlet bare firmaet ut fra bildet over her, men ved å gå inn på linken ser det ganske shady ut, ja. Ser det nå, merkelig opplegg, hvor potensiell kunde må gi fra seg informasjon uten at man ser bedriftens kontaktinformasjon noe sted. Men det ser ut til å være et faktisk firma også: https://www.bolagsfakta.se/5593756702-Canguro_AB 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineaaa Skrevet torsdag kl 01:08 #102555 Del Skrevet torsdag kl 01:08 Tror dette er scam? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet torsdag kl 06:14 #102556 Del Skrevet torsdag kl 06:14 moon.extravaganza skrev (7 timer siden): For å være ærlig: den siden ser ikke til å være ekte. Det er mye som avslører det, men fullstendig mangel på kontaktinformasjon eller meny til noe som helst annet burde få de fleste til å lure litt hvor troverdig en slik side er. Ikke lunker hun til den selv, heller. Med andre ord, jeg er rimelig sikker på at dette ikke er CBE selv som står bak. Enig. Virker ikke ekte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet torsdag kl 06:37 #102557 Del Skrevet torsdag kl 06:37 moon.extravaganza skrev (7 timer siden): For å være ærlig: den siden ser ikke til å være ekte. Det er mye som avslører det, men fullstendig mangel på kontaktinformasjon eller meny til noe som helst annet burde få de fleste til å lure litt hvor troverdig en slik side er. Ikke lunker hun til den selv, heller. Med andre ord, jeg er rimelig sikker på at dette ikke er CBE selv som står bak. Enig. En merkelig ting er prisen. Man kan velge mellom to beløp. Men det står ikke om dette beløpet er per uke, måned, år eller totalt. Eller hvor lenge kursene varer. Det virker bare som en side som skal fiske opplysninger. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet torsdag kl 07:20 #102558 Del Skrevet torsdag kl 07:20 Reklame for Starbucks….. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillymac Skrevet torsdag kl 09:18 #102559 Del Skrevet torsdag kl 09:18 Jeg tror definitivt siden er ekte. I min bransje blir vi stadig kontaktet av et tilsvarende svensk firma som heter en.partner. De retter seg også mot samme segment som disse. Mange aktører i vår bransje har benyttet seg av en.partner, og resultatet er at man spammes på Instagram av sponsede innlegg som fører deg til en hjemmeside laget av en.partner og det er veeeeeldig amatørmessig utført, akkurat som siden til Caroline. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet torsdag kl 10:12 #102560 Del Skrevet torsdag kl 10:12 Sillymac skrev (50 minutter siden): Jeg tror definitivt siden er ekte. I min bransje blir vi stadig kontaktet av et tilsvarende svensk firma som heter en.partner. De retter seg også mot samme segment som disse. Mange aktører i vår bransje har benyttet seg av en.partner, og resultatet er at man spammes på Instagram av sponsede innlegg som fører deg til en hjemmeside laget av en.partner og det er veeeeeldig amatørmessig utført, akkurat som siden til Caroline. Jeg tror ikke det. På pt_carolineberg så har hun lenker til tre treningsopplegg som hun selger. Ingen av dem går til den siden. Hennes egne opplegg har info om innhold, at prisen er per måned, oppstart og hvor lenge det varer. Jeg ser ikke hvorfor hun skulle gått ned i standard i en ny reklame. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå