Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

issoras skrev (5 minutter siden):

Men hva som står i skattelistene sier jo ikke noe om hva hun tar ut i lønn/faktisk har i inntekt. Hva hun og LKE tar ut i lønn kommer frem av regnskapet til selskapet. Det var vel 700 tusen hver om jeg husker riktig. 

Har hun sagt at det ikke skal mer pynt på før jul? Jeg vet ikke for jeg gidder ikke å se gjennom snappene 🤷‍♀️😂

De tok ut 1 058 000 i lønn i fjor. Delt på to, er det 529 000 per stk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

issoras skrev (4 minutter siden):

Men hva som står i skattelistene sier jo ikke noe om hva hun tar ut i lønn/faktisk har i inntekt. Hva hun og LKE tar ut i lønn kommer frem av regnskapet til selskapet. Det var vel 700 tusen hver om jeg husker riktig. 

Har hun sagt at det ikke skal mer pynt på før jul? Jeg vet ikke for jeg gidder ikke å se gjennom snappene 🤷‍♀️😂

https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000

De har tatt ut 1 058 000 kr i lønn tilsammen i firmaet. Inntektene er 926k, og resultatet -895k. Det er godt mulig at kostnadene deres på 551k finansierer hele livsstilen deres, men en inntekt på firmaet på under en million er begredelig i den bransjen der, og milevis unna storhetstiden. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. formue så er du inne på noe skruf, men du tar ikke hensyn til dette (fra skatteetaten.no): 

Formuesverdien for primærbolig

Formuesverdien er 25 prosent av beregnet eller dokumentert markedsverdi opp til 10 millioner kroner, og deretter 70 prosent av det som overstiger 10 millioner kroner.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (3 timer siden):

6G er 744k, et godt stykke fra de 300+ CBE står oppført med i skattelistene.

Inntekten i skattelistene er alminnelig inntekt, ikke den faktiske inntekten. Dette har vært diskutert noen sider bakover i tråden.

Regnskapet til Treasures gir bedre inntrykk av lønningene deres, enn skattelistene gir. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra skattelistene og regnskapet til treasues så kan man annta en inntekt i 600.000 kr klassen?
Det er en helt vanlig lønn. Egentlig så er jeg nesten litt imponert over at det styret de driver med klarer å skrape sammen såppas med penger. Samtidig så ser jeg hvor ekstremt uutnyttet potensial disse to her har. Tenk om fruen kunne brukt sin en gang så store plattform til å bygge noe ordentlig. Ikke bare poseringskontoer på insta. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for sent å hente inn karrierene de kunne ha hatt.

Best case scenario så får de kunder innenfor det de lever og ånder for, tar (videre-) utdannelse, og lar barna være i fred.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (4 timer siden):

@skruf istedenfor å gjengi hele innlegget ditt så nøyer jeg meg med å skrive her at den skildriskildringen din av julepynt gjennom generasjoner gjorde meg ordentlig rørt. ❤️

Signeres! Lo godt av referansen med mr slepphendt 😂❤️

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Inntekten i skattelistene er alminnelig inntekt, ikke den faktiske inntekten. Dette har vært diskutert noen sider bakover i tråden.

Regnskapet til Treasures gir bedre inntrykk av lønningene deres, enn skattelistene gir. 

Jeg er klar over det. Har du sjekket regnskapene til Treasures? Enhver bedriftseier bør ta seg ut minimum 6G om det er rom for det i bedriften for å sikre max rettigheter i folketrygden og pensjon. Om de ikke gjør det er det fordi de ikke har råd. De er nesten en million i minus i fjor. Dersom regnskapet skulle gått i null hadde det ikke vært lønn å betale ut. Det er økonomisk krise for en tidligere toppblogger og mtp hvor mye ukjente influencere tjener er det helt åpenbart at det de gjør ikke fungerer. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (7 minutter siden):

Jeg er klar over det. Har du sjekket regnskapene til Treasures? Enhver bedriftseier bør ta seg ut minimum 6G om det er rom for det i bedriften for å sikre max rettigheter i folketrygden og pensjon. Om de ikke gjør det er det fordi de ikke har råd. De er nesten en million i minus i fjor. Dersom regnskapet skulle gått i null hadde det ikke vært lønn å betale ut. Det er økonomisk krise for en tidligere toppblogger og mtp hvor mye ukjente influencere tjener er det helt åpenbart at det de gjør ikke fungerer. 

Det var jo jeg som kommenterte det, så det er klart jeg vet dette.

De GJØR jo det, regnskapet viser over en mill i lønnskostnader.  

Det er fullt lovlig å dele ut utbytte og/eller utbetale lønn i et år hvor resultatet er negativt. De har råd til det, men de kommer ikke ha råd til det veldig mye lenger.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (11 minutter siden):

De tar med egen cornflakes og melk hjemmefra på biltur. Sier vel litt om hvordan det står til økonomisk…

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir morsomt den dagen de ikke har råd til privatskole mer og arvingene må gå på den lokale kommunale skolen🤣

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (18 minutter siden):

Det var jo jeg som kommenterte det, så det er klart jeg vet dette.

De GJØR jo det, regnskapet viser over en mill i lønnskostnader.  

Det er fullt lovlig å dele ut utbytte og/eller utbetale lønn i et år hvor resultatet er negativt. De har råd til det, men de kommer ikke ha råd til det veldig mye lenger.

Du har fått med deg at de begge to tar ut lønn fra Treasures, ikke sant? Ikke bare CBE? Ergo har de begge to langt fra 6G i lønn. De har faktisk mindre inntekter enn de har betalt i lønn selv om de kun har betalt ut en knapp million fordelt på to personer. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (7 timer siden):

Det blir morsomt den dagen de ikke har råd til privatskole mer og arvingene må gå på den lokale kommunale skolen🤣

Da vrir de det nok til å handle om at skolevalget skapte så mye misunnelse blant de rundt at de ikke lenger ville utsette jentene for det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (7 timer siden):

Da vrir de det nok til å handle om at skolevalget skapte så mye misunnelse blant de rundt at de ikke lenger ville utsette jentene for det. 

😂 Veldig mange der ute som er misunnelig på noe sånt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (15 timer siden):

Morsomt og morsomt. Det vil i så fall gå ut over uskyldige barn som mister en kjent skolehverdag og daglig omgang med etablerte venner. Ikke mye å le av, spør du meg. 

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (17 timer siden):

De tar med egen cornflakes og melk hjemmefra på biltur. Sier vel litt om hvordan det står til økonomisk…

Dette er LKE sitt sære kostregime med "carbing" før konkurranser slik som han liker det, ikke økonomisk styrt det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MissCortado skrev (2 timer siden):

Morsomt og morsomt. Det vil i så fall gå ut over uskyldige barn som mister en kjent skolehverdag og daglig omgang med etablerte venner. Ikke mye å le av, spør du meg. 

Vi får nok se at de blir satt i arbeid av foreldrene for å tjene til skoleplassen. Ellers overlever de nok et skolebytte og de har nettverk som går på offentlig skole.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (41 minutter siden):

Vi får nok se at de blir satt i arbeid av foreldrene for å tjene til skoleplassen. Ellers overlever de nok et skolebytte og de har nettverk som går på offentlig skole.

Men er det noe å le av? Jeg mener uansett nei, uten at jeg forventer at alle her inne skal være enige i det. Men jeg synes det er viktig å minne på at det er ganske så ugreit at voksne (?) mennesker sitter på nett og ler av slike scenarier samtidig som det ikke er måte på hardt det frontes at man kritiserer foreldrene for barnets beste. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (14 minutter siden):

Er ikke CBE med på Hyrox allikevel? Finner ikke henne på startlistene

Stsrter i morgen

IMG_5646.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...