Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt.

Måne, admin. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnnaCotta skrev (12 timer siden):

Ikke noe treningsreise, ikke noen yoga-timer, ikke noe Sterk og atletisk og ikke noe Valencia maraton. Aner vi et mønster? 

For mye jobb. 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Noen blir dessverre aldri ferdig med å gjenta og gnåle om gammelt grums fra fortiden, spesielt den gjengen her inne. Helt utrolig. Kan ikke mennesker gjøre en feil og gå videre i livet? Denne heksejakten tar helt av! Hva hadde dere syns om at andre brukte feil dere gjorde i fortiden mot dere år etter år? 

Sitat fjernet og ryddet for persondebatt. 

Endret av Måne Rampelyset
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
CityCityBangBang skrev (40 minutter siden):

Noen av oss kan i hvert fall le litt av godeste Henrik Troy, som tydeligvis har hatt det travelt i helgen. ☺️

https://instanavigation.com/user-profile/henriktroy

image.png

Roadrunner skrev (11 minutter siden):

Digger Henrik Troy! :skratte:

Heheheh......ja, han tar det på kornet......ikke er han redd for bilen sin heller 😛

• Liker 29
  • Nyttig 5
Skrevet
Kosemose skrev (På 2.12.2023 den 20.12):

Og apropos henge ut: det deles på bedriftens kanal (story, ig) et innlegg der noen skryter av «en så nydelig sak i Dagbladet» med tagg bedriften CBE og bedriften Kontent. Denne «nydelige Dagblad-saken» er ikke en Dagblad-artikkel, som vi lures til å tro, men en reklamesak. Jmfr at «artikkelen» er merket: «denne temaavisen er en annonse fra mediaplanet».  Klikket meg inn på hun som hadde lagt ut dette og tagget CBE og Kontent (og kommentert om den nydelige Dagbla’ artikkelen) og ser at vedkommende et partner i Kontent. Mao hun er profesjonell og økonomisk innblandet selv om hun skriver med sin private bruker, og CBE vet også utmerket godt at dette ikke er en Dagblad-reportasje.  Ganske frekt og lite etterrettelig, både fra Kontent-partneren og fra CBE. 
Screenshot fra bedriftens offisielle IG-story. 

IMG_0219.thumb.jpeg.615499ce745ed6b9ce87cf05cbebf289.jpeg

Okei … dette er ren svindel. Fy skam.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

@evic skrev: Kan ikke mennesker gjøre en feil og gå videre i livet? Denne heksejakten tar helt av! Hva hadde dere syns om at andre brukte feil dere gjorde i fortiden mot dere år etter år?

Det som er normalt for de aller, aller fleste, det er at hvis de i sin jobb blir gjort oppmerksomme på at de har gjort feil, så settes en prosess hos den enkelte: Man beklager eller ber om unnskyldning, man forsøker å forstå hva man gjorde feil og hvorfor man endte med å gjøre det feil, og ikke minst - man lærer seg å gjøre det rett, og man gjør det korrekt videre. Dette er konstruktivt og logisk å gjøre om man ønsker å beholde jobben sin. De aller, aller fleste har en yrkesstolthet - og ikke minst samvittighet! - som gjør at man er opptatt av å ikke gjøre feil, ikke bryte norske lover, ikke skade andre eller sette andre i fare. Det betyr at man velger å lære av sine feil og gå videre i livet uten  å fortsette å gjøre samme feilen i årevis videre... For de aller, aller fleste er det en selvfølge at hvis man bevisst valgte å fortsette å gjøre samme feilen videre, selv etter at både kollegaer, kunder, til og med offentlige etater hadde advart om å gjøre samme feil - at det da også ville medføre at man fikk høre all kritikken på nytt og på nytt og på nytt, og løsningene, inntil man faktisk endret praksis og begynte å gjøre jobben sin på en forsvarlig måte. Dette er så elementært at det er innebygd hos de aller, aller fleste mennesker. Det er også grunnen til at ingen blir overrasket om de etter x antall advarsler, eller etter spesielt alvorlige hendelser, faktisk mister jobben sin, hvis man viser at man nekter å lære og endre praksis.

Det du (i det jeg har understreket) tar opp her peker faktisk rett på hvorfor denne tråden fremdeles (dessverre) er så aktuell.

Fordi bedriftseier CBE, som for mange år siden var landets største blogger, og dermed blant de som har aller mest erfaring i bransjen viser år etter år etter år etter år at bedriftseier ikke vil gå videre etter feil hun/de har gjort før, hun/de ønsker å fortsette å gjøre samme feilene år etter år etter år etter år etter år...

Dette viser eierne når det gjelder:

* Bilderedigering og juks, samt filterbruk og ekstreme poseringer og andre fototriks, 14-15 år har de holdt på slik, og har gått på flere smeller med avsløringer av eiernes praksis.

* Lovbrudd som de har fått flere advarsler fra fra offentlige etater som Forbrukertilsynet og Helsetilsynet, men som eierne likevel helt bevisst velger å fortsette og fortsette og fortsette med.

* Den voldsomme barneeksponeringen har gått inn i sitt 11. år nå - dette til tross for at eierne er blitt advart og også måttet svare for seg i media for hvorfor de velger å eksponere egne barn, når dette går mot all faglig kompetanse og erfaring (Datatilsynet, Kripos, Unicef, Barneombudet, Redd barna, verdens ledende forskere, internasjonale politisamarbeid m.fl.)

* Gir treningsråd på områder hvor CBE ikke har hverken utdannelse eller kompetanse (bortsett fra et kort yogakurs hvor hun viser at hun ikke har lært det mest grunnleggende i yogaen), og hvor LKE viser at selv om han har noe trenerutdanning, så greier han ikke en gang å korrigere egen kone til å gjøre øvelser korrekt. Med andre ord helsefarlig for andre - og nå skal de ta seg betalt for sine "tjenester" som "trenere" via Netfit AS.

* Fronting av thinspo og proana som også har pågått i år etter år, og synes å bli verre og verre.

Så - saken er den, at HVIS eierne av millionbedriften Treasures AS selv hadde valg å LÆRE av sine feil, og ikke utsette ANDRE for risiko og fare, OG hadde valgt å følge norske lover... så hadde nok denne tråden aldri blitt opprettet i 2019, fordi det ikke hadde vært noe å kritisere. Og den hadde i hvert fall ikke holdt det gående fremdeles nå som vi snart går inn i 2024, hvis eierne hadde drevet forsvarlig, etisk, ansvarlig og uten lovbrudd.

Men FORDI eierne av millionbedriften fortsetter samme uforsvarlige og uetiske og hyppig lovbrytende praksis, og gjør det i stadig flere kanaler OG alt som er så uforsvarlig synes å være noe de ønsker å gjøre mer og mer av, så er det bedriftseierne SELV som velger å ta valg og gjøre handlinger og presentere innhold som FREMDELES dessverre må setes fokus på, før de får skade enda flere fordi de selv setter seg selv over norsk lov, gir blaffen om de setter andre i risiko m.m.

Jeg tror så godt som alle i tråden ville vært sjeleglad hvis bedriftseierne Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen valgte å drive forsvarlig og etisk, lovlig og uten å sette andres fremtid, liv og helse i fare - for da hadde vi sluppet å følge med på dette, sluttet å bruke tid på å drive opplysning for alle som tydeligvis fremdeles ikke har fått med seg hvilken råtten forretningspraksis disse bedriftseierne velger å bedrive, sluppet å dokumentere så mye av det som styreleder Eriksen sier "ikke teller", fordi de legges ut på Stories på IG - for det er når alle lovbruddene og det uforsvarlige dokumenteres at de en dag må stå til ansvar for det de gjør. Med Forbrukertilsynets og Helsetilsynets nye muligheter er det nok bare et tidsspørsmål før de også vil bli stilt til ansvar for det de gjør av feil. Da vil det koste dem dyrt, og forhåpentligvis da så dyrt at de må finne på noe helt annet å gjøre hvor de ikke bryter norsk lov, ikke fronter skadelig innhold og ikke setter andre i risiko og fare.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
2 hours ago, Frisk Frosk said:

Gir treningsråd på områder hvor CBE ikke har hverken utdannelse eller kompetanse (bortsett fra et kort yogakurs hvor hun viser at hun ikke har lært det mest grunnleggende i yogaen),

Akkurat dette føler jeg meg kvalifisert til å svare på. Jeg har kommentert dette med yoga tidligere i tråden, under en annen bruker.

En av de grunnleggende prinsippene i yoga er ahimsa - å ikke gjøre skade. Dette er jo den filosofiske delen av yoga, der man kan diskutere hva dette betyr. Hvem skades, og hvordan? Jeg har hatt mange interessante og lærerike diskusjoner rundt dette i mine yogautdannelser. (Ja, jeg har flere.)

Skader CBE noen med sin fremstilling av yoga? Kort svar - JA. Hun viser frem en form av yoga som ikke er yoga. Hun viser ikke engang avslapning. Om hun har den ekstreme lordosen hun har snakket om, så kunne hun ha vist en tilpasning. Selv i mine første 200 timer med yogainstruktørundervisning lærte vi om dette (jeg fikk min undervisning gjennom en annen tilbyder).

Hun viser den klassiske "hvit sexy kvinne gjør spreke ting"- yogaen. Det hun viser er derimot "sprekt" (hun løper mye), men det er ingenting med CBE som er yoga. Hun er ikke engang snill mot seg selv eller sine egne barn (mtp deling).

Jeg kjenner at jeg er på tynn is her ifht til min overbevisning, og jeg forstår fellen CBE (begge to) har havnet i, men de har fremdeles en platform og mulighet til å vende.

Det kuleste nå for tiden er jo introspeksjon og tilpasning.

Edit; Leif

Endret av UltimateNothing
  • Liker 29
  • Nyttig 9
Skrevet
UltimateNothing skrev (11 minutter siden):

Akkurat dette føler jeg meg kvalifisert til å svare på. Jeg har kommentert dette med yoga tidligere i tråden, under en annen bruker.

En av de grunnleggende prinsippene i yoga er ahimsa - å ikke gjøre skade. Dette er jo den filosofiske delen av yoga, der man kan diskutere hva dette betyr. Hvem skades, og hvordan? Jeg har hatt mange interessante og lærerike diskusjoner rundt dette i mine yogautdannelser. (Ja, jeg har flere.)

Skader CBE noen med sin fremstilling av yoga? Kort svar - JA. Hun viser frem en form av yoga som ikke er yoga. Hun viser ikke engang avslapning. Om hun har den ekstreme lordosen hun har snakket om, så kunne hun ha vist en tilpasning. Selv i mine første 200 timer med yogainstruktørundervisning lærte vi om dette (jeg fikk min undervisning gjennom en annen tilbyder).

Hun viser den klassiske "hvit sexy kvinne gjør spreke ting"- yogaen. Det hun viser er derimot "sprekt" (hun løper mye), men det er ingeting med CBE som er yoga. Hun er ikke engang snill mot seg selv eller sine egne barn (mtp deling).

(Jeg kjenner at jeg er på tynn is her ifht til min overbevisning, og jeg forstår fellen CBE (begge to) har havnet i, men de har fremdeles en platform og mulighet til å vende.

Det kuleste nå for tiden er jo introspeksjon og tilpasning.

Jeg er veldig enig i det du skriver og yoga og trening! Hun poserer, selv når hun skal lære bort eller "inspirere", og poseringene hennes har ikke noe med yoga å gjøre, selv om hun tar utgangspunkt i yogastillinger. Det er og blir uforsvarlig og skadelig for andre.

Om CBE og LKE lenger har mulighet til å snu, det er jeg sannelig ikke sikker på lenger (selv om jeg har sagt det samme tidligere), for ingenting de viser tyder på at de ønsker å endre forretningspraksis.

Jeg tror nok toget for introspeksjon og tilpasning også er gått for en stund siden, fordi de selv har sørget for at inntrykket av juks, overfladiskhet, lovbrudd og uetiske valg er blitt limt til deres forretningsprofil. Kanskje hvis de tok seg noen års pause og så kom tilbake med seriøst og lovfølgende innhold som ikke skader andre...

• Liker 21
  • Hjerte 1
Skrevet
evic skrev (4 timer siden):

Noen blir dessverre aldri ferdig med å gjenta og gnåle om gammelt grums fra fortiden, spesielt den gjengen her inne. Helt utrolig. Kan ikke mennesker gjøre en feil og gå videre i livet? Denne heksejakten tar helt av! Hva hadde dere syns om at andre brukte feil dere gjorde i fortiden mot dere år etter år? 

Det du mener er feil fra fortiden, er det bilderedigeringssaken? For hun lærte jo ingenting av det men fortsetter i samme sporet med nåtidens mer avanserte verktøy. Hun bruker filtre som endrer utseendet til det ugjenkjennelige og det skjer daglig. Mulig du synes det er greit men det er det ikke. Det brukes også i reklame, merket og umerket. Her bryter hun kravet til å merke bilder med «retusjert person». Jobben hennes er å være influencer, hun tjener penger på reklame men hvorfor følger hun ikke lover og regler som følger med jobben? 

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt.

Måne, admin. 

• Liker 6
Skrevet
evic skrev (5 timer siden):

Sitat fjernet og ryddet for persondebatt. 

Tenker du på bilskrapingen? 

Hvis du tenker på noe annet feks bløff og løgn (feks falske kommentarer og bilderedigeringen), vil jeg jo anta at lignende mageplask ville fått karrieremessige konsekvenser for noen og enhver. 

• Liker 20
Skrevet

Er ikke rart du må gå med boblejakke inne når du har vandret rundt i 12 minus med åpen teddyjakke fra monki (#reklame) 

Alle jeg ser ute om dagen her på Østlandet har vintertøy, med lue, skjerf, votter, vintersko osv. 

Hva skjedde forresten med sexy undertøy og kakao i vinduskarmen? Brukt opp strømbudsjettet for desember på den fotoshooten? 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, Frisk Frosk said:

Om CBE og LKE lenger har mulighet til å snu, det er jeg sannelig ikke sikker på lenger (selv om jeg har sagt det samme tidligere), for ingenting de viser tyder på at de ønsker å endre forretningspraksis.

Jeg tror nok toget for introspeksjon og tilpasning også er gått for en stund siden, fordi de selv har sørget for at inntrykket av juks, overfladiskhet, lovbrudd og uetiske valg er blitt limt til deres forretningsprofil. Kanskje hvis de tok seg noen års pause og så kom tilbake med seriøst og lovfølgende innhold som ikke skader andre...

Jeg tror de muligens kan ha en mulighet til å snu - det hadde nok skapt noen overskrifter dersom de tok en komplett 180 ifht hva de holder på med i dag. Dessverre er selskapet såpass utdatert at eventuelle helomvendinger hadde blitt parenteser i media.

Endringsvilje er et helt annet kapittel. For en del av oss her i tråden er nye idéer og tankesett en del av hverdagen, men vi er en del av et fellesskap (som regel i form av jobb/interesse). Så endring og introspeksjon er for ganske vanlige folk normalen.

Jeg har jobbet freelance ganske lenge, og kjenner godt på hvordan det å sitte utenfor innskrenker meg. Jeg er ganske dyktig i mitt fagfelt, men som freelancer har jeg få kritiske stemmer. Derfor søker jeg opp muligheter til å utfordre meg selv. Jeg kan på sett og vis se hvordan man kan bli verdensmester hjemme i sin egen stue, men jeg forstår ikke mangelen på interesse for det som foregår der ute i verden.

Så en av mine fascinasjoner med CBE er hvordan de tross seriøs kritikk ikke ønsker/evner å endre kurs.

• Liker 15
Skrevet
54 minutter siden, På besøk said:

Er ikke rart du må gå med boblejakke inne når du har vandret rundt i 12 minus med åpen teddyjakke fra monki (#reklame) 

Alle jeg ser ute om dagen her på Østlandet har vintertøy, med lue, skjerf, votter, vintersko osv. 

Hva skjedde forresten med sexy undertøy og kakao i vinduskarmen? Brukt opp strømbudsjettet for desember på den fotoshooten? 

Det blir jo latterlig når hun idag forteller at hun ikke klarer å ta av boblejakka inne, når hun for få dager siden spradet lettkledd rundt.

image.png.c1420c5c081200d6f25ca3cf2b8cd618.pngimage.png.b4be90e3f43520438ac595180510d6d8.png

Instanavigation.com CBE

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
On 12/4/2023 at 11:17 PM, CityCityBangBang said:

Det blir jo latterlig når hun idag forteller at hun ikke klarer å ta av boblejakka inne, når hun for få dager siden spradet lettkledd rundt.

image.png.c1420c5c081200d6f25ca3cf2b8cd618.pngimage.png.b4be90e3f43520438ac595180510d6d8.png

Instanavigation.com CBE

Å være kald fordi du er tynn er jo en "greie" innen pro-ana. Jo mindre kroppsfett du har, jo kaldere er du, men det betyr ikke at du lar være å vise frem at du klarer noe ikke alle klarer - å bli tynn.

Jeg har hatt anoreksi selv, så mangelen på logikk er helt logisk for meg. Jeg sier ikke at Caroline er anorektisk, etter hva som har blittt observert irl så har hun en normal kroppsvekt. Det er fokuset på knokler og spinkle lemmer som skurrer for meg.

• Liker 34
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...