LilleSnupp Skrevet 28. september 2024 #99841 Skrevet 28. september 2024 En snill sammenligning, men ser likevel at her har hun fått hjelp av «lys&skygge».. 11 17
Kollontaj Skrevet 28. september 2024 #99842 Skrevet 28. september 2024 https://www.kv.no/historisk-camp-kulinaris-seier-i-portor-dette-har-aldri-skjedd-for/s/5-63-637548 I samme artikkel er det også et bilde sammen med en annen dame og der ligner hun faktisk på seg selv (smiler) fra «bryllupstiden». Hva er forskjellen? Høyere panne, større øyne, annen form på ansiktet, munnen er plassert «lengre ut», nesa er lengre og dette er bare det åpenbare. At hun gidder, det er bare kleint. 16
Gjest ErikaLa Skrevet 28. september 2024 #99843 Skrevet 28. september 2024 (endret) . Endret 29. september 2024 av ErikaLa
Sugar&Spice Skrevet 29. september 2024 #99844 Skrevet 29. september 2024 (endret) ErikaLa skrev (9 timer siden): Denne passer til mange da, perfekt liv. Er du klar over at alle som åpner lenken her får opp instabrukernavnet ditt? Endret 29. september 2024 av Sugar&Spice Fjernet lenke 3
Hallepalle2 Skrevet 29. september 2024 #99845 Skrevet 29. september 2024 Jeg lurer slik på hva hun selv tenker når hun påstår at hun ikke redigerer bildene/bruker filter når man jo SER med egne øyner at hun både har litt poser og linjer ved øynene, ujevnheter i huden og tilogmed en liten vorte på kinnet på bilder tatt av andre. Tror hun at publikum er en gjeng gullfisker som glemmer alt de har sett så snart det er borte? Man ser jo at huden ikke er så smud, håret ikke så glansfullt og fyldig og kroppen (heldigvis) ikke så avmagret. Hun ser rett og slett ut som en helt vanlig velstelt kvinne på bilder av andre. Hvorfor er ikke det nok for en mamma som burde være et godt forbilde for sine døtre. 24 13
Kollontaj Skrevet 29. september 2024 #99846 Skrevet 29. september 2024 (endret) Hallepalle2 skrev (36 minutter siden): Jeg lurer slik på hva hun selv tenker når hun påstår at hun ikke redigerer bildene/bruker filter når man jo SER med egne øyner at hun både har litt poser og linjer ved øynene, ujevnheter i huden og tilogmed en liten vorte på kinnet på bilder tatt av andre. Tror hun at publikum er en gjeng gullfisker som glemmer alt de har sett så snart det er borte? Man ser jo at huden ikke er så smud, håret ikke så glansfullt og fyldig og kroppen (heldigvis) ikke så avmagret. Hun ser rett og slett ut som en helt vanlig velstelt kvinne på bilder av andre. Hvorfor er ikke det nok for en mamma som burde være et godt forbilde for sine døtre. De tror vel det ikke selger? Jeg aner ikke, men de burde vel vurdere om inntektene står i stil med lignende influencere, f.eks. hun som akkurat har fiksa nesen sin og tjener nærmere 3 millioner i året, uten at jeg er sikker på hva som er hennes fokus som influencer. Å satse på et filterutseende og trening/løping er tydeligvis ikke en kombo folk finner frem visakortet for. Heller ikke mye avkledd kropp kombinert med unger. Endret 29. september 2024 av Kollontaj 19 1
Isola2 Skrevet 29. september 2024 #99847 Skrevet 29. september 2024 Ganske imponert over CBE som vasket hele huset i går i stummende mørke. 33
Sugar&Spice Skrevet 29. september 2024 #99848 Skrevet 29. september 2024 Isola2 skrev (15 minutter siden): Ganske imponert over CBE som vasket hele huset i går i stummende mørke. Hahahahaha, her hjemme pleier vi å tøyse med at når vi ikke orker resette huset på kvelden (skjer noen ganger i året) så skrur vi av alle lysene i første etasje og sier "oi! Nå ble det ryddig!" Og går opp for å se tv. 😂 kanskje de kjører samme taktikk, hvis man skrur av lyset ser man ikke alt rotet og møkka? Det ligger forresten en kommentar om selvinnsikt, lysforhold, spøkelser i skap og slike ting i Villa Kulås og lusker, merker jeg… 18 3
Isola2 Skrevet 29. september 2024 #99849 Skrevet 29. september 2024 Sugar&Spice skrev (17 minutter siden): Hahahahaha, her hjemme pleier vi å tøyse med at når vi ikke orker resette huset på kvelden (skjer noen ganger i året) så skrur vi av alle lysene i første etasje og sier "oi! Nå ble det ryddig!" Og går opp for å se tv. 😂 kanskje de kjører samme taktikk, hvis man skrur av lyset ser man ikke alt rotet og møkka? Det ligger forresten en kommentar om selvinnsikt, lysforhold, spøkelser i skap og slike ting i Villa Kulås og lusker, merker jeg… Ja,det er kanskje trikset…i alle fall i de mørkeste vintermånedene😜 At det skal være så mørkt til en hver tid uansett der, er meget merkelig. Minner meg om mine kollegaer som blir helt paniske av at man ikke skrur av lyset på do fordi STRØM ER DYRT!!! Dog tror jeg de er paniske av helt andre grunner i Villa Kulås.. 7 1
Sol79 Skrevet 29. september 2024 #99850 Skrevet 29. september 2024 Hvordan har det seg at Ida Wulff gjør det så bra? Hun sier at hun tjener opp til 400.000 per mnd. Kan ikke skjønen at hun kan være så veldig mye mer interessant enn CBE, men har egentlig ikke fulgt noe særlig med på henne heller. 11
Kollontaj Skrevet 29. september 2024 #99851 Skrevet 29. september 2024 Sol79 skrev (7 minutter siden): Hvordan har det seg at Ida Wulff gjør det så bra? Hun sier at hun tjener opp til 400.000 per mnd. Kan ikke skjønen at hun kan være så veldig mye mer interessant enn CBE, men har egentlig ikke fulgt noe særlig med på henne heller. Må ha en veldig hengiven følgerskare? 3
Isola2 Skrevet 29. september 2024 #99852 Skrevet 29. september 2024 Kollontaj skrev (1 time siden): Må ha en veldig hengiven følgerskare? Må da være det, CBE var håpløs sent ute på Snapchat, der ligger det jo MYE penger. Hadde helt glemt hvor stor Ida W var..nå merker jeg hun har gått litt i glemmeboka. Så i artikkelen at hun og mannen også drev et byrå, det ligger nok mer penger i det (uten at jeg aner hvilket byrå det er) enn det Netfit/PT- tullet CBE driver med. 10
irevin Skrevet 29. september 2024 #99853 Skrevet 29. september 2024 Begriper ikke hva som er interessant med influencere i kategorien CBE. Hva er inspiriasjonen her? Det går jo i det samme HELE tiden. Det er løping på mølle med serie, løpe ute med bikkja, proteinshake, proteinvafler, posering med magetopper og opptatt av hår og utseende og kaller dagene tidvis TRAVEL spedd på med ferier eller «skal bli godt å komme inn i rutiner». Hva inspirerer hun med? Alt går jo på reprise ! Det som slår meg umiddelbart at div influensere ikke er av de smarteste. Samme innhold hos Martine Halvorsen («husk at du fortjener mat», «kicke ass» og posering med en eller annen trutmunn), og Vita og Wanda («gymmet»)….Klarer ikke se hvor de inspirerer…det var en avsporing…. 33 6
Snødronninga Skrevet 29. september 2024 #99854 Skrevet 29. september 2024 irevin skrev (3 timer siden): Begriper ikke hva som er interessant med influencere i kategorien CBE. Hva er inspiriasjonen her? Det går jo i det samme HELE tiden. Det er løping på mølle med serie, løpe ute med bikkja, proteinshake, proteinvafler, posering med magetopper og opptatt av hår og utseende og kaller dagene tidvis TRAVEL spedd på med ferier eller «skal bli godt å komme inn i rutiner». Hva inspirerer hun med? Alt går jo på reprise ! Det som slår meg umiddelbart at div influensere ikke er av de smarteste. Samme innhold hos Martine Halvorsen («husk at du fortjener mat», «kicke ass» og posering med en eller annen trutmunn), og Vita og Wanda («gymmet»)….Klarer ikke se hvor de inspirerer…det var en avsporing…. Hadde vært fint å svar fra noen som blir inspirert av frua, om hva de blir inspirert av. Jeg har samme oppfatning som deg, hva i all verden er det som inspirerer? Sikkert (oppsiktsvekkende) mange som synes det er stas å se barna vokse opp. 🙄 En annen ting, som jeg også har sett Caroline skrive. At hun er på gymmet. På hva for noe? Når begynte folk å si gymmet i stedet for treningssenter/studio? Det er jo svensk. 😆 14 4
Rev. Revenge Skrevet 29. september 2024 #99855 Skrevet 29. september 2024 I gamle dager da fruen av Kulås drev med matlaging, var det noen oppskrifter som inspirerte meg og som går igjen den dag idag. Dessverre gikk det over da jeg forstod at de fleste (om ikke alle) var hentet fra andre sider uten kreditering. Er det noe som er fullstendig inspirasjonsløst er det nettopp kanalene til CBE og dess like, så nysgjerrigheten pirrer: Hva er det som inspirerer publikum; trutmunnen? Doselfiene? At håret vokser og det spares strøm? For min del er man kanskje litt ung, overfladisk, enkel og drømmende hvis man lar seg inspirere av Caroline Berg Eriksens daglige virke bestående av selfier, poseringstrening og fremvisning av kropp og søte piker. Det er dårlig gjort å forhåndsdømme, men jeg tviler sterkt på at målgruppa fortsatt er utdannede, kjøpesterke karrierekvinner med hus og familie på samme alder som cbe. Snarere de som nettopp har startet på voksenlivet som drømmer om en fremtid med liten babymage, høye hæler, perfekt sminke, slank og vellykket resten av livet før de har fått noe særlig erfaring med arbeidsliv, babygulp, tidsklemme og jojovekt. Faktum er jo at cbe fortsatt selger en illusjon. 27 6
Kollontaj Skrevet 29. september 2024 #99856 Skrevet 29. september 2024 Det var vel ikke spørsmål om hvorfor man gidder følge, men hva man inspireres av? 🧐 Hvis følgerne er like slappe i oppfattelsen som det gis inntrykk av her, er det jo ikke rart at profilen ikke hanker inn særlig med annonsører. 27
Gjest issoras Skrevet 29. september 2024 #99857 Skrevet 29. september 2024 Revenge o'Cavatina skrev (2 timer siden): . Det er dårlig gjort å forhåndsdømme, men jeg tviler sterkt på at målgruppa fortsatt er utdannede, kjøpesterke karrierekvinner med hus og familie på samme alder som cbe. Snarere de som nettopp har startet på voksenlivet som drømmer om en fremtid med liten babymage, høye hæler, perfekt sminke, slank og vellykket resten av livet før de har fått noe særlig erfaring med arbeidsliv, babygulp, tidsklemme og jojovekt. Faktum er jo at cbe fortsatt selger en illusjon. Jeg kjenner ETT menneske personlig, som følger CBE - faktisk ser veldig opp til henne også. Og dessverre for fordommene dine, så er hun både kjøpesterk, velutdannet, karrierekvinne med hus og familie. Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg heller, men også denne som jeg kjenner er ekstremt opptatt av utseende og fasade. Hun er utrolig smart og reflektert, så det er jo ikke motsetninger. Jeg kjenner ingen andre enn henne som følger CBE, men tror nok det er en del i hennes omgangskrets med samme livsstil som følger CBE. Det er jo ikke så mange i den gruppen, men de finnes altså 🤷♀️
prinsessa2282 Skrevet 29. september 2024 #99858 Skrevet 29. september 2024 Jeg følger CBE og lar meg inspirere av kroppen hennes, selv om jeg vet at det er mye filter og poseringer. Riktignok sliter jeg med selvbilde og har et veldig anstrengt forhold til kropp og mat. Prøver å holde meg unna profilen hennes, da den kan inspirere for mye til tider - inspirasjon som jeg vet er skadelig for meg. 3 28
CityCityBangBang Skrevet 29. september 2024 #99859 Skrevet 29. september 2024 prinsessa2282 skrev (23 minutter siden): Jeg følger CBE og lar meg inspirere av kroppen hennes, selv om jeg vet at det er mye filter og poseringer. Riktignok sliter jeg med selvbilde og har et veldig anstrengt forhold til kropp og mat. Prøver å holde meg unna profilen hennes, da den kan inspirere for mye til tider - inspirasjon som jeg vet er skadelig for meg. Uff. Det var trist å lese. Håper du finner ut at du er god nok akkurat sånn som du er, og ikke lar et kunstig "glansbilde" være noe forbilde. Alt godt til deg, 💖 28 7
Rev. Revenge Skrevet 30. september 2024 #99860 Skrevet 30. september 2024 (endret) issoras skrev (13 timer siden): Jeg kjenner ETT menneske personlig, som følger CBE - faktisk ser veldig opp til henne også. Og dessverre for fordommene dine, så er hun både kjøpesterk, velutdannet, karrierekvinne med hus og familie. Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg heller, men også denne som jeg kjenner er ekstremt opptatt av utseende og fasade. Hun er utrolig smart og reflektert, så det er jo ikke motsetninger. Jeg kjenner ingen andre enn henne som følger CBE, men tror nok det er en del i hennes omgangskrets med samme livsstil som følger CBE. Det er jo ikke så mange i den gruppen, men de finnes altså 🤷♀️ Jeg burde kanskje ha moderert innlegget mitt med et "tviler sterkt på at hovedgruppen i målgruppen er..." På insta ser jeg jo flere bekjente som følger både cbe og lke, noe som overrasker meg ut fra hvem de er, men jeg har ikke akkurat bedt om et svar på hvorfor, så der fikk fordommene mine en svingdør i trynet😅 Kanskje et oppfølgingsspørsmål kunne vært hva som er inspirerende til tross for de utallige avsløringene og kommentarfeltguffenheten? (de fleste har vel fått det med seg og likevel følger, eller?) Rent objektivt sett syns jeg bildene som deles, spesielt feriebilder, er veldig fine når lke står bak kameraet. De gjør en god jobb med å gjøre cbe spesielt attraktiv og samtidig litt utilnærmelig, med et par dristige frekkheter i ny og ne. Rent teknisk når vi scroller er det visuelle særs viktig for å skille seg ut, og algoritmene registrerer når vi stopper opp og bruker noen sekunder ekstra, og algoritmen belønner oss med mer av det samme enten vi vil eller ikke. Spesielt når vi begynner å følge. Dessverre vet jeg jo at alt er iscenesatt, også utseende og kropp. Det visuelle er skrudd opp til maksimalt perfekt, men verdiene som vises er helt off for meg. Så når jeg bruker tid på et bilde, faller det helt gjennom og bildeanalysen tar over. Men hva ser de som lar seg inspirere av cbe sitt innhold? Endret 30. september 2024 av Revenge o'Cavatina byttet et og med et men 12 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå