Klink Skrevet 17. desember #102481 Del Skrevet 17. desember Isild skrev (1 time siden): "Veldedigheten" til CBE.no ble litt som å ta selfie med uteligger for å vise at man gir kaffe og boller. Det er ikke for å hjelpe, det er for å få ros og likes for at man hjelper. Integrity is doing the right thing even when no one is watching. Vet ingenting om hva CBE evt gjør av veldedighet ellers, men det hun har laget innhold av har gitt vond smak i munnen. Det der kan hun bare la være ja. Vi snakker om samme influencer som får søppelplukking til å handle om å posere så HUN ser bra ut. Medbragt søppel og egen kameramann. Den medbrakte søpla var tragikomisk 🤣 Håper hun lar det være for fremtiden også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 17. desember Populært innlegg #102482 Del Skrevet 17. desember Klink skrev (9 timer siden): Hun fikk jo mest kritikk og kjeft så hvorfor gidde? Jeg er litt enig i at man ikke skal kritisere folk som forsøker å bidra med veldedig arbeid. Vi har alle forskjellige forutsetninger og målsetninger for å drive med det, og derfor bør det i hovedsak applauderes. Når det er sagt opplevde jeg den gangen at kritikken var ytterst varsom og godt begrunnet, og at den gikk på gjennomførelse og ikke vilje. Jeg kan godt oppsummere, fritt etter hukommelsen (så ikke skyt meg dersom jeg husker detaljer feil) Først og fremst fikk de kritikk for å starte en helt ny organisasjon, når det allerede var organisasjoner på plass i Sarpsborg, som de kunne støttet. Disse organisasjonene hadde logistikken på plass, men paret endte altså opp med å bruke tid og energi på å finne opp hjulet på nytt. Og noe av kritikken gikk også på at de tok fokuset vekk fra de allerede eksisterende organisasjonene. Hvorfor de valgte å gjøre det slik er det sikkert mange grunner til, men helt åpenbart var det viktig at dette hjelpearbeidet skulle være innhold i serien Bloggerne, som ble spilt inn på den tiden. Hvem kan vel glemme scenen i bilen, hvor Caroline og Lars Kristian gråt sine tapre tårer over sin egen godhet? Proffe organisasjoner hadde aldri tillatt at noen av de frivillige brukte arbeidet deres til å bygge egen merkevare på den måten. Jeg synes det er trist at Caroline syntes det ble så overveldende med all jobben. Samtidig er jeg overrasket over at hun har så lite innsikt i sin egen hjemkommune. At Sarpsborg er blant Norges fattigste kommuner er ikke akkurat en hemmelighet. Det er faktisk bare et googlesøk unna. Og jeg antar at det er bakgrunnen for å velge privatskole i sin tid. Men hun ble altså sjokkert over pågangen. Det hadde kanskje vært bedre å overlate dette til noen som hadde litt mer innsikt i fattigdom? Og det fører oss over på søknadsprosessen. Lars Kristian krevde både innsyn på konto og sosiale medier i sin redsel for å gi hjelp til noen som ikke var verdig nok. Blant annet kunne du glemme julegaver til ungene dine, dersom du hadde bilde fra en sydentur siste år. Folk påpekte at økonomi kan forandre seg raskt, man kan bli påspandert osv, men Lars Kristian sto på sitt. Etterhvert TROR jeg han ga opp, da folk henviste til gdpr, men jeg kan forestille meg at mange måtte igjennom nedverdigende intervjuer, hvor de måtte forsvare eget forbruk, før han kom så langt. Det viser en så liten forståelse for fattigdom at det automatisk burde diskvalifisert han fra å ha noe med prosessen å gjøre. Så var det småligheten ved å tigge papir, bånd og sakser. For ikke å snakke om bilen, som ikke tålte de ekstra kilometerne på telleren. Dette var før inntektene stupte og de ikke fulgte opp eu-kontroller. Og det er jo forsåvidt greit å være gnien, men det ble også løst på en utrolig lite smidig måte. I stedet for å bruke en anonym privatbil, fikk de sponset en diger varebil, med reklame for Omvendt Julenisse på hele siden. Slik at alle naboer tydelig kunne se at familiene som mottok hjelp, måtte ha hjelp til jul... Og så er vi tilbake til gdpr, for alt dette var jo ikke bare innhold på Bloggerne. Det var innhold i deres egne kanaler, hvor de flittig knipset seg selv ute på oppdrag. Og de fortalte gjerne om familiene de hjalp, i lett anonymisert form. Dermed ble minst en barnefamilie identifisert, fordi folk kjente igjen huset og antall barn. Jeg har sikkert glemt en del, men dette er det jeg synes var mest kritikkverdig med veldedighetsforsøket deres. Det er synd at de ikke brukte kritikken til å lære, men i stedet la ned hele greia. Caroline bekrefter i lodden at de bare holdt på et år, og et lite googlesøk viser at OJ har ligget brakk i flere år i Sarpsborg. Sånn sett hadde folk et poeng, da de ba henne promotere en allerede eksisterende organisasjon, for de holder det gående enda. Caroline benytter foresten anledningen til å promotere Omvendt Julenisse i podcasten, så det er mulig hun ikke er klar over at de har lagt ned. Det forundrer meg ikke, hun har virkelig sjokkerende lite kunnskap om samfunnet rundt seg. Jeg blir nesten litt trist på hennes vegne, for det vil jeg si at er fryktelig fattigslig 48 2 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stargaze Skrevet 17. desember Populært innlegg #102483 Del Skrevet 17. desember (endret) Festlig fyr altså, med svært høye tanker om seg selv: "– Nei. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke holdt meg i toppfotballmiljøet etter at jeg sluttet. Nå er målet å komme inn i igjen, enten som fysisk trener eller spillerutvikler, sier han." Det kan han bare glemme. De fleste husker hvordan han var og ser hvordan han holder på nå. En besserwisser som de fleste klarer seg fint uten. Har gode kontakter inn i toppfotballen og han har brent sine broer. hentet herfra: Sport, Sporten | Lars-Kristian Eriksen om exiten: – Lufta gikk fullstendig ut av meg Skrottefar skrev (12 timer siden): Målet er å kvalifisere meg til VM, der de to prosent beste i verden får delta. Jeg har aldri forsøkt det før, så jeg vet ikke, men jeg er ikke langt unna. Det er konkurranse-genet som slår inn. Og jeg klarer ikke gjøre noe halvveis når jeg først setter i gang. Hjelpes....han er jo ikke i nærheten. Forundrer meg virkelig at det er mulig å ha et så urealistisk og grandiost selvbilde. Endret 17. desember av Stargaze 52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glrmn Skrevet 17. desember #102484 Del Skrevet 17. desember (endret) Felis skrev (7 timer siden): Jeg er litt enig i at man ikke skal kritisere folk som forsøker å bidra med veldedig arbeid. Vi har alle forskjellige forutsetninger og målsetninger for å drive med det, og derfor bør det i hovedsak applauderes. Når det er sagt opplevde jeg den gangen at kritikken var ytterst varsom og godt begrunnet, og at den gikk på gjennomførelse og ikke vilje. Jeg kan godt oppsummere, fritt etter hukommelsen (så ikke skyt meg dersom jeg husker detaljer feil) Først og fremst fikk de kritikk for å starte en helt ny organisasjon, når det allerede var organisasjoner på plass i Sarpsborg, som de kunne støttet. Disse organisasjonene hadde logistikken på plass, men paret endte altså opp med å bruke tid og energi på å finne opp hjulet på nytt. Og noe av kritikken gikk også på at de tok fokuset vekk fra de allerede eksisterende organisasjonene. Hvorfor de valgte å gjøre det slik er det sikkert mange grunner til, men helt åpenbart var det viktig at dette hjelpearbeidet skulle være innhold i serien Bloggerne, som ble spilt inn på den tiden. Hvem kan vel glemme scenen i bilen, hvor Caroline og Lars Kristian gråt sine tapre tårer over sin egen godhet? Proffe organisasjoner hadde aldri tillatt at noen av de frivillige brukte arbeidet deres til å bygge egen merkevare på den måten. Jeg synes det er trist at Caroline syntes det ble så overveldende med all jobben. Samtidig er jeg overrasket over at hun har så lite innsikt i sin egen hjemkommune. At Sarpsborg er blant Norges fattigste kommuner er ikke akkurat en hemmelighet. Det er faktisk bare et googlesøk unna. Og jeg antar at det er bakgrunnen for å velge privatskole i sin tid. Men hun ble altså sjokkert over pågangen. Det hadde kanskje vært bedre å overlate dette til noen som hadde litt mer innsikt i fattigdom? Og det fører oss over på søknadsprosessen. Lars Kristian krevde både innsyn på konto og sosiale medier i sin redsel for å gi hjelp til noen som ikke var verdig nok. Blant annet kunne du glemme julegaver til ungene dine, dersom du hadde bilde fra en sydentur siste år. Folk påpekte at økonomi kan forandre seg raskt, man kan bli påspandert osv, men Lars Kristian sto på sitt. Etterhvert TROR jeg han ga opp, da folk henviste til gdpr, men jeg kan forestille meg at mange måtte igjennom nedverdigende intervjuer, hvor de måtte forsvare eget forbruk, før han kom så langt. Det viser en så liten forståelse for fattigdom at det automatisk burde diskvalifisert han fra å ha noe med prosessen å gjøre. Så var det småligheten ved å tigge papir, bånd og sakser. For ikke å snakke om bilen, som ikke tålte de ekstra kilometerne på telleren. Dette var før inntektene stupte og de ikke fulgte opp eu-kontroller. Og det er jo forsåvidt greit å være gnien, men det ble også løst på en utrolig lite smidig måte. I stedet for å bruke en anonym privatbil, fikk de sponset en diger varebil, med reklame for Omvendt Julenisse på hele siden. Slik at alle naboer tydelig kunne se at familiene som mottok hjelp, måtte ha hjelp til jul... Og så er vi tilbake til gdpr, for alt dette var jo ikke bare innhold på Bloggerne. Det var innhold i deres egne kanaler, hvor de flittig knipset seg selv ute på oppdrag. Og de fortalte gjerne om familiene de hjalp, i lett anonymisert form. Dermed ble minst en barnefamilie identifisert, fordi folk kjente igjen huset og antall barn. Jeg har sikkert glemt en del, men dette er det jeg synes var mest kritikkverdig med veldedighetsforsøket deres. Det er synd at de ikke brukte kritikken til å lære, men i stedet la ned hele greia. Caroline bekrefter i lodden at de bare holdt på et år, og et lite googlesøk viser at OJ har ligget brakk i flere år i Sarpsborg. Sånn sett hadde folk et poeng, da de ba henne promotere en allerede eksisterende organisasjon, for de holder det gående enda. Caroline benytter foresten anledningen til å promotere Omvendt Julenisse i podcasten, så det er mulig hun ikke er klar over at de har lagt ned. Det forundrer meg ikke, hun har virkelig sjokkerende lite kunnskap om samfunnet rundt seg. Jeg blir nesten litt trist på hennes vegne, for det vil jeg si at er fryktelig fattigslig Tusen takk for oppsummeringen. 😊 Jeg vil bare tilføye at Omvendt Julenisse var ikke registrert i innsamlingsregisteret, jf. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/598/#comment-24429992. Slik at dette var ikke en organisasjon Innsamlingskontrollen anbefalte folk å støtte, jf. https://www.innsamlingskontrollen.no/for-givere/. Endret 17. desember av Glrmn 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 17. desember #102485 Del Skrevet 17. desember (endret) I 2022 forsøkte de også via siden sin på Facebook å finne ny ledelse: "Julen nærmer seg og i den anledning er vi på utkikk etter noen som kan ta over ledelsen her i Sarpsborg for Omvendt Julenisse Sarpsborg 🎅🏼 Brenner du for veldedighet og er flink til å få med andre til å bidra så er du personen vi er på utkikk etter! Send oss en DM eller ring på xxxxx" https://www.facebook.com/share/p/1BV27swHKF/ Det gikk vist ikke så bra. Lke er fortsatt leder for OJS. Endret tirsdag kl 21:29 av Rev. Revenge 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet tirsdag kl 15:10 #102486 Del Skrevet tirsdag kl 15:10 Takk, @Felis, for to gode innlegg i dag! Du skrev over her ang. frivillige organisasjoner: "Proffe organisasjoner hadde aldri tillatt at noen av de frivillige brukte arbeidet deres til å bygge egen merkevare på den måten. " Dette er slik det har vært tradisjonelt. Unntaket jeg umiddelbart kommer på er Frelsesarmeen, som i år i praksis dessverre velger å fronte Hést og også bli med på å renvaske prinsesse Märtha Louises dårligere og dårligere rykte. (etter x antall brudd på både markedsføringsloven og alkoholloven, offentlig støtte til person som har innrømmet seksuelle overgrep mot klienter, mulige brudd på skatteloven, årevis med avtalebrudd med det norske Kongehuset, kynisk og grådig utnyttelse av egen tittel, og la mann og venner og forretningspartnere tjene penger på hennes tittel og kongelige tilhørighet m.m.). Så dessverre, selv proffe organisasjoner med 150 års historie i Norge, gjør knefall for influensere - denne gangen for tre tynne plagg og noen småesker lego. Det viser at hvem som helst blir blindet av det disse influenserne sier og gjør, nesten som de blir paralysert til å tro hva som helst, bare det serveres med et instasmil og et rullende videoopptak eller det blir tatt et bilde. Og nei, jeg har ikke kommet i feil tråd, selv om det her ble tatt opp ML. For temaet er falskheten, hvor lite ekte det som gjøres er. Som Felis så godt oppsummerte, så er det lite som tydet på at CBE og LKE det ene året drev OJ av altruisme eller filantropi. Slik CBE og LKE frontet OJ var det definitivt egeninteresse, de skulle være i fokus. På samme måten som da CBE satt på hotellrom og kikket ut på fattige, eller var det foran kakkelovnen hjemme og snakket om barn som frøs, ifm. en eller annen aksjon en frivillig organisasjon hadde gående da (andre husker sikkert detaljene der, jeg fant det ikke i farta). Definitivt ikke noe om veldedighet - men i dag ser jeg at Caroline Berg Eriksen har lagt ut umerket reklame for Skin Lab Oslo, bilde av at hun har fått blomster fra dem. De har jo hatt både merket og umerket reklamesamarbeid siste året. Nå vet jo "alle" at CBE er nærmest fast inventar hos TM Klinikken, som hun også har masse reklamer for (også der både merkede og lovbrytende umerkede reklamer). Markedsføringen Caroline Berg Eriksen holder på med er så tilfeldig og lite gjennomtenkt, virker det som, at hun kun gir inntrykk av å reklamere for det som gir henne penger. Og siden CBE tydeligvis ikke er fornøyd med hverken kosmetiske injeksjoner/behandlinger eller produkter fra TM Klinikken, eller kollagenpulveret fra Skin Lab Oslo - så pøser hun på med filterbruk på det meste. Falskheten er enorm, både hos disse samarbeidspartnerne og eierne av Treasures AS, CBE og LKE. Før, da lavkarbo en periode var "in", da solgte CBE og LKE seg for å være nesten fanatiske lavkarbofantaster, og visstnok skrev CBE også en bok om det. Nå har de de siste årene gått til det motsatte ytterpunkt - de er høykarbofantaster! I så stor grad at de viser et ekstremt ensidig kosthold, bestående av i hovedsak pulver, pasta og brød... og sukker, mye sukker. Iflg. LKE er det visst helt topp å la kostholdet bestå av inntil 20 % raske karbohydrater. Sammen med at de både direkte og indirekte markedsfører seg som høykarbofantaster, så har de også kastet seg på "in"-bølgen med å "ikke spise kjøtt". " Jeg spiser stort sett alt (med unntak av kjøtt) og unner meg noe «usunt» så å si hver eneste dag." ADVARSEL : linken inneholder tekst og bilder fra CBEs kaloritellingsvideoskandale, inkl. bilder av Ingeborg Senneset. Så ikke sikkert alle bør klikke seg inn. https://www.tv2.no/underholdning/reagerer-vondt-i-magen/17067870/ Likevel har hun hatt samarbeid med Oslo Skin Lab for å selge kollagenprodukter... Og har sagt noe om hvor veldig fornøyd hun er med produktene. Spiser ikke kjøtt. Men hva er kollagenet i Oslo Skin Lab laget av, Caroline? " The Solution™ Beauty collagen inneholder Verisol® som består av hydrolysert type I kollagen fra bovine kilder. " https://www.osloskinlab.no/stories/hva-er-kollagen/ Hva betyr "bovine kilder", Caroline Berg Eriksen?? En liten oppklaring - det betyr at kollagenet i produktene CBE påstår å bruke og være fornøyd med, det er laget av storfe. https://snl.no/bovin Antar at det vil komme en svadaforklaring at kjøtt er noe annet, men faktum er at CBE har sagt at hun bruker kollagenpulver som er laget av storfe. Men det er det åpenbart at både Caroline Berg Eriksen og Oslo Skin Lab forsøker å skjule, siden Oslo Skin Lab velger å samarbeide med en influenser som - i hvert fall siste par årene - har påstått å ikke spise kjøtt, og CBE velger å produsere reklamevideoer hvor hun påstår å bruke et produkt som kommer fra storfe, uten å opplyse om dette, og ellers stadig påstår at hun IKKE spiser kjøtt. Med andre ord, både Oslo Skin Lab og Caroline Berg Eriksen / Treasures AS driver med villedende reklame. Dette er noe de nærmest synes å gjøre på refleks hele tiden, det synes å ha blitt bedriftsstrategi å jukse og lyve, skape drama, hva enn som gjør at de kan selge ett eller annet falskt budskap, som de håper skal bringe penger i kassa. Akkurat nå er dette for CBE og GS, å være oportunistiske, forsøke å tjene penger på en podkast som egentlig er uten innhold, hvor to damer bare snakker usammenhengende om seg selv, tilsynelatende helt planløst og formålsløst. Mens "reklamen" for podkasten synes å ha vært skrevet av helt andre personer, personer som ønsker å gi inntrykk av at podkastepisoden - Felis så ypperlig gjenga - har en seriøs tilnærming til temaet: "Visste du at 600.000 nordmenn gruer seg til jul? Julen er hygge og kos og sosialt samvær for veldig mange av oss, men det er viktig å ikke glemme de som ikke har det bra. Vi snakker om dette, om veldedighet og om hvordan vi som medmennesker kan bidra. " https://podcasts.apple.com/no/podcast/ikke-alle-gleder-seg-til-jul/id1774302108?i=1000680389007 En bisetning om at kanskje flere voksne bør møtes i jula er ikke å ta dette på alvor. Heller ikke å snakke om de som gruer seg pga. økonomi og utenforskap, for så å snakke om at damene forstår slike så veldig godt, for det vil jo være tøft å ikke kunne kjøpe seg kjoler (i flertall), gå på teater osv. Og med det gir de atter en gang inntrykk av at det eneste de med denne podkasten er ute etter, det er å skape et nytt image for seg selv, nå skal GS forynges mha CBE, og CBE skal liksom få litt mer voksenhet og tyngde fra GS. Ingenting av dette er troverdig. Og innimellom merket og umerket reklame, proana-reklame for pt_carolineberg, så legges altså ut bilde av barna til CBE/LKE og mor selv, hvor mor smiler sitt stive, fikset-fjes-insta-smil. Influensere som dette gjør ikke noe nytt, de fortsetter bare med det samme uetiske og usunne, bare med litt annen innpakning etter sesong. Og nå er innpakningen julepod og "juleidyll" som skjuler reklamer. 31 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet tirsdag kl 15:47 #102487 Del Skrevet tirsdag kl 15:47 jeg sendte denne som kommentar på podcasten .. regner ikke m svar Men det kan jo hende de bidrar m en slant til noen organisasjoner.. Jeg er frivillig i en organisasjon som deler ut mat hver uke og har julebidrag til familier og enslige som trenger. Og det blir fler og fler som trenger hjelp til å få mat på bordet i Norge. De av oss som har nok og mer enn nok kan alle bidra litt, f.eks. kjøpe EN kjole mindre, bruke samme julepynt hvert år, droppe et par restaurantbesøk eller kino, kjøpe færre gaver til barn og familie som allerede har det meste, og gi noen av de pengene til Kirkens bymisjon, Matstasjonene eller Frelsesarmeen ☺️ 21 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet tirsdag kl 18:06 #102488 Del Skrevet tirsdag kl 18:06 Klink skrev (19 timer siden): Nei, men om jeg hadde gjort noe jeg selv mente skulle være bra for noen, men fikk massiv kritikk så hadde jeg sluttet med det. Så det du sier er at du gjør gode ting for å skinne selv, og ikke har så mange tanker om dem som mottar hjelpen? De fleste av oss som donerer tid, penger og ting gjør det ganske stille og får i høyden et tusen takk fra mottaker. 27 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet tirsdag kl 18:29 #102489 Del Skrevet tirsdag kl 18:29 Felis skrev (11 timer siden): Jeg er litt enig i at man ikke skal kritisere folk som forsøker å bidra med veldedig arbeid. Vi har alle forskjellige forutsetninger og målsetninger for å drive med det, og derfor bør det i hovedsak applauderes. Når det er sagt opplevde jeg den gangen at kritikken var ytterst varsom og godt begrunnet, og at den gikk på gjennomførelse og ikke vilje. Jeg kan godt oppsummere, fritt etter hukommelsen (så ikke skyt meg dersom jeg husker detaljer feil) Først og fremst fikk de kritikk for å starte en helt ny organisasjon, når det allerede var organisasjoner på plass i Sarpsborg, som de kunne støttet. Disse organisasjonene hadde logistikken på plass, men paret endte altså opp med å bruke tid og energi på å finne opp hjulet på nytt. Og noe av kritikken gikk også på at de tok fokuset vekk fra de allerede eksisterende organisasjonene. Hvorfor de valgte å gjøre det slik er det sikkert mange grunner til, men helt åpenbart var det viktig at dette hjelpearbeidet skulle være innhold i serien Bloggerne, som ble spilt inn på den tiden. Hvem kan vel glemme scenen i bilen, hvor Caroline og Lars Kristian gråt sine tapre tårer over sin egen godhet? Proffe organisasjoner hadde aldri tillatt at noen av de frivillige brukte arbeidet deres til å bygge egen merkevare på den måten. Jeg synes det er trist at Caroline syntes det ble så overveldende med all jobben. Samtidig er jeg overrasket over at hun har så lite innsikt i sin egen hjemkommune. At Sarpsborg er blant Norges fattigste kommuner er ikke akkurat en hemmelighet. Det er faktisk bare et googlesøk unna. Og jeg antar at det er bakgrunnen for å velge privatskole i sin tid. Men hun ble altså sjokkert over pågangen. Det hadde kanskje vært bedre å overlate dette til noen som hadde litt mer innsikt i fattigdom? Og det fører oss over på søknadsprosessen. Lars Kristian krevde både innsyn på konto og sosiale medier i sin redsel for å gi hjelp til noen som ikke var verdig nok. Blant annet kunne du glemme julegaver til ungene dine, dersom du hadde bilde fra en sydentur siste år. Folk påpekte at økonomi kan forandre seg raskt, man kan bli påspandert osv, men Lars Kristian sto på sitt. Etterhvert TROR jeg han ga opp, da folk henviste til gdpr, men jeg kan forestille meg at mange måtte igjennom nedverdigende intervjuer, hvor de måtte forsvare eget forbruk, før han kom så langt. Det viser en så liten forståelse for fattigdom at det automatisk burde diskvalifisert han fra å ha noe med prosessen å gjøre. Så var det småligheten ved å tigge papir, bånd og sakser. For ikke å snakke om bilen, som ikke tålte de ekstra kilometerne på telleren. Dette var før inntektene stupte og de ikke fulgte opp eu-kontroller. Og det er jo forsåvidt greit å være gnien, men det ble også løst på en utrolig lite smidig måte. I stedet for å bruke en anonym privatbil, fikk de sponset en diger varebil, med reklame for Omvendt Julenisse på hele siden. Slik at alle naboer tydelig kunne se at familiene som mottok hjelp, måtte ha hjelp til jul... Og så er vi tilbake til gdpr, for alt dette var jo ikke bare innhold på Bloggerne. Det var innhold i deres egne kanaler, hvor de flittig knipset seg selv ute på oppdrag. Og de fortalte gjerne om familiene de hjalp, i lett anonymisert form. Dermed ble minst en barnefamilie identifisert, fordi folk kjente igjen huset og antall barn. Jeg har sikkert glemt en del, men dette er det jeg synes var mest kritikkverdig med veldedighetsforsøket deres. Det er synd at de ikke brukte kritikken til å lære, men i stedet la ned hele greia. Caroline bekrefter i lodden at de bare holdt på et år, og et lite googlesøk viser at OJ har ligget brakk i flere år i Sarpsborg. Sånn sett hadde folk et poeng, da de ba henne promotere en allerede eksisterende organisasjon, for de holder det gående enda. Caroline benytter foresten anledningen til å promotere Omvendt Julenisse i podcasten, så det er mulig hun ikke er klar over at de har lagt ned. Det forundrer meg ikke, hun har virkelig sjokkerende lite kunnskap om samfunnet rundt seg. Jeg blir nesten litt trist på hennes vegne, for det vil jeg si at er fryktelig fattigslig Jeg husker den greia med en familie som skulle motta hjelp. Ble de identifisert? Husker flere reagerte på at hun hadde spesifisert antall barn og voksne, og det er ikke greit. Får virkelig tro de forble anonyme. CBE lever i sin egen boble, der det ikke ser ut til å være rom for å følge med i nyhetsbildet. Når det gjelder poden, virker hun veldig interessert der og da, i temaer Guri tar opp. Som å finne kvister i skogen, ensomhet i julen og bærekraftig utvikling. Men som hun sier selv, hun tenker på det. Å tenke på det er ganske langt unna det å gjøre noe, foreta endringer og oppriktig engasjere seg. Man blir nok selvopptatt (som hun innrømte i et TV2 intervju) når hele karrieren handler om fasade, skjønnhet, poseringer, kropp - at alt handler om Caroline. T.o.m når man plukker søppel, som du nevnte. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet tirsdag kl 18:30 #102490 Del Skrevet tirsdag kl 18:30 Klink skrev (12 timer siden): Det kan godt hende, men fullt forståelig er det uansett hvilken årsak hun har til å kutte det ut. Denne setningen skjønte jeg lite av. Du har full forståelse for at hun kuttet ut OJ, uansett årsak? Hvordan kan man ha full forståelse av noe man ikke vet? 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet tirsdag kl 18:40 #102491 Del Skrevet tirsdag kl 18:40 (endret) Felis skrev (15 timer siden): Guri: Jeg vet ikke om du husker ehhh atte det nærmer seg jo julaften nå, ikke sant? Caroline: Det husker jeg Guri: Det husker du Masse latter, så dette er nok segmentet hvor Caroline nesten ler seg i hjel... Guri: Du er så skap Caroline: ...er så skarp Guri: Men jeg vet ikke om du husker at jeg nevnte.... eh at JEG pleide å underholde med munnharpe? Caroline: Eh jo, det husker jeg Guri: Og hva har jeg kjøpt? Caroline: Nei? Da! Guri: Jeg har kjøpt en munnharpe til hver Caroline: Nei slutt! Guri, mens hun pakker munnharpen høylydt ut av boksen: Eh jo! Nå skal du få en munnharpe her Caroline: DET SER UT SOM EN PENIS! Mer hysterisk latter og mye romstering i studio, slik at Caroline får vist Guri hvordan den ser ut som en penis. Det blir veldig internt. Dum som jeg var, lyttet jeg på denne. Juleepisodene er ganske korte, og mye lettere å "tvinge" seg gjennom enn de vanlige episodene. 😄 Hvordan skal jeg si dette på en pen måte. Carolines reaksjon på munnharpa er noe av det barnsligste jeg har hørt av en voksen person. Hun hyler og ordlegger seg som en unge, som nettopp har lært seg ordet PENIS. Man må høre det for å skjønne nivået. Endret tirsdag kl 18:41 av Snødronninga 22 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet tirsdag kl 19:45 #102492 Del Skrevet tirsdag kl 19:45 Felis skrev (16 timer siden): Caroline skal også på julebord med venninnene sine fra barndommen. De kaller gruppa Tornadoen og treffes kun til jul. Ikke engang barndomsvenninene orker mer…. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 20:27 #102493 Del Skrevet tirsdag kl 20:27 Snødronninga skrev (1 time siden): Denne setningen skjønte jeg lite av. Du har full forståelse for at hun kuttet ut OJ, uansett årsak? Hvordan kan man ha full forståelse av noe man ikke vet? Fprdk jeg kan tenke meg til noen årsaker selv som foreksempel at det var så mye kritikk da de holdt på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet tirsdag kl 20:33 #102494 Del Skrevet tirsdag kl 20:33 Klink skrev (4 minutter siden): Fprdk jeg kan tenke meg til noen årsaker selv som foreksempel at det var så mye kritikk da de holdt på. Det var da vel ikke SÅ mye kritikk, sikker på at det var mer ros enn kritikk. Likevel er det kritikken som skal ha skylden for at de ga opp? Tror ikke jeg noe på i alle fall. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 20:33 #102495 Del Skrevet tirsdag kl 20:33 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Så det du sier er at du gjør gode ting for å skinne selv, og ikke har så mange tanker om dem som mottar hjelpen? De fleste av oss som donerer tid, penger og ting gjør det ganske stille og får i høyden et tusen takk fra mottaker. Nei, det sier jeg ikke. Jeg sier at jeg hadde lett slutta å gjøre noe som folk kritiserer og er negative til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 20:41 #102496 Del Skrevet tirsdag kl 20:41 Snødronninga skrev (7 minutter siden): Det var da vel ikke SÅ mye kritikk, sikker på at det var mer ros enn kritikk. Likevel er det kritikken som skal ha skylden for at de ga opp? Tror ikke jeg noe på i alle fall. Når har cbe mottatt mer ros enn kritikk for noe her inne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet tirsdag kl 20:47 #102497 Del Skrevet tirsdag kl 20:47 Klink skrev (Akkurat nå): Når har cbe mottatt mer ros enn kritikk for noe her inne? Jeg mener ikke her inne, jeg mener kommentarene på bloggen. Og på andre sosiale medier for den saks skyld. Hvis hun skulle tatt til seg kritikken fra denne tråden, hadde hun slutta med barneeksponering, thinspo, filter, you name it. 27 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 20:52 #102498 Del Skrevet tirsdag kl 20:52 Snødronninga skrev (4 minutter siden): Jeg mener ikke her inne, jeg mener kommentarene på bloggen. Og på andre sosiale medier for den saks skyld. Hvis hun skulle tatt til seg kritikken fra denne tråden, hadde hun slutta med barneeksponering, thinspo, filter, you name it. Disse tingene du ramser opp mottar hun vel mer positive ting ved enn negative dessverre. Ellers hadde hun nok slutta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet tirsdag kl 20:57 #102499 Del Skrevet tirsdag kl 20:57 Klink skrev (16 minutter siden): Når har cbe mottatt mer ros enn kritikk for noe her inne? Forrige helgs deltagelse i hyrox feks? 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet tirsdag kl 20:59 #102500 Del Skrevet tirsdag kl 20:59 NettoppJa skrev (1 minutt siden): Forrige helgs deltagelse i hyrox feks? Ja det har du faktisk rett i. Omvendt julenisse var ikke en slik ting, tror det må ha vært første gang jeg har opplevd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå