Xstrella Skrevet 14. desember #102421 Del Skrevet 14. desember Var ikke mange kommentarene under. Alle ser vel det er filtrert og redigert bilde. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. desember #102422 Del Skrevet 14. desember Hedy Lamarr skrev (6 timer siden): Voldsomt til skjeling det plutselig har blitt på hennes venstre øye 😬 Hun bør jo gå til legen, det kan tyde på en alvorlig hodeskade! (Men det er vel helst filterbruk 🤪) Oi, det øyet er jo dobbelt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg CityCityBangBang Skrevet 14. desember Populært innlegg #102423 Del Skrevet 14. desember Fra Henrik Troys tenkte takketale etter at han (manifesterte) at han vant Vixen. 🤣 Så spot on! https://www.instagram.com/henriktroy/ 42 4 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo345 Skrevet 15. desember #102424 Del Skrevet 15. desember Se ny post fra lke med flere unnskyldninger. Det var visst ikke bare magetrøbbel som gjorde at han måtte bryte for nå er han "pjusk" og har feber.😅 Kongen av unnskyldninger, skjønner han ikke at han må gi seg?🤣 For en "mann" 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 15. desember Populært innlegg #102425 Del Skrevet 15. desember I går så jeg den nyeste dokumentaren om JonBenet Ramsey. Den saken er jo bare helt forferdelig. I denne dokumentaren blir det snakket noe mer om disse beaty pageant- greiene hun var veldig mye med på. Det ble også vist veldig mange flere klipp fra de. Drapet skjedde i 1996, internett og mobiltelefoner var relativt nytt, og influencere hadde ennå ikke oppstått. Lille JonBenet var en superflink liten entertainer, men det er noe som blir helt feil - sminket som en liten dame, vrikker, danser og flørter. Noen mødre fra disse miljøene innrømmer i intervjuer at det dukket opp fremmede menn på disse konkurransene, som tydeligvis ikke hadde noen tilknytning, de var der bare for å se. 90-åras "darkweb" der altså. Det er fortsatt ikke tatt noen drapsmann i den saken, men særlig en etterforsker klarte å se at det mest sannsynelig handlet om en som hadde "obsession" på henne, og hadde lurt seg inn i huset. Og her sitter vi i 2024. Når jeg ser de stylede jentene til CBE og LKE får jeg assosiasjoner til denne oppdollingen av småjenter for å vise dem frem. Jeg hadde vært så jævlig vettskremt hvis jeg var dem. De må slutte. Det er helt villt at det er lov. 40 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 15. desember #102426 Del Skrevet 15. desember (endret) Leste en del av kommentarene hun la ut i forbindelse med teatersminke. Alle kommentarene var 100% anonyme og ikke måte på hvordan de rakket ned på de som reagerte på teatersminken og ikke minst hvor fine osv familien Berg Eriksen er. Noe sier meg veldig sterkt at disse kommentarene er skrevet av Berg Eriksen selv. Endret 15. desember av Teflonhjernen 29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 15. desember #102427 Del Skrevet 15. desember Teflonhjernen skrev (2 timer siden): Leste en del av kommentarene hun la ut i forbindelse med teatersminke. Alle kommentarene var 100% anonyme og ikke måte på hvordan de rakket ned på de som reagerte på teatersminken og ikke minst hvor fine osv familien Berg Eriksen er. Noe sier meg veldig sterkt at disse kommentarene er skrevet av Berg Eriksen selv. Tidsklemma er tøff rett før jul, men DETTE tok hun seg tid til. Mange snapper (burde ikke sett alle) for å vise all støtten hun har fått. Jeg skjønner godt forskjellen på teatersminke vs vanlig sminke, så jeg forstår at hun svarer angående akkurat det. Men på typisk Caroline vis, så må hun bringe heiagjengen på banen. Når man er helt avhengig av heiarop, hjerter, og positive kommentarer på hvordan du ser ut - hvordan blir man egentlig som menneske da? Hun forteller også at den eldste bruker mascara til vanlig, og at det er de som vet det beste for sine barn. Jada, det er foreldrene som bestemmer og slik er det i alle familier. Jeg fatter ikke hva en 11 åring eller yngre, skal med make up på daglig basis, men slik har det vel blitt. Kanskje man tidlig krøkes skal, om man skal følge i mors fotspor og bli "skjønnehets"-influencer selv. Bare en liten spådom, vi får se. 😇 42 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 15. desember #102428 Del Skrevet 15. desember Teflonhjernen skrev (3 timer siden): Leste en del av kommentarene hun la ut i forbindelse med teatersminke. Alle kommentarene var 100% anonyme og ikke måte på hvordan de rakket ned på de som reagerte på teatersminken og ikke minst hvor fine osv familien Berg Eriksen er. Noe sier meg veldig sterkt at disse kommentarene er skrevet av Berg Eriksen selv. Det tror ikke jeg, sikkert mange som vil føle seg sett og hørt og smiske med CBE ved å sende meldinger direkte. Det er jo en fillesak dette - at barn bruker teatersminke. Så deilig å være på lag med noen! Hadde reagert mye sterkere om hun publiserte brukernavn på kommentaren egentlig. Det er derimot viktig å ikke la seg distrahere av denne «massive» støtten og publiseringen av den, som den unnamanøveren det er. Det som ER alvorlig er at mor kringkaster sitt sminkete barn til hele verden og gir sin uskyldige datter en rolle i diskusjoner og spekulasjoner. Ikke publiser bilde av barna dine. Sminkete barn hører til på scenen. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 15. desember #102429 Del Skrevet 15. desember Snødronninga skrev (12 minutter siden): Tidsklemma er tøff rett før jul, men DETTE tok hun seg tid til. Mange snapper (burde ikke sett alle) for å vise all støtten hun har fått. Jeg skjønner godt forskjellen på teatersminke vs vanlig sminke, så jeg forstår at hun svarer angående akkurat det. Men på typisk Caroline vis, så må hun bringe heiagjengen på banen. Når man er helt avhengig av heiarop, hjerter, og positive kommentarer på hvordan du ser ut - hvordan blir man egentlig som menneske da? Hun forteller også at den eldste bruker mascara til vanlig, og at det er de som vet det beste for sine barn. Jada, det er foreldrene som bestemmer og slik er det i alle familier. Jeg fatter ikke hva en 11 åring eller yngre, skal med make up på daglig basis, men slik har det vel blitt. Kanskje man tidlig krøkes skal, om man skal følge i mors fotspor og bli "skjønnehets"-influencer selv. Bare en liten spådom, vi får se. 😇 Selvsagt imøtekommer hun kritikken som kommer etter å ha vist frem sitt barn med sminke på, ved å putte enda mer personlig informasjon om henne på nettet… slukke brann med bensin. Nice. Caroline, det er ikke greit at halve Norge skal vite om barnet ditt sminker seg til daglig eller ikke! Du som forelder vet hva som er best for ditt barn - til Kripos sier noe annet. Da justerer man seg. 32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 15. desember #102430 Del Skrevet 15. desember Jojo345 skrev (13 timer siden): Se ny post fra lke med flere unnskyldninger. Det var visst ikke bare magetrøbbel som gjorde at han måtte bryte for nå er han "pjusk" og har feber.😅 Kongen av unnskyldninger, skjønner han ikke at han må gi seg?🤣 For en "mann" Det ene henger jo ikke sammen med det andre.. Han sier 9 måneder med forberedelser og ute med virus. Men 3 dager før Hyrox er det mye i fht øvelsene han ikke har prøvd sier han… 9 måneder med halvhjerta trening da? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 15. desember #102431 Del Skrevet 15. desember Nå skriver han på engelsk igjen og blander sammen week og weak. Tror ikke knebøyen hans er SÅ uke? Synes det er så gøy. 26 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 15. desember #102432 Del Skrevet 15. desember Stargaze skrev (7 minutter siden): 9 måneder med halvhjerta trening da? Mest sannsynlig siden den grå mannen ser ut som han har mistet lysten på livet om dagen. Det gjenspeiler seg sikkert på treningsfronten også. Eller så er han bare vant med å være benkesliter som en her inne sa tidligere. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 15. desember Populært innlegg #102433 Del Skrevet 15. desember Stargaze skrev (20 minutter siden): Det ene henger jo ikke sammen med det andre.. Han sier 9 måneder med forberedelser og ute med virus. Men 3 dager før Hyrox er det mye i fht øvelsene han ikke har prøvd sier han… 9 måneder med halvhjerta trening da? Iflg. google består hyroxkonkurranse av åtte klassiske øvelser + 1 km løping etter hver øvelse. Ni måneder før konkurranse. Åtte øvelser... Mann som uten fast, full jobb, men som kaller seg for ekspert på både trening og kosthold og det meste, har meldt seg på som "pro" i en idrett han aldri før har prøvd. Spol ni måneder frem: Konkurransedag. "Pro"-mannen, som har hatt ni måneder på seg... Har ikke trent på en av øvelsene... Og har ikke trent konkurransespesifikt på to andre øvelser. Mann uten fast, full jobb, har brukt siste ni måneder til å dokumenter hyppig overtrening, trening med feil teknikk, dårlig og ensidig kosthold som både øker sjansen for sykdom og betennelser og treningsskader. Som vanlig for denne mannen (og hans fru) kommer det dagen før signaler om at han kanskje er syk, eller kanskje ikke, og selv om han og fruen tilsynelatende har spist det samme så er det bare han som ikke gjennomfører. Lite "pro" over den mannen og den prestasjonen... Det er også interessant å se hvilket narrativ han legger opp til, når man ser disse to kommentarene hans. Den ene kommentaren fra tre dager før konkurransen skrives på norsk. Han innrømmer å ikke ha forberedt seg til pro-konkurransen på en seriøs måte. For han har ikke en gang orket å trene den ene øvelsen. Kommentaren hans forklarer tydelig at dette er en mann som ikke har tatt det han har messet om siste ni måneder seriøst. Og dermed har han heller ikke tatt sine influenserfølgere seriøst. Langt mindre potensielle kunder. Og dette kommer fra han som forsøker å selge seg selv som en personlig trener for toppidrettsutøvere som ønsker å komme helt til topps... Den andre kommentaren skrives på engelsk en uke etter konkurransen han måtte bryte. En uke etter at han stilte ganske så uforberedt og ikke engang hadde giddet å trene på alle øvelsene. Men utenlandske personer som ev. følger ham, de får et helt annet narrativ presentert. Da har han plutselig forberedt seg i ni måneder til prokonkurransen. (som han som amatør, som aldri hadde forsøkt denne sporten for trekvart år siden, valgte å stille i) Og eneste årsaken til at han ikke gjennomførte, det er tilfeldigvis at han visstnok fikk et virus. Han nevner ikke sine tidligere uttalelser etter konkurransen han avbrøt, hvor han også fortalte at han hadde trent på for kort bane med, at han ikke hadde trent med riktig tykkelse på tau og derfor heller ikke var godt nok forberedt eller trent. Neida, nå er viruset eneste forklaring til de engelsktalende deltakerne. Selv om det skulle være tilfelle at han faktisk fikk "et virus" som satte ham ut, så er dette forferdelig pinlig av Lars-Kristian Eriksen, aka coach_eriksen, aka athlete_excel. For dette har vært oppskriften han har fulgt over flere år. Alltid, alltid komme med "sykdom" eller "skade" før en konkurranse, uansett. Alltid komme med en unnskyldning for at konkurransen ikke gikk som han hadde flagget på forhånd. Og han som har dokumentert overtrening og derav kommende overtreningsskader i årevis, han påstår gjerne i neste åndedrag at han ikke har vært skadet på årevis. Så uansett om LKE i denne omgangen faktisk var syk eller ikke, så fremstiller han seg selv nesten like uprofesjonell og uansvarlig som han har vist de siste årene. Og sine medkonkurrenter, de bryr han seg tydeligvis ikke særlig om, siden han, iflg. ham selv visste før han startet at han var dårlig. Bare han kan få noe å skrive om på sine sosiale medier, som den influenseren han er, så er det ikke så farlig om han smitter andre som faktisk har forberedt seg og har respekt det de driver med. 44 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ¤flicka¤ Skrevet 16. desember Populært innlegg #102434 Del Skrevet 16. desember Det er spesielt vittig at Lars Kristian Eriksen har lagt ut mange innlegg og reels om hva alle andre gjør feil i treningen sin som stopper dem fra å oppnå målene sine. Og så gjør han de mest grunnleggende feilene selv 🙄 Og dette skal han liksom leve av? Hvor er troverdigheten? 46 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 16. desember #102435 Del Skrevet 16. desember ¤flicka¤ skrev (21 minutter siden): Det er spesielt vittig at Lars Kristian Eriksen har lagt ut mange innlegg og reels om hva alle andre gjør feil i treningen sin som stopper dem fra å oppnå målene sine. Og så gjør han de mest grunnleggende feilene selv 🙄 Og dette skal han liksom leve av? Hvor er troverdigheten? Ordhell som «på andre kjenner man seg selv» og «hovmod står for fall» rinner i hu … 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 16. desember #102436 Del Skrevet 16. desember ¤flicka¤ skrev (2 timer siden): Det er spesielt vittig at Lars Kristian Eriksen har lagt ut mange innlegg og reels om hva alle andre gjør feil i treningen sin som stopper dem fra å oppnå målene sine. Og så gjør han de mest grunnleggende feilene selv 🙄 Og dette skal han liksom leve av? Hvor er troverdigheten? Det finnes ingen troverdighet. Han er en under pari influenser, en som forsøker å fremstille seg som verdensmester i alt han gjør. Og så viser det seg at han har så lite innsikt i det han holder på med at han gjør feil som selv ikke de mest uerfarne ville gjort. Selv helt uerfarne ville ha sjekket hvilke øvelser de skulle gjennomføre, hvordan de utføres og med hvilket utstyr. Selv helt uerfarne ville ha forstått at de måtte trent spesifikt på alle øvelsene - og gjennomført det. Og det er vel ytterst få som er helt nybegynnere i noe som vil melde seg på i en pro konkurranse. Å betale ham for tjenester innen trening vil være å betale for å få større risiko for skader selv. 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 16. desember Populært innlegg #102437 Del Skrevet 16. desember Jeg har hørt på gårsdagens episode i julepodden, som heter "Ikke alle gleder seg til jul". Jeg fikk skikkelig assosiasjoner til "let them eat cake"... God jul i stua! Eller i bilen! Eller på badet! Eller der du er, for man vet aldri vor folk lytter fra, i følge Caroline. Guri oppklarer at "God jul i stua er " en "saying", (eller noe vi sier, på godt norsk). Caroline er usikker på om det er noe vi sier, eller om det er Caroline Berg Eriksen som har funnet opp dette. Hun briljerer med sin allmennkunnskap... Guri forteller at ikke alle gleder seg til Jul, og det er Caroline klar over. Hun har nemlig fått meldinger på snapchat og insta, hvor folk skriver at hun er heldig som gleder seg til jul, for for dem er det den verste tiden på året. Jeg er litt satt ut av at hun må få private meldinger for å være klar over dette, nyhetene er tross alt fulle av folk som, av forskjellige grunner, ikke gleder seg. Men Fru Eriksens har heldigvis fått pm's, for som vi alle vet, så følger hun ikke med på nyheter. Guri ramser opp folk som har blitt alene og folk som har dårlig råd, som eksempler på folk som gruer seg til jul. Caroline er klar over det, sier hun. Hun trekker særlig frem det økonomiske presset, som hun mener varierer fra år til år. Julemat, julepynt og nye julekjoler (i flertall) er en økonomisk påkjenning. Også gavene, da, legger hun til etter litt tankevirksomhet. Guri fortsetter med ut å spise, kino og teaterforestilling. Det er kostbart, gjentar de i munnen på hverandre. Jeg sitter her og klør meg i hodet, for det er vel neppe mangel på nye julekjoler (i flertall) og teaterforestillinger som får folk flest i å grue seg til jul. Det finnes fryktelig mange familier i Norge som ikke har råd til kjole i det hele tatt, og som aldri har vært på en teaterforestilling. Det handler om å sette mat på bordet og ha noe og pakke inn til ungene sine. Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor virkelighetsfjern du må være for å sitte i en podcast som omhandler å grue seg til jul, og så trekker du frem nye julekjoler og teaterforestilling. Det er ikke alle som kan være med på sånne ting, sier Caroline, og da føler man seg utafor. Jeg får veldig på følelsen at dette er dårlig skjult selvskryt og jeg får skikkelig avsmak. Særlig når damene legger til velmente sukk og stønn på vegne av alle de som ikke får ta del i alle godene de selv har... Guri har sett i avisen at det var lange køer i Oslo for folk som trengte hjelp til mat, og det var ikke nok matposer til alle. Heldigvis finnes det mange frivillige som jobber for at folk skal få en bedre jul, svarer Caroline. Vel, det hjelper ikke de som ikke fikk mat til jul... Caroline mimrer tilbake til tiden i Siljan og da Lars Kristian slet benker i Odd, og der var det noen tilknyttet Odd som drev med Omvendt Julenisse, som tok kontakt med Caroline og lurte på om hun hadde noen klær hun ikke hadde bruk for. Tankene mine vandrer umiddelbart til beskrivelsene her inne av kjelleren på Kulås, selv om jeg ikke har sett det selv. Hun forteller hva Omvendt Julenisse i Siljan samlet inn (pent brukte og nye klær og leker, og mat). For å få hjelp kunne man sende en søknad. På grunn av dette hjalp Caroline og Lars Kristian til å starte Omvendt Julenisse i Sarpsborg. Caroline var helt overveldet over hvor mye jobb det var, for hun var ikke klar over at det var så mange som trengte hjelp i Sarpsborg. Igjen briljerer hun med sin manglende allmennkunnskap, for Sarpsborg og Fredrikstad er kommunene med høyest andel barnefattigdom i Norge. Over 19 prosent av barna i disse kommunene vokser opp i lavinntektsfamilier. Hvordan er det mulig å ha vokst opp i, og bo i, en av Norges fattigste kommuner, og så være så uvitende om tingenes tilstand? Caroline husker det året som veldig givende og fint, men det fristet visst ikke til gjentakelse. Et lite googlesøk viser at Omvendt Julenisse Østfold sannsynligvis ligger brakk, etter at daglig leder mistet sitt plettfrie rulleblad og frontfiguren fant ut at fattige folk tross alt var veldig mye jobb. Hun minner om at slike ting er helt anonymt. Jeg husker dessverre også søknadsprosessen til LKE, hvor du måtte levere lønnsslipp og kontoutskrift og la LKE gjennomgå Facebookfeeden, så han kunne utelukke alle som hadde vært på ferie... Guri har invitert en mann som ikke hadde noen å feire med hjem til seg. Dessverre ville han heller feire med andre han kjente i samme situasjon. Guri spør om Caroline kunne tenke seg å ha en helt fremmed hos seg på julaften. Caroline ville helst vite litt om personen først, svarer hun, etter litt nøling. Hun vil jo gjerne være sikker på hvem personen er. Jeg tenker at hvis han må vise lønnsslipp, kontoutskrift og facebookprofil, så er ikke lenger personen fremmed... Guri presiserer at det ikke er synd på henne, men som skilt har hun opplevd hvordan det er å føle at julen er annerledes. Og så prater hun videre om den vanskelige balansegangen, slik at vi synes litt synd på henne like vel. Det er viktig å ikke legge dårlig samvittighet på barna, sier Guri. Hun sier at barnebarna ofte synes synd på henne, selv om hun er veldig bevisst på å ikke legge det på dem. Altså Guri; enhver som har lyttet til denne podcasten synes synd på deg! Jeg har sjeldent hørt noen som takler singeltilværelsen dårligere, faktisk. Guri virker dønn ensom... Guri håper bare at alle får gjort det beste ut av høytiden, og så er det viktig å huske at det bare er en vanlig dag. Man kan sette på God Morgen Norge, eller gå på butikken, da blir ikke tankene så tunge, på en måte, sier hun. Og med den kloke oppfordringen er visst dagens podcast over. 42 7 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 16. desember #102438 Del Skrevet 16. desember Jaduverden, den allmenkunnskapen og tankevirksomheten til CBE imponerer stadig. Og selvinnsikten og refleksjonsevnen til begge damene, virkelig en podcast verd. Hjertelig takk igjen, @Felis for en sylskarp og fornøyelig gjennomgang av dette ånds(forlatte)verket 36 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 16. desember Populært innlegg #102439 Del Skrevet 16. desember Felis skrev (20 minutter siden): Jeg har hørt på gårsdagens episode i julepodden, som heter "Ikke alle gleder seg til jul". Jeg fikk skikkelig assosiasjoner til "let them eat cake"... God jul i stua! Eller i bilen! Eller på badet! Eller der du er, for man vet aldri vor folk lytter fra, i følge Caroline. Guri oppklarer at "God jul i stua er " en "saying", (eller noe vi sier, på godt norsk). Caroline er usikker på om det er noe vi sier, eller om det er Caroline Berg Eriksen som har funnet opp dette. Hun briljerer med sin allmennkunnskap... Guri forteller at ikke alle gleder seg til Jul, og det er Caroline klar over. Hun har nemlig fått meldinger på snapchat og insta, hvor folk skriver at hun er heldig som gleder seg til jul, for for dem er det den verste tiden på året. Jeg er litt satt ut av at hun må få private meldinger for å være klar over dette, nyhetene er tross alt fulle av folk som, av forskjellige grunner, ikke gleder seg. Men Fru Eriksens har heldigvis fått pm's, for som vi alle vet, så følger hun ikke med på nyheter. Guri ramser opp folk som har blitt alene og folk som har dårlig råd, som eksempler på folk som gruer seg til jul. Caroline er klar over det, sier hun. Hun trekker særlig frem det økonomiske presset, som hun mener varierer fra år til år. Julemat, julepynt og nye julekjoler (i flertall) er en økonomisk påkjenning. Også gavene, da, legger hun til etter litt tankevirksomhet. Guri fortsetter med ut å spise, kino og teaterforestilling. Det er kostbart, gjentar de i munnen på hverandre. Jeg sitter her og klør meg i hodet, for det er vel neppe mangel på nye julekjoler (i flertall) og teaterforestillinger som får folk flest i å grue seg til jul. Det finnes fryktelig mange familier i Norge som ikke har råd til kjole i det hele tatt, og som aldri har vært på en teaterforestilling. Det handler om å sette mat på bordet og ha noe og pakke inn til ungene sine. Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor virkelighetsfjern du må være for å sitte i en podcast som omhandler å grue seg til jul, og så trekker du frem nye julekjoler og teaterforestilling. Det er ikke alle som kan være med på sånne ting, sier Caroline, og da føler man seg utafor. Jeg får veldig på følelsen at dette er dårlig skjult selvskryt og jeg får skikkelig avsmak. Særlig når damene legger til velmente sukk og stønn på vegne av alle de som ikke får ta del i alle godene de selv har... Guri har sett i avisen at det var lange køer i Oslo for folk som trengte hjelp til mat, og det var ikke nok matposer til alle. Heldigvis finnes det mange frivillige som jobber for at folk skal få en bedre jul, svarer Caroline. Vel, det hjelper ikke de som ikke fikk mat til jul... Caroline mimrer tilbake til tiden i Siljan og da Lars Kristian slet benker i Odd, og der var det noen tilknyttet Odd som drev med Omvendt Julenisse, som tok kontakt med Caroline og lurte på om hun hadde noen klær hun ikke hadde bruk for. Tankene mine vandrer umiddelbart til beskrivelsene her inne av kjelleren på Kulås, selv om jeg ikke har sett det selv. Hun forteller hva Omvendt Julenisse i Siljan samlet inn (pent brukte og nye klær og leker, og mat). For å få hjelp kunne man sende en søknad. På grunn av dette hjalp Caroline og Lars Kristian til å starte Omvendt Julenisse i Sarpsborg. Caroline var helt overveldet over hvor mye jobb det var, for hun var ikke klar over at det var så mange som trengte hjelp i Sarpsborg. Igjen briljerer hun med sin manglende allmennkunnskap, for Sarpsborg og Fredrikstad er kommunene med høyest andel barnefattigdom i Norge. Over 19 prosent av barna i disse kommunene vokser opp i lavinntektsfamilier. Hvordan er det mulig å ha vokst opp i, og bo i, en av Norges fattigste kommuner, og så være så uvitende om tingenes tilstand? Caroline husker det året som veldig givende og fint, men det fristet visst ikke til gjentakelse. Et lite googlesøk viser at Omvendt Julenisse Østfold sannsynligvis ligger brakk, etter at daglig leder mistet sitt plettfrie rulleblad og frontfiguren fant ut at fattige folk tross alt var veldig mye jobb. Hun minner om at slike ting er helt anonymt. Jeg husker dessverre også søknadsprosessen til LKE, hvor du måtte levere lønnsslipp og kontoutskrift og la LKE gjennomgå Facebookfeeden, så han kunne utelukke alle som hadde vært på ferie... Guri har invitert en mann som ikke hadde noen å feire med hjem til seg. Dessverre ville han heller feire med andre han kjente i samme situasjon. Guri spør om Caroline kunne tenke seg å ha en helt fremmed hos seg på julaften. Caroline ville helst vite litt om personen først, svarer hun, etter litt nøling. Hun vil jo gjerne være sikker på hvem personen er. Jeg tenker at hvis han må vise lønnsslipp, kontoutskrift og facebookprofil, så er ikke lenger personen fremmed... Guri presiserer at det ikke er synd på henne, men som skilt har hun opplevd hvordan det er å føle at julen er annerledes. Og så prater hun videre om den vanskelige balansegangen, slik at vi synes litt synd på henne like vel. Det er viktig å ikke legge dårlig samvittighet på barna, sier Guri. Hun sier at barnebarna ofte synes synd på henne, selv om hun er veldig bevisst på å ikke legge det på dem. Altså Guri; enhver som har lyttet til denne podcasten synes synd på deg! Jeg har sjeldent hørt noen som takler singeltilværelsen dårligere, faktisk. Guri virker dønn ensom... Guri håper bare at alle får gjort det beste ut av høytiden, og så er det viktig å huske at det bare er en vanlig dag. Man kan sette på God Morgen Norge, eller gå på butikken, da blir ikke tankene så tunge, på en måte, sier hun. Og med den kloke oppfordringen er visst dagens podcast over. veldig interessant at hun ikke vil ha fremmede inne i huset, samtidig som hun deler og har delt en hel masse bilder og privat info om ungene sine i alle år uten noe som helst kunnskap eller oversikt over hvem som kan se det. Og en haug bilder av seg selv, feks liggende stønnende og svett på gulvet. Herlighet, så blind hun er. 36 1 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 16. desember #102440 Del Skrevet 16. desember I TelemarksAvisa så snakker LKE om da han sluttet i Odd. Lufta hadde gått ut av han visstnok🫣 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå