Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Felis skrev (På 9.12.2024 den 21.45):

Jeg synes det er fascinerende at de klarer å møte så uforberedt til hver eneste konkurranse. Til halvmaraton kom de for sent og var uforberedt på at det var så mange mennesker. På ett av ultraløpene hadde LKE glemt å se på værmeldingen og møtte for tynnkledd. Og nå var altså tauet for tykt og banen for lang i forhold til hva de trodde.

De har EN jobb (i hvert fall LKE) og det er å trene til disse konkurransene. Det er utrolig merkelig at de ikke gjør et minimum av forberedelser som kan få de gjennom konkurransen, når de bruker så utrolig mye tid på trening. To økter om dagen skal gjennomføres, men å bruke 5 minutter på å lese værmeldingen tar de seg ikke tid til...

Men likevel tror de at de har det som skal til for å veilede andre.

Hun fikk en dommer som gikk ved siden av henne og fulgte med steg for steg på den siste (?) øvelsen, utfall. Hun hadde en merkelig, veldig bredbent teknikk og var veldig ustø - så ut som hun ikke var sterk nok. Det ble lagt ut en lengre snap av den øvelsen i går tror jeg. Lurer på om den rumpa ut-poseringen har gjort at hun har svært kort muskulatur i korsryggen, og at det presser beina hennes fra hverandre. Ikke at jeg har noen kompetanse på det, men det er tydelig på den reelen som ligger ute på Insta også.

Hun fikk godkjent tydeligvis, men det er som du sier - helt merkelig at hun/de ikke forbereder seg ordentlig. Det har vært snakk om den skiergen her, og man ser hun ikke har teknikk der også. Men utfall er blant de mest grunnleggende øvelsene - burde i det minste klare å forberede seg på den. Og det er trening.

Resten av all klagingen er jo bare det resten av verden kaller å gjøre seg erfaringer til neste gang.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
Sammy! skrev (2 timer siden):

Unnskyld meg, men har han virkelig sagt at han ikke sjekket værmeldingen før maraton og derfor møtte opp i feil klær??? Det blir f**n meg for dumt! Jeg får meg ikke til å tro på den unnskyldningen for fem flate øre. Jeg vil tro for de fleste (alle?) som løper maraton så er det å sjekke været en ganske vesentlig del av  siste forberedelser. 

Det er en ting å prøve og feile, men å feile for så å komme med dumme unnskyldninger og nærmeste fraskrive seg alt ansvar står det null respekt av! For en fyr, jeg gremmes.

Nei, han har ikke innrømmet det (selvfølgelig), men han gjorde det dårlig (eller brøt) et løp fordi han hadde kledd seg helt feil og frøys. Blant annet visste han ikke at det var lurt med hansker. Jeg husker ikke helt, men jeg mener løpet var i Spania på vinterstid, så lave temperaturer i fjellet er ikke helt uvanlig på den tiden. Å sjekke værmeldingen er et minimum av hva som forventes før et utendørsløp, tenker jeg.

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes hun har så høye skuldre når hun jogger. Skal det være sånn? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Syns det er tøft at hun kom seg gjennom, med en helt okay tid. Egentlig veldig bra tid om en tenker på hvor sykt lite seriøst det virker som om hun har tatt konkuransen med tanke på ting som "første gang på stakemaskin" ei knapp uke før. Er ikke noe feil i å være med på noe sånt bare for å ha det gøy, men alså... når du prøver å være fitness influenser så er det litt sært når hele konseptet deres er at de er verdensmestere i alt. 

Så henne så vidt på lørdagen før LKE startet da jeg gikk forbi henne på veg til for å heie på  vennina mi som gjorde doubles, som var litt... surrealt. Så mest sannsynlig LKE løpe også, men sånn, hadde fokus på veninna + skal ærlig innrømme jeg ikke er helt sikker på hvordan han ser ut 🤣

Minthia skrev (På 11.12.2024 den 15.23):

Hun fikk en dommer som gikk ved siden av henne og fulgte med steg for steg på den siste (?) øvelsen, utfall. Hun hadde en merkelig, veldig bredbent teknikk og var veldig ustø - så ut som hun ikke var sterk nok. Det ble lagt ut en lengre snap av den øvelsen i går tror jeg. Lurer på om den rumpa ut-poseringen har gjort at hun har svært kort muskulatur i korsryggen, og at det presser beina hennes fra hverandre. Ikke at jeg har noen kompetanse på det, men det er tydelig på den reelen som ligger ute på Insta også.

Hun fikk godkjent tydeligvis, men det er som du sier - helt merkelig at hun/de ikke forbereder seg ordentlig. Det har vært snakk om den skiergen her, og man ser hun ikke har teknikk der også. Men utfall er blant de mest grunnleggende øvelsene - burde i det minste klare å forberede seg på den. Og det er trening.

Resten av all klagingen er jo bare det resten av verden kaller å gjøre seg erfaringer til neste gang.

Angående utfall, nå har ikke jeg sett hvordan hun gjorde den øvelsen, men den er overraskendes tøff. Jeg trodde selv utfall ville være easypeasy for på hyrox er det "kun" 10 kg sandsekk og jeg er vant til 20 kg. Så kom til stasjonen, løfta opp sekken og den føltest lett, tok første utfallet og gikk nesten i bakken fordi beina var helt gele etter å ha løpt 7 km på betonggulv og gjort 6 andre øvelser før. Er enig at hun tar de litt bredt i klippet jeg så på insta, men er ikke så overaskendes da bredere stilling = mer balanserte utfall, og vel, regner med hun var også sliten i beina innen da. 

Men alså, lurer på hvor bra hun hadde gjort det om hun hadde hatt mer fokus på å gjøre det bra og mindre fokus på å se super pen ut. Hun har jo til og med sminka seg? Og på siste øvelsen lå håret fortsatt perfekt? Og når en først har fokus på å se perfekt ut, hvorfor ikke lære seg stakemaskin/romaskin sikkelig. 

Endret av Kaine
  • Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Kaine skrev (1 time siden):

Syns det er tøft at hun kom seg gjennom, med en helt okay tid. Egentlig veldig bra tid om en tenker på hvor sykt lite seriøst det virker som om hun har tatt konkuransen med tanke på ting som "første gang på stakemaskin" ei knapp uke før. Er ikke noe feil i å være med på noe sånt bare for å ha det gøy, men alså... når du prøver å være fitness influenser så er det litt sært når hele konseptet deres er at de er verdensmestere i alt. 

Så henne så vidt på lørdagen før LKE startet da jeg gikk forbi henne på veg til for å heie på  vennina mi som gjorde doubles, som var litt... surrealt. Så mest sannsynlig LKE løpe også, men sånn, hadde fokus på veninna + skal ærlig innrømme jeg ikke er helt sikker på hvordan han ser ut 🤣

Angående utfall, nå har ikke jeg sett hvordan hun gjorde den øvelsen, men den er overraskendes tøff. Jeg trodde selv utfall ville være easypeasy for på hyrox er det "kun" 10 kg sandsekk og jeg er vant til 20 kg. Så kom til stasjonen, løfta opp sekken og den føltest lett, tok første utfallet og gikk nesten i bakken fordi beina var helt gele etter å ha løpt 7 km på betonggulv og gjort 6 andre øvelser før. Er enig at hun tar de litt bredt i klippet jeg så på insta, men er ikke så overaskendes da bredere stilling = mer balanserte utfall, og vel, regner med hun var også sliten i beina innen da. 

Men alså, lurer på hvor bra hun hadde gjort det om hun hadde hatt mer fokus på å gjøre det bra og mindre fokus på å se super pen ut. Hun har jo til og med sminka seg? Og på siste øvelsen lå håret fortsatt perfekt? Og når en først har fokus på å se perfekt ut, hvorfor ikke lære seg stakemaskin/romaskin sikkelig. 

Flott at hun fullførte men til å trene så mye og ikke minst ha tid til å trene så mye, så er det jo ikke noe spesielt. Husk at hun går hjemme hver dag, er begrenset med hvor mye møter og oppdatering av instagram tar.

• Liker 21
Skrevet (endret)
Jojo345 skrev (20 minutter siden):

Flott at hun fullførte men til å trene så mye og ikke minst ha tid til å trene så mye, så er det jo ikke noe spesielt. Husk at hun går hjemme hver dag, er begrenset med hvor mye møter og oppdatering av instagram tar.

Ja, hva er forskjellen på henne og f.eks. Treningsfrue? (retorisk spørsmål)

Caroline selger seg inn som personlig trener, hun er ikke «bare» en sminke, kropp og hår-influenser. Jeg synes hun klarte seg imponerende bra til å være mosjonist (som jeg selv er), men ikke til å være personlig trener og treningsinfluenser på heltid.

Endret av ¤flicka¤
  • Liker 13
Skrevet
Jojo345 skrev (38 minutter siden):

Er absolutt enig, litt der av sånn, men hva om hun hadde gidda å gjort mer enn å gjøre det mens hun så bra ut. Sånn sammenlign bare bilder av CBE og treningsfrue under konkuransen, en av de ser ut som de tok i (og gjorde det drit bra i pro!) og den andre,,, er snarlik Sophie Elise. I dunno, fokuset virker litt feil for en personlig trener. 

Og ikke for å være for dømmende, men skierg er en relativt mye brukt maskin? Er det ikke litt rart å være PT uten å ha noensinne brukt ett sånt apparat? Spesielt når hun har drevet på med diverse hyrox relaterte poster i ett halvt år og crossfit/functional fitness-esque WODer enda lengre. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Jo. Litt rart. Kanskje hun ble med for å holde LKE med selskap? 🤭

• Liker 1
Skrevet
¤flicka¤ skrev (1 time siden):

Ja, hva er forskjellen på henne og f.eks. Treningsfrue? (retorisk spørsmål)

Caroline selger seg inn som personlig trener, hun er ikke «bare» en sminke, kropp og hår-influenser. Jeg synes hun klarte seg imponerende bra til å være mosjonist (som jeg selv er), men ikke til å være personlig trener og treningsinfluenser på heltid.

Treningsfrue er eier og daglig leder av Skedsmo crossfit. Ser på LinkedIn hun har lang erfaring som markedskoordinator, konsulent hos arbeidstilsynet osv. 

Hun har fulltidsjobb og er influenser. Treningsresultatene hennes er jo imponerende. Fotballfrue som diller hjemme uten kunder å coache burde jo i teorien gjort det bedre. Antar at det er stille i coachingbusinessen og det er lite arbeid der 😅😅

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
hvalstad45 skrev (På 11.12.2024 den 11.04):

Jeg syns det er så ufattelig usympatisk av dem å alltid rulle fram slike unnskyldninger, de gjør det alltid! aldri er det deres feil om det går dårlig, og de safer med å legge frem ting på forhånd som de kan bruke om det går dårlig.
Det er enormt usympatisk. Vanlige hobbymosjonister sier "i dag var det ikke dagen", det klarer de aldri å si.
Aldri står det på deres egen innsats (som jo er det det står på, alltid.)
Og ting som "sov dårlig", det er faktisk enormt vanlig før konkurranser og det er ingen krise. Man er gjerne så spent at det blir sånn, men det er også likt for alle. Jeg har løpt noen av mine beste løp etter dårlig søvn. Alle som driver litt med løp og konkurranser gjennomskuer dette tvert. Jeg syns rett og slett ikek de er inspirerende på noen vis og de har utrolig lite idrettsånd, alt er meg meg meg. Og det er aldri noen sportsglede, aldri noe "så GØY dette var!" Nærmeste CBE kommer sportsglede er å rulle seg på kjellergulvet hjemme etter endt trening og ta selfie.

"Det var mange gode konkurrenter og i dag vi var ikke gode nok. Men til tross for det så var det gøy å delta"

Det hadde fremstått som sympatisk og vist at de innehar et realistisk bilde av seg selv og egne prestasjoner. Nettopp at de ikke er best i verden, men at det er gøy å delta og at å prestere så godt man kan er godt nok. Men å skryte av andre og å innrømme nederlag og at prestasjonene ikke sto til gull bryter i mot perfeksjonisme og besserwisserholdningene dette paret streber etter å vise frem i sine kanaler. LKE er jo ekspert på det meste innenfor trening hvorpå han latterliggjør og kverulerer med andre, mens CBE trener x-antall timer daglig og fremstår som personlig trener (ja det forventes kunnskap når man bruker den tittelen) men når man ser på hennes sosiale medier så handler det meste om å vise seg frem kroppslig og utseendemessig hvorpå treningen nærmest havner i bakgrunnen.

Endret av K_mb
  • Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet

LKE ble nok kvalm og fikk mageknip pga den scoopen med proteinpulver han tømte rett i seg og svelget ned med vann rett før oppstart; bivirkninger:kvalme og magesmerter. Supersmart rett før oppstart 🙄

Caroline tror jeg bare sa hun følte seg kvalm og uvel for å støtte mannen sin pga han måtte bryte. Da hørtes det mere troverdig ut at begge var kvalme pga noe de mulig hadde spist, i stedet for at han dreit på draget og måtte avbryte pga han gjorde noe så lite gjennomtenkt rett før oppstart.

Litt vittig at han som har trent seg opp mot denne konkurransen over lengre tid måtte bryte pga noe så dumt som å hive i seg ei måleskje pulver rett i munnen når bivirkningene er som de er, mens kona som ikke har bevist trent seg opp mot denne konkurransen gjennomførte på relativt god tid. Den svir nok litt i den mannlige stoltheten.

Hørte han ropte i bakgrunnen at det kom begge veier da de var på hotellrommet etterpå og hun snappet om sin opplevelse av konkurransen og at hun vurderte å delta igjen, akkurat som han måtte virkelig dra til for å fremheve hvor syk han var

Hadde det vært matforgiftning så hadde Caroline blitt syk også da de stort sett spiste det samme: minus cornflakes og ei måleskje proteinpulver on the rocks. Og cornflakes tviler jeg fører til oppkast og diaré….

Tommel opp for Caroline som gjennomførte 🙌🏻 Og han som nesten, ifg seg selv, er ernæringsfysiolog, burde tatt litt oppfriskning på kostholdsbiten🙈

• Liker 38
  • Nyttig 5
Skrevet

Voldsomt til eksponering av stylet små jenter. Til forskjell fra Johaug som ikke engang vil vise ansiktet på ett-åringen sin mens hun holder henne på armen. 

• Liker 28
Skrevet (endret)

Ok. (Det var det jeg kom på å si.) 

Endret av Kollontaj
  • Liker 17
Annonse
Skrevet
FruRosa skrev (25 minutter siden):

Hva skal man si?

IMG_0128.jpeg

IMG_0129.jpeg

Nyrik russer? Hvem er denne damen? 

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet
FruRosa skrev (29 minutter siden):

Hva skal man si?

IMG_0128.jpeg

IMG_0129.jpeg

Kan ikke skjønne annet enn at hun føler seg ekstremt deilig med disse poseringene/den jåte måten å prate på med spredte og tilgjorte lepper🧐

og dopaminruset hun får når folk kommenterer… som all annen rus! Avhengighetsskapende

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet
spenol skrev (31 minutter siden):

Kan ikke skjønne annet enn at hun føler seg ekstremt deilig med disse poseringene/den jåte måten å prate på med spredte og tilgjorte lepper🧐

og dopaminruset hun får når folk kommenterer… som all annen rus! Avhengighetsskapende

Ja, virker som hun prøver å kopiere langt yngre og aktuelle «kollegaer». Tydelig gjort tennene lengre i hvert fall og fylt opp leppene. Og sender utseendefokuset rett til neste generasjon. 

• Liker 17
Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Hva skal man si?

IMG_0128.jpeg

IMG_0129.jpeg

Ikke glem det siste bildet, med brillene på nesen mens hun stirrer forførende inn i kamera. Hånden er formet som en klo, for ikke engang den kan se naturlig ut. Så vibe'en er å sitte i bilen og posere på forskjellige måter, og det er så gøy at hun må le høyt. Tilsynelatende. Bildene ser ut som en parodi på Caroline Berg Eriksen, men dette poster Caroline i fullt alvor. Henrik Troy, kan du ta en parodi på denne? 

Dagen er sikkert komplett, når komplimenter på utseendet er på plass på kommentarfeltet. Åh, det er hardt å være kvinne på instagram!

• Liker 25
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...